Fru H

Smalltalk

293 indlæg i dette emne

Dejligt for dig! Hvor langt er det, du er nu? Når nu Wilma er 3000 g, så sker der nok heller ikke noget ved, at hun kommer ud nu :)

Jeg er 35+5 idag, så hun har en fin størrelse :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så var jeg da lige hos lægen - cyklede derned m storebror bagpå og ankom prustene og stønende i fin god tid og nåede lige at sætte mig ned før jeg blev kaldt ind.

Hun målte maven til at være stor - den er altid stor hos lægen. Sikkert fordi min mave altid er spændt pga cykelturen ;-) den er sikkert blevet mindre i næste uge, når jeg skal til jordemor.

Blev på lægens opfordring influenza vaccineret. Nu sidder jeg her hjemme og pruster og føler mig som en hval ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil også melde mig som en af de gravide der er ved at være træt af det hele nu.

Jeg har været hjemme siden jeg var i uge 14 pga bækkenløsning og er nu 33+3, synes ikke tiden har været så lang, men nu hvor smerterne tager meget til og alt er meget mere besværligt med de + 16 kg så er det hele bare trals og tiden lang, men synes nu alligevel lille prutten skal blive der inde lidt endnu. Ville bare ønske jeg kunne sove mere ind 1 time af gangen og når jeg vågner om natten ligger jeg tit og vender og drejer mig 1 eller 2 timer inden jeg sover igen man bliver lidt bims :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at læse jeres opdateringer

annikaF, hvor er det skønt at dine to små krudtugler følges ad, og vender den rette vej!

Jeg har over de sidste par dage fået lidt mere energi, og så har jeg over 3 nætter kun været vågen 2 gange. Det betyder SÅ meget!

Jeg startede på den sidste projektopgave i starten af denne uge og er bare så lettet over at have rimelig godt med energi for tiden, ellers ville jeg ikke vide hvordan jeg skulle klare gruppedelen på studiet hver dag.

-nu er uge 1 næsten gået, så er der bare en mere og så kan det sidste klares hjemmefra :-)

Jeg begynder at tænke på at pakke hospitalstasken nu, skal bare liiige have købt nogle behagelige store trusser, en amme bh og et par jogginbukser til indlæggelsen. Jeg er sikker på jeg ville føle mig syg i hospitalets tøj, så må lige have lidt pænt og behageligt så jeg kan være en frisk indlagt :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil også melde mig som en af de gravide der er ved at være træt af det hele nu.

Jeg har været hjemme siden jeg var i uge 14 pga bækkenløsning og er nu 33+3, synes ikke tiden har været så lang, men nu hvor smerterne tager meget til og alt er meget mere besværligt med de + 16 kg så er det hele bare trals og tiden lang, men synes nu alligevel lille prutten skal blive der inde lidt endnu. Ville bare ønske jeg kunne sove mere ind 1 time af gangen og når jeg vågner om natten ligger jeg tit og vender og drejer mig 1 eller 2 timer inden jeg sover igen man bliver lidt bims :-)

Det lyder virkelig ikke sjovt, specielt ikke det med at sove så lidt af gangen.

Hold da op, det må være nogle lange nætter..

Stakkels dig (ville indsætte kram, men er på fra ipad så du må forestille dig det)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er 35+5 idag, så hun har en fin størrelse :D

Her på sygehuset siger de, at de ikke regner det for problematisk at føde efter 34+0, hvorfor mange af dem der indlagt pga. Af fare for for tidlig fødsel får lov til at tage hjem der - men barnet vil skulle på neonatalafdeling de sidste uger indtil ens egentlige terminsdato. Kan de selv vælge (som de satser på med mig ;-)), så regner de 37+0 som indenfor termin - så 35+5 og med så fin en størrelse er da tæt på en sikker fødsel :-)

Men trods problemer kan jeg godt forstå, at du helst vil have at hun bliver så stor og færdig som mulig - jeg var faktisk også temmelig ked af det, da de oplyste, at de ville foretage kejsersnit 37+1 - jeg tænkte det var bedre at komme så tæt på 40+0 som mine blødninger ville tillade - men lægerne forsikrer mig om, at efter 37+0 er der ikke større fare for problemer end hvis man føder "til tiden" !

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil også melde mig som en af de gravide der er ved at være træt af det hele nu.

