FruFusk

Gravid - Smalltalk

16,840 indlæg i dette emne

Ring da til vagtlægen. Det lyder ikke rart .

God bedring :kram2

Vil så gerne undgå vagtlægen, for så skal Lise jo hives op af sengen hvis jeg skal afsted :( men bliver det værre i løbet af natten ringer jeg naturligvis til vagtlægen.

Tak for kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vil så gerne undgå vagtlægen, for så skal Lise jo hives op af sengen hvis jeg skal afsted :( men bliver det værre i løbet af natten ringer jeg naturligvis til vagtlægen.

Tak for kram :kram

Lyder som en god plan. Håber du får en god nats søvn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan man være i tvivl om ens vand er gået?

Ja det kan man godt. Jeg fik en brist så der kom kun en lille skylle, hvorefter det gik i sig selv. Mine veer startede få timer senere. JM var ogsåbi tvivl om, hvorvidt det var vandafgang jeg havde, så hun tog en test der viste at jeg havde haft vandafgang og at det måtte være en brist eftersom der ikke kom mere end den smule der gjorde...

Tænker at en klar indikator på at man har haft vandafgang er veer der starter op efterfølgende...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har det simpelthen elendigt til aften. Ryster af kulde og har ondt i hele kroppen, men mest i ryggen i højre side. Er så bange for at det er nyre-bækken betændelse, da jeg har været i behandling for blærebetændelse i 4 uger nu og ved ikke hvor længe jeg har gået med det inden da. Jeg har haft nyre-bækken betændelse før pga uopdaget blærebetændelse og der var jeg indlagt på hospitalet i en uge med sindssyge smerter :boo og så frygter jeg lidt om det mon kan påvirke lillemanden.

Håber og beder til at jeg har det bedre imorgen, men uanset hvad vil jeg tage til lægen. Nu vil jeg gå tidligt i seng og håbe på at få noget søvn.

Pyha det lyder ikke rart :( god bedring :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pyha det lyder ikke rart :( god bedring :kram

Tak for kram :kram

Jeg har det en smule bedre til morgen, men det gør stadig lidt ondt. Det har godt nok været en lang nat, hvor jeg stort set ikke har lukket et øje, men har vendt og drejet mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for kram :kram

Jeg har det en smule bedre til morgen, men det gør stadig lidt ondt. Det har godt nok været en lang nat, hvor jeg stort set ikke har lukket et øje, men har vendt og drejet mig.

Sikke noget Mette :kram Håber lægen kan hjælpe hurtigt og at det ikke er noget, der generer lillemanden :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej piger :)

Jeg har lige testet positivt her i tirsdags og er mega glad da der lykkes i 1. IUI forsøg..

Måske også derfor jeg har det som jeg har og vil hører om andre har prøvet det, hvad i gjorde og om i tror det kan belaste spiren?

Jeg har siden det rigtig er gået op for mig at jeg er gravid haft meget meget svært ved og sove.. Kan ikke finde ro i kroppen, hjertet banker løs, og er rastløs og får koldsved.. Lidt som angst.. Andre som har oplevet det og forhåbentlig kunne sige om det er normalt eller ej og om det kan øge chancen for en SA.. Er bare lidt nervøs for det hele tror jeg.. Havde slet ikke regnet med at det ville lykkes i 1. Forsøg..

Havde brug for og skulle ud med det :) og er meget glad for at være over i denne gruppe nu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej piger :)

Jeg har lige testet positivt her i tirsdags og er mega glad da der lykkes i 1. IUI forsøg..

Måske også derfor jeg har det som jeg har og vil hører om andre har prøvet det, hvad i gjorde og om i tror det kan belaste spiren?

Jeg har siden det rigtig er gået op for mig at jeg er gravid haft meget meget svært ved og sove.. Kan ikke finde ro i kroppen, hjertet banker løs, og er rastløs og får koldsved.. Lidt som angst.. Andre som har oplevet det og forhåbentlig kunne sige om det er normalt eller ej og om det kan øge chancen for en SA.. Er bare lidt nervøs for det hele tror jeg.. Havde slet ikke regnet med at det ville lykkes i 1. Forsøg..

Havde brug for og skulle ud med det :) og er meget glad for at være over i denne gruppe nu :)

 

Velkommen og tillykke :yay 

Ligesom dig fik jeg to streger som resultat af 1.inseminationsforsøg, og jeg er nu 20+3 og indtil videre har den lille udviklet sig, som hun skulle :) Ja, det er godt nok lidt vildt, når det sådan lykkes i 1.forsøg, og måske netop derfor bliver man lige så chokeret som man bliver glad. Det lyder måske lidt som en psykisk reaktion, du har, men der er jo heller ikke to graviditeter, der er ens, så det kan da også godt være, at kroppen er lidt overgearet. Mon ikke det nok skal gå? Hvor langt henne er du så nu, og hvornår skal du til tryghedsscanning? Og hvor mange æg var der? Jeg havde 2 æg, der var klar, så jeg var MEGET spændt på, om der var én eller to, da jeg skulle til tryghedsscanning 7+3 :rolleyes Det blev så til én baby, og det passer mig storartet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har generelt haft det mærkeligste søvnmønster siden jeg fandt ud af jeg var gravid. Jeg er 13+4 og har kun haft en nat, hvor jeg sov fra aften til morgen. Ligger vågen hver nat mellem 1 og tre timer. Det er ret belastende.

De andre ting; kroppen er fuld af homoner. Der er ikke langt fra gråd, ophidselse til latter og smil. Man har tusinde forventninger (ligesom omgivelserne), og selv om man er lykkelig over at være gravid, kan man også føle et vis pres og dermed stress. Held og lykke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv har ondt i mave og brystkassen i dag :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv har ondt i mave og brystkassen i dag :(

 

:kram :kram2 :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er altså virkelig fraværende gravid medarbejder i dag :rolleyes

 

Det har taget mig flere timer at lave en simpel opgave, og jeg er stadig ikke færdig. Samtidig tager jeg mig selv i at sidde og dagdrømme, være på BK og stryge mig over maven hele tiden :kuller :rolleyes

 

Lige nu elsker jeg bare at være gravid!! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er altså virkelig fraværende gravid medarbejder i dag :rolleyes

Det har taget mig flere timer at lave en simpel opgave, og jeg er stadig ikke færdig. Samtidig tager jeg mig selv i at sidde og dagdrømme, være på BK og stryge mig over maven hele tiden :kuller :rolleyes

Lige nu elsker jeg bare at være gravid!! :loveshower

Åh hvor skønt :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er altså virkelig fraværende gravid medarbejder i dag :rolleyes

Det har taget mig flere timer at lave en simpel opgave, og jeg er stadig ikke færdig. Samtidig tager jeg mig selv i at sidde og dagdrømme, være på BK og stryge mig over maven hele tiden :kuller :rolleyes

Lige nu elsker jeg bare at være gravid!! :loveshower

:yay hvor skønt :yay

:kuller

Man må gerne være gravid sær :kram2 :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv har ondt i mave og brystkassen i dag :(

:kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen og tillykke :yay

Ligesom dig fik jeg to streger som resultat af 1.inseminationsforsøg, og jeg er nu 20+3 og indtil videre har den lille udviklet sig, som hun skulle :) Ja, det er godt nok lidt vildt, når det sådan lykkes i 1.forsøg, og måske netop derfor bliver man lige så chokeret som man bliver glad. Det lyder måske lidt som en psykisk reaktion, du har, men der er jo heller ikke to graviditeter, der er ens, så det kan da også godt være, at kroppen er lidt overgearet. Mon ikke det nok skal gå? Hvor langt henne er du så nu, og hvornår skal du til tryghedsscanning? Og hvor mange æg var der? Jeg havde 2 æg, der var klar, så jeg var MEGET spændt på, om der var én eller to, da jeg skulle til tryghedsscanning 7+3 :rolleyes Det blev så til én baby, og det passer mig storartet :)

 

Hehe mange tak.. Fatter det bare slet ikke endnu!! Tror jeg skal lidt længere hen for at det virkelig går op for mig at den altså er der.

 

Har lige snakket med klinikken idag og de siger at jeg er 4+4 nu.. Så er jo kun lige startet, og håber da ikke det fortsætter sådan her hele graviditeten, for har ikke sovet andet end 4 timer de sidste to nætter og har en del uro og rastløshed i kroppen, og det undre mig eftersom jeg egentlig var ret sikker på at jeg var gravid inden jeg tog en test, men det er nok det der med at nu har man altså resultatet :(

 

Skal først til tryghedsskanning d. 05 august, da klinikken jo self har lukket de næste 4 uger pga. sommerferie.. TYPISK!!!

 

Men vi må tage den derfra. Det skal nok gå hurtigt nok, da vi heldigvis har meget at se til på job, og så har jeg jo også lige et bryllup om lidt hvor det sidste skal planlægges :) hehe

 

Jeg havde også to æg,- må indrømme at jeg ikke er helt vildt glad for tanken om 2 på en gang. Men kærestes største drøm har dog været tvillinger.. Så det er jeg da også ret spændt på.. Jeg håber min lille spire bliver på sin plads til om 9 måneder og vokser sig stor stærk :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe mange tak.. Fatter det bare slet ikke endnu!! Tror jeg skal lidt længere hen for at det virkelig går op for mig at den altså er der.

 

Har lige snakket med klinikken idag og de siger at jeg er 4+4 nu.. Så er jo kun lige startet, og håber da ikke det fortsætter sådan her hele graviditeten, for har ikke sovet andet end 4 timer de sidste to nætter og har en del uro og rastløshed i kroppen, og det undre mig eftersom jeg egentlig var ret sikker på at jeg var gravid inden jeg tog en test, men det er nok det der med at nu har man altså resultatet  :(

 

Skal først til tryghedsskanning d. 05 august, da klinikken jo self har lukket de næste 4 uger pga. sommerferie.. TYPISK!!!

 

Men vi må tage den derfra. Det skal nok gå hurtigt nok, da vi heldigvis har meget at se til på job, og så har jeg jo også lige et bryllup om lidt hvor det sidste skal planlægges :) hehe

 

Jeg havde også to æg,- må indrømme at jeg ikke er helt vildt glad for tanken om 2 på en gang. Men kærestes største drøm har dog været tvillinger.. Så det er jeg da også ret spændt på.. Jeg håber min lille spire bliver på sin plads til om 9 måneder og vokser sig stor stærk :)

 

Uh, det var længe, I skal vente, men sådan er det jo med ferie. Godt du har et bryllup, du kan fordybe dig i så. Det skal nok blive bedre, men det skal ikke være nogen hemmelighed, at mange bliver ramt af en træthedsmur og af kvalme i 1.trimester. Til gengæld kan jeg trøste med, at jeg ikke er lige så træt her i 2.trimester, og kvalmen er der heller ikke :) Jeg tror, der er størst sandsynlighed for én, og ellers så har I noget tid til at vænne jer til tanken om to, hvis det skulle være ;) Hvornår er brylluppet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er allerede begyndt at tænke på, hvad vi kan servere for vores barselsgæster, når bebs kommer til december

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er allerede begyndt at tænke på, hvad vi kan servere for vores barselsgæster, når bebs kommer til december

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh, det var længe, I skal vente, men sådan er det jo med ferie. Godt du har et bryllup, du kan fordybe dig i så. Det skal nok blive bedre, men det skal ikke være nogen hemmelighed, at mange bliver ramt af en træthedsmur og af kvalme i 1.trimester. Til gengæld kan jeg trøste med, at jeg ikke er lige så træt her i 2.trimester, og kvalmen er der heller ikke :) Jeg tror, der er størst sandsynlighed for én, og ellers så har I noget tid til at vænne jer til tanken om to, hvis det skulle være ;) Hvornår er brylluppet?

Ja, der er meget man skal vænne sig til.. Jeg synes heldigvis det går lidt bedre nu.. Har en svigerinde som er i 9 uge nu, så hun er bare super god og snakke med :) det er vist mest mig som skal vænne mig til det.. Ved ikke om min kæreste mener at det er en dans på roser med tvillinger..

Brylluppet er d. 16 august så det er jo også lige om lidt.. Lige nu synes jeg dog jeg mangler overblikket da al fokus lige nu ligger et andet sted :) hehe.. Men i morgen skal vi hente vores ringe og snakke med blomsterhandleren så der bliver der noget fokus på det igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har nu haft halsbrand siden vi fik frokost :prik mistænker tre skiver agurk for at være årsagen <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er allerede begyndt at tænke på, hvad vi kan servere for vores barselsgæster, når bebs kommer til december

Jeg tænker ala:

Vindruer (frugt)

Kanelsnegle / muffins

Boller m smør,marmelade, hjemmelavet nutella, spegepølse og smøreost

Lakridsmandler

Chokolade scones

Men kunne også godt bruge nogle sunde alternativer til kage ...

Hvad har I tænkt jer at servere ?

Bede dem om selv at tage noget med. Vi havde en masse kagemix fra papkasser vi kunne lave.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har nu haft halsbrand siden vi fik frokost :prik mistænker tre skiver agurk for at være årsagen <_<

Øv og så lige agurk!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er allerede begyndt at tænke på, hvad vi kan servere for vores barselsgæster, når bebs kommer til december

Jeg tænker ala:

Vindruer (frugt)

Kanelsnegle / muffins

Boller m smør,marmelade, hjemmelavet nutella, spegepølse og smøreost

Lakridsmandler

Chokolade scones

Men kunne også godt bruge nogle sunde alternativer til kage ...

Hvad har I tænkt jer at servere ?

  

Hvad I kan servere?

Jeg har godt nok nok ikke tænkt mig at servere noget.

De er velkomne til selv at medbringe noget, men jeg står ikke i køkkenet med en lille ny i huset :D

Jeg har ikke tænkt mig at servere noget som helst, som Camilla siger, er de mere end velkomne til at tage noget med, hvis de er sultne når de kommer. Kaffe/the kan min mand sikkert godt overkomme...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke tænkt mig at servere noget som helst, som Camilla siger, er de mere end velkomne til at tage noget med, hvis de er sultne når de kommer. Kaffe/the kan min mand sikkert godt overkomme...

Jeg havde tænkt mig, at lave dette på forhånd og fryse ned, så det bare skal varmes i ovnen ...

I vores vennekreds er det meget normalt , at barselsgæsterne lige får et eller andet nemt, når de kommer med gaver og besøger baby og os ...

Hmm ... Men det måske ikke så brugt, som jeg lige forestillede mig ... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.