FruFusk

Gravid - Smalltalk

16,840 indlæg i dette emne

Okay kendt jordemoder/fødselsteam styrer for vildt  :yiepie

 

Når jeg kan gå fra "jeg SKAL have et kejsersnit" til "Okay, det her er sgu en okay mulighed" - så har jordemoderen gjort sit job godt.

 

Jeg var ikke klar over at man kan få lov at være så detaljeret i planlægning.

Så punkt 1 - jeg bliver under ingen omstændigheder sat igang denne gang - hvilket var ekstremt vigtig for mig  :yay  Jeg kan derimod for lov at sige, at hvis jeg ikke har født inden fx 40+2, så får jeg PKS. Allerede der var jeg solgt.

 

Men ud over det, kan jeg fx også aftale at under en evt. fødsel, hvis jeg ikke udvider mig så og så meget på en time, så bliver det AKS, hvis jeg har været fuldt udvidet i en time uden presseveer, bliver det AKS eller hvis jeg har haft presseveer i en time uden at barnet er født, kan vi gå over til AKS. (Hvor AKS, jo ikke er ment som babubabu, men som at det er næste skridt i fødselsforløbet). Igen fantastisk tænker jeg.

 

Og så vil jeg og barnet yderligere blive konstant overvåget under hele forløbet, pga mit tidligere AKS. Og vil selvfølgelig få en af de 3 jordemødre fra kendt jordemoder-ordningen.

 

Og endelig hvad end der bliver aftalt, så er det, det der gælder, der kan ikke komme en eller anden læge eller anden jordemoder ind fra højre og bestemme noget andet.

 

Jeg er så lettet... nu får jeg lov at gå og tænke over hvordan jeg ønsker, det skal være og så skal vi begynde at skrive noget ned næste gang.

 

Jordemoderen var til gengæld helt enig i, at mit fødselsforløb fra sidst havde været et stort traume for mig, især når jeg selv brugte ord som overgreb. Så de vil selvfølgelig gøre alt for at vi fik bygget en tillid op, der gør at jeg er tryg ved det forløb vi vælger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Okay kendt jordemoder/fødselsteam styrer for vildt  :yiepie

 

Når jeg kan gå fra "jeg SKAL have et kejsersnit" til "Okay, det her er sgu en okay mulighed" - så har jordemoderen gjort sit job godt.

 

Jeg var ikke klar over at man kan få lov at være så detaljeret i planlægning.

Så punkt 1 - jeg bliver under ingen omstændigheder sat igang denne gang - hvilket var ekstremt vigtig for mig  :yay  Jeg kan derimod for lov at sige, at hvis jeg ikke har født inden fx 40+2, så får jeg PKS. Allerede der var jeg solgt.

 

Men ud over det, kan jeg fx også aftale at under en evt. fødsel, hvis jeg ikke udvider mig så og så meget på en time, så bliver det AKS, hvis jeg har været fuldt udvidet i en time uden presseveer, bliver det AKS eller hvis jeg har haft presseveer i en time uden at barnet er født, kan vi gå over til AKS. (Hvor AKS, jo ikke er ment som babubabu, men som at det er næste skridt i fødselsforløbet). Igen fantastisk tænker jeg.

 

Og så vil jeg og barnet yderligere blive konstant overvåget under hele forløbet, pga mit tidligere AKS. Og vil selvfølgelig få en af de 3 jordemødre fra kendt jordemoder-ordningen.

 

Og endelig hvad end der bliver aftalt, så er det, det der gælder, der kan ikke komme en eller anden læge eller anden jordemoder ind fra højre og bestemme noget andet.

 

Jeg er så lettet... nu får jeg lov at gå og tænke over hvordan jeg ønsker, det skal være og så skal vi begynde at skrive noget ned næste gang.

 

Jordemoderen var til gengæld helt enig i, at mit fødselsforløb fra sidst havde været et stort traume for mig, især når jeg selv brugte ord som overgreb. Så de vil selvfølgelig gøre alt for at vi fik bygget en tillid op, der gør at jeg er tryg ved det forløb vi vælger.

Det lyder som en rigtig god samtale du har haft med JM idag. Jeg har selv fået lagt en fødselsplan og har en stor klistermærke siddende på kuverten til min vandrejournal, så den der modtager mig, ikke er i tvivl overhovedet ;) Det betyder bare meget at der allerede er taget stilling til tingene, så er der ingenting at diskutere, når man står midt i fødslen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay kendt jordemoder/fødselsteam styrer for vildt :yiepie

Når jeg kan gå fra "jeg SKAL have et kejsersnit" til "Okay, det her er sgu en okay mulighed" - så har jordemoderen gjort sit job godt.

Jeg var ikke klar over at man kan få lov at være så detaljeret i planlægning.

Så punkt 1 - jeg bliver under ingen omstændigheder sat igang denne gang - hvilket var ekstremt vigtig for mig :yay Jeg kan derimod for lov at sige, at hvis jeg ikke har født inden fx 40+2, så får jeg PKS. Allerede der var jeg solgt.

