Fru H

Smalltalk

293 indlæg i dette emne

Øv, altså Annika! Du er bare uheldig! Jeg har indtryk af, at det er hårdere for kroppen med tvillinger generelt, og at man derfor er mere udsat for diverse gener og komplikationer, som graviditetskløe og svangerskabsforgiftning. Kan det passe? Uanset hvad, så håber jeg tvillingerne kan blive derinde i maven i mange uger endnu, og at du får det bedre! :kram

Jeg drømte i nat at vores baby kom 2 måneder for tidligt, og at sygehuset insisterede på, at jeg bare skulle bære ham rundt noget tid så de kunne vurdere hvorvidt ha skulle proppes tilbage igen, således at han kunne "bages" lidt længere. Meget underlig drøm, men bonus var at babyen var meget sød og smuk :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hold så kæft jeg er hormonella i dag. Indrømmes over for jer og ikke andre ;-)

Har sovet vildt dårligt og er vildt træt oven på min svigerindes begravelse i går. En sørgelig men smuk dag!

Jeg forsøger selvfølgelig at tage hensyn til min søde mand. Han fik lov at sove længe og er stået op kl 10 og sat sig på sofaen. Der sidder han endnu - fint nok! Det er ok, men træls.

Har så taget knægten m på indkøbs tur og forsøgt at rydde op i vores lidt kaotiske hjem. Min lunte er så kort :(

Skulle købe ny cykelhjelm til Ferdinand og m hjælp fra den rare mand i forretningen kommer vi hjem m en i samme str som han har ;( og snart er vokset ud! Det er så den største børnehjelm de har. F har en stor krydder, det vidste jeg godt. Håber jeg kan få pengene igen.

Any ways har plukveer og er pisse sur.., brok brok brok I know

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv, altså Annika! Du er bare uheldig! Jeg har indtryk af, at det er hårdere for kroppen med tvillinger generelt, og at man derfor er mere udsat for diverse gener og komplikationer, som graviditetskløe og svangerskabsforgiftning. Kan det passe? Uanset hvad, så håber jeg tvillingerne kan blive derinde i maven i mange uger endnu, og at du får det bedre! :kram

Jeg drømte i nat at vores baby kom 2 måneder for tidligt, og at sygehuset insisterede på, at jeg bare skulle bære ham rundt noget tid så de kunne vurdere hvorvidt ha skulle proppes tilbage igen, således at han kunne "bages" lidt længere. Meget underlig drøm, men bonus var at babyen var meget sød og smuk :)

Altså lægerne kalder det jo en risiko graviditet, og jeg tænker, det er fordi, der er langt flere komplikationer. Så det er nok ikke så sjældent. Men hold nu op hvor jeg glæder mig, til de to bavianer kommer ud til os og jeg får min krop igen.

Nu er jeg henvist til svangreambulatoriet pga. kløen og skal så op til dem engang i løbet af ugen og finde ud af, hvad der skal ske. Min læge fortalte, at der er øget risiko for pludselig fosterdød, så jeg har mareridt og trælse tanker hele tiden. Så jeg glæder mig til at komme op på hospitalet og tale med dem. For det er nok næppe så slemt, som det er inde i mit hovede. Nu må vi se, og så krydser jeg fingre for, at de kan gøre noget ved kløen. For lige nu lever jeg med handsker på, for ikke at kradse hul i mig selv :/

På den gode side, så har vores sundhedsplejerske lige ringet, og på fredag starter jeg i mødregruppe med andre tvillingemødre, det bliver ret spændende :)

Underlig drøm du havde dig! Men lækkert med en sød og smuk baby. Det satser vi på har hold i virkeligheden! Men to måneder for tidligt lyder ikke anbefalelsesværdigt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold så kæft jeg er hormonella i dag. Indrømmes over for jer og ikke andre ;-)

Har sovet vildt dårligt og er vildt træt oven på min svigerindes begravelse i går. En sørgelig men smuk dag!

Jeg forsøger selvfølgelig at tage hensyn til min søde mand. Han fik lov at sove længe og er stået op kl 10 og sat sig på sofaen. Der sidder han endnu - fint nok! Det er ok, men træls.

Har så taget knægten m på indkøbs tur og forsøgt at rydde op i vores lidt kaotiske hjem. Min lunte er så kort :(

Skulle købe ny cykelhjelm til Ferdinand og m hjælp fra den rare mand i forretningen kommer vi hjem m en i samme str som han har ;( og snart er vokset ud! Det er så den største børnehjelm de har. F har en stor krydder, det vidste jeg godt. Håber jeg kan få pengene igen.

Any ways har plukveer og er pisse sur.., brok brok brok I know

Det glæder mig, at I havde en smuk begravelse. Men hvor gør det mig ondt, at I skal opleve denne sorg.

Giv dig selv og jer lov til at sørge. Den er en lang og individuel kamp af komme sig over sådan et tab. Desværre er der ingen gode råd, jeg kan give. Ord bliver virkelig fattige i sådanne sammenhænge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det glæder mig, at I havde en smuk begravelse. Men hvor gør det mig ondt, at I skal opleve denne sorg.

Giv dig selv og jer lov til at sørge. Den er en lang og individuel kamp af komme sig over sådan et tab. Desværre er der ingen gode råd, jeg kan give. Ord bliver virkelig fattige i sådanne sammenhænge.

Glæder mig utrolig meget til at gå på barsel fredag, så skulle der være lidt mere overskud til at pusle om min familie og mig selv ;)

Træls m geaviditetskløe. tror bare der er dobbelt op på mange ting, når du bærer rundt på 2! Håbet de kan give dig lidt ro på svanger ambulatoriet. Ens forestillinget bliver tit værre, når man gårog venter og tænker og tænker. Knus fra mig ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Glæder mig utrolig meget til at gå på barsel fredag, så skulle der være lidt mere overskud til at pusle om min familie og mig selv ;)

Træls m geaviditetskløe. tror bare der er dobbelt op på mange ting, når du bærer rundt på 2! Håbet de kan give dig lidt ro på svanger ambulatoriet. Ens forestillinget bliver tit værre, når man gårog venter og tænker og tænker. Knus fra mig ;)

Lækkert med barsel lige om lidt. Jeg er jo heldig at gå hjemme allerede nu. Det er simpelthen så rart at have ro og ikke så meget man skal passe.

Og tak! Jeg håber virkelig også det giver ro at komme derop. Det er noget værre noget, når tankerne får frit løb.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej søde kvinder

Hvordan er det nu med ferie inden barsel? Jeg når ikke at afholde resten af min ferie inden jeg går på barsel, og så udløber ferieåret jo til maj 2014, hvor jeg er på barsel. Kan ikke gennemskue, om det er muligt at få penge udbetalt pga. at jeg bliver "ferieforhindret" grundet barsel, eller om pengene går tabt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha, det ved jeg faktisk ikke.

Hvis det ikk er muligt at få dem udbetalt er det så ikk muligt at afbryde barslen for at holde ferie, og så genoptage barslen bagefter?

Det vil da være ærgerligt at lade ferieugerne gå tabt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej søde kvinder

Hvordan er det nu med ferie inden barsel? Jeg når ikke at afholde resten af min ferie inden jeg går på barsel, og så udløber ferieåret jo til maj 2014, hvor jeg er på barsel. Kan ikke gennemskue, om det er muligt at få penge udbetalt pga. at jeg bliver "ferieforhindret" grundet barsel, eller om pengene går tabt?

Jeg kender intet til barsels/feriereglerne men i oktober-tråden - indlægget 'hvad laver i til hverdag nu' - skriver KatrineK i næstsidste post noget om det (vist at ferien skal bruges grundet barselstart efter 1/9, men som sagt ved jeg ikke rigtig noget om det selv)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej søde kvinder

Hvordan er det nu med ferie inden barsel? Jeg når ikke at afholde resten af min ferie inden jeg går på barsel, og så udløber ferieåret jo til maj 2014, hvor jeg er på barsel. Kan ikke gennemskue, om det er muligt at få penge udbetalt pga. at jeg bliver "ferieforhindret" grundet barsel, eller om pengene går tabt?

Jeg har selv stået i problemet :-), da min arbejdsgiver mente de ville tilfalde dem, så jeg har undersøgt lidt og fået lidt hjælp fra fagforening :-).

Hvis du ikke har holdt din hovede ferie altså 15 dage inden 15/9 fordi de har været forhindret i at holde den fx barsel eller sygdom, så har du ret til at få dem udbetalt, dette skal indberettes inden 30/9 og du vil så få pengene efter 1/10.

Resten af dine ferie penge kan du få udbetalt efter 1/5, mener det er i april det skal indberettes. Du vil ikke meste dine feriepenge, da det er dine og nogen du har sparet sammen. Husk også at fra 1/ 5 har du ret til at få udbetalt dine feriefridage for det ferie år vi er i gang med nu, du skal bare gøre opmærksom på det over for din arbejdesgiver også har de 3 uger til at udbetale dem

Håber du forstod lidt af min lidt forvirrende forklaring :-).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar! Jeg har holdt "hovedferien", men har ca 2 uger (10 dage) tilbage. Så regner jeg med at jeg får dette udbetalt efter den 1.5. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg lige taget den sidste lange tur på arbejde og har næsten helt barsel - det bare dejligt ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihh hvor er det vildt at i begynder at gå på barsel nu. Det kommer virkelig tæt på nu :-).

Jeg har jo termin d.31/10 så synes det er helt vildt at vi snart går ind i 10. Måned.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det er lidt vildt, at der går det meste af et år inden jeg skal på arbejde igen! Min barsel startede officielt fredag d. 13.september, men da jeg jo har været sygemeldt siden 12.august mærkede jeg det jo ikke rigtigt!!

Jeg er for øvrigt røget på sygehuset igen og denne gang har jeg ikke fået lov til at tage hjem - tilