Guest

September termin smalltalk

2,021 indlæg i dette emne

Jeg har købt ventebukser

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har købt ventebukser

Det skal jeg også have gjort her i weekenden! Synes mine bukser sidder træls og strammer, men synes ikke maven er ret stor alligevel..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du keder dig vist en lille smulle

MEGET! Bliver nogen lange måneder indtil juli..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mave er ikke stor men oppustet. Og har taget på. Men jeg synes også at bukserne er begyndt at trykke på den lille. Og det er ikke behageligt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

MEGET! Bliver nogen lange måneder indtil juli..

:lol mon ikke det bliver bedre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kvinder, jeg har brug jeres råd og støtte!

Jeg er i dag 10+4 og har tid til NF d.11.3.15 (om præcis 13 dage - ja hvem tæller :rolleyes ) Men i weekenden skal vi mødes med hele svigermekanikken og dem der vidste vi var gravide, har gudhjælpemig fortalt hele Sønderjylland at vi venter os :angry .. Jeg ved vi bliver mødt med kys og kram og det er jo dejligt - jeg gider ikke være sur, de har jo delt nyheden i glæde - fred være med det. Men men, jeg har hele tiden kunnet berolige mig selv med, at baby har det godt. Jeg har på intet tidspunkt set en dråbe af blod eller haft smerter, så alt bør være fint.

Men alligevel føler jeg et behov for at se baby inden vi møder hele den pukkelryggede, som jo er overbevidst om at vi forøger familien til september. For tænk hvis noget er gået galt, eller fosteret bare er dødt? (Min veninde oplevede at hendes foster gik til i uge 9 og fandt først ud af det til NF).

Jeg som troede jeg var så rolig, suk. :unsure

Desuden har de en scanning i morgen kl.9 til 400 kr, men jeg føler bare det er tosset, når der kun er 13 dage til NF og jeg har ikke mærket noget som burde give anledning til bekymring. Den eneste bekymring er, at vi skal møde hele familien og hvis baby er gået til, vil jeg sgu hellere vide det nu end om to uger.

Suk, hjælp, berolig mig! :(

Desuden er jeg af den støbning, at jeg tror ikke baby har godt af for mange scanninger. Jeg fik en tryghedsscanning i uge 6 og hjertet bankede derud af :wub og derudover kunne vi finde på at købe en kønsscanning i uge 15-16, så jeg tænker bare om det er dybt godnat med en scanning to uger før nakkefold.

Vær ærlige og kom med jeres mening, tak :)

Jeg havde taget den scanning, hvis det betyder at du bliver mere afslappet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihhhh altså, fik jo zoneterapi i mandags og alt var godt, stadig en smule kvalme, men ingen opkast...... Indtil i dag.... Kaster op hver 3-4. minut og har måtte tage første graviditetsrelaterede sygedag, hvilket er noget lort når man er i klinik, men kastede op hele vejen hen til stationen og mens jeg ventede på toget og så var turen fra Malmö til Herlev bare pludselig alt for uoverskuelig :-(

Så nu står den på hyggedag under dynen med spanden som sidekick og så må jeg tage balladen med min vejleder på mandag.....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hov skrev en besked her men tror den er forsvundet :-/ jeg ville bare sige at til dem son stadig har kvalme kan jeg virkelig anbefale zoneterapi, det har hjulpet mig så meget. jeg stoppede med at kaste op da jeg fik det, hvade stadig kvalme men ikke så meget. Jeg får det ved lægen og betaler kun får nålene

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hov skrev en besked her men tror den er forsvundet :-/ jeg ville bare sige at til dem son stadig har kvalme kan jeg virkelig anbefale zoneterapi, det har hjulpet mig så meget. jeg stoppede med at kaste op da jeg fik det, hvade stadig kvalme men ikke så meget. Jeg får det ved lægen og betaler kun får nålene

Jeg har fået både zoneterapi og akupunktur og det afhjalp også det værste, men altså kun i 4 dage....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kvinder, jeg har brug jeres råd og støtte!

Jeg er i dag 10+4 og har tid til NF d.11.3.15 (om præcis 13 dage - ja hvem tæller :rolleyes ) Men i weekenden skal vi mødes med hele svigermekanikken og dem der vidste vi var gravide, har gudhjælpemig fortalt hele Sønderjylland at vi venter os :angry .. Jeg ved vi bliver mødt med kys og kram og det er jo dejligt - jeg gider ikke være sur, de har jo delt nyheden i glæde - fred være med det. Men men, jeg har hele tiden kunnet berolige mig selv med, at baby har det godt. Jeg har på intet tidspunkt set en dråbe af blod eller haft smerter, så alt bør være fint.

Men alligevel føler jeg et behov for at se baby inden vi møder hele den pukkelryggede, som jo er overbevidst om at vi forøger familien til september. For tænk hvis noget er gået galt, eller fosteret bare er dødt? (Min veninde oplevede at hendes foster gik til i uge 9 og fandt først ud af det til NF).

Jeg som troede jeg var så rolig, suk. :unsure

Desuden har de en scanning i morgen kl.9 til 400 kr, men jeg føler bare det er tosset, når der kun er 13 dage til NF og jeg har ikke mærket noget som burde give anledning til bekymring. Den eneste bekymring er, at vi skal møde hele familien og hvis baby er gået til, vil jeg sgu hellere vide det nu end om to uger.

Suk, hjælp, berolig mig! :(

Desuden er jeg af den støbning, at jeg tror ikke baby har godt af for mange scanninger. Jeg fik en tryghedsscanning i uge 6 og hjertet bankede derud af :wub og derudover kunne vi finde på at købe en kønsscanning i uge 15-16, så jeg tænker bare om det er dybt godnat med en scanning to uger før nakkefold.

Vær ærlige og kom med jeres mening, tak :)

Jeg går imod strømmen- ville ikke tage den når du ikke har virkelig grund til bekymring. Jeg kender godt det med man vil være sikker, men du har set hjerteblink og så er sandsynligheden for at alt er godt meget høj.

Og så er der ingen garantier, helt op til fødslen jo- men hvis jeg var dig ville jeg sige til familien at du gerne vil vente med at fejre det og snakke mere om det til efter NF - det må de forstå!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Var til fin NF scanning i tirsdags. Den lille vingummi har det bare dejligt, og blev lige rykket 3 dage tilbage mht. termin, så den hedder 8/9 :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Var til fin NF scanning i tirsdags. Den lille vingummi har det bare dejligt, og blev lige rykket 3 dage tilbage mht. termin, så den hedder 8/9 :loveshower

 

Hvor godt med en dejlig NF :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Var til fin NF scanning i tirsdags. Den lille vingummi har det bare dejligt, og blev lige rykket 3 dage tilbage mht. termin, så den hedder 8/9 :loveshower

Tillykke med en god og veloverstået scanning!  :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde taget scanningen :) Men jeg er så heller ikke bange for scanninger (begge mine drenge er blevet scannet RIGTIG mange gange, grundet min Gastric Bypass)..

 

 

jeg var til scanning i mandags sidste uge. Jeg skal til nf i morgen. Jeg blev scannet netop fordi det var svært at skjule.

 

 

Jeg havde taget den scanning, hvis det betyder at du bliver mere afslappet :)

 

 

Jeg går imod strømmen- ville ikke tage den når du ikke har virkelig grund til bekymring. Jeg kender godt det med man vil være sikker, men du har set hjerteblink og så er sandsynligheden for at alt er godt meget høj.

Og så er der ingen garantier, helt op til fødslen jo- men hvis jeg var dig ville jeg sige til familien at du gerne vil vente med at fejre det og snakke mere om det til efter NF - det må de forstå!

 

Mange tak for jeres inputs de damer  :kram2 . Det var dejligt lige at få luftet det mange følelser og tanker som sådan en hormonel kvinde som jeg, render rundt med for tiden (Det kender I nok).. 