Men ud over det, kan jeg fx også aftale at under en evt. fødsel, hvis jeg ikke udvider mig så og så meget på en time, så bliver det AKS, hvis jeg har været fuldt udvidet i en time uden presseveer, bliver det AKS eller hvis jeg har haft presseveer i en time uden at barnet er født, kan vi gå over til AKS. (Hvor AKS, jo ikke er ment som babubabu, men som at det er næste skridt i fødselsforløbet). Igen fantastisk tænker jeg.

Og så vil jeg og barnet yderligere blive konstant overvåget under hele forløbet, pga mit tidligere AKS. Og vil selvfølgelig få en af de 3 jordemødre fra kendt jordemoder-ordningen.

Og endelig hvad end der bliver aftalt, så er det, det der gælder, der kan ikke komme en eller anden læge eller anden jordemoder ind fra højre og bestemme noget andet.

Jeg er så lettet... nu får jeg lov at gå og tænke over hvordan jeg ønsker, det skal være og så skal vi begynde at skrive noget ned næste gang.

Jordemoderen var til gengæld helt enig i, at mit fødselsforløb fra sidst havde været et stort traume for mig, især når jeg selv brugte ord som overgreb. Så de vil selvfølgelig gøre alt for at vi fik bygget en tillid op, der gør at jeg er tryg ved det forløb vi vælger.

Hvor lyder det bare som en god JM og hvor er det dejligt for dig at du kan få lidt ro på i forhold til fødslen :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så skete det: på en cafe i dag spurgte en dame "der er ikke længe til, hva?", og da jeg svarede, at der var over to mdr endnu, sagde hun "nå, så må det da være tvillinger". Jeg har ellers ikke rigtig haft "glæden" af sådanne kommentarer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så skete det: på en cafe i dag spurgte en dame "der er ikke længe til, hva?", og da jeg svarede, at der var over to mdr endnu, sagde hun "nå, så må det da være tvillinger". Jeg har ellers ikke rigtig haft "glæden" af sådanne kommentarer.

Spurgte du så ikke hende, hvornår hun selv havde termin? ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så skete det: på en cafe i dag spurgte en dame "der er ikke længe til, hva?", og da jeg svarede, at der var over to mdr endnu, sagde hun "nå, så må det da være tvillinger". Jeg har ellers ikke rigtig haft "glæden" af sådanne kommentarer.

Graviditet er en lang øvelse i ikke at lade sig påvirke at sådanne kommentarer, yikes! Tror som udgangspunkt man bare skal smile og nikke, og give folk så lidt information som muligt. Men uh, det er altså svært ikke at blive påvirket :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så skete det: på en cafe i dag spurgte en dame "der er ikke længe til, hva?", og da jeg svarede, at der var over to mdr endnu, sagde hun "nå, så må det da være tvillinger". Jeg har ellers ikke rigtig haft "glæden" af sådanne kommentarer.

Uhøflige menneske!!! Jeg har lige fået præcis samme kommentar. Ok jeg har taget 15 og på mest på maven og ser meget gravid ud, og det er nr tre meeeen alligevel. Når man ikke kender mennesket. Jeg svarede damen at jeg faktisk ventede trillinger og der ville komme et tv program om det, hun skulle bare holde øje med DR og sagde så farvel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stræk mærker er ikke så slemme, når den kommende storebror, bliver ved at kalde dem "Tigerstriber" :kuller

Og spør om han må kysse tigerstriberne når han siger go nat til baby. :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stræk mærker er ikke så slemme, når den kommende storebror, bliver ved at kalde dem "Tigerstriber" :kuller

Og spør om han må kysse tigerstriberne når han siger go nat til baby. :loveshower

Åh hvor sødt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik man lige en lur på 3 timer :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha! Efter to dage med mega forårsrengøring og kæmpe oprydning er huset endelig klar til vurdering imorgen!

Men jeg er BRUGT! Min gravid krop er bare ikke til helt så meget som normalt :huh

Imorgen kl 11 er det hele overstået og så skal jeg sooooove og lave intet resten af ugen ;) Det bliver fedt!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhøflige menneske!!! Jeg har lige fået præcis samme kommentar. Ok jeg har taget 15 og på mest på maven og ser meget gravid ud, og det er nr tre meeeen alligevel. Når man ikke kender mennesket. Jeg svarede damen at jeg faktisk ventede trillinger og der ville komme et tv program om det, hun skulle bare holde øje med DR og sagde så farvel.

Fedt sagt :respekt

Jeg er heldigvis sluppet denne gang, men mon ikke det kommer som overtøjet ryger af ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg plejer at bruge den her opskrift:

 

https://hwickmann.wordpress.com/2012/04/11/chokoladekage-pa-5-min/

 

Afhængig har hvor kraftig din kakao er, synes jeg dog godt den kan smage lidt for meget af kakao og så bytter jeg 1 spsk kakao ud med vaniljesukker.

 

I dag havde jeg en spsk hakkede hasselnødder i, mmm det var lækkert.

 

Men pas på, det kan godt være farligt at opdage sådan en nem opskrift. Specielt når man er gravid :sandie

Sikke en farlig opskrift du har vist mig... Den jeg lavede i går fik lidt for meget i mikroen, så valgte at bruge noget af den til romkugler, ej hvor smagte det godt, så sef. Har jeg gentaget succesen igen i dag.... Haha og i dag blev de lavet som små romkugler og de er bare nam nam.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jer med foran liggende moderkage (altså ud mod maven) hvornår har i kunnet mærke liv dagligt? Og været sikker på at det var baby spark?

Og hvornår har i kunnet mærke liv uden på maven?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Afslapningsdag på sofaen.. Baby mosler godt rundt, og jeg er træt efter at have været igang i flere dage.. Så i dag står bare på ingenting. I morgen skal keg have taget blodprøver og til jordemoder :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhøflige menneske!!! Jeg har lige fået præcis samme kommentar. Ok jeg har taget 15 og på mest på maven og ser meget gravid ud, og det er nr tre meeeen alligevel. Når man ikke kender mennesket. Jeg svarede damen at jeg faktisk ventede trillinger og der ville komme et tv program om det, hun skulle bare holde øje med DR og sagde så farvel.

 

Hahahahah :D :D Hvor er du sej - ville aldrig kunne komme på sådan et cool respons i situationen :D :D Love it!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jer med foran liggende moderkage (altså ud mod maven) hvornår har i kunnet mærke liv dagligt? Og været sikker på at det var baby spark?

Og hvornår har i kunnet mærke liv uden på maven?

Jeg har en foranliggende moderkage, som primært er i højre side. Jeg er halvvejs i dag.

Så når jeg mærker liv er det primært i venstre side.

Fra i fredags har jeg mærket liv dagligt. Nogen dage mere end andre, mærkede ikke så meget den anden dag, men mærkede vildt meget i fredags.

Vi har mærket enkelte spark uden på for nogle uger siden, hvilket er meget heldigt. Ellers har vi ikke mærket noget udenpå. Jeg har dog mærket babys bevægelser helt op i mine ribben.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jer med foran liggende moderkage (altså ud mod maven) hvornår har i kunnet mærke liv dagligt? Og været sikker på at det var baby spark?

Og hvornår har i kunnet mærke liv uden på maven?

jeg tror jeg omkring uge 22-24 stykker før jeg selv mærkede liv dagligt. men det var først da jeg ramte uge 28 at manden kunne mærke lidt uden på maven...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hurra! Vurderingen er overstået og jeg har smidt mig på sofaen i en solstråle med bumle baby, som vist også er glad for at jeg slapper af :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kørte hjem fra arbejde igen efter 2 timer. Åh, hvor havde jeg det ikke godt. Hvis bare jeg vidste om det udelukkende skyldes graviditeten eller der også er noget virus ind over :(

Hvordan er reglerne ift fravær ifm graviditet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kørte hjem fra arbejde igen efter 2 timer. Åh, hvor havde jeg det ikke godt. Hvis bare jeg vidste om det udelukkende skyldes graviditeten eller der også er noget virus ind over :(

Hvordan er reglerne ift fravær ifm graviditet?

Tænker det er det samme som ved almindelig sygdom, hvad tænker du helt nøjagtigt på? Ved diverse undersøgelser mener jeg du har ret til fri, det har jeg i hvert fald :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kørte hjem fra arbejde igen efter 2 timer. Åh, hvor havde jeg det ikke godt. Hvis bare jeg vidste om det udelukkende skyldes graviditeten eller der også er noget virus ind over :(

Hvordan er reglerne ift fravær ifm graviditet?

 

Øv bøv, god bedring!

På min arbejdsplads (Regionen) hedder det, at man skal orientere om, at man sygemelder sig pga graviditetsgener (altså, hvis dette er tidlfældet), når man melder sig syg. Men når du ikke ved, om det skyldes graviditet eller alm. virus, så tænker jeg ikke, at der er noget specielt, du skal gøre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er i gang med min sidste 5 dages uge :glad Fra i næste uge har jeg fri hver fredag indtil d. 30/4 hvorefter jeg holder 14 dages ferie og så barsel :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kørte hjem fra arbejde igen efter 2 timer. Åh, hvor havde jeg det ikke godt. Hvis bare jeg vidste om det udelukkende skyldes graviditeten eller der også er noget virus ind over :(

Hvordan er reglerne ift fravær ifm graviditet?

Nogen steder får arbejdspladsen fuld refusion for graviditetsbetinget fravær, så hvis det er det samme på dot job, vil de sikkert blive glade, hvis du siger, at det er pga graviditet ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så rundede jeg en stor milepæl, er i dag 20+0 og dermed halvvejs

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.