FruFusk

Gravid - Smalltalk

16,840 indlæg i dette emne

Hold op hvor går ting langsomt, når man er gravid! Jeg er i gang med at sy og den sidste time har forløbet sådan her:

Jeg beslutter mig for at gå i gang - men skal liiige tjekke bk først.

Jeg finder stof og sygrej frem imens jeg spiser resterne af kanelstangen fra i går :whistling Jeg indser jeg lige skal have en kop kaffe, laver og drikker den mens jeg tjekker bk.

Jeg spreder stoffet ud på gulvet og finder ud af hvordan det skal klippes.

Jeg holder pause, stener ved at kigge ud i luften og tjekker derefter bk.

Jeg tager stoffet op på bordet og får det klippet.

Jeg holder pause og tjekker bk (og skriver dette indlæg).

Måske det mere er bk jeg skal give skylden end det er graviditeten..! :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

De der småveer/plukveer/modningsveer eller hvad det nu har været, har vist alligevel gjort lidt. Synes i hvert fald at maven er sunket nu :)

Der er kommet plads i toppen af maven, og pludselig fylder den endnu mere nedadtil, så det nu ER umuligt at sidde med samlede ben :D Bliver spændende at høre hvad min JM siger i morgen :)

:yay :yay

Jeg kan heller ikke sidde ret elegant længere :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:yay :yay

Jeg kan heller ikke sidde ret elegant længere :D

Det har jeg ikke kunnet længe! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Igår ramte jeg 11+0... Det var også der at jeg begyndte at miste sidste gang af min graviditet... Stadig uro omkring det, men jeg kan mærke at symptomerne er der... Jeg skal heldigvis til scanning for sidste gang inden NF, sidst på måneden...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Igår ramte jeg 11+0... Det var også der at jeg begyndte at miste sidste gang af min graviditet... Stadig uro omkring det, men jeg kan mærke at symptomerne er der... Jeg skal heldigvis til scanning for sidste gang inden NF, sidst på måneden...

Vi krydser fingre for at alt er som det skal :) Og cfølig er det det :) :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi krydser fingre for at alt er som det skal :) Og cfølig er det det :) :kiss

Mange tak for din tanke...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

8+0 i dag. Og har været til scanning og set det fineste lille hjerte slå. Lidt vildt, kan stadig ikke helt forholde mig til det endnu. ❤️☺️

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har max aktiv baby i maven med dertilhørende smerter. Aaaaav

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hello elefantfødder! :o Har ellers skiftet til C's strømper, som er noget løsere i elastikken, men her til aften har jeg dybe furer rundt om anklerne efter at have smidt strømperne. Skide sexet er det i hvert fald ikke <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hello elefantfødder! :o Har ellers skiftet til C's strømper, som er noget løsere i elastikken, men her til aften har jeg dybe furer rundt om anklerne efter at have smidt strømperne. Skide sexet er det i hvert fald ikke <_<

I hear ya, sister! Det begynder at blive svært at få ringene af, og fødderne er endnu værre. Har også taget 2 kg på på under en uge....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været til gravidtræning hos fysioterapeuten for første gang idag. Og jeg frygter hvordan jeg skal komme ned af trapperne i morgen tidlig.. Shit mine lår er helt ødelagte! :blink :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hello elefantfødder! :o Har ellers skiftet til C's strømper, som er noget løsere i elastikken, men her til aften har jeg dybe furer rundt om anklerne efter at have smidt strømperne. Skide sexet er det i hvert fald ikke <_<

Det er altså fordelen ved en sommertermin - så behøver man slet ikke strømper det sidste stykke tid ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er slimproppen (eller en stor del af den) i hvert fald uden tvivl gået! Det startede som nævnt for et par dage siden, men kun små mængder. I dag kom der så meget at der ikke er tvivl. Brunlig/med lidt blod i (beklager TMI). Sidst gik den dagen inden fødsel, men håber at bassen bliver derinde lidt længere, er jo ikke 37 +0 før fredag... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kom til at tænke på det her med tidtagning af veer. Tiden i mellem veerne, er det fra en ves start, til den næstes start, eller hvordan er det nu? Har helt glemt det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kom til at tænke på det her med tidtagning af veer. Tiden i mellem veerne, er det fra en ves start, til den næstes start, eller hvordan er det nu? Har helt glemt det.

Det kan jeg sjovt nok heller ikke huske.

Men i går, da jeg var til JM, sagde hun, at det ikke var så vigtigt med længde på, og imellem, veer for flergangsfødende. Det vigtige var at mærke efter i kroppen, hvornår veerne blev så slemme, at man ikke længere kunne med dem - så er det tid til at tage på hospitalet. Personligt tror jeg egentlig godt jeg vil kunne mærke hvornår jeg skal afsted, men jeg ved ikke om det hjælper dig?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er virkelig ikke sjovt at man skal tørre sin datter i numsen efter at hun har været på toilettet og lavet lort, for så bagefter skal jeg kaste op.

Kan det virkelig passe... samt jeg ikke lige har lyst til at kaste op når ens datter kigger på en... Så er det godt at min datter er omsorgsfuld, for hun aede mig på ryggen imens.... Skønne pige:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er virkelig ikke sjovt at man skal tørre sin datter i numsen efter at hun har været på toilettet og lavet lort, for så bagefter skal jeg kaste op.

