FruFusk

Gravid - Smalltalk

16,840 indlæg i dette emne

Tusind tusind tak, søde piger :biglove

Han er så skøn og dejlig og vi glæder os til at komme hjem forhåbentlig snart, så vi rigtig kan nyde ham

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hm ved ikk om jeg skal tage dette alvorligt. Eller om det bare er en del af det at være gravid.

Jeg har smerter, har sådan en trykkende/brændende fornemmelse i min venstre lyske. Intet blod.

Er kun 5+0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min læge sagde i sin tid, at det man skal være opmærksom på, er om mand har den der knugende mens-smerte hvor man kan mærke livmoderen trække sig sammen, især samtidig med blod. Stort set at andet er helt fredeligt.

Så umiddelbart lyder det meget fredeligt :)

Ja okay, det jeg frygter lidt er at der kun er i den ene side. Og er derfor mange for en GUL.

Men tak for svar.

Og om 3 uger for jeg vished i forbindelse med scanning

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :kiss

Så en lillebitte baby på neonatal igår og kom sådan til at tænke på dig :biglove

:kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja okay, det jeg frygter lidt er at der kun er i den ene side. Og er derfor mange for en GUL.

Men tak for svar.

Og om 3 uger for jeg vished i forbindelse med scanning

 

Jeg havde stikkende smerte i kun den ene side i starten af graviditeten. Det var ved æggestokken (lidt samme smerter som ved æl) og kun i højre side, hvor jeg vidste at ægget var kommet fra i den cyklus, så tanken om GUL strejfede også mig. Der var dog intet galt og det samme gør sig forhåbentlig gældende for dig :kram2 Jeg har sidenhen haft mærkelige stik og jagende smerter utallige gange i graviditeten. Sådan fuldstændig uvilkårligt her og der, nogle gange i den ene, andre gange i den anden side. Og det er både mave, underliv og bryster. Det virker sådan ret tilfældigt her i hvert fald.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også oplevet nogle mærkelig jag/stik inden i brystet. Men nej man høre ikke om det.

 

Altså sådan i brystkassen eller i selve brystet? Her er det i brysterne og kommer med jævne mellemrum. Det er en meget skarp og intens smerte, der synes at komme sådan lidt ud af det blå altid, men det varer aldrig så længe. Op til et minut ad gangen ca., ikke mere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde stikkende smerte i kun den ene side i starten af graviditeten. Det var ved æggestokken (lidt samme smerter som ved æl) og kun i højre side, hvor jeg vidste at ægget var kommet fra i den cyklus, så tanken om GUL strejfede også mig. Der var dog intet galt og det samme gør sig forhåbentlig gældende for dig :kram2 Jeg har sidenhen haft mærkelige stik og jagende smerter utallige gange i graviditeten. Sådan fuldstændig uvilkårligt her og der, nogle gange i den ene, andre gange i den anden side. Og det er både mave, underliv og bryster. Det virker sådan ret tilfældigt her i hvert fald.

Det er jeg rigtig glad for at hører. Det kunne godt lyde lidt som om det er der. Mener også at jeg havde smerter i venstre ved æl. Kan ikke huske det, for holdte ikk øje med noget i den cyklus.

Ved godt at jeg skal slå koldt vand i blodet, og må indrømme at jeg også har ryster på hovedet tidligere når jeg har set gravide spørger om alverdens ting, hvor man bare tænker slap af.

Men nu sidder jeg her selv, total på bar bund og har de værste tanker/forestillinger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså sådan i brystkassen eller i selve brystet? Her er det i brysterne og kommer med jævne mellemrum. Det er en meget skarp og intens smerte, der synes at komme sådan lidt ud af det blå altid, men det varer aldrig så længe. Op til et minut ad gangen ca., ikke mere.

Altså i selve brystvævet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde en periode, hvor jeg virkelig skulle koncentrere mig for ikke at tisse lidt, når jeg nøs. Det er heldigvis gået over igen.

Jeg har ikke mærket noget specielt i brysterne, men det du beskriver synes jeg dog heller ikke lyder alarmerende. 

 

Ja den har jeg også haft :rolleyes Når jeg nøs, hostede osv., så tissede jeg næsten lidt hver gang, hvis ikke jeg huskede at knibe først. Det er egentlig også gået over her igen, nu hvor du siger det. Eller også tænker jeg bare slet ikke over at jeg kniber først mere :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jeg rigtig glad for at hører. Det kunne godt lyde lidt som om det er der. Mener også at jeg havde smerter i venstre ved æl. Kan ikke huske det, for holdte ikk øje med noget i den cyklus.

Ved godt at jeg skal slå koldt vand i blodet, og må indrømme at jeg også har ryster på hovedet tidligere når jeg har set gravide spørger om alverdens ting, hvor man bare tænker slap af.

Men nu sidder jeg her selv, total på bar bund og har de værste tanker/forestillinger.

 

Haha, jeg er også selv blevet overrasket over pludselig at se mig selv forvandlet til en ind i mellem lettere hysterisk og bekymret gravid kvinde :rolleyes Det er vist meget normalt, kan jeg trøste dig med. Sidder selv lige nu og er en anelse paranoid, da jeg tror at jeg har fået blærebetændelse og samtidig har haft meget insisterende mens-agtig murren i lænden til aften og hele min mave har været én stor plukve i to timer snart. Tænkte egentlig bare, at jeg lige ville smutte forbi lægen på vej hjem fra arbejde i morgen tidlig, men kom så lige (why, oh why?) til at google det der med blærebetændelse og gravide og kan læse alt muligt om at det for gravide langt oftere udvikler sig til nyrebækkenbetændelse (som jeg har været døden nær af en gang tidligere, da jeg kom i behandling for sent og var indlagt i tre uger), samt noget om at det faktisk kan forårsage veer og for tidlig fødsel. Så nu er jeg rigtig dejlig afslappet og rolig resten af natten... eller noget :lol Så du er i hvert fald ikke ene om følelsen, hvad end det så er en trøst eller ej :p

 

Hvad en GUL angår, så synes jeg at man plejer at sige, at det giver meget stærke smerter og at man vist ikke skulle være i tvivl, hvis man faktisk har det. Nu har jeg dog ikke prøvet det selv og har også selv en ret høj smertetærskel, så kan ikke rigtig udtale mig om det. Men hvis du er i tvivl eller meget nervøs over det, så ville jeg da tage kontakt til lægen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad skete der lige for min mave over natten?! Pludselig ser jeg da ret gravid ud :P 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha, jeg er også selv blevet overrasket over pludselig at se mig selv forvandlet til en ind i mellem lettere hysterisk og bekymret gravid kvinde :rolleyes Det er vist meget normalt, kan jeg trøste dig med. Sidder selv lige nu og er en anelse paranoid, da jeg tror at jeg har fået blærebetændelse og samtidig har haft meget insisterende mens-agtig murren i lænden til aften og hele min mave har været én stor plukve i to timer snart. Tænkte egentlig bare, at jeg lige ville smutte forbi lægen på vej hjem fra arbejde i morgen tidlig, men kom så lige (why, oh why?) til at google det der med blærebetændelse og gravide og kan læse alt muligt om at det for gravide langt oftere udvikler sig til nyrebækkenbetændelse (som jeg har været døden nær af en gang tidligere, da jeg kom i behandling for sent og var indlagt i tre uger), samt noget om at det faktisk kan forårsage veer og for tidlig fødsel. Så nu er jeg rigtig dejlig afslappet og rolig resten af natten... eller noget :lol Så du er i hvert fald ikke ene om følelsen, hvad end det så er en trøst eller ej :p

Hvad en GUL angår, så synes jeg at man plejer at sige, at det giver meget stærke smerter og at man vist ikke skulle være i tvivl, hvis man faktisk har det. Nu har jeg dog ikke prøvet det selv og har også selv en ret høj smertetærskel, så kan ikke rigtig udtale mig om det. Men hvis du er i tvivl eller meget nervøs over det, så ville jeg da tage kontakt til lægen :)

Hehe ja jeg havde også forsvoret at jeg ville være sådan en helt rolig gravid. Men ja det kan jeg vist allerede skyde en pil efter, forhåbentlig bliver der bedre når jeg har set liv

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pyh de her smerter er da bare for trælse.

