FruFusk

Gravid - Smalltalk

16,840 indlæg i dette emne

Ingen lillesøster :(

Årh jeg er træt af det! Godt jeg har Dicte der holder humøret oppe! Jeg ved godt jeg står lige foran målet, men altså hvor er det bare frusterende...

Jeg kom ind til tjek idag. Jeg blødte lidt i går aftes, og havde (har) meget uro i kroppen, men ikke som veer, mere en konstant smerte mest i lænden. JM undersøger mig igen idag, og kan konstatere at der intet er sket siden igår, og at der ikke rigtig kommer fostervand ud når hun undersøger mig. Får kørt CTG, og den viser heldigvis igen at baby har det rigtig godt, og faktisk en del mere ve aktivitet end igår, men stadig ikke noget der sætter gang i fødslen. Der kommer en læge og undersøger om vandet er gået. Hun laver en gynækologisk undersøgelse af flere omgange for at åbne mig helt op, og se om der kommer vand ud. Det gør der ikke, tilgengæld har jeg rigtig meget tyndt udflåd, som ligner fostervand <_< Lægen viser mig alt det hun kan skrabe ud, og det var rigtig meget :o Det er åbenbart normalt at producere en hel masse som højgravid. Lægen skubber til babys hoved, og det er til at holde ud, men på ingen måder behageligt med de undersøgelser, og lige nu orker jeg ihvertfald ikke at skulle igennem en fødsel! Slet ikke når vi troede det blev igår, så er det en ret flad fornemmelse at der faktisk ikke sker noget som helst! Min JM er super sød, og prøvede at muntre mig op med at fødslen altså er lige på trapperne med alt det jeg mærker. Og at jeg bare skal slappe af og samle kræfter. Min mand er også super sød, men altså, jeg har været sygemeldt i 6 måneder nu, det har været en lang og besværlig graviditet, så NU vil jeg altså i mål og have belønningen for det!

(Og det blev vist lidt langt, jeg er bare en smule frustreret selv om det er så tæt på nu. Den næste der siger jeg skal nyde den sidste ventetid dør :p)

Men tak for hep piger, i er søde :kiss Når hun engang bestemmer sig for at komme ud skal der nok komme et billed :)

:kram :kram :kram i morgen er en god dag til at holde fødselsdag, det gør jeg i hvert fald, så jeg stemmer på at Dictes lillesøster kommer ud til jer i morgen :kram2 (i Island er det stadig den 1. når det er skrevet)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tænker om det kan være mavekneb/forstoppelse?

Det kan aldrig skade at ringe til jm.

Det tror jeg nu faktisk ikke :) har ikke haft problemer med at komme af med noget :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En eller anden :shooter mig!

Har haft det elendigt siden i aftes, intet bliver i maven :( Det er da de mest elendige tømmermænd jeg har haft i.... FLERE ÅR :P :D

Overvejer om jeg igen i dag skal ty til pommes, for at få noget i maven der må blive der <_<

Godt belønningen er god og dejlig i den anden ende ;) :kuller

Hvilke kalkpiller tager jer der ikke drikker mælk? :unsure Baby er åbenbart (heller)ikke fan af mælk/mælkeprodukter, de sidste 2 uger er alt mælkeagtigt røget retur, uanset om jeg har forsøgt om morgenen (har siden uge 9 slet ikke kunne holde det i maven fra morgenstunden), i løbet af dagen og om aftenen- og det går bare ikke. Så må hellere tage nogle kalkpiller..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En eller anden :shooter mig!

Har haft det elendigt siden i aftes, intet bliver i maven :( Det er da de mest elendige tømmermænd jeg har haft i.... FLERE ÅR :P :D

Overvejer om jeg igen i dag skal ty til pommes, for at få noget i maven der må blive der <_<

Godt belønningen er god og dejlig i den anden ende ;) :kuller

Hvilke kalkpiller tager jer der ikke drikker mælk? :unsure Baby er åbenbart (heller)ikke fan af mælk/mælkeprodukter, de sidste 2 uger er alt mælkeagtigt røget retur, uanset om jeg har forsøgt om morgenen (har siden uge 9 slet ikke kunne holde det i maven fra morgenstunden), i løbet af dagen og om aftenen- og det går bare ikke. Så må hellere tage nogle kalkpiller..

Stakkels dig :kram2

Hvis det er pommes du kan holde i dig skal du helt klart bare spise dem. Meget bedre end ingenting. Selv min diætist siger sådan :)

Mht kalkpiller spiser jeg disse som apoteket gav mig

nz6zzxf.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stakkels dig :kram2

Hvis det er pommes du kan holde i dig skal du helt klart bare spise dem. Meget bedre end ingenting. Selv min diætist siger sådan :)

Mht kalkpiller spiser jeg disse som apoteket gav mig

nz6zzxf.jpg

Du er en engel, jeg må på apoteket :kiss

Jeg har bare allerede taget på, så derfor er jeg ked af pommes- var på McD i mandags, det smagte godt :whistling og kvalmen forsvandt resten af dagen! Så nogle dage er det den vej, men er så bekymret for vægten :( Modsat så hellere føle man kan være til også må jeg tage kampen efter jul/nytår ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du er en engel, jeg må på apoteket :kiss

Jeg har bare allerede taget på, så derfor er jeg ked af pommes- var på McD i mandags, det smagte godt :whistling og kvalmen forsvandt resten af dagen! Så nogle dage er det den vej, men er så bekymret for vægten :( Modsat så hellere føle man kan være til også må jeg tage kampen efter jul/nytår ;)

Jeg fik dem uden D vitamin, da der jo er i multivitaminen :)

Mht vægten har jeg haft det lige som dig men jeg kan slet ikke styre den, den jer gang :( så nu affinder jeg mig og håber det ikke går for vidt og så tager jeg kampen efter fødslen. Diætisten afslutter mig først efter fødslen så jeg må bede hende om hjælp når jeg har født. Det var jeg meget overrasket over. Troede jeg skulle henvises fra ny af :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha det helekommet tæt på selvom det først Er i sep junior kommer.

Har indtil nu været total cool omkring det at skulle være mor "det kan jeg sagtens klare"

I dag har jeg tænkt

" bliver jeg klar? "

" kan jeg finde ud af juniors behov"

" er jeg overhoved mentalt klar på vågne nætter manglende søvn, vasketøj og rod?!?"

"Har jeg alt hvad han behøver"

"Bliver jeg mon pylret"

"Bliver jeg den type mig der kun kan tale om sit eget barn"

Arghh panik!!!

Har i andre haft det sådan?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha det helekommet tæt på selvom det først Er i sep junior kommer.

Har indtil nu været total cool omkring det at skulle være mor "det kan jeg sagtens klare"

I dag har jeg tænkt

" bliver jeg klar? "

" kan jeg finde ud af juniors behov"

" er jeg overhoved mentalt klar på vågne nætter manglende søvn, vasketøj og rod?!?"

"Har jeg alt hvad han behøver"

"Bliver jeg mon pylret"

"Bliver jeg den type mig der kun kan tale om sit eget barn"

Arghh panik!!!

Har i andre haft det sådan?

Hehe, du er ikke alene.

Jeg bliver overvældet af de samme tanker jævnligt, men får slappet godt af og overbevist mig selv om, at det er en proces og at jeg lærer tingene hen af vejen.

Jeg kan da ihvertfald skifte en ble, er mit første argument til mig selv :

Og ellers er vi heldigvis 2, der skal passe ham :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha det helekommet tæt på selvom det først Er i sep junior kommer.

Har indtil nu været total cool omkring det at skulle være mor "det kan jeg sagtens klare"

I dag har jeg tænkt

" bliver jeg klar? "

" kan jeg finde ud af juniors behov"

" er jeg overhoved mentalt klar på vågne nætter manglende søvn, vasketøj og rod?!?"

"Har jeg alt hvad han behøver"

"Bliver jeg mon pylret"

"Bliver jeg den type mig der kun kan tale om sit eget barn"

Arghh panik!!!

Har i andre haft det sådan?

Ja! Og på nogle dage har jeg kunnet svare "negativt" til det hele og andre dage positivt. Men man finder ud af det hele henad vejen. Det skal nok gå så fint så fint :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha det helekommet tæt på selvom det først Er i sep junior kommer.

Har indtil nu været total cool omkring det at skulle være mor "det kan jeg sagtens klare"

I dag har jeg tænkt

" bliver jeg klar? "

" kan jeg finde ud af juniors behov"

" er jeg overhoved mentalt klar på vågne nætter manglende søvn, vasketøj og rod?!?"

"Har jeg alt hvad han behøver"

"Bliver jeg mon pylret"

"Bliver jeg den type mig der kun kan tale om sit eget barn"

Arghh panik!!!

Har i andre haft det sådan?

Sådan har jeg haft det i de sidste måneder, jeg håber at det er normalt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha det helekommet tæt på selvom det først Er i sep junior kommer.

Har indtil nu været total cool omkring det at skulle være mor "det kan jeg sagtens klare"

I dag har jeg tænkt

" bliver jeg klar? "

" kan jeg finde ud af juniors behov"

" er jeg overhoved mentalt klar på vågne nætter manglende søvn, vasketøj og rod?!?"

"Har jeg alt hvad han behøver"

"Bliver jeg mon pylret"

"Bliver jeg den type mig der kun kan tale om sit eget barn"

Arghh panik!!!

Har i andre haft det sådan?

JA til alle ovenstående spørgsmål

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan man være i tvivl om ens vand er gået?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske...tror du det er gået? Hvordan føltes det? Prøv at tage et bind på om mærk efter, efter noget tid om det er vådt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes at der siver noget ud, men synes heller ikke at der har kommet noget skyl ud og jeg har kunnet holde alt inde og bare tisse når det er.... men jeg har heller ingen veer....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stakkels dig :kram2

Hvis det er pommes du kan holde i dig skal du helt klart bare spise dem. Meget bedre end ingenting. Selv min diætist siger sådan :)

Mht kalkpiller spiser jeg disse som apoteket gav mig

nz6zzxf.jpg

Dem spiser jeg også

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes at der siver noget ud, men synes heller ikke at der har kommet noget skyl ud og jeg har kunnet holde alt inde og bare tisse når det er.... men jeg har heller ingen veer....

Mit vand gik i over nogle gange- først troede jeg, at jeg havde tisset i bukserne :rolleyes Tissede også var det det. Gik så i seng, skulle tisse igen efter 5 min. Også var jeg ikke i tvivl ;) Der kom et skylle der løb af benene. Det var kun noget af vandet, for der havde været en slags lomme der holdt på en del også, det gik så på fødegangen. Veerne kom ca. 30 min. Efter vandet var gået derhjemme. Hvis du er i tvivl, så tag et bind på og se om det bliver fyldt på nogen tid.. Og er du i tvivl, så hør fødegangen, for en sikkerheds skyld :)

God fødsel :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit vand gik i over nogle gange- først troede jeg, at jeg havde tisset i bukserne :rolleyes Tissede også var det det. Gik så i seng, skulle tisse igen efter 5 min. Også var jeg ikke i tvivl ;) Der kom et skylle der løb af benene. Det var kun noget af vandet, for der havde været en slags lomme der holdt på en del også, det gik så på fødegangen. Veerne kom ca. 30 min. Efter vandet var gået derhjemme. Hvis du er i tvivl, så tag et bind på og se om det bliver fyldt på nogen tid.. Og er du i tvivl, så hør fødegangen, for en sikkerheds skyld :)

God fødsel :bd

Ditto... Mine veer startede en time efter slimproppen røg. Synes også du skal ringe til fg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ringet til FG og de tror ikke det er vandet men bare tyndt udflåd... :) tak for jeres råd :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes at der siver noget ud, men synes heller ikke at der har kommet noget skyl ud og jeg har kunnet holde alt inde og bare tisse når det er.... men jeg har heller ingen veer....

Jeg var meget i tvivl dagen inden jeg fødte. Der var rigtig meget "slim", og det var meget tyndt og hvis jeg ikke havde bind på, føltes det fuldstændig som om at jeg tissede i bukserne. Men jeg klarede den fint med bind, og det var ikke sådan at de blev "fyldt". Så det var ikke vandet. Dagen efter gik vandet så - for fulde hammer og i kaskader. :D Og kort efter (men trods alt først efter) kom veerne. Ud fra hvad du skriver, tror jeg ikke, at det er vandet, men hvis du stadig er i tvivl så ring til fg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har underlivs smerter her til aften. Det føles som mens smerter (er ca 28 uger henne) det er så slemt at jeg har taget panodil uden effekt (siger normalt aldrig av men nøj det gør ondt) har tidligere haft ligamentsmerter og det her gør 100 x mere ondt

Det er centreret i bæknet og jeg har inden for den sidste time fået en del udflåd.

Junior er der gang i han sparker flittigt så er ikke bekymret for ham.

Har i andre oplevet lign smerter ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En eller anden :shooter mig!

Har haft det elendigt siden i aftes, intet bliver i maven :( Det er da de mest elendige tømmermænd jeg har haft i.... FLERE ÅR :P :D

Overvejer om jeg igen i dag skal ty til pommes, for at få noget i maven der må blive der <_<

Godt belønningen er god og dejlig i den anden ende ;) :kuller

Hvilke kalkpiller tager jer der ikke drikker mælk? :unsure Baby er åbenbart (heller)ikke fan af mælk/mælkeprodukter, de sidste 2 uger er alt mælkeagtigt røget retur, uanset om jeg har forsøgt om morgenen (har siden uge 9 slet ikke kunne holde det i maven fra morgenstunden), i løbet af dagen og om aftenen- og det går bare ikke. Så må hellere tage nogle kalkpiller..

:kram2 når du har det sådan kan du ikke gøre end at spise det som du kan holde i maven. Det vigtigste er at den lille i maven og dig selv har det godt :kram2 så må vi tage kampen mod kiloene efter vi har født :) :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan man være i tvivl om ens vand er gået?

Da mit vand gik første gang sev det langsomt ud og ikke i kaskader, som nogle fortæller. Jeg troede bare først at jeg skulle tisse, men når jeg så havde tørt mig og rejste mig, blev jeg ved at dryppe på gulvet. Kunne simpelthen ikke holde det inde. Der gik så næsten 18 timer fra mit vand gik til jeg fik veer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har underlivs smerter her til aften. Det føles som mens smerter (er ca 28 uger henne) det er så slemt at jeg har taget panodil uden effekt (siger normalt aldrig av men nøj det gør ondt) har tidligere haft ligamentsmerter og det her gør 100 x mere ondt

Det er centreret i bæknet og jeg har inden for den sidste time fået en del udflåd.

Junior er der gang i han sparker flittigt så er ikke bekymret for ham.

Har i andre oplevet lign smerter ?

Den slags smerter har jeg også. Vil forhøre mig ved min jordemoder når jeg skal derind på onsdag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har det simpelthen elendigt til aften. Ryster af kulde og har ondt i hele kroppen, men mest i ryggen i højre side. Er så bange for at det er nyre-bækken betændelse, da jeg har været i behandling for blærebetændelse i 4 uger nu og ved ikke hvor længe jeg har gået med det inden da. Jeg har haft nyre-bækken betændelse før pga uopdaget blærebetændelse og der var jeg indlagt på hospitalet i en uge med sindssyge smerter :boo og så frygter jeg lidt om det mon kan påvirke lillemanden.

Håber og beder til at jeg har det bedre imorgen, men uanset hvad vil jeg tage til lægen. Nu vil jeg gå tidligt i seng og håbe på at få noget søvn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har det simpelthen elendigt til aften. Ryster af kulde og har ondt i hele kroppen, men mest i ryggen i højre side. Er så bange for at det er nyre-bækken betændelse, da jeg har været i behandling for blærebetændelse i 4 uger nu og ved ikke hvor længe jeg har gået med det inden da. Jeg har haft nyre-bækken betændelse før pga uopdaget blærebetændelse og der var jeg indlagt på hospitalet i en uge med sindssyge smerter :boo og så frygter jeg lidt om det mon kan påvirke lillemanden.

Håber og beder til at jeg har det bedre imorgen, men uanset hvad vil jeg tage til lægen. Nu vil jeg gå tidligt i seng og håbe på at få noget søvn.

Ring da til vagtlægen. Det lyder ikke rart .

God bedring :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.