FruFusk

Gravid - Smalltalk

16,840 indlæg i dette emne

Har nydt den første halve barseldag i sommerhus på Djursland, hvor vi lige var i djurs sommerland til idas fornøjelse. :)

Glæder mig til at koble helt af de næste mange uger

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har nydt den første halve barseldag i sommerhus på Djursland, hvor vi lige var i djurs sommerland til idas fornøjelse. :)

Glæder mig til at koble helt af de næste mange uger

Hvor lyder det hyggeligt ^_^ Yay for barsel! :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har skrevet det før, nu er jeg bare lidt mere sikker: jeg tror jeg mærkede Nohr i dag :kuller

PS: når jeg rejser mig, lige vel hurtigt (i gravid øjemed) fra sofaen fx, og det så gør HAMRENDE ondt i den ene side, så jeg ikke med det samme kan strække kroppen - så er det "bare" ligamenter ikke?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har skrevet det før, nu er jeg bare lidt mere sikker: jeg tror jeg mærkede Nohr i dag :kuller

PS: når jeg rejser mig, lige vel hurtigt (i gravid øjemed) fra sofaen fx, og det så gør HAMRENDE ondt i den ene side, så jeg ikke med det samme kan strække kroppen - så er det "bare" ligamenter ikke?

Jo det tænker jeg, eller måske et lidt belastet bækken (hvis det altså er der smerten er :lol)?

Og dejligt at du mærker Nohr :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har skrevet det før, nu er jeg bare lidt mere sikker: jeg tror jeg mærkede Nohr i dag :kuller

PS: når jeg rejser mig, lige vel hurtigt (i gravid øjemed) fra sofaen fx, og det så gør HAMRENDE ondt i den ene side, så jeg ikke med det samme kan strække kroppen - så er det "bare" ligamenter ikke?

 

Jeg oplever det også indimellem....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha, så fik jeg sagt til min mor, at vi MÅSKE ikke vil have barselsbesøg før 2-3 dage efter fødslen. Jeg kunne godt høre, at den var svær at sluge, og jeg synes også selv at den var lidt hård at levere, men vi har snakket om, at det kan blive sådan, og HVIS det sker, så hellere få det sagt nu end lige efter fødslen.

Jeg kridtede banen MAX op første gang (til min mands fortrydelse <_< ), men endte nu med at være totalt åben for besøg, da han først var der. Hellere have varslet og så kunne bløde positivt op end at skulle afvise forventningsfulde mennesker i døren :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kridtede banen MAX op første gang (til min mands fortrydelse <_< ), men endte nu med at være totalt åben for besøg, da han først var der. Hellere have varslet og så kunne bløde positivt op end at skulle afvise forventningsfulde mennesker i døren :)

Det er lige præcis sådan, jeg også tænker! :) Måske får vi slet ikke "brug for" så meget frirum, men det er vigtigt for mig, netop at få kridtet banen op. Og gudskelov, at jeg gør det nu, for jeg er ikke helt færdig med at have ondt i maven over det for idag, og hellere have det sådan her nu, end lige efter en fødsel :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha, så fik jeg sagt til min mor, at vi MÅSKE ikke vil have barselsbesøg før 2-3 dage efter fødslen. Jeg kunne godt høre, at den var svær at sluge, og jeg synes også selv at den var lidt hård at levere, men vi har snakket om, at det kan blive sådan, og HVIS det sker, så hellere få det sagt nu end lige efter fødslen.

☺️Synes det er helt fair- kan godt forstille mig at vi trækker den endnu længere denne gang, men det kommer også an på hvordan man har det psykisk og fysisk så synes det er fint man forbeholder sig retten til at sige fra overfor "tidlig" besøg hvis det er

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

☺️Synes det er helt fair- kan godt forstille mig at vi trækker den endnu længere denne gang, men det kommer også an på hvordan man har det psykisk og fysisk så synes det er fint man forbeholder sig retten til at sige fra overfor "tidlig" besøg hvis det er

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak BBM og LilleMi :kiss

Jeg fattede nærmest ikke hvad ligamentsmerter var i første graviditet, så de overrasker mig nok lidt denne gang. Og det er ikke engang fordi jeg synes jeg vokser hurtigere...

(Jeg tror dog også at smerterne er krydret med nogle meget ømme tarme)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er lige stået op på min første barseldag, som skal bruges i Kattegatcentret. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Glukosebelastning... Jeg keeeeeeder mig... var man ikke tørstig før væsken så er man det nu... haha...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak BBM og LilleMi :kiss

Jeg fattede nærmest ikke hvad ligamentsmerter var i første graviditet, så de overrasker mig nok lidt denne gang. Og det er ikke engang fordi jeg synes jeg vokser hurtigere...

