FruFusk

Gravid - Smalltalk

16,840 indlæg i dette emne

Fååååck det er varmt!!! Kan bare sove og benene + fødder er stadig hævet..... Sluuuuut nu!

Jeg har også sovet dårligere end i laaaang tid, nu her i varmen -_- fy for pyffer..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Er der mon nogen fra Aalborg der ved om man selv skal bestille tid til 2. jm besøg? Kan kun huske at det skulle være omkring uge 29, men jeg har intet hørt endnu, så nu kommer jeg i tvivl om det er fordi jeg selv skal bestille en tid? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg aftaler en ny tid med min jm ved hvert besøg og så bliver det endda skrevet udenpå vandrejournalen :)

Så prøv at ring og spørg jm centeret.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der mon nogen fra Aalborg der ved om man selv skal bestille tid til 2. jm besøg? Kan kun huske at det skulle være omkring uge 29, men jeg har intet hørt endnu, så nu kommer jeg i tvivl om det er fordi jeg selv skal bestille en tid?

Jeg er fra Aalborg og har ved hvert besøg aftalt tiden til den næste. Så hvis I ikke aftalte ny tid ved første besøg, så ville jeg ringe :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha. Havde planlagt at træne hund i dag, men har det bare så skidt :( magter slet ikke arbejde til kl 22.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

23+6 og andet lægebesøg. Fint blodtryk, hørte hjertelyd og SF-mål er indenfor normalen ;)

Spor af bakterier i urinen, så den skal sendes videre og så kan jeg ringe og få svar på onsdag. Er det blærebetændelse der er mistanke om eller kan det også være noget andet? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

23+6 og andet lægebesøg. Fint blodtryk, hørte hjertelyd og SF-mål er indenfor normalen ;)

Spor af bakterier i urinen, så den skal sendes videre og så kan jeg ringe og få svar på onsdag. Er det blærebetændelse der er mistanke om eller kan det også være noget andet? :unsure

De tjekker vist også for hvad end det er der indikerer svangerskabs forgiftning men det er ikke bakterier.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De tjekker vist også for hvad end det er der indikerer svangerskabs forgiftning men det er ikke bakterier.

Så jeg behøver altså ikke gå i 5 dage og frygte svangerskabsforgiftning? (please! :unsure)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

23+6 og andet lægebesøg. Fint blodtryk, hørte hjertelyd og SF-mål er indenfor normalen ;)

Spor af bakterier i urinen, så den skal sendes videre og så kan jeg ringe og få svar på onsdag. Er det blærebetændelse der er mistanke om eller kan det også være noget andet? :unsure

 

Sagde de bare spor af bakterier? For tænker de bare har stix'et din urin, og så har der været hvide blodlegemer og/eller nitrit i, hvilket kan betyde blærebetændelse.

Tror umiddelbart ikke, at det er noget andet end blærebetændelse, hvis du ingen symptomer har :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så jeg behøver altså ikke gå i 5 dage og frygte svangerskabsforgiftning? (please! :unsure)

 

Nej, det er kun hvis stix'en er positiv for protein :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så jeg behøver altså ikke gå i 5 dage og frygte svangerskabsforgiftning? (please! :unsure)

Tror helt sikkert det er blærebetændelse. Protein burde slå ud med det samme...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pyha, tak for svar piger! :lovebk

Ja, roselein, det var bare en stix og hun sagde ikke mere end spor af bakterier.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så jeg behøver altså ikke gå i 5 dage og frygte svangerskabsforgiftning? (please! :unsure)

Nej og slet ikke hvis blodtrykket er fint, plus du ikke havde det med Anna hvilket betyder at du ville høre til sjældenhederne og være noget nær en sensation hvis du får det denne gang (læge på obstetrisk fik det i hvert fald til at lyde som om det er promille lav risiko som anden gangs gravid medmindre man havde det første gang eller man er gravid med en anden mand).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

23+6 og andet lægebesøg. Fint blodtryk, hørte hjertelyd og SF-mål er indenfor normalen ;)

Spor af bakterier i urinen, så den skal sendes videre og så kan jeg ringe og få svar på onsdag. Er det blærebetændelse der er mistanke om eller kan det også være noget andet? :unsure

I min graviditet med Aksel slog jeg ud på urinprøven hver gang. Og der var intet galt. Lægen forklarede mig at nogen gravide af en eller anden grund havde et eller andet stof eller hvad det nu var, og det vil så altid give udslag. Jeg fejlede aldrig noget men de var selvfølgelig nødt til at sende videre til dyrkning hver gang.

Så der behøver ikke nødvendigvis være noget galt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

36+0 og det eneste der mangler på to-buy listen er en blespand - og den følger gratis med barnevognen som ka hentes i næste uge :yay

Det vi ellers manglede, er købt idag :)

Nu ligger jeg så på sofaen og smelter lidt med plukkeveer - skulle nok have delt de der indkøb op på et par dage. Well - you win some, you lose some ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha.. er sgu glad for at jeg ikke skal være højgravid om sommeren - jeg kan slet ikke fungere i den her varme og solen tåler jeg heller ikke så godt... Håber filme vi får LIDT mere normale temperaturer snart! :wacko

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej og slet ikke hvis blodtrykket er fint, plus du ikke havde det med Anna hvilket betyder at du ville høre til sjældenhederne og være noget nær en sensation hvis du får det denne gang (læge på obstetrisk fik det i hvert fald til at lyde som om det er promille lav risiko som anden gangs gravid medmindre man havde det første gang eller man er gravid med en anden mand).

Nej, jeg havde det ikke med Anna. Er faktisk aldrig slået ud på en stix før, så blev noget overrasket. Tak fordi du beroliger mig :kiss

 

I min graviditet med Aksel slog jeg ud på urinprøven hver gang. Og der var intet galt. Lægen forklarede mig at nogen gravide af en eller anden grund havde et eller andet stof eller hvad det nu var, og det vil så altid give udslag. Jeg fejlede aldrig noget men de var selvfølgelig nødt til at sende videre til dyrkning hver gang.

Så der behøver ikke nødvendigvis være noget galt

Tak! Jeg er altså også overbevist om der ikke er noget galt. Måske det var fordi, jeg faktisk næsten måtte tvinge lidt tis ud... :rolleyes 

Jeg er i hvert fald temmelig rolig nu, efter Jeres beskeder. Tak :kram2 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nuj, hvor jeg bare ikke fungerer i denne her varme. Alt overskud forsvinder som ved et trylleslag! :prik

Jeg bliver en virkelig ikke særlig sej mor og jeg frygter mere og mere 1 uge på Rhodos i min 28. graviditetsuge :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, jeg havde det ikke med Anna. Er faktisk aldrig slået ud på en stix før, så blev noget overrasket. Tak fordi du beroliger mig :kiss

Tak! Jeg er altså også overbevist om der ikke er noget galt. Måske det var fordi, jeg faktisk næsten måtte tvinge lidt tis ud... :rolleyes

Jeg er i hvert fald temmelig rolig nu, efter Jeres beskeder. Tak :kram2

Hos min læge står der, at man helst skal tisse lidt, inden man laver urinprøven, så hvis det er de allerførste dråber, du kunne klemme ud, så er det sikkert der, bakterierne kommer fra (måske mikrofnuller fra trusserne eller sådan noget :))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, jeg havde det ikke med Anna. Er faktisk aldrig slået ud på en stix før, så blev noget overrasket. Tak fordi du beroliger mig :kiss

Tak! Jeg er altså også overbevist om der ikke er noget galt. Måske det var fordi, jeg faktisk næsten måtte tvinge lidt tis ud... :rolleyes

Jeg er i hvert fald temmelig rolig nu, efter Jeres beskeder. Tak :kram2

Det kan også være fordi den ikke er steril! Jeg slog ud på mange tests ved JM og egen læge hvor jeg hjemmefra tissede i usterilt bæger, men ikke på sygehuset hvor det er sterilt og man også tørrer sig af med noget spritagtigt forneden inden man tisser.

Jeg lavede VIRKELIG mange tests i min første graviditet kan du nok høre ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hos min læge står der, at man helst skal tisse lidt, inden man laver urinprøven, så hvis det er de allerførste dråber, du kunne klemme ud, så er det sikkert der, bakterierne kommer fra (måske mikrofnuller fra trusserne eller sådan noget :))

Og især bakterierne fra anden udgang kan skabe ballade :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hos min læge står der, at man helst skal tisse lidt, inden man laver urinprøven, så hvis det er de allerførste dråber, du kunne klemme ud, så er det sikkert der, bakterierne kommer fra (måske mikrofnuller fra trusserne eller sådan noget :))

Jeg ved godt man bør tisse lidt først. Men jeg HAVDE jo lige tisset 20min før - det var det der var problemet. Så jeg bællede 4 krus vand og kunne så lige levere lidt mere. Der var tusind grader varmt i det venteværelse og jeg magtede virkelig ikke at sidde der mere :rolleyes

 

Det kan også være fordi den ikke er steril! Jeg slog ud på mange tests ved JM og egen læge hvor jeg hjemmefra tissede i usterilt bæger, men ikke på sygehuset hvor det er sterilt og man også tørrer sig af med noget spritagtigt forneden inden man tisser.

Jeg lavede VIRKELIG mange tests i min første graviditet kan du nok høre ;)

Jeg tænker det også. Der skal jo så lidt til! Men fint nok, at de dyrker den. Better safe than sorry :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nuj, hvor jeg bare ikke fungerer i denne her varme. Alt overskud forsvinder som ved et trylleslag! :prik

Jeg bliver en virkelig ikke særlig sej mor og jeg frygter mere og mere 1 uge på Rhodos i min 28. graviditetsuge :unsure

:ditto og jeg har pt givet op! Her roder og jeg underholdt mit barn med tv. Men jeg kan simpelthen ikke fungere :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved godt man bør tisse lidt først. Men jeg HAVDE jo lige tisset 20min før - det var det der var problemet. Så jeg bællede 4 krus vand og kunne så lige levere lidt mere. Der var tusind grader varmt i det venteværelse og jeg magtede virkelig ikke at sidde der mere :rolleyes

Jeg tænker det også. Der skal jo så lidt til! Men fint nok, at de dyrker den. Better safe than sorry :)

Hehehe, det kan jeg sagtens følge, jeg mente også bare, at det sikkert var derfor, der var bakterier i :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sorry for at lyde træls men elsker varmen ☺️

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.