Kan det virkelig passe... samt jeg ikke lige har lyst til at kaste op når ens datter kigger på en... Så er det godt at min datter er omsorgsfuld, for hun aede mig på ryggen imens.... Skønne pige:-)

Da jeg blev gravid denne gang, brugte David stadig ble. Jeg kastede op HVER gang jeg skulle skifte en lorteble :puke så det blev hurtigt m's opgave. Nu hvor David ikke bruger ble mere kan jeg stadig ikke tørre ham bag i, uden at kaste op - så måske er det desværre noget du skal vende dig til. Jeg håber bare at det forsvinder, når jeg har født ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg blev gravid denne gang, brugte David stadig ble. Jeg kastede op HVER gang jeg skulle skifte en lorteble :puke så det blev hurtigt m's opgave. Nu hvor David ikke bruger ble mere kan jeg stadig ikke tørre ham bag i, uden at kaste op - så måske er det desværre noget du skal vende dig til. Jeg håber bare at det forsvinder, når jeg har født ;)

Uha da, det er møg besværligt, men J får også lov til at tage hende. I dag står jeg alene med pigerne da han først kommer hjem kl 22,30 fra arbejde. Og det er hver onsdag. Men du har ret, jeg må vende mig til det.

 

Jeg håber dig at det snart vender for dig...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan jeg sjovt nok heller ikke huske.

Men i går, da jeg var til JM, sagde hun, at det ikke var så vigtigt med længde på, og imellem, veer for flergangsfødende. Det vigtige var at mærke efter i kroppen, hvornår veerne blev så slemme, at man ikke længere kunne med dem - så er det tid til at tage på hospitalet. Personligt tror jeg egentlig godt jeg vil kunne mærke hvornår jeg skal afsted, men jeg ved ikke om det hjælper dig?

Jo, det hjælper mig:) Jeg er ikke så bange for at være i tvivl om hvornår jeg SKAL tage afsted til hospitalet, det tror jeg nok jeg vil kunne mærke. Er mere det med at jeg skal ringe så snart jeg får veer, da jeg fik AKS sidste gang, og så kan jeg forestille mig at de spørger til hvor lang tid der er mellem veerne.

En anden sag er at jeg sidste gang ikke forstod at det VAR veer og at fødslen var igang før det blev opdaget til en kontrol at jeg var 2-3 cm åben og veerne havde stået på i noget tid. Jeg havde, som den her gang, smertefulde plukveer, og troede først det var det, da det viste sig at være rigtige veer... Lægen og JM sagde i sidste uge, at jeg skal ringe og komme ind for en tjek hvis jeg får de her smerter igen, jeg har tidligere blot tænkt dem som plukveer, set det an, og så er det jo gået over, selv om jeg sidste gang var ret usikker på om det nu var rigtige veer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kom til at tænke på det her med tidtagning af veer. Tiden i mellem veerne, er det fra en ves start, til den næstes start, eller hvordan er det nu? Har helt glemt det.

Er det ikke fra den første starter til den næste starter? :unsure Det synes jeg at have læst

Jeg har hentet en app til at sørge for den slags :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været til tidlig scanning og den sidste scanning inden NF.


 


Jeg så hjerteblink, en baby der hoppede og danset og at min baby er der!!!!   :7himmel


Og pludselig så jeg en arm og kiggede hurtig på hånden. Den løftede den og baby begyndte at vinke.   :o    :wub Det sagde jeg så til ferlititetsjordmoren og hun så det også:-) 


Hun målte også babyen og det jeg hurtig så, var den 98 mm ( så det mere på scannigsbilledet)- Og målte jeg er 12+2, med termin den 27 september 2016   :o Hm!


( Venter til NF før den endelig terminsdato) Hun printede billedet ud til mig;-)


 


Så det var en dejligt at se baby igen:-)


Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

 

Jeg har været til tidlig scanning og den sidste scanning inden NF.

 

Jeg så hjerteblink, en baby der hoppede og danset og at min baby er der!!!!   :7himmel

Og pludselig så jeg en arm og kiggede hurtig på hånden. Den løftede den og baby begyndte at vinke.   :o    :wub Det sagde jeg så til ferlititetsjordmoren og hun så det også:-) 

Hun målte også babyen og det jeg hurtig så, var den 98 mm ( så det mere på scannigsbilledet)- Og målte jeg er 12+2, med termin den 27 september 2016   :o Hm!

( Venter til NF før den endelig terminsdato) Hun printede billedet ud til mig;-)

 

Så det var en dejligt at se baby igen:-)

 

 

Tillykke! Det er så dejligt at se dem der i starten :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det ikke fra den første starter til den næste starter? :unsure Det synes jeg at have læst

Jeg har hentet en app til at sørge for den slags :p

Mener også det er sådan. Men har i øvrigt også anskaffet en app:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke! Det er så dejligt at se dem der i starten :kuller

Mange tak... Ja det var rigtig skønt at se:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det ikke fra den første starter til den næste starter? :unsure Det synes jeg at have læst

Jeg har hentet en app til at sørge for den slags :P

 

Jo det er fra vestart til vestart :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.