FruFusk

Gravid - Smalltalk

16,840 indlæg i dette emne

Det er helt nyt for os (positiv test) og vi er rigtig glade men samtidig med også usikre og nervøse (den første graviditet).

Jeg spekulerer rigtig meget på, hvor meget jeg skal udskifte mine daglige rutiner og produkter??

Hvad gjorde i/hvor meget lavede i om?

Og er der nogle som bruger eller har brugt exuviance produkter under deres graviditet?? (De er rigtig gode til min hud, men det er jo ikke det eneste at tænke på nu) ☺

Jeg tilhører helt sikkert gruppen af fanatikere... :D

Jeg skiftede alt ud for flere år siden, fordi det jo også kan ha indflydelse på vores fertilitet... Og fordi jeg også kan ha tendens til at være en miljø tosse...

Det er forholdsvis nemt at skifte til svanemærkede produkter, såfremt man ikke har særlige problemer...

Men jeg synes det vigtigste er at mærke efter; hvad har DU det bedst med... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Måske fordi man pludselig tænker lidt mere over tingene.. og pludselig er der en mere at tage hensyn til. :)

Det kan godt være :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil gerne høre hvornår i fortalte om graviditeten (Familie, arbejdsgiver m.fl.)?

Har virkelig lyst til at fortælle alle om det, men er så nyt at vi holder igen..

Måske der er en hel tråd med dette, men kunne ikke finde den.. ☺

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil gerne høre hvornår i fortalte om graviditeten (Familie, arbejdsgiver m.fl.)?

Har virkelig lyst til at fortælle alle om det, men er så nyt at vi holder igen..

Måske der er en hel tråd med dette, men kunne ikke finde den.. ☺

Jeg har også lyst til at fortælle det til alt og alle. Men har fået mundkurv på. Så vi fortæller min mor og søster det d. 19 hvor jeg er 8+5 og kærestens familie og søskende d. 20/3. Men det kun fordi vi skal til scanning når keg er 8+0 pga min fødselsdag d. 17

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal til første lægebesøg når jeg er ca 8 uger henne, men så vidt jeg kan forstå er der ikke scanning før uge 12 - Der er meget længe til

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores situation var nok lidt anderledes: vi var i behandling og det vidste folk omkring os (familie, venner, arbejdsgiver, samt visse kollegaer), og så oplevede jeg desværre en SA et par måneder forinden.

Vi meldte det tidligt ud, men med forbehold - både fordi alle vidste vi var i gang, men også fordi jeg kunne mærke at jeg havde behov for at dele. Og tænkte, at skulle vi være så uheldige at miste igen, så havde jeg brug for støtte, så derfor var det fint at folk vidste det tidligt.

Min arbejdsgiver fik også tidligt besked (uge 7-8, mener jeg), efter vi havde set hjerteblink første gang (man får tidlig scanning når man er i behandling).

Det var ikke så meget pga. at jeg havde brug for støtte hvis noget gik galt, men pga. en studietur jeg var i gang med at planlægge, som jeg ikke ville kunne komme med på alligevel pga. termin...

Officielt meldte vi det først ud efter NF, dvs. der fik alle andre det at vide og dem der vidste det inden måtte snakke om det derefter :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal til første lægebesøg når jeg er ca 8 uger henne, men så vidt jeg kan forstå er der ikke scanning før uge 12 - Der er meget længe til

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

39+0 :yay :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

39+0 :yay :yay

:o  :glad  Allerede? Nu kommer det godt nok tæt på :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:o :glad Allerede? Nu kommer det godt nok tæt på :biglove

Ja det gør det :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

39+0 :yay :yay

Ih! Så er jeg jo 38+0 i morgen! :blink

Håber snart ventetiden er ovre :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er i heldige :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih! Så er jeg jo 38+0 i morgen! :blink

Håber snart ventetiden er ovre :bd

Det håber jeg også :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er i heldige :kuller

Tag det bare roligt søde.. Om lidt er det os! :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God MD scanning :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God MD scanning :glad

:loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Av Av.. har fået ondt øverst oppe i højre side af maven. Det må være en nerve eller noget der sidder i klemme, for det gør ondt når jeg trækker vejret

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tag det bare roligt søde.. Om lidt er det os! :kiss

Jeg glæder mig bare alt for meget :rolleyes :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv jeg har en del kvalme og har været tæt på at kaste op, hele dagen, har jeg haft det sådan... Jeg har virkelig haft det skidt:-( 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv jeg har en del kvalme og har været tæt på at kaste op, hele dagen, har jeg haft det sådan... Jeg har virkelig haft det skidt:-(

Håber snart det går over :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God MD scanning :glad

Jaaaaaah!!! :loveshower :kiss :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg glæder mig bare alt for meget :rolleyes :loveshower

Jeg glæder mig også... :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

11+2

Seriøst - hvis jeg allerede har taget 1-1,5 kg på, så er det bare fedt, ik..?!

(Jeg har voldsomt pres over den vægtstigning som følger med graviditet, og jeg har endnu mere pres hvis det slet ikke er pga graviditeten) :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

11+2

Seriøst - hvis jeg allerede har taget 1-1,5 kg på, så er det bare fedt, ik..?!

(Jeg har voldsomt pres over den vægtstigning som følger med graviditet, og jeg har endnu mere pres hvis det slet ikke er pga graviditeten) :/

Det kan sagtens være graviditeten. Din blodmængde i kroppen stiger, din krop rykker rundt, din livmoder og moderkagen vokser..

I min første graviditet tog jeg ca 4-5 kg på i første trimester, men endte på en samlet vægtøgning på 7-8 kg. Så det behøver ikke at være katastrofalt at tage på i første trimester.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

36+0 - kun 4 uger endnu! :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.