Fru H

Smalltalk

293 indlæg i dette emne

Så var jeg ved jordemor i dag.

35+0 og baby står næsten fast og vejer ca 2400 g :-) så det er jo dejligt!

Min jordemor har været sygemeldt i siden første konsultation og det har været forskelligecjordemødre hver gang. Denne gang var det min Jordemor fra sidste graviditet, det var rart m et kendt ansigt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja det er så spændene, kort tid før de første babyer kommer <3

Min slimprop er gået hertil eftermiddag, eller ihvertfald noget af den. Min mand var ved at panikke "nej du føder ikke nu" :D han er panisk for at han ikke kan nå at arbejde sig mere forud inden fødslen. Han er igang med at tegne på den ny Skejby sygehus, og produktionen skulle helst kunne forsætte selvom han er på barsel :D

Sådan en mand har jeg også :-) han er ved at panikke ved tanken om, at jeg kan risikere kejsersnit før end på torsdag, da han har planlagt hele sin arbejdsuge efter det - endda med et møde fredag, som han helst ikke vil undvære! Nu må vi se, jeg pletbløder stadig selv jeg har fået medicin der skulle stoppe blødningen....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

he he.. sjove mænd i har..

 

Men det ville jo også være praktisk hvis fødslen kunne planlægges :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Yeah! :) så nåede jeg 37+0!!! Så skal vi bare over mandens eksamen torsdag så må lillepigen gerne komme! :)

Glæder mig til at høre hvad JM siger på onsdag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke, louisef! I morgen rammer jeg selv 36+0, hvilket jeg synes er lidt surrealistisk :) Held og lykke hos jordemoder på onsdag!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter aftale med min jordemoder skulle jeg ringe til svangreambulatoriet og få en tid til igangsættelse, og OMG en sur sekretær jeg fik i røret som nærmet ikke troede på mig, for det var unødvendigt med planlagt igangsættelse før termin, uden at hun spurgte ind til grunden. Fik en tid til fredag, er spændt på hvad der sker. På

Min JM har det hele tiden lydt som om det intet problem var med de gener jeg havde. På torsdag skal jeg så til et ekstra jordemoder besøg, hvor hun vil presse yderligere på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter aftale med min jordemoder skulle jeg ringe til svangreambulatoriet og få en tid til igangsættelse, og OMG en sur sekretær jeg fik i røret som nærmet ikke troede på mig, for det var unødvendigt med planlagt igangsættelse før termin, uden at hun spurgte ind til grunden. Fik en tid til fredag, er spændt på hvad der sker. På

Min JM har det hele tiden lydt som om det intet problem var med de gener jeg havde. På torsdag skal jeg så til et ekstra jordemoder besøg, hvor hun vil presse yderligere på.

Spændende :-)

Irriterende med uforstående mennesker..... Det da heldigt det var en sekretær og ikke en læge eller jordemor, der var ubehagelig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Indlagt igen igen (kan jeg ikke bare snart føde?). Denne gang til observation for svangerskabsforgiftning, skal dog lige omkring en neurolog i morgen, fordi tegnene på svangerskabsforgiftningen er svage. Så de vil lige sikre sig, at min hovedpine og dobbeltsyn ikke skyldes noget andet. Men jeg vil meget hellere være hjemme med Martin, æv også :'(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Indlagt igen igen (kan jeg ikke bare snart føde?). Denne gang til observation for svangerskabsforgiftning, skal dog lige omkring en neurolog i morgen, fordi tegnene på svangerskabsforgiftningen er svage. Så de vil lige sikre sig, at min hovedpine og dobbeltsyn ikke skyldes noget andet. Men jeg vil meget hellere være hjemme med Martin, æv også :'(

Øv - håber alt er ok til at komme hjem ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bom så faldt min mave ned :-) har haft en mave der storis i luften indtil i går. Jeg ligger på sofaen og baby mosler rundt og trykker på halebenet og det er faktisk vældig ubehageligt. Jeg rejser mig og humber lidt ynkelig rundt. Det går væk.

Jeg går forbi et spejl og vupti min mave er faldet ned og ser noget mindre ud og ikke så eksplosiv som før. Det nemmere at trække vejret og baby fylder ligesom mindre :-) meget spøjst !!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bom så faldt min mave ned :-) har haft en mave der storis i luften indtil i går. Jeg ligger på sofaen og baby mosler rundt og trykker på halebenet og det er faktisk vældig ubehageligt. Jeg rejser mig og humber lidt ynkelig rundt. Det går væk.

Jeg går forbi et spejl og vupti min mave er faldet ned og ser noget mindre ud og ikke så eksplosiv som før. Det nemmere at trække vejret og baby fylder ligesom mindre :-) meget spøjst !!

Sjovt at du har oplevet det ske fra det ene øjeblik til det andet. Min mave er også hoppet nedad, men her er det sket mere gradvist, så jeg har ikke som sådan oplevet det. Fornemmelsen af at have mere plads til at trække vejret har jeg også fået, det er SKØNT!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Indlagt igen igen (kan jeg ikke bare snart føde?). Denne gang til observation for svangerskabsforgiftning, skal dog lige omkring en neurolog i morgen, fordi tegnene på svangerskabsforgiftningen er svage. Så de vil lige sikre sig, at min hovedpine og dobbeltsyn ikke skyldes noget andet. Men jeg vil meget hellere være hjemme med Martin, æv også :'(

Stakkels dig med alle de hospitalsbesøg. Håber alt viser sig at være fint og at du snart kan komme hjem igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Indlagt igen igen (kan jeg ikke bare snart føde?). Denne gang til observation for svangerskabsforgiftning, skal dog lige omkring en neurolog i morgen, fordi tegnene på svangerskabsforgiftningen er svage. Så de vil lige sikre sig, at min hovedpine og dobbeltsyn ikke skyldes noget andet. Men jeg vil meget hellere være hjemme med Martin, æv også :'(

Årh hvor træls! Håber du er kommet hjem igen og i snart får jeres dejlige sæt babyer i armene i stedet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Indlagt igen igen (kan jeg ikke bare snart føde?). Denne gang til observation for svangerskabsforgiftning, skal dog lige omkring en neurolog i morgen, fordi tegnene på svangerskabsforgiftningen er svage. Så de vil lige sikre sig, at min hovedpine og dobbeltsyn ikke skyldes noget andet. Men jeg vil meget hellere være hjemme med Martin, æv også :'(

Øv - krydser fingre for at du får lov til at tage hjem igen :-) men det er noget de tager meget seriøst, har jeg erfaret efter mine mange uger på sygehuset....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Var en tur på fødegangen mandag aften med ny blødning og var helt groggy hele dagen i går.

I morgen er den store dag, så kryds fingre for mig - kan godt mærke jeg er lidt nervøs...især efter de har røbet, at jeg risikerer at bløde en del, da de skal skære igennem moderkagen, men de har selvfølgelig prøvet det før :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så var jeg forbi JM i dag (37+2). Lillepigen blev skønnet til 3000 g og faststående med hovedet i bækkenet :) så nu kan hun bare komme efter mandens eksamen i morgen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Krydser fingre for dig, jsc! Ej hvor er det spændende! Det skal nok gå rigtig godt, selv om jeg forstår, at du er nervøs.

 

Krydser også fingre for dig, Annika. Håber du får komme hjem snart, og at dine to skønne børn snart vælger at komme ud til jer :)

 

Selv har jeg det godt, til trods for, at jeg har indvendige blå mærker ved ribbenene på begge sider, og er begyndt at have mere ondt i bækkenet og i ryggen. Bettemanden har endnu ikke vendt sig den rigtige vej, så han ligger og presser op mod ribbenene, og sparker ned i mod strategiske områder, som f.eks. blæren :) 36+1 i dag. Wuhuuu, tiden går!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Var en tur på fødegangen mandag aften med ny blødning og var helt groggy hele dagen i går.

I morgen er den store dag, så kryds fingre for mig - kan godt mærke jeg er lidt nervøs...især efter de har røbet, at jeg risikerer at bløde en del, da de skal skære igennem moderkagen, men de har selvfølgelig prøvet det før :-)

Tilgengæld har du junior i dine arme i morgen!! :)

Jeg krydser fingre, og vil se frem til billed af den første 'november'-baby :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jsc - det er jo lige om lidt! Ej hvor vildt! Det bliver bare så skønt og stort for jer :)

Jeg er desværre stadig indlagt. Er lige kommet tilbage fra en MR scanning af mit hoved, neurologerne er lidt bange for, om jeg måske har en blodprop, som sidder og trykker. Så nu venter vi spændt på svar. De satser dog på, at der ingenting er (selv sagt) og at jeg får lov at komme hjem senere i dag. Så kryds lige fingre! Gider snart ikke ligge her mere. Men det er nu da fint, at de holder så godt øje med alting :)

I dag er jeg 33+0, så nu er der da kun fire-fem uger til igangsættelse/kejsersnit - hold nu op hvor jeg glæder mig! Det bliver skønt ikke at være gravid længere og i stedet have de to små ude, hvor vi kan se dem og elske dem endnu mere. Forøvrigt utroligt, hvor højt man kan elske nogen, man endnu ikke ved, hvem er :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg fået svar på MR scanning - og jeg har heldigvis ingen blodprop. Så jeg har fået lov at komme hjem (hurraaaaaaa!) og skal så bare til ugentlige kontroller, hvor de holder øje med at, det ikke er en svangerskabsforgiftning, der er ved at udvikle sig. Så jeg glæder mig til Martin kommer i løbet af en times tid :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selv har jeg det godt, til trods for, at jeg har indvendige blå mærker ved ribbenene på begge sider, og er begyndt at have mere ondt i bækkenet og i ryggen. Bettemanden har endnu ikke vendt sig den rigtige vej, så han ligger og presser op mod ribbenene, og sparker ned i mod strategiske områder, som f.eks. blæren :) 36+1 i dag. Wuhuuu, tiden går!

.

Sikke en bandit ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

.

Sikke en bandit ;-)

Ja, det må man nok sige :) Skønt at han bevæger sig meget, men mine ribben er ved at være trætte. 4-6 uger tilbage! Synes det virker som en evighed, og samtidigt er jeg jo bare overhovedet ikke klar :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor sker der en masse forskelligt herinde, tænk sig at den første baby kommer idag!

Jeg skal til jordemoder med henblik på igangsættelse idag, er noget spændt og nervøs. Og udmattet!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spændende ;-) pøj pøj

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spændt på, hvordan det er gået for jer i dag!

Jeg er simpelthen så sulten de her dage! Kan bare blive ved med at spise og spise, og meget gerne usunde og søde sager. Chokolade etc...:) Er der andre der har det sådan? En time efter aftensmad er jeg bare sulten (!) igen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER