FruFusk

Gravid - Smalltalk

16,840 indlæg i dette emne

Altså er det kendt at man i 20'erne er sulten konstant??? Jeg kan sidde og spise mad for at tænke på hvad jeg skal have bagefter... Jeg kan ikke falde i søvn uden at jeg har spist noget hele aftenen og gerne lige før sengetid.. Hvis det fortsætter så bliver jeg da godt rund til termin på flere måder :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

at være gravid og have en datter i vores seng som vågnede kl 02,15 og efter 1½ time først gider at sove igen, meget tæt på mig, så jeg havde sovet elendigt siden... Det er ikke sjovt... Jeg er mega træt og skal på kursus i dag... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er helt nyt for os (positiv test) og vi er rigtig glade men samtidig med også usikre og nervøse (den første graviditet).

Jeg spekulerer rigtig meget på, hvor meget jeg skal udskifte mine daglige rutiner og produkter??

Hvad gjorde i/hvor meget lavede i om?

Og er der nogle som bruger eller har brugt exuviance produkter under deres graviditet?? (De er rigtig gode til min hud, men det er jo ikke det eneste at tænke på nu) ☺

Jeg bruger altid parfumefri vaskemiddel, men shampoen og balsamen blev skiftet. Creme og makeup brugte jeg det som virkede for mig. Brugte sjældent parfume (og makeup) under graviditeten. Jeg røg og drak ikke. Det var vist det jeg gjorde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er jeg den eneste som oplever at være blevet enormt støjfølsom her på 20+?

Jeg plejer at have fjernsynet på vol 20 -det er tilpas højt til at jeg ikke behøver undertekster og tilpas lavt til at det ikke generer andre (f eks når N sover i soveværelset)

Men nu kan jeg knapt have det på 8-9 stk hvor jeg føler mig fuldstændig ør i hovedet. Faktisk så er N's stemme så høj når han snakker helt normalt at jeg nu ikke kan holde ud at have tv/radio eller andet kørende hvis han skal snakke til mig..

Jeg ved ikke om det hænger sammen med stressen eller graviditeten...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er jeg den eneste som oplever at være blevet enormt støjfølsom her på 20+?

Jeg plejer at have fjernsynet på vol 20 -det er tilpas højt til at jeg ikke behøver undertekster og tilpas lavt til at det ikke generer andre (f eks når N sover i soveværelset)

Men nu kan jeg knapt have det på 8-9 stk hvor jeg føler mig fuldstændig ør i hovedet. Faktisk så er N's stemme så høj når han snakker helt normalt at jeg nu ikke kan holde ud at have tv/radio eller andet kørende hvis han skal snakke til mig..

Jeg ved ikke om det hænger sammen med stressen eller graviditeten...

Nu har jeg altid været lyd følsom, men det blev forstærket i graviditeten og her bagefter også :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er jeg den eneste som oplever at være blevet enormt støjfølsom her på 20+?

Jeg plejer at have fjernsynet på vol 20 -det er tilpas højt til at jeg ikke behøver undertekster og tilpas lavt til at det ikke generer andre (f eks når N sover i soveværelset)

Men nu kan jeg knapt have det på 8-9 stk hvor jeg føler mig fuldstændig ør i hovedet. Faktisk så er N's stemme så høj når han snakker helt normalt at jeg nu ikke kan holde ud at have tv/radio eller andet kørende hvis han skal snakke til mig..

Jeg ved ikke om det hænger sammen med stressen eller graviditeten...

 

Jeg har altid været enormt lydfølsom og er det hverken mere eller mindre nu, så for mig har det ikke ændret noget. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er jeg den eneste som oplever at være blevet enormt støjfølsom her på 20+?

Jeg plejer at have fjernsynet på vol 20 -det er tilpas højt til at jeg ikke behøver undertekster og tilpas lavt til at det ikke generer andre (f eks når N sover i soveværelset)

Men nu kan jeg knapt have det på 8-9 stk hvor jeg føler mig fuldstændig ør i hovedet. Faktisk så er N's stemme så høj når han snakker helt normalt at jeg nu ikke kan holde ud at have tv/radio eller andet kørende hvis han skal snakke til mig..

Jeg ved ikke om det hænger sammen med stressen eller graviditeten...

Jeg bliver klart mere sensitiv på alle sanser her i graviditeten. Både lyd, men også lugte og berøring. Jeg kan fx slet ikke klare hvis C eller Karla nusser mig i håret, og jeg er også begyndt at undgå C om morgenen, når han spiser havregryn (jeg kan slet ikke klare lyden af den måde han trækker vejret ind, når han tager skeen i munden) eller når han har taget parfume på (og han bruger ikke ret meget).

Jeg glæder mig virkelig til at blive mig selv igen på det punkt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Det er helt nyt for os (positiv test) og vi er rigtig glade men samtidig med også usikre og nervøse (den første graviditet).

Jeg spekulerer rigtig meget på, hvor meget jeg skal udskifte mine daglige rutiner og produkter??

Hvad gjorde i/hvor meget lavede i om?

Og er der nogle som bruger eller har brugt exuviance produkter under deres graviditet?? (De er rigtig gode til min hud, men det er jo ikke det eneste at tænke på nu) ☺

Jeg er også kun lige blevet gravid er 5+2 idag. Men jeg har skiftet håndsæber ud til svanemærkede uden parfume.

Shampoo og balsam er også netop skiftet ud til Zenz (økologisk dansk mærke som er svanemærkede)

 

Jeg var nemlig til et apa-kursus hvor damen bag bogen "sund baby uden kemi" holdt info-møde. Hun sagde at man burde skifte alt ud. Og helst til svanemærkede produkter.

 

Jeg burde også skifte mine ansigtsprodukter .. men de er bare så gode for min hud. Så tror jeg ser det an lidt endnu med det. Og jeg bruger også en alm spray deo.. da jeg får udslæt af roll-on.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også kun lige blevet gravid er 5+2 idag. Men jeg har skiftet håndsæber ud til svanemærkede uden parfume.

Shampoo og balsam er også netop skiftet ud til Zenz (økologisk dansk mærke som er svanemærkede)

Jeg var nemlig til et apa-kursus hvor damen bag bogen "sund baby uden kemi" holdt info-møde. Hun sagde at man burde skifte alt ud. Og helst til svanemærkede produkter.

Jeg burde også skifte mine ansigtsprodukter .. men de er bare så gode for min hud. Så tror jeg ser det an lidt endnu med det. Og jeg bruger også en alm spray deo.. da jeg får udslæt af roll-on.

Kemien sidder i kroppen i flere år, så man burde have skiftet for længe siden så ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En måned til termin og hyggedag med Karla. Senere kommer min mor med de babyting de har lånt, så nu er vi ret tæt på at være klar. :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En måned til termin og hyggedag med Karla. Senere kommer min mor med de babyting de har lånt, så nu er vi ret tæt på at være klar. :loveshower

Vildt! Jeg fik en stor vækker i går, da jeg fik voldsomme plukveer og lændesmerter, der mindede meget om optakten til sidste fødsel. Nåede at huske alle de praktiske ting vi endnu ikke har klaret, før det gik i sig selv igen. Håber sådan at få lov til at gå næsten helt til termin den her gang:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih, jeg gider ikke flere plukkeveer <_< Jeg synes godt nok de begynder at bide og hæmme mig - kan man ikke bare hoppe modningsfasen over? :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vildt! Jeg fik en stor vækker i går, da jeg fik voldsomme plukveer og lændesmerter, der mindede meget om optakten til sidste fødsel. Nåede at huske alle de praktiske ting vi endnu ikke har klaret, før det gik i sig selv igen. Håber sådan at få lov til at gå næsten helt til termin den her gang:)

Jeg synes hele tiden jeg bliver mindet om, at det er ret tæt på nu. Men alligevel er jeg ret rolig omkring det på en "ja, ja, han kommer, når han kommer, og hvis ikke vi er klar, så bliver vi det bare bagefter"-måde. Vi mangler ikke noget, vi ikke kan ordne efter han er kommet.

Hvornår fødte du sidst?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kemien sidder i kroppen i flere år, så man burde have skiftet for længe siden så ^_^

Men det er stadig bedre sent end aldrig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes hele tiden jeg bliver mindet om, at det er ret tæt på nu. Men alligevel er jeg ret rolig omkring det på en "ja, ja, han kommer, når han kommer, og hvis ikke vi er klar, så bliver vi det bare bagefter"-måde. Vi mangler ikke noget, vi ikke kan ordne efter han er kommet.

Hvornår fødte du sidst?

Fødte 37+5, så han var ikke præmatur. Men kunne godt tænke mig de der ekstra uger til at gå og nusse lidt herhjemme, få lavet mine små projekter, gå lange ture alene etc:) Nyder den her barselstid inden baby kommer.

Uanset, så landede jeg også i går på, at det hele jo ville gå, selv om hospitalstasken ikke var pakket:) altså efter den første "panik" havde lagt sig. Sidst fik vi intet udover mobiler og penge med på hospitalet, og det gik jo også meget fint:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kendte ikke den her, men jeg synes det er en ret sød måde at offentligøre graviditeten på fx fb, så vil lige dele den med jer:

fmlHC3N.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men det er stadig bedre sent end aldrig :)

Helt sikkert. Jeg forstår bare ikke den der 'panik' for at skifte lige når man bliver gravid ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kendte ikke den her, men jeg synes det er en ret sød måde at offentligøre graviditeten på fx fb, så vil lige dele den med jer:

fmlHC3N.jpg

Jeg tegnede den som illustration da jeg ventede Astrid ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eftermiddag står den på scanning... Jeg håber at det kommer til at gå godt:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

SKØNT jordemoderbesøg i går. Jeg har den BEDSTE jordemoder. Har ønsket hende jeg fødte med ved Dicte. Hun er virkelig fantastisk! Og skønt at høre den dejlige hjertelyd :kuller  efter alt det der er sket med min svoger og svigerindes dreng..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eftermiddag står den på scanning... Jeg håber at det kommer til at gå godt:-)

 

Pøj pøj med scanningen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt sikkert. Jeg forstår bare ikke den der 'panik' for at skifte lige når man bliver gravid ;)

Måske fordi man pludselig tænker lidt mere over tingene.. og pludselig er der en mere at tage hensyn til. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pøj pøj med scanningen :)

mange tak, er også spændt:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

mange tak, er også spændt:-)

Du skal ikke bære spændingen alene! :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.