FruFusk

Gravid - Smalltalk

16,840 indlæg i dette emne

Så piger nu må i gerne krydse fingre for mig.. Sidder ved lægen lige nu og skal have tjekket hvorfor jeg har så ondt i min venstre æggestok.. Lad os håbe det intet er.. måske hun sender mig til skanning hvis hun er i tvivl..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har den første tid haft en del ondt i venstre æggestok, og det var også der ægget kom fra. Indtil videre er alt fint, så det er det forhåbentlig også hos dig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har den første tid haft en del ondt i venstre æggestok, og det var også der ægget kom fra. Indtil videre er alt fint, så det er det forhåbentlig også hos dig :)

Det regner jeg bestemt også med at det er særligt når det ikke er konstante smerter.. Men det er rart og trygt lige og få en læge til og tjekke det så jeg ikke behøver og blive nervøs hver gang det kommer..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det regner jeg bestemt også med at det er særligt når det ikke er konstante smerter.. Men det er rart og trygt lige og få en læge til og tjekke det så jeg ikke behøver og blive nervøs hver gang det kommer..

Og dejligt at lægen gider at se dig og lige undersøge det :) krydser for alt er som det skal være :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå nu har jeg været en tur på akutmodtagelsen samt ved gynækologen i dag..

Jeg blev skannet og der var en cyste på 4 cm på min venstre æggestok.. Hader virkelig cyster.. Lægen mente dog at det evt. Kunne være det gule legeme og derfor vil mindskes med tiden som barnet vokser.. Fik af vide at hvis smerterne bliver værre skal jeg bare ringe direkte til dem.. Det er dejligt og vide..

Derudover så vi den fineste lille blommesæk hvor der var et fint lille hjerte som pumpede derudaf.. Og den sad godt og solidt inde i livmoderhulen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh hvor har jeg svært ved at forstå at jeg er gravid - at det ikke bare er noget jeg drømmer.

J har sagt god for at jeg køber en lille ting til babyen, for ligesom at markere at det er rigtigt - J er også total vant til tanken allerede og snakker meget om når baby kommer.

Det er bare underligt at være her hvor man ikke mærker baby eller har set baby, så uvirkeligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh hvor har jeg svært ved at forstå at jeg er gravid - at det ikke bare er noget jeg drømmer.

J har sagt god for at jeg køber en lille ting til babyen, for ligesom at markere at det er rigtigt - J er også total vant til tanken allerede og snakker meget om når baby kommer.

Det er bare underligt at være her hvor man ikke mærker baby eller har set baby, så uvirkeligt.

 

Det er rigtig svært.... Jeg føler mig også sådan lidt i ingenmandsland agtigt, for der er ikke rigtig nogen der ved noget endnu, og man har ikke været til scanning eller mærket liv endnu. Det bliver altså noget uvirkeligt så! Jeg købte en lille neutralt farvet body allerede inden jeg blev gravid, og gav den til min mand i gave den dag jeg havde testet positiv, men jeg tror altså også jeg skal ud og købe et eller andet for at få noget håndterbart som siger at den altså er god nok... Så kan man kigge lidt på det i ny og næ :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå nu har jeg været en tur på akutmodtagelsen samt ved gynækologen i dag..

Jeg blev skannet og der var en cyste på 4 cm på min venstre æggestok.. Hader virkelig cyster.. Lægen mente dog at det evt. Kunne være det gule legeme og derfor vil mindskes med tiden som barnet vokser.. Fik af vide at hvis smerterne bliver værre skal jeg bare ringe direkte til dem.. Det er dejligt og vide..

Derudover så vi den fineste lille blommesæk hvor der var et fint lille hjerte som pumpede derudaf.. Og den sad godt og solidt inde i livmoderhulen

 

Øv med cyste! Men godt at det ikke er noget farligt, og FANTASTISK med hjerteblink og alt i orden hos spiren :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh hvor har jeg svært ved at forstå at jeg er gravid - at det ikke bare er noget jeg drømmer.

J har sagt god for at jeg køber en lille ting til babyen, for ligesom at markere at det er rigtigt - J er også total vant til tanken allerede og snakker meget om når baby kommer.

Det er bare underligt at være her hvor man ikke mærker baby eller har set baby, så uvirkeligt.

Jeg har det på PRÆCIS samme måde, det er faktisk en god ide det med at købe en lille ting til baby!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man skal have lov at være ked af det, når det går dårligt - og samtidig huske at være glad, når det går godt... ;)

Haha ... :wub

Kan godt se, at graviditeten gør mig helt eftertænksom og sentimental, men vil bare sige, at jeg synes, det er helt fantastisk at være gravid lige nu :) ... Jeg vil være gravid heeele tiden ... ( måske jeg lige skulle overveje det igen)

Føler mig ikke særlig smækker lækker med den voksende mave, men synes alligevel der er noget charmerende over det - og synes det er rigtigt rart og hyggeligt at være gravid lige nu. :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har vi været ved jordemoderen i dag, som kunne konstatere at lillepigen ligger med numsen nedad i bækkenet. Det betyder at hvis ikke hun snart vender sig enten af sig selv eller ved vendingsforsøg, så skal vi have et PKS om ca 3 uger! Hold nu op det kommer tæt på nu - tænk at vi måske sidder med vores baby om KUN 3 uger!! :D :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Blærebetændelse igen :( det er kun 4. gang i denne graviditet. Nyt slags penicillin da jeg kastede op af selexid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den der kvalme, jeg havde der bare var der af og til - den vil jeg godt have tilbage. Puha, nu er det ikke længere bare lille forsigtig kvalme, nu er det sekunder fra at kaste op kvalme :( Suk!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har vi været ved jordemoderen i dag, som kunne konstatere at lillepigen ligger med numsen nedad i bækkenet. Det betyder at hvis ikke hun snart vender sig enten af sig selv eller ved vendingsforsøg, så skal vi have et PKS om ca 3 uger! Hold nu op det kommer tæt på nu - tænk at vi måske sidder med vores baby om KUN 3 uger!! :D :D

 

Krydser for at hun vender sig af sig selv, men hvis hun ikke gør, så kan du jo evt prøve at læse min fødselsberetning. Jeg fødte nemlig min første ved sædefødsel og fik valget at få pks, men valgte at føde selv. Og det gik super godt og helt ukompliceret.

Nu ved jeg ikke om du overhovedet har et valg eller om du er fast besluttet på pks. Men held og lykke uanset hvad :kram

 

Blærebetændelse igen :( det er kun 4. gang i denne graviditet. Nyt slags penicillin da jeg kastede op af selexid.

Øv med blærebetændelse. Jeg har haft blærebetændelse konstant de sidste par måneder og er nu i gang med 4. behandling i træk, fordi jeg stadig havde bakterier i urinen ved tjek efter hver behandling. Jeg har kun fået selexid, fordi min læge siger der ikke er noget andet jeg må få, så jeg er da lidt nysgerrig for hvad det er du får? Måske det kunne virke bedre på mig end selexid gør.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv med blærebetændelse. Jeg har haft blærebetændelse konstant de sidste par måneder og er nu i gang med 4. behandling i træk, fordi jeg stadig havde bakterier i urinen ved tjek efter hver behandling. Jeg har kun fået selexid, fordi min læge siger der ikke er noget andet jeg må få, så jeg er da lidt nysgerrig for hvad det er du får? Måske det kunne virke bedre på mig end selexid gør.

Jeg bliver dårlig af selexid og de har heldigvis fundet noget andet. På indlægssedlen står der, at det må tages af gravide. Billede er nemmere end at stave

M8fgl1d.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er vi enige om, at en alm multivitaminpille er ok at tage, nu hvor der er 3 mdr tilbage?

Og er den også nok at tage efter fødslen, eller skal der en speciel slags til?

Tager også fiskeolie og jern.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er vi enige om, at en alm multivitaminpille er ok at tage, nu hvor der er 3 mdr tilbage?

Og er den også nok at tage efter fødslen, eller skal der en speciel slags til?

Tager også fiskeolie og jern.

Jeg ville tage en graviditets vitaminpille, da jeg mener vitaminerne er anderledes fordelt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville tage en graviditets vitaminpille, da jeg mener vitaminerne er anderledes fordelt.

Hmm, pokkers også :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, pokkers også :)

Dem jeg spiser er der 100 i så det passer meget godt med 3 mdr. Plus minus overtid :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er der også i mine men nu købte jeg lige de andre, og der er 200 i. Må have købt de sædvanlige så.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er vi enige om, at en alm multivitaminpille er ok at tage, nu hvor der er 3 mdr tilbage?

Og er den også nok at tage efter fødslen, eller skal der en speciel slags til?

Tager også fiskeolie og jern.

 

Jeg tager nu en ganske almindelig multivitamin + jern og ekstra d-vitamin, da jeg har d-vitaminmangel. Det er efter samråd med min læge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kunne være jeg skal høre lægen imorgen, inden jeg gør mere så :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bliver dårlig af selexid og de har heldigvis fundet noget andet. På indlægssedlen står der, at det må tages af gravide. Billede er nemmere end at stave M8fgl1d.jpg

Jeg har fået begge to, og var desværre syg af begge to :(

Det håber jeg ikke du bliver.

Jeg kan igen kun anbefale cantharon!! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået begge to, og var desværre syg af begge to :(

Det håber jeg ikke du bliver.

Jeg kan igen kun anbefale cantharon!! :)

Øv hvor surt. Efter første dag har jeg det fint men med 6 igen ved man jo aldrig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er vi enige om, at en alm multivitaminpille er ok at tage, nu hvor der er 3 mdr tilbage?

Og er den også nok at tage efter fødslen, eller skal der en speciel slags til?

Tager også fiskeolie og jern.

I graviditets multivitaminer er der mindre A vitamin og mere folinsyre end i alm multivitaminer. Du kan SAGTENS fortsætte på graviditets multivitaminer efter fødslen så du får brugt de sidste - alt det gode går jo i mælken hvis du ammer og hvis ikke så er det stadig godt til det hårdt prøvede, hormon belastede krop der får mad på skæve tider, og ikke altid nok og alt for lidt søvn.

Men som udgangspunkt er der vist ikke noget i vejen for alm. Multivitaminer. Bare husk at undlade at tage fiskeolie de sidste 6 (tror jeg nok) uger inden fødslen, det er noget med at blodet vist bliver tyndere/blødninger stopper ikke så nemt (kan sikkert Googles) og det er jo skidt til fødslen/kejsersnittet! De kan genoptages efter fødslen (personligt venter jeg en uges tid),

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.