FruFusk

Gravid - Smalltalk

16,840 indlæg i dette emne

Jeg er allerede begyndt at tænke på, hvad vi kan servere for vores barselsgæster, når bebs kommer til december

Jeg tænker ala:

Vindruer (frugt)

Kanelsnegle / muffins

Boller m smør,marmelade, hjemmelavet nutella, spegepølse og smøreost

Lakridsmandler

Chokolade scones

Men kunne også godt bruge nogle sunde alternativer til kage ...

Hvad har I tænkt jer at servere ?

Absolut ingenting :p jeg havde travlt med at være træt, øm og nybagt mor i sofaen, som ikke kunne få øjnene fra det lille nye mirakel - og det har jeg bestemt tænkt mig skal være det samme denne gang! :D

Overskuddet er der ikke ligefrem sådan lige i den første tid, men i kan jo bede et par stykker om at tage lidt forskelligt med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg havde tænkt mig, at lave dette på forhånd og fryse ned, så det bare skal varmes i ovnen ...

I vores vennekreds er det meget normalt , at barselsgæsterne lige får et eller andet nemt, når de kommer med gaver og besøger baby og os ...

Hmm ... Men det måske ikke så brugt, som jeg lige forestillede mig ... :)

Ved ikke om det brugt eller ej.

Det er jo op til en selv, hvad man har overskud og lyst til.

Normalt er jeg kontrolfreak, og hader at få gæster uden at kunne byde dem på noget.

Ser anderledes på det i forbindelse med tiden lige efter fødslen.

Har også meldt ud, at den første uge efter vi kommer hjem fra hospitalet, der er ingen besøgstid i hjemmet.

Der vil jeg bare gerne finde stille og roligt ind i den nye hverdag.

Håber jeg bliver positivt overrasket og har mere overskud end jeg regner med, men så er der ingen der bliver skuffede over de ikke må komme forbi i starten.

Kan også være jeg har energi til at servere noget let, men det regner jeg bare ikke med på forhånd.

Ville heller ikke forvente at få noget, hvis jeg skulle på besøg hos nye forældre.

Man bliver jo ikke hængende så længe, at man trænger til andet end drikkelse, man selv kan forsyne sig med i køleskab eller kaffemaskinen :)

Er heller ikke sikkert det bliver sådan i praksis, som jeg forestiller mig ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for kram :kram

Jeg har det en smule bedre til morgen, men det gør stadig lidt ondt. Det har godt nok været en lang nat, hvor jeg stort set ikke har lukket et øje, men har vendt og drejet mig.

Hvordan gik det? Kom du til lægen, Mette?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå jeg tog til lægen idag og jeg har stadig blærebetændelse :( så nu er jeg startet på min TREDJE behandling af det, stadig med samme præparat, selexid, da det åbenbart er det eneste man må få som gravid.

Lægen mente ikke at det var gået op i nyrerne, da mine smerter har aftaget lidt og jeg ikke har feber, så det er da en lille trøst. Nu må vi så se om tredje gang er lykkens gang og jeg endelig kan slippe af med den forbandede blærebetændelse :gal

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan gik det? Kom du til lægen, Mette?

Tak fordi du tænker på mig :kiss vi fik lige postet samtidig :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå jeg tog til lægen idag og jeg har stadig blærebetændelse :( så nu er jeg startet på min TREDJE behandling af det, stadig med samme præparat, selexid, da det åbenbart er det eneste man må få som gravid.

Lægen mente ikke at det var gået op i nyrerne, da mine smerter har aftaget lidt og jeg ikke har feber, så det er da en lille trøst. Nu må vi så se om tredje gang er lykkens gang og jeg endelig kan slippe af med den forbandede blærebetændelse :gal

Åh jeg var igennem 4 behandlinger i streg med Felix men det var fordi de fandt streptokokker b og så fik jeg primcillin (staveplade) i stedet for.

Jeg har denne gang af sygehuset fået noget andet end selexid da jeg havde urinvejs infektion med koli bakterier og sidst ved vagtlægen lød det til at jeg havde flere muligheder, da han spurgte om hvad jeg kunne tåle. Selexid har vist i en periode været forbudte for gravide sagde han. Men det er de ikke mere.

Nå men i hvert fald god bedring :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh jeg var igennem 4 behandlinger i streg med Felix men det var fordi de fandt streptokokker b og så fik jeg primcillin (staveplade) i stedet for.

Jeg har denne gang af sygehuset fået noget andet end selexid da jeg havde urinvejs infektion med koli bakterier og sidst ved vagtlægen lød det til at jeg havde flere muligheder, da han spurgte om hvad jeg kunne tåle. Selexid har vist i en periode været forbudte for gravide sagde han. Men det er de ikke mere.