Jeg tog et valg i går og følte at det var det rigtige. Jeg endte med at stole på min gode mavefornemmelse og intuition, som fortæller mig at baby har det godt. 

Jeg er sikker på at baby ligger varmt, trygt og vokser. Jeg var meget rolig og tryg i min beslutning (hvilket ikke altid ligner mig) og jeg tror egentlig bare det handler om, at jeg lige nåede at tænke tanke "Hey jeg kan da nå en scanning inden ugens udløb". Den tanke satte så gang i følelsesregisteret og en masse muligheder, typisk. Men ingen grund til bekymring, ingen grund til unødig scanning lige nu. 

Nu venter jeg bare spændt på NF om 12 dage  :stork

M

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej tøser/skønne kvinder

Jeg skriver ikke selv så meget herinde, men jeg følger flittigt med hver dag, flere gange om dagen.

Er der andre herinde der har bagudvendt livmoder?

Det har jeg åbenbart, så da vi skulle se bebs i lørdags, blev der trykket godt til (udvendig scanning) for at finde hjerteblink. Det lykkedes til sidst, men hun nåede at sige to gange, på en meget pæn måde, at vi nok skulle til en ny scanning på sygehuset, da første måling også viste et foster svarende til 8+3/8+4, hvor jeg burde være 9+0. Det blev ikke relevant, da hun jo fandt hjerteblinket til sidst og en ny måling svarede til 9+0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej tøser/skønne kvinder

Jeg skriver ikke selv så meget herinde, men jeg følger flittigt med hver dag, flere gange om dagen.

Er der andre herinde der har bagudvendt livmoder?

Det har jeg åbenbart, så da vi skulle se bebs i lørdags, blev der trykket godt til (udvendig scanning) for at finde hjerteblink. Det lykkedes til sidst, men hun nåede at sige to gange, på en meget pæn måde, at vi nok skulle til en ny scanning på sygehuset, da første måling også viste et foster svarende til 8+3/8+4, hvor jeg burde være 9+0. Det blev ikke relevant, da hun jo fandt hjerteblinket til sidst og en ny måling svarede til 9+0

Jeps, jeg har også bagudvendt livmoder. Ved min tidlige scanning var de nød til at scanne indvendig for at se noget. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Klokken er nu 9 og jeg har ikke kastet op endnu..... Jeg håber det er tegn på at det værste er over og at fredags brækdag bare lige var de sidste krampetrækninger....

Til gengæld har jeg godt med ligamentsmerter, men det er lidt nemmere at håndtere...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 dage til NF, jeg er overhovedet ikke utålmodig!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 dage til NF, jeg er overhovedet ikke utålmodig!!!

Uh krydser fingre. Og hvor dejligt du snart skal se den lille igen :kuller

3 dage går hurtigt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm

Vil bare have at min hjerne stoppede med at bekymre sig så meget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm

Vil bare have at min hjerne stoppede med at bekymre sig så meget.

Jeg tror det er meget almindeligt og i sær når det er første gang.... Jeg har en veninde der er JM og hun får nogen gange nogen sære spørgsmål fordi jeg lige bliver i tvivl om et eller andet sært

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror det er meget almindeligt og i sær når det er første gang.... Jeg har en veninde der er JM og hun får nogen gange nogen sære spørgsmål fordi jeg lige bliver i tvivl om et eller andet sært

:lol kan man tale om gravidhjerne???

I dag har jeg lavet en aftale med min hjerne om at jeg skal lade være med at bekymre mig. I hvert fald for i dag :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan godt forstå du er bekymret og jeg kan så fortælle, at det bestemt ikke bliver bedre når man venter nr. 3.. Det skulle man ellers tro, men hold da op jeg bekymrer mig denne gang..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå. Det er der ikke nogen der har fortalt mig. Det er noget man opdager selv. :p

Jeg synes trods alt at det er det hele værd :kuller :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bekymrer mig også hele tiden. Men når det så er sagt, så er jeg sikker på, at det er det hele værd :)

 

For resten: NF i morgen! :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER