FruFusk

Gravid - Smalltalk

16,840 indlæg i dette emne

Jeg har følt mg vildt overvældet i dag, måtte lige gå og i soveværelset og tude lidt mens Simon så Dora, følte mig virkelig som en fantastisk mor....

:kram2 tag dig den tid du har brug for ind imellem, det er klart du lige skal vænne dig til tanken

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

5 dage til termin! Det det højgravid er bare slet ikke noget for mig, og slet ikke i denne varme <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram2

Tror de fleste i din situation vil finde det overvældende. Simon kan sagtens se Dora mens du lige får reageret. Du er en god mor og du vil være en skøn mor for alle dine tre børn :)

 

:kram2 tag dig den tid du har brug for ind imellem, det er klart du lige skal vænne dig til tanken

 

Tak begge to.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

5 dage til termin! Det det højgravid er bare slet ikke noget for mig, og slet ikke holde til denne varme <_<

Føler med dig. Kan huske hvor meget væske det endte med, at jeg havde i fødderne de sidste par uger af graviditeten, da jeg ventede Maja , hvor der var varmt. Det var så ubehageligt :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 dag ind i overtid og tålmodigheden bliver sat på prøve.... jeg vil se min baby.... ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh føler med jer der er omkring termin, har selv 4 uger og 2 dage og føler allerede at nu må han godt komme ud! Det er hårdt at vente :-) Vil også se baby :stork 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

5 dage til termin! Det det højgravid er bare slet ikke noget for mig, og slet ikke i denne varme <_<

:ditto med 11 dage til termin <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh puha, føler virkelig med jer tæt på termin! Her er der stadig 2 måneder til termin og alligevel døjer jeg noget så grusomt i varmen!  :( 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 dag ind i overtid og tålmodigheden bliver sat på prøve.... jeg vil se min baby.... ;)

Overtid sucks!!! :kram men du kan tælle ret så meget ned nu - for du VED at om 9 dage får du ikke lov at vente længere! Man vil selvfølgelig helst gå i gang selv og det håber jeg inderligt du gør, men MAX 9 dage!!! Det er lige om lidt (set med ikke højgravide øjne ;) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er så ambivalent med den her graviditet! Det virker "for nemt" i forhold til sidst og jeg kan ikke lade være med at tænke på om det betyder der er noget galt :( det irriterer mig at jeg ikke bare kan nyde det!!! Jeg har det jo GODT - og regnede med at have det af :numse til. Men tvivler helt på at det der er derinde lever. SELVOM jeg har lidt underliggende kvalme indimellem, SELVOM jeg i dag er tudefrans, SELVOM mine bryster er ømme og store. Men jeg føler mig bare ikke særlig gravid :( ikke i forhold til sidst !!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er så ambivalent med den her graviditet! Det virker "for nemt" i forhold til sidst og jeg kan ikke lade være med at tænke på om det betyder der er noget galt :( det irriterer mig at jeg ikke bare kan nyde det!!! Jeg har det jo GODT - og regnede med at have det af :numse til. Men tvivler helt på at det der er derinde lever. SELVOM jeg har lidt underliggende kvalme indimellem, SELVOM jeg i dag er tudefrans, SELVOM mine bryster er ømme og store. Men jeg føler mig bare ikke særlig gravid :( ikke i forhold til sidst !!!

Følte mig overhovedet ikke særlig gravid!

Jeg havde ikke tudeture, ingen kvalme, ingen ømme bryster intet!!

I fredags 3 uger før termin var jeg i konkurrence med hunden! Andre var helt bekymret på mine vegne! Det eneste gravid jeg føler mig var er mave der er i vejen og lidt ømhed hist og pist af de ekstra kg!!

Så jeg vil sige slap af og nyd det! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Overtid sucks!!! :kram men du kan tælle ret så meget ned nu - for du VED at om 9 dage får du ikke lov at vente længere! Man vil selvfølgelig helst gå i gang selv og det håber jeg inderligt du gør, men MAX 9 dage!!! Det er lige om lidt (set med ikke højgravide øjne ;) )

Hehe, jeg er faktisk overraskende rolig men det bliver dejligt at få baby ud. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Følte mig overhovedet ikke særlig gravid!

Jeg havde ikke tudeture, ingen kvalme, ingen ømme bryster intet!!

I fredags 3 uger før termin var jeg i konkurrence med hunden! Andre var helt bekymret på mine vegne! Det eneste gravid jeg føler mig var er mave der er i vejen og lidt ømhed hist og pist af de ekstra kg!!

Så jeg vil sige slap af og nyd det! :D

Det tror jeg først jeg gør efter NF - skal lige have syn for sagen, at der ER en LEVENDE baby derinde!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Følte mig overhovedet ikke særlig gravid!

Jeg havde ikke tudeture, ingen kvalme, ingen ømme bryster intet!!

I fredags 3 uger før termin var jeg i konkurrence med hunden! Andre var helt bekymret på mine vegne! Det eneste gravid jeg føler mig var er mave der er i vejen og lidt ømhed hist og pist af de ekstra kg!!

Så jeg vil sige slap af og nyd det! :D

Hold da op hvor lækkert! Du er godt nok heldig ;) ville ikke have noget imod at bytte :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det tror jeg først jeg gør efter NF - skal lige have syn for sagen, at der ER en LEVENDE baby derinde!

Det kan jeg godt forstå Maja :kram jeg var også meget mere nervøs her anden gang end første, og tudede som en gal til nf fordi jeg bare var så lettet. På trods af at jeg slet ikke havde nogen grund til at tro der skulle være noget galt!

Jeg tror for mit vedkommende at jeg var skeptisk overfor at vi kunne lave endnu et sundt og raskt barn, når nu vi havde det mest fantastiske barn i forvejen :P som om at man ikke kunne få lov at være så heldig to gange!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan jeg godt forstå Maja :kram jeg var også meget mere nervøs her anden gang end første, og tudede som en gal til nf fordi jeg bare var så lettet. På trods af at jeg slet ikke havde nogen grund til at tro der skulle være noget galt!

Jeg tror for mit vedkommende at jeg var skeptisk overfor at vi kunne lave endnu et sundt og raskt barn, når nu vi havde det mest fantastiske barn i forvejen :P som om at man ikke kunne få lov at være så heldig to gange!

Du har fuldstændig ret, har det rigtig meget på samme måde. Mie fik hurtigt er kælenavn derinde - fidusen - men denne gang er det "babyen" eller "fosteret" distancerer mig selv fra det, for TÆNK hvis noget går galt og jeg er i nærheden af at elske lige så meget som jeg elsker Mie, det vil simpelthen gøre for ondt.

Og når nu det hele er så anderledes end sidst så er det svært ikke at tænke tankerne. Jeg glæder mig til at snakke med lægen og tale om min bekymring og forhåbentlig blive beroliget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der andre som er nået omkring 19 uger uden at mærke liv? Er sq liiidt utålmodig efterhånden...

Tror måske jeg har mærket bobler en enkelr eller to gange den sidste uge her....meen ikk helt sikker....:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der andre som er nået omkring 19 uger uden at mærke liv? Er sq liiidt utålmodig efterhånden...

Tror måske jeg har mærket bobler en enkelr eller to gange den sidste uge her....meen ikk helt sikker....:-)

Jeg var tror jeg i uge 23 inden jeg mærkede liv...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har i dag fået en lektion i forskellen på bækkenløsning og bækkensmerter af min jordemoder. Fik en henvisning til fysioterapeut til råd og vejledning vedr. bækkenløsning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op hvor lækkert! Du er godt nok heldig ;) ville ikke have noget imod at bytte :D

Nej skal bestemt ikke brokke mig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogen af jer fra København og omegn, der har erfaring med det kursus fra Jordmoderhuset der hedder "Fødselsdforberedelse med yoga og mindfuldness"?

Eller er der nogen der kan anbefale et andet kursus, hvor man lærer smertehåndtering og vejrtrækning?

 

Jeg vil gerne tage "Smertefri Fødsel", men jeg har simpelthen ikke råd til 3000kr. når jeg er på SU :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogen af jer fra København og omegn, der har erfaring med det kursus fra Jordmoderhuset der hedder "Fødselsdforberedelse med yoga og mindfuldness"?

Eller er der nogen der kan anbefale et andet kursus, hvor man lærer smertehåndtering og vejrtrækning?

Jeg vil gerne tage "Smertefri Fødsel", men jeg har simpelthen ikke råd til 3000kr. når jeg er på SU :(

Jeg har ikke erfaring, men i mit univers er AL fødselsforberedelse bedre end ingen. Smerte håndtering er jo ret forskellig men bare man har redskaber til at arbejde med smerten så kommer man rigtig rigtig langt.

Jeg har også overvejet smertefri fødsel, men gik til mavedans med fødselsforberedelse sidst og det fik jeg VANVITTIG meget ud af. Så føler slet ikke for at smide 3000 kr efter noget jeg fik for 700 kr sidst (Danmark gav tilskud :yay ) og det var rigelig hjælp.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der andre som er nået omkring 19 uger uden at mærke liv? Er sq liiidt utålmodig efterhånden...

Tror måske jeg har mærket bobler en enkelr eller to gange den sidste uge her....meen ikk helt sikker....:-)

Her 2. gang mærkede jeg først rigtig liv omkring uge 22 eller 23 pga moderkagen lægger foran. Lillesøster har så valgt at tage gevaldigt revanche senere hen og det føles nogen gange som om hun er på vej ud gennem maveskindet <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der andre som er nået omkring 19 uger uden at mærke liv? Er sq liiidt utålmodig efterhånden...

Tror måske jeg har mærket bobler en enkelr eller to gange den sidste uge her....meen ikk helt sikker....:-)

Jeg var i hvert fald i tvivl om det var baby indtil uge 19-20 stykker. Men ligesom Lone oplevede jeg så at det vendte fuldstændig, så jeg fik nogle giga los senere :lolhit Det kommer sikkert lige om lidt :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der andre som er nået omkring 19 uger uden at mærke liv? Er sq liiidt utålmodig efterhånden...

Tror måske jeg har mærket bobler en enkelr eller to gange den sidste uge her....meen ikk helt sikker....:-)

Det skal nok være jeres skønne dreng du mærker men det er først lidt senere man tænker Ja det var ham :)

Første gang var det også i uge 19 jeg mærkede boblerne lige så stille :) husk det er først fra uge 24 du skal mærke ham hver dag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.