Har ondt i bækkenet og den ene balle. Plukveer spænder til, og det eneste jeg laver er at sy. Ikke ligefrem noget tungt eller anstrengende. Det sætte lidt tempoet ned, hvilket stresser mig en smule, da jeg gerne vil være færdig med det betræk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pyh de her smerter er da bare for trælse.

Har ondt i bækkenet og den ene balle. Plukveer spænder til, og det eneste jeg laver er at sy. Ikke ligefrem noget tungt eller anstrengende. Det sætte lidt tempoet ned, hvilket stresser mig en smule, da jeg gerne vil være færdig med det betræk.

 

Oh I hear you :kram2 Det lyder lidt som situationen her pt., bortset fra at jeg ikke syr altså, men også bare sidder stille det meste af tiden - og får stress over det, fordi jeg burde nå 117 ting i stedet :rolleyes Glæder mig på dine vegne over at det snart er tid til at han kommer ud :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv øv. Nu har kvalmen sneget sig ind. Håber virkelig ikk at den bliver hængende. Er så dårlig til at håndtere kvalme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hm… mega ondt i lænden - og det trækker ned i ballerne. Især den venstre. Vi har haft så travlt på arbejde at hvile og aflastning ikke har været en mulighed. Jeg er skisme bange for jeg ikke kan holde til det, hvis vi skal forsætte sådan.. :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kender i den følelse når en nerver hopper i øjet f.eks? Sådan føles det nederst i min mave nu.. Og har gjort det flere gange i løbet af aftenen. Er det baby tror i? eller bare en nerve? :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kender i den følelse når en nerver hopper i øjet f.eks? Sådan føles det nederst i min mave nu.. Og har gjort det flere gange i løbet af aftenen. Er det baby tror i? eller bare en nerve? :P

Det føltes sådan når Storm hikkede! :lol Så måske! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det føltes sådan når Storm hikkede! :lol Så måske! ;)

 

Haha.. Det er seriøs hurtig hikke hvis det er :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Oh I hear you :kram2 Det lyder lidt som situationen her pt., bortset fra at jeg ikke syr altså, men også bare sidder stille det meste af tiden - og får stress over det, fordi jeg burde nå 117 ting i stedet :rolleyes Glæder mig på dine vegne over at det snart er tid til at han kommer ud :kram2

Oh yeah man får så meget stress, når der er en masse som man burde nå <_<

Håber at dit stilner lidt af :)

Hvor er du sød :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Remind me...

Murren i underlivet ala mens, når man er 37+,... Er det så ligamenter der giver sig eller?

Har haft seriøs meget murren i underlivet i dag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogle flergangs herinde som hat prøvet at få pks ? I såfald har I nogle gode råd i forbindelse med pks I vil dele ud af...? Fx smertelindring i ar, jamen alt kan bruges for at jeg denne gang får en god fødselsoplevelse

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Remind me...

Murren i underlivet ala mens, når man er 37+,... Er det så ligamenter der giver sig eller?

Har haft seriøs meget murren i underlivet i dag.

Det fik jeg også også omkring 37. Tolkede det som en slags modning. Det udviklede sig aldrig til mere ved mig, men fulgte mig dog resten af tiden til fødsel 40+3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hyggeligt at have en virkelig aktiv bebs. Igår kunne vi se maven bevæge sig :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det fik jeg også også omkring 37. Tolkede det som en slags modning. Det udviklede sig aldrig til mere ved mig, men fulgte mig dog resten af tiden til fødsel 40+3

Det tror jeg også det er, altså modning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.