Nå men i hvert fald god bedring :kram2

Det lyder godt nok mærkeligt :unsure Lægen sad og søgte på det for at finde et alternativ, men kunne ikke finde noget andet i den database hun kiggede i. På apoteket nævnte han heller ikke noget andet end selexid, da jeg fortalte ham om det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder godt nok mærkeligt :unsure Lægen sad og søgte på det for at finde et alternativ, men kunne ikke finde noget andet i den database hun kiggede i. På apoteket nævnte han heller ikke noget andet end selexid, da jeg fortalte ham om det.

Ja det gør det. Den kur jeg fik fra sygehuset var 6 piller! Om dagen i 5 dage og så lugter de mærkeligt. Selexid er kun det halve men dem kaster jeg op af :( så hvis jeg får blærebetændelse igen håber jeg der er et alternativ.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er allerede begyndt at tænke på, hvad vi kan servere for vores barselsgæster, når bebs kommer til december

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå jeg tog til lægen idag og jeg har stadig blærebetændelse :( så nu er jeg startet på min TREDJE behandling af det, stadig med samme præparat, selexid, da det åbenbart er det eneste man må få som gravid.

Lægen mente ikke at det var gået op i nyrerne, da mine smerter har aftaget lidt og jeg ikke har feber, så det er da en lille trøst. Nu må vi så se om tredje gang er lykkens gang og jeg endelig kan slippe af med den forbandede blærebetændelse :gal

Du må gå all in på tranebær!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi lavede nogle cup cakes og frøs, når vi vidste vi fik gæster tog vi en pose op et par timer før og så var de tøet op.

Men ærlig talt så ønskede jeg for det meste bare at folk skred af H-til :oops

Denne gang vil jeg i langt højere grad sige nej tak til besøg i den første tid. Amningen skal op at køre, man skal igennem en identitets krise, hormon kaos og få styr på de nye roller i/som familie.

Nogle er fine at have på besøg 3 timer en eftermiddag, andre er man træt af efter 10 min. Men alt er relativt og kommer meget an på søvn, hormoner, babyens humør og overskud.

Tror også det bliver noget til fryseren jeg laver. Håber ikke at folk bliver i 3 timer hos os... Så må de få et pænt vink ...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror også det bliver noget til fryseren jeg laver. Håber ikke at folk bliver i 3 timer hos os... Så må de få et pænt vink ...

Nogle forstår ikke et vink - om så det er skåret ud i pædagog pap og bøjet i neon, men nu var min svigermor også for viderekommende ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå jeg tog til lægen idag og jeg har stadig blærebetændelse :( så nu er jeg startet på min TREDJE behandling af det, stadig med samme præparat, selexid, da det åbenbart er det eneste man må få som gravid.

Lægen mente ikke at det var gået op i nyrerne, da mine smerter har aftaget lidt og jeg ikke har feber, så det er da en lille trøst. Nu må vi så se om tredje gang er lykkens gang og jeg endelig kan slippe af med den forbandede blærebetændelse :gal

Chantaron!!!!!!

Jeg var to kure igennem - kunne ikke tåle nogen af dem, og kunne ikke rigtig få bugt med blærebetændelse (ikke mystisk når det er mig).

Så jeg fandt min redningsmiddel frem, som må tages når man er gravid og samtidig med pencilin! Jeg har holdt blærebetændelses fri med løbende forebyggende kure :)

Angående at servere noget for barselsgæster, så havde vi selv kage med sidst vi var på barselsbesøg, og har da bestemt planer om at bede folk have noget med til kaffen hvis de vil have lidt godt til ganen :)

Der er bagt lidt boller til fryseren, så vi kan smide dem i ovnen! Ellers er det den gang man får gæster man gerne må bede dem om at hoppe og danse for en! Så gør vi det samme når det er omvendt!! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det der med at jeg ikke havde feber må jeg så tage i mig igen. Igår aftes havde jeg 38,3 og min normaltemperatur ligger på 36,5.

Jeg må se om jeg kan finde nogle tranebær og hvad er chantaron??

Tak piger :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå googlede chantaron og kan se det kan fås i Matas :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå googlede chantaron og kan se det kan fås i Matas :super

Se det vidste jeg ikke engang, plejer at bestille på nettet hos http://www.jala-helsekost.dk/ eller i heksekosten inde i byen :)

Jeg kan kun anbefale det!

Jeg begyndte på det da jeg ikke kunne slippe af med blærebetændelser for en del år siden efterhånden, fik det anbefalet fordi min veninde fik konstateret kronisk blærebetændelse, og så begyndte hun på dette i et sidste forsøg, hun er i dag blærebetændelses fri.

Jeg var fri i flere år når jeg bare tager en forebyggende kur i ny og næ, det krævede så lidt mere når jeg er gravid åbenbart, men det ved jeg så til næste gang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Se det vidste jeg ikke engang, plejer at bestille på nettet hos http://www.jala-helsekost.dk/ eller i heksekosten inde i byen :)

Jeg kan kun anbefale det!

Jeg begyndte på det da jeg ikke kunne slippe af med blærebetændelser for en del år siden efterhånden, fik det anbefalet fordi min veninde fik konstateret kronisk blærebetændelse, og så begyndte hun på dette i et sidste forsøg, hun er i dag blærebetændelses fri.

Jeg var fri i flere år når jeg bare tager en forebyggende kur i ny og næ, det krævede så lidt mere når jeg er gravid åbenbart, men det ved jeg så til næste gang :)

Hm mærkeligt, kan ikke finde det på den hjemmeside du linker til. Men vi har en helsekost i nærheden (heksekost :D :D), så kan også lige prøve at kigge der, for at se hvor det er billigst :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har sovet godt i nat :yay første gang siden jeg fandt ud af at jeg er gravid :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal lige hører om nogle har prøvet hvor det stikker en del i venstre æggestok? Det kommer og går sådan.. Men kan tydeligt mærke det når det er der.. Det går ikke vildt ondt, følelse bare ubehageligt..

Nogle som har prøvet det og som kan give mig nogle betryggende kommentar? Skal lige siges at mine æg sad i venstre side.. Ved ikke om det har noge med det at gøre

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal lige hører om nogle har prøvet hvor det stikker en del i venstre æggestok? Det kommer og går sådan.. Men kan tydeligt mærke det når det er der.. Det går ikke vildt ondt, følelse bare ubehageligt..

Nogle som har prøvet det og som kan give mig nogle betryggende kommentar? Skal lige siges at mine æg sad i venstre side.. Ved ikke om det har noge med det at gøre

Ligament smerter! Det hiver, stikker og vrider. I det hele taget oplevet man rigtig meget til sit underliv når man er gravid, altså på den knap så behagelige måde. Skalaen hosmig første gang var fra let muren til smerter der føles som en kniv i maven. Intet at være urolig for :) denne gang er det mere bare "baggrunds støj" kan mærke lidt når jeg tænker over det men ellers ikke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nøj hvor er jeg smadret i dag. Det er bare en af de dage hvor jeg ikke kan finde hvile i en god stilling <_<

Jeg håber bare det er fordi min krop reagere på at vi var ude og gå i formiddags på stranden og ikke at det er optakt til noget for lige nu sidder vi i Thy 5 timer fra hvor vi bor ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er godt nok ikke på toppen lige nu: træt, kvalme og let utilpashed.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal lige hører om nogle har prøvet hvor det stikker en del i venstre æggestok? Det kommer og går sådan.. Men kan tydeligt mærke det når det er der.. Det går ikke vildt ondt, følelse bare ubehageligt..

Nogle som har prøvet det og som kan give mig nogle betryggende kommentar? Skal lige siges at mine æg sad i venstre side.. Ved ikke om det har noge med det at gøre

Ved min første graviditet oplevede jeg noget lignende. En tidlig scanning viste en cyste på æggestokken, måske forårsaget af ægget der blev frigivet. Ved nakkefoldsscanningen var den væk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nøj hvor er jeg smadret i dag. Det er bare en af de dage hvor jeg ikke kan finde hvile i en god stilling <_<

Jeg håber bare det er fordi min krop reagere på at vi var ude og gå i formiddags på stranden og ikke at det er optakt til noget for lige nu sidder vi i Thy 5 timer fra hvor vi bor ;)

Sådan havde jeg det igår! Og imorges var jeg helt frisk, så Dicte og min mor og jeg har været på tur i dag, og shit hvor er jeg smadret nu! Men det var så hyggeligt og det hele værd :)

Håber du kan hvile og baby venter til i er bare liiiidt tættere på hjemmet igen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kunne SLÅ IHJEL for rødkål med sovs lige nu! Gerne ledsaget af brune kartofler, flæskesteg med sprøde svær og franske kartofler! Men kan SAGTENS nøjes med rødkål med sovs!

Desværre SKAL det være mandens hjemmelavede men det kan vi altså ikke skaffe ingredienser til nu :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.