(Jeg tror dog også at smerterne er krydret med nogle meget ømme tarme)

Det lyder i hvert fald som ligamenter! Jeg kan få dem om natten ved at vende mig i sengen :prik se DET er belastende - jeg har ellers være forskånet rimelig i 1 trimester - men de sidste uger er de gået amok og så + plukveer som jeg ikke anede hvad var! Men det er det jeg kalder "positive smerter" fordi de - modsat mange andre smerter og gener - giver mening for mig!

Og hey - :yay for liv :loveshower det største lyspunkt ved at VÆRE gravid!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhr det er altså dejligt at høre, at flere tænker ligesådan :biglove Og rart at høre, at andre også tænker på at trække den længere anden gang. Jeg tror måske lidt, at sådan en som min mor tænker, at anden gang så har man prøvet det før = mere overskud til besøg. Og sådan har jeg det i hvert fald ikke.

Jeg tror her anden gang lytter man mere til sig selv og sit barn- altså alle skal jo nok se den lille men ingen dør hvis der lige går 2 dage eller 2 uger ;)

Min svigerinde har lige født deres nr 3 - de har tvillinger i forvejen - og vi var der 8 dage efter . De havde bare ikke overskuddet, amningen går ikke så godt og ja de ville bare have ro på hvilket jeg synes er så fair og forståeligt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige Været hos jordmoderen.

Lillemanden er blevet godt stor, 1200-1300 gram :-D

Det kan man dog ikke se på mig. Sjovt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror her anden gang lytter man mere til sig selv og sit barn- altså alle skal jo nok se den lille men ingen dør hvis der lige går 2 dage eller 2 uger ;)

Min svigerinde har lige født deres nr 3 - de har tvillinger i forvejen - og vi var der 8 dage efter . De havde bare ikke overskuddet, amningen går ikke så godt og ja de ville bare have ro på hvilket jeg synes er så fair og forståeligt!

Sådan ville jeg også have det, men jeg tror faktisk at min mor dør en lille smule, hvis hun skal vente 8 dage :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mht barsels besøg så er det i øvrigt smart at være dem der tager ud:

-Man kan dumpe ind og lade hus være hus derhjemme = ingen husmoder gen nødvendigt

-andre står for kaffe og oprydning

-ingen forventer at blive underholdt

-man kan smutte når man vil og ingen skal "smides ud"

Det gjorde vi et par gange - og hvis ikke mit haleben var forstuvet dengang havde vi gjort det ved flere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha har siddet 1 time i bagende sol og hevet ukrudt op. Er helt svimmel nu :wacko

Så nu hviler jeg mig i skyggen med et kæmpe glas vand.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej piger!

Undskyld jeg forstyrrer :)

Jeg har bare kigget Google igennem og har ikke fundet noget svar..

Og det er måske et mærkeligt spørgsmål, men... Hvor tykke var jeres slimhinde da i fandt ud af at i var gravide? Hvis i altså fik noget af vide?

Hehe Ja, det er lidt mærkeligt :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha har siddet 1 time i bagende sol og hevet ukrudt op. Er helt svimmel nu :wacko

Så nu hviler jeg mig i skyggen med et kæmpe glas vand.

Lyder fornuftigt med hvile i skyggen og vand. Ubehageligt at blive så svimmel.. Håber du er okay igen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mht barsels besøg så er det i øvrigt smart at være dem der tager ud:

-Man kan dumpe ind og lade hus være hus derhjemme = ingen husmoder gen nødvendigt

-andre står for kaffe og oprydning

-ingen forventer at blive underholdt

-man kan smutte når man vil og ingen skal "smides ud"

Det gjorde vi et par gange - og hvis ikke mit haleben var forstuvet dengang havde vi gjort det ved flere.

Vi bad folk tage noget med a la "ja i må gerne komme i morgen, tager i kagen med?". De forholdsvis nye forældre tilbød det selv, mim veninde kom fx med is og sodavand :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lyder fornuftigt med hvile i skyggen og vand. Ubehageligt at blive så svimmel.. Håber du er okay igen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Andre end mig der arbejder på at holde babyhulen afkølet med store mændger is? :sandie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Andre end mig der arbejder på at holde babyhulen afkølet med store mændger is? :sandie

Nej. Men har tilgengæld købt jordbær. Vandmelon og ananas :-D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har været til vækstscanning i dag. Bebs er -14% men der ingen af os der er nervøse for det var C også. Men scannings jordemoderen kunne ikke sige om lægerne alligevel beslutter sig for at jeg skal til ekstra scanning.

Så egentlig en god oplevelse, vi hyggede os i hvert fald for baby var i hopla og sund og rask.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.