Jeg har været hjemme siden jeg var i uge 14 pga bækkenløsning og er nu 33+3, synes ikke tiden har været så lang, men nu hvor smerterne tager meget til og alt er meget mere besværligt med de + 16 kg så er det hele bare trals og tiden lang, men synes nu alligevel lille prutten skal blive der inde lidt endnu. Ville bare ønske jeg kunne sove mere ind 1 time af gangen og når jeg vågner om natten ligger jeg tit og vender og drejer mig 1 eller 2 timer inden jeg sover igen man bliver lidt bims :-)

Puha - kan godt forstå du er ved at være lidt brugt - håber de sidste uger går hurtigt for dig :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv jeg sover mega dårligt efterhånden. Ud over at jeg bliver øm i bækkenet og har svært ved at ligge godt er jeg begyndt at vågne op, hvis jeg bliver forstyrret!

Og lige for tiden vågner Ferdinand og kalder næsten hver nat. I går var det lidt i fem og denne nat kl 2. Og efterfølgende falder jeg bare ikke i søvn igen. Nu er kl. 4.24 og vi skal til hvide Sande hele dagen imorgen - så træls...

Når håber I andre sover sødt luge nu ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv jeg sover mega dårligt efterhånden. Ud over at jeg bliver øm i bækkenet og har svært ved at ligge godt er jeg begyndt at vågne op, hvis jeg bliver forstyrret!

Og lige for tiden vågner Ferdinand og kalder næsten hver nat. I går var det lidt i fem og denne nat kl 2. Og efterfølgende falder jeg bare ikke i søvn igen. Nu er kl. 4.24 og vi skal til hvide Sande hele dagen imorgen - så træls...

Når håber I andre sover sødt luge nu ;-)

Æv hvor træls! Håber du nåede at få lidt mere søvn trods alt. Kan du ikke sove med ørepropper og så kan manden tage Ferdinand?

Jeg sover også meget lidt imponerende. Jeg var fundet ud af, at hvis jeg tager et varmt bad inden sengetid og lige får bevæget hofter og ryg, så kan jeg lidt bedre sove, inden det gør alt for ondt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har heller ikke sovet det store - begyndte at bløde lidt i nat og blev sendt ned på fødegangen og har tilbragt natten spændt ind i hjerterytme lytteudstyr, som giver meget lidt mulighed for at bevæge sig! Er nu oppe på sengeafdelingen igen, men er møj træt og øm i hofterne - man skal bare sige bøh, så hyler jeg :-(

Vil prøve at bygge min seng op med ekstra dyner og få en middagslur :-)

Håber dit humør er bedre Katrine og at I får en god tur til Hvide Sande trods alt :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh, hvor det ikke lyder særlig rart for jer.

Jeg håber i får bedre søvn i nat. Det tærer så hårdt på humøret hvis man ikke kan komme til at hvile igennem.

 

Jeg tæller stadig ned til barsel og glæder mig godt nok meget efterhånden! tik tak, kom nu friiihed!

 

Igår fik vi handlet de sidste ting til hospitalstasken, så nu har jeg 2 ammetoppe og et par super bløde nye jogginbukser liggende klar.

Nu skal tasken bare snart pakkes, så den er klar hvis nu noget skulle ske før tid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde en dejlig og afslappet tur - nu skal jeg på hovedet i seng :-) sov godt alle sammen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uha, synes søvnen bliver mere og mere påvirket også her. Nu er det ondt i hofterne/lysken der er den store synder om natten. Vågner med hvad der føles som krampe og jag i området, og er nødt til at vende mig rundt. Synes egentligt jeg klarer mig meget fint med mindre og opbrudt søvn, men synes ikke smerterne er sjove. De sidste dage er de også begyndt at komme om dagen og aftenen. Lige nu har jeg f. eks. ondt i venstre hofte, og smerterne trækker ned i benet mod knæet. Føles lidt som om der er en nerve i klemme eller noget. Andre der kan genkende dette? Eller har nogle råd?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også begyndt at få ret ondt i lyskene, især hvis jeg har været ude at gå, har dog desværre ingen råd :-/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det genkender jeg også, jeg sover med ammepuden mellem benene hvis jeg ligger på siden, efter råd fra min kiropraktor, og synes egentlig det aflaster :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for råd. Jeg synes ikke det hjælper synderligt med puden mellem knæene eller benene. Vågner flere gange om natten, og min mand siger, at jeg klynker af smerte i søvne... Nuvel, har jo ikke så mange andre gener, så jeg skal vel ikke brokke mig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger også en ekstra pude mellem benene - nogle nætter hjælper det, nogle nætter ikke.

