FruFusk

Gravid - Smalltalk

16,840 indlæg i dette emne

God gennemscanning idag.
Lillebror er 28+2 idag, og vejer 1289 gram, så middelstor baby :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Efter en vellykket MD i dag, kan jeg bare mærke hvor meget tankerne omrking samtalen med jm i går og MD i dag, har fyldt og tynget i mit hoved.

Samtidig har der været det med at få deltidssygemelding på plads.

Nu hvor det hele er overstået og er gået bedre end forventet, er jeg blevet ramt af massiv træthed. Så nu er jeg hoppet under dynen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tænker det er det samme som ved almindelig sygdom, hvad tænker du helt nøjagtigt på? Ved diverse undersøgelser mener jeg du har ret til fri, det har jeg i hvert fald :)

Jeg tænker fysisk ubehag. Man har iht. funktionærloven ret til fri med løn til alle undersøgelser ifm. graviditet :)

 

Øv bøv, god bedring!

På min arbejdsplads (Regionen) hedder det, at man skal orientere om, at man sygemelder sig pga graviditetsgener (altså, hvis dette er tidlfældet), når man melder sig syg. Men når du ikke ved, om det skyldes graviditet eller alm. virus, så tænker jeg ikke, at der er noget specielt, du skal gøre.

Indtil videre, så er jeg i hvert fald ikke overbevist om, at det ikke (også) skyldes sygdom i en eller anden grad, så jeg melder mig stadig syg... Så må jeg se hvad jeg gør mandag, hvis det stadig er det samme :rolleyes

 

Nogen steder får arbejdspladsen fuld refusion for graviditetsbetinget fravær, så hvis det er det samme på dot job, vil de sikkert blive glade, hvis du siger, at det er pga graviditet ;)

Ja, jeg har heller ikke tænkt mig at lyve, men ville bare gerne vide, om det mon ikke var 'okay' at melde sig syg pga. graviditetsgener eller de har lov til at sige, at enten så kommer jeg på arbejde eller også må jeg bruge min ferie :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det jeg fik at vide af min TR var, at hvis jeg for dårlig til at arbejde, var jeg jo syg. Uanset Om det var graviditeten eller sygdom. Jeg skulle i hvert fald ikke bruge ferie eller lign på det..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her faktisk lidt ondt i maven over skal til læge idag. Jeg forventer at få at vide, hvor slemt det står til med bækkenet. Jeg håber at få en henvisning til fysioterapeut og ikke afdelingen på sygehuset, så jeg kan blive holdt øje med, få nogle øvelser mv. Jeg er bange for at spilde lægens tid, da smerterne har været aftagende. Men jeg har stadig mega ondt i bagdelen. Symfysen/skambenet gør også stadig ondt, men ikke helt i samme grad mere... Men der er jo ikke andet for end at lade lægen vurdere det...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fortalte alle mine kollegaer i går at jeg er gravid og det er så skønt at kunne vise sin mave ( altså som i ikke skulle suge den ind eller gemme under tørklæder!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fortalte alle mine kollegaer i går at jeg er gravid og det er så skønt at kunne vise sin mave ( altså som i ikke skulle suge den ind eller gemme under tørklæder!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hihi! Kan godt lide du lige skal præcisere hvordan det er du viser din mave :lol

Men fedt at have sagt det på job - det er dejligt, når det er ide :loveshower

Ja altså ikke som i hive op i kjolen og vise den hahhaha-

Ja så kan man også med bedre samvittighed sige man skal til scanning, måske har en off Day etc :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har en vældig aktiv baby idag - var ellers ved at tænke jeg havde været lige vel godt igang på arbejde de sidste dage, da han har været ret rolig de sidste to dage. Skal da lige love for han tager revanche idag :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har en vældig aktiv baby idag - var ellers ved at tænke jeg havde været lige vel godt igang på arbejde de sidste dage, da han har været ret rolig de sidste to dage. Skal da lige love for han tager revanche idag :wub

Dejligt at han gemmer aktiviteten til de dage, hvor det passer moren ;) Jeg har nogle gange svært ved at koncentrere mig, hvis der er for meget gymnastik i maven :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at han gemmer aktiviteten til de dage, hvor det passer moren ;) Jeg har nogle gange svært ved at koncentrere mig, hvis der er for meget gymnastik i maven :lol

Indtil videre er det jo ikke så voldsomt, når ham puffer til mig - så det passer mig hele tiden :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Indtil videre er det jo ikke så voldsomt, når ham puffer til mig - så det passer mig hele tiden :D

Haha! :) Jeg får en del små puf nede omkring blæren, og de er bare svære at abstrahere fra.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha! :) Jeg får en del små puf nede omkring blæren, og de er bare svære at abstrahere fra.

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha! :) Jeg får en del små puf nede omkring blæren, og de er bare svære at abstrahere fra.

Ja, det kan jeg godt forestille mig. Min, efterhånden ret højgravide veninde, er heller ikke såå stor fan (forstå mig ret), som jeg er. Sådan en knap 3 kg's basse der finder ens ribben er ikke udelukkende hyggeligt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det kan jeg godt forestille mig. Min, efterhånden ret højgravide veninde, er heller ikke såå stor fan (forstå mig ret), som jeg er. Sådan en knap 3 kg's basse der finder ens ribben er ikke udelukkende hyggeligt ;)

Nej, det er bare ikke lige så hyggeligt, når det er sådan en stor baby ;)

Der var en, der fødte et barn med blå mærker, fordi baby havde tonset læs på hendes ribben :O Var det en herinde mon? :chin: Men så er det bare ikke så skønt mere :Unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, det er bare ikke lige så hyggeligt, når det er sådan en stor baby ;)

Der var en, der fødte et barn med blå mærker, fordi baby havde tonset læs på hendes ribben :O Var det en herinde mon? :chin: Men så er det bare ikke så skønt mere :Unsure

Det er er godt spørgsmål. :chin: Min venindes søster fik faktisk trykket et par ribben af hendes baby

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er er godt spørgsmål. :chin: Min venindes søster fik faktisk trykket et par ribben af hendes baby

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, hvor jeg bare ikke glæder mig, til han bliver så stor

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, det er sådan lidt både og ikke? Selvfølgelig skal han nå og blive stor og fin og lækker, men glæder mig ikke til det sådan for alvor gør avs

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg døjer lidt med, at han trykker hovedet op i mine ribben, men slet ikke sådan av-agtigt, mere "der sidder noget i klemme"-agtigt. Gid, de bare kunne blive store nok sådan over natten og så komme ud :lolhit

Så sku man heller ikke vente så længe (hvad, utålmodig, mig?! Neeej

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så sku man heller ikke vente så længe (hvad, utålmodig, mig?! Neeej

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Baby er åbenbart vågnet op til dåd efter MD i går... Der har i hvert fald været livlig aktivitet siden da... :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er gået i seng kl. 20.50 i håbet om at få en ok arbejdsdag i morgen. Og så krydser jeg alt for, at Anna sover igennem i nat - hendes natteroderi hver nat denne uge har helt sikkert ikke hjulpet mig <_< Men hun har haft det meget bedre i dag og vi har ikke hørt hende siden hun faldt i søvn 19.25, så der er håb (antijinx!) :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er er godt spørgsmål. :chin: Min venindes søster fik faktisk trykket et par ribben af hendes baby

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øj hvor er det svært at holde mund! Men jeg holdt mig i skindet! Har her til aften været sammen med min svigerinde for første gang i lang tid. Vi plejer at fortælle hinanden næsten alt, så det var virkelig hårdt at tie. Men synes at hende og min bror skal have det at vide på samme tid og på en ordenlig måde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.