FruFusk

Gravid - Smalltalk

16,840 indlæg i dette emne

Er bare træt i dag og i en smule dårligt humør og har samtidig en mor-syg pylret datter. Ikke den bedste kombi :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Må man bruge Voltaren gel under graviditeten?

Jeg har noget så ondt i mit ene håndled efter havearbejde, så jeg er ved at tude.

Er i tvivl om, jeg må smøre det et par gange, indtil de stærkeste smerter er væk?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må man bruge Voltaren gel under graviditeten?

Jeg har noget så ondt i mit ene håndled efter havearbejde, så jeg er ved at tude.

Er i tvivl om, jeg må smøre det et par gange, indtil de stærkeste smerter er væk?

Såvidt jeg kan læse her: http://www.voltaren.dk/voltaren/voltaren-gel

Fraråder de det desværre :( Kan en ispose måske hjælpe? :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er bare træt i dag og i en smule dårligt humør og har samtidig en mor-syg pylret datter. Ikke den bedste kombi :(

:kram2 jeg ved lige hvordan du har det!

Mon ikke bare træthed og dårligt humør hører med som højgravid desværre.... <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg har skrevet i "vil gerne være gravid"-smalltalk men smider den lige her hos jer erfarne gravide også, måske I har nogle erfaringer, jeg kan trække på :lovebk

 

Jeg kan ikke se nogen grund til hvorfor du ikke må skifte imellem dem - det er jo alt sammen bare vitaminer. Der er bare en lille bitte forskel på fordelingen af vitaminerne i pillerne, men det er der jo også i den mad vi spiser fra den ene til den anden dag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan ikke se nogen grund til hvorfor du ikke må skifte imellem dem - det er jo alt sammen bare vitaminer. Der er bare en lille bitte forskel på fordelingen af vitaminerne i pillerne, men det er der jo også i den mad vi spiser fra den ene til den anden dag.

Ja det tænker jeg også :) Anyway, manden min har i mellemtiden godkendt baby me now gennem hele graviditeten :biglove Men nu må vi se, har bestilt 1 glas, og så kan vi senere tage stilling til, om vi skal kombinere, eller hvad vi skal :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hader hader hader kvalme og oppustethed - er kun 8 uger henne og ligner én i 4. måned...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hader hader hader kvalme og oppustethed - er kun 8 uger henne og ligner én i 4. måned...

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det tænker jeg også :) Anyway, manden min har i mellemtiden godkendt baby me now gennem hele graviditeten :biglove Men nu må vi se, har bestilt 1 glas, og så kan vi senere tage stilling til, om vi skal kombinere, eller hvad vi skal :)

Jeg skiftede tilbage til gravitamin for man skal tage 3 piller om dagen, gerne fordelt, og det fik jeg simpelthen ikke gjort og så gik pointen af. Tager nu 5-9 :blink eskimo 3 fiskepiller dagligt og 1 gravitamin. Derudover tager jeg halv dosis jern når jeg husker det (sammen med de sidste fiskepiller) og probiotika fordi maven bøvler så er igennem et halvt apotek om dagen. Skulle jeg tage 3 baby me now også, så tror jeg at jeg kørte død i alle de piller, for ikke at tale om hvor dyrt det er!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skiftede tilbage til gravitamin for man skal tage 3 piller om dagen, gerne fordelt, og det fik jeg simpelthen ikke gjort og så gik pointen af. Tager nu 5-9 :blink eskimo 3 fiskepiller dagligt og 1 gravitamin. Derudover tager jeg halv dosis jern når jeg husker det (sammen med de sidste fiskepiller) og probiotika fordi maven bøvler så er igennem et halvt apotek om dagen. Skulle jeg tage 3 baby me now også, så tror jeg at jeg kørte død i alle de piller, for ikke at tale om hvor dyrt det er!

I know! Det er MANGE piller! Og så bliver det nemlig mega dyrt. Men jeg tror godt, jeg kan huske at tage dem, i hvert fald så længe jeg går hjemme og er ledig. :) Men jeg har godt tænkt, at det bliver vildt især fordi, jeg har tænkt mig at tage cal:mag også, som vist er 2 om dagen. Så jeg når op på 6 piller + fiskeolie :o Men jeg prøver, og så kan jeg evt moderere lidt :)

Hvordan kan det være, at du tager helt op til 9 eskimo? :) Jeg troede anbefalingen var 3-5? :) Og bør de egentlig også fordeles udover dagen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hader hader hader kvalme og oppustethed - er kun 8 uger henne og ligner én i 4. måned...

 

:kram :kram :kram

 

Kvalme sucks!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I know! Det er MANGE piller! Og så bliver det nemlig mega dyrt. Men jeg tror godt, jeg kan huske at tage dem, i hvert fald så længe jeg går hjemme og er ledig. :) Men jeg har godt tænkt, at det bliver vildt især fordi, jeg har tænkt mig at tage cal:mag også, som vist er 2 om dagen. Så jeg når op på 6 piller + fiskeolie :o Men jeg prøver, og så kan jeg evt moderere lidt :)

Hvordan kan det være, at du tager helt op til 9 eskimo? :) Jeg troede anbefalingen var 3-5? :) Og bør de egentlig også fordeles udover dagen?

Fordi der står at den gavnligt effekt (på fosteret) opnåes ved en dosis på 9.

Ja jeg har godt set at de skal fordeles - men glemmer det som sagt. Så jeg tager 5 om morgenen sammen med gravitamin og så 4 om eftermiddagen når jeg husker det sammen med en enkelt hemo jern.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fordi der står at den gavnligt effekt (på fosteret) opnåes ved en dosis på 9.

Ja jeg har godt set at de skal fordeles - men glemmer det som sagt. Så jeg tager 5 om morgenen sammen med gravitamin og så 4 om eftermiddagen når jeg husker det sammen med en enkelt hemo jern.

Oh my, her tænkte jeg at 4-5 kunne gøre det. Nå, det må jeg lige tænke over. Vi spiser også relativt meget fisk, så ved ikke om jeg orker 9 om dagen :badgirl

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I know! Det er MANGE piller! Og så bliver det nemlig mega dyrt. Men jeg tror godt, jeg kan huske at tage dem, i hvert fald så længe jeg går hjemme og er ledig. :) Men jeg har godt tænkt, at det bliver vildt især fordi, jeg har tænkt mig at tage cal:mag også, som vist er 2 om dagen. Så jeg når op på 6 piller + fiskeolie :o Men jeg prøver, og så kan jeg evt moderere lidt :)

Hvordan kan det være, at du tager helt op til 9 eskimo? :) Jeg troede anbefalingen var 3-5? :) Og bør de egentlig også fordeles udover dagen?

 

Det er faktisk 3 cal:mag ;) Og jeg synes godt nok også det er mange i det hele. Jeg tager pt. 9 piller i det hele. 3 cal:mag, 1 multi, 1 folinsyre og 4 fiskepiller. Det er lidt vildt synes jeg. Jeg fordeler det over dagens måltider, ellers bliver det for voldsomt synes jeg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vildt i andre tager så mange piller  :blink  Jeg tager kun 2 piller... 1 jern depottablet og 1 multi gravitamin (med folinsyre i) om aftenen inden jeg går i seng, når jeg alligevel er ude og børste tænder. Det er nemt at huske der.

 

Jeg regner ikke med at det er nødvendigt med fiskepiller, da vi er ret gode til at spise fisk herhjemme - både som aftensmad ind imellem og som pålæg. Og så sørger jeg for at drikke rigeligt med mælk, yoghurt, ost osv. så jeg får nok kalk. Min JM siger omkring hvad der svarer til ½ liter mælk om dagen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er faktisk 3 cal:mag ;) Og jeg synes godt nok også det er mange i det hele. Jeg tager pt. 9 piller i det hele. 3 cal:mag, 1 multi, 1 folinsyre og 4 fiskepiller. Det er lidt vildt synes jeg. Jeg fordeler det over dagens måltider, ellers bliver det for voldsomt synes jeg.

Nå ja, det er da rigtig! Jamen så når jeg op på 7 + fiskeolie, dvs. op til 16 piller dagligt. Det lyder godt nok vildt, haha. Men jeg er faktisk ikke generet af det, og det kan da hjælpe mig til at huske at få drukket nok vand :)

Hvordan tager du cal:mag - er der ikke noget med, at de helst IKKE skal tages sammen med et måltid/andre piller? Eller hvordan er det lige med rækkefølgen? :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vildt i andre tager så mange piller :blink Jeg tager kun 2 piller... 1 jern depottablet og 1 multi gravitamin (med folinsyre i) om aftenen inden jeg går i seng, når jeg alligevel er ude og børste tænder. Det er nemt at huske der.

Jeg regner ikke med at det er nødvendigt med fiskepiller, da vi er ret gode til at spise fisk herhjemme - både som aftensmad ind imellem og som pålæg. Og så sørger jeg for at drikke rigeligt med mælk, yoghurt, ost osv. så jeg får nok kalk. Min JM siger omkring hvad der svarer til ½ liter mælk om dagen.

Jamen såvidt jeg har forstået er du også dækket ind i forhold til de officielle anbefalinger så, og så er det jo fint :)

Såvidt jeg har forstået er der ca samme mængde vitamin i én gravitamin tablet og 3 baby me now, så det er jo ikke fordi man får mere, det bliver bare fordelt for at hjælpe optagelsen. Og det vil jeg gerne, fordi jeg ved at jeg i hvert fald i forhold til ét vitamin er lidt "sløv i optagelsen". Og jeg kommer ikke op på hvad der svarer til 1/2 liter mælk overhovedet, deraf kalken :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå ja, det er da rigtig! Jamen så når jeg op på 7 + fiskeolie, dvs. op til 16 piller dagligt. Det lyder godt nok vildt, haha. Men jeg er faktisk ikke generet af det, og det kan da hjælpe mig til at huske at få drukket nok vand :)

Hvordan tager du cal:mag - er der ikke noget med, at de helst IKKE skal tages sammen med et måltid/andre piller? Eller hvordan er det lige med rækkefølgen? :help

På apoteket sagde hun faktisk at det var ligemeget i den kombi, netop fordi kalk er sammen med magnesium og omvendt. Der står heller ikke noget på glasset andet end at vitaminerne er bundet til noget citron hvilket gør dem letoptagelige.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Oh my, her tænkte jeg at 4-5 kunne gøre det. Nå, det må jeg lige tænke over. Vi spiser også relativt meget fisk, så ved ikke om jeg orker 9 om dagen :badgirl

Jeg spiser jo så stort set ikke fisk. Men har lige igen indført en ugentlig fiskedag :goodluck det vil dog hovedsageligt bestå af "fisk på dåse" men det er vel også ok med torskerogn, makrel og tun.

Jeg overvejer magnesium, men på det jeg har købt (bio-magnesium fra Pharma nord) står der "bør kun i samråd med læge tages af gravide" :unsure så nu tør jeg ikke før første læge samtale! Jeg ved godt det også står på gravitamin, men det er jo ligesom lavet til gravide og lægen sagde selv sidst "hvis du ikke tager gravitamin skal du begynde nu" så vil lige høre om det er OK for havde SÅ meget uro i benene sidst og hvis det kan hjælpe!

Calcium springer jeg over spiser yoghurt HVER morgen, får mandler stort set hver dag og banan er også en stor del af min kost. Derudover får jeg jo andre mælkeprodukter fx ost og der ER calcium i gravitamin. Så det er jeg slet ikke nervøs for :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå ja, det er da rigtig! Jamen så når jeg op på 7 + fiskeolie, dvs. op til 16 piller dagligt. Det lyder godt nok vildt, haha. Men jeg er faktisk ikke generet af det, og det kan da hjælpe mig til at huske at få drukket nok vand :)

Hvordan tager du cal:mag - er der ikke noget med, at de helst IKKE skal tages sammen med et måltid/andre piller? Eller hvordan er det lige med rækkefølgen? :help

Er det ikke jern og kalk der ikke må tages sammen? Så hvis man spiser/drikker mælke produkter bør man ikke tage jern før efter x antal timer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det ikke jern og kalk der ikke må tages sammen? Så hvis man spiser/drikker mælke produkter bør man ikke tage jern før efter x antal timer.

Det er nemlig rigtigt. Det må ikke tages sammen. Da de hæmmer optagelsen af hinanden.

Så hvis man spiser/drikker mælkeprodukter om morgenen skal man vente til senere på dagen med at tage jern

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vildt i andre tager så mange piller  :blink  Jeg tager kun 2 piller... 1 jern depottablet og 1 multi gravitamin (med folinsyre i) om aftenen inden jeg går i seng, når jeg alligevel er ude og børste tænder. Det er nemt at huske der.

 

Jeg regner ikke med at det er nødvendigt med fiskepiller, da vi er ret gode til at spise fisk herhjemme - både som aftensmad ind imellem og som pålæg. Og så sørger jeg for at drikke rigeligt med mælk, yoghurt, ost osv. så jeg får nok kalk. Min JM siger omkring hvad der svarer til ½ liter mælk om dagen.

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har følt mg vildt overvældet i dag, måtte lige gå og i soveværelset og tude lidt mens Simon så Dora, følte mig virkelig som en fantastisk mor....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har følt mg vildt overvældet i dag, måtte lige gå og i soveværelset og tude lidt mens Simon så Dora, følte mig virkelig som en fantastisk mor....

:kram2

Tror de fleste i din situation vil finde det overvældende. Simon kan sagtens se Dora mens du lige får reageret. Du er en god mor og du vil være en skøn mor for alle dine tre børn :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.