Min blødning har lidt svært ved at stoppe den her gang og da han blev scannet til 3100 g i dag (35+5), blev de så begejstrede, at de foreslog at flytte kejsersnittet til i morgen - det kunne jeg altså ikke lige overskue og så meget bløder jeg heller ikke - jeg har stadig ikke sovet så godt, så jeg har lidt let til tårer! Så kompromiet blev at vi venter et par dage og ser om ikke blødningen går i sig selv igen ligesom de andre gange - ellers bliver kejsersnittet rykket frem...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger også en ekstra pude mellem benene - nogle nætter hjælper det, nogle nætter ikke.

Min blødning har lidt svært ved at stoppe den her gang og da han blev scannet til 3100 g i dag (35+5), blev de så begejstrede, at de foreslog at flytte kejsersnittet til i morgen - det kunne jeg altså ikke lige overskue og så meget bløder jeg heller ikke - jeg har stadig ikke sovet så godt, så jeg har lidt let til tårer! Så kompromiet blev at vi venter et par dage og ser om ikke blødningen går i sig selv igen ligesom de andre gange - ellers bliver kejsersnittet rykket frem...

Æv hvor er det hårdt! Kæmpe kram og masser af tanker til dig :)

Men hvor er det skønt, at han bare vokser derudaf og allerede er så stor! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger også en ekstra pude mellem benene - nogle nætter hjælper det, nogle nætter ikke.

Min blødning har lidt svært ved at stoppe den her gang og da han blev scannet til 3100 g i dag (35+5), blev de så begejstrede, at de foreslog at flytte kejsersnittet til i morgen - det kunne jeg altså ikke lige overskue og så meget bløder jeg heller ikke - jeg har stadig ikke sovet så godt, så jeg har lidt let til tårer! Så kompromiet blev at vi venter et par dage og ser om ikke blødningen går i sig selv igen ligesom de andre gange - ellers bliver kejsersnittet rykket frem...

Øv hvor træls - kram

Men dejligt at baby er fin krabat, der nok skal klare det hele :-)

Krydser fingre!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger også en ekstra pude mellem benene - nogle nætter hjælper det, nogle nætter ikke.

Min blødning har lidt svært ved at stoppe den her gang og da han blev scannet til 3100 g i dag (35+5), blev de så begejstrede, at de foreslog at flytte kejsersnittet til i morgen - det kunne jeg altså ikke lige overskue og så meget bløder jeg heller ikke - jeg har stadig ikke sovet så godt, så jeg har lidt let til tårer! Så kompromiet blev at vi venter et par dage og ser om ikke blødningen går i sig selv igen ligesom de andre gange - ellers bliver kejsersnittet rykket frem...

Det lyder virkelig hårdt, men samtidig skønt at han vokser sig så stor og stærk. Håber blødningen går i sig selv igen snart.

Det er lidt vildt at du kan være mor lige omlidt.. :-) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været til næstsidste jordemor besøg idag (37+5).

Hun vurderede lillepigen til 3500, så hun er en lidt stor krabat.

Hendes hoved havde sat sig fast inden sidste jordemor besøg, og der sidder det endnu.

 

Så alt i alt er det hele ret fint, jeg glæder mig til at nå terminsdatoen og fødslen.

Har hele tiden troet at jeg gik lidt over, men nu får hendes størrelse mig til at tænke at jeg måske alligevel føder til termin.. :kuller  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih hvor spændene om JM har ret i vægtskønnet :) det er vildt at vi er ved at være så langt at det er tid til de sidste JM besøg :D jeg skal torsdag D. 24. Hvor min JM regnede med at jeg bliver sat igang enten den dag eller næste dag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhh Louise, du er virkelig tæt på nu. Så bliver du formentlig sat igang om 9 eller 10 dage.

Jeg har mit sidste jordemor besøg om 14 dage. 

 

Vi er en gruppe, så er lidt spændt på om vi alle kommer eller der måske er en enkelt eller to som har født før tid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja vi begynder godt nok at nærme os enden nu :-) jeg var oppe på barselsgangen i dag og høre lidt mere om kejsersnit i dag, så jeg er bedre klædt på til næste torsdag. På den ene side glæder jeg mig,,på den anden side er jeg vildt nervøs - men det gælder jo os alle uanset om man skal have kejsersnit eller ej :-)

Dejligt at de små vokser som de skal....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er så spændene, kort tid før de første babyer kommer <3

Min slimprop er gået hertil eftermiddag, eller ihvertfald noget af den. Min mand var ved at panikke "nej du føder ikke nu" :D han er panisk for at han ikke kan nå at arbejde sig mere forud inden fødslen. Han er igang med at tegne på den ny Skejby sygehus, og produktionen skulle helst kunne forsætte selvom han er på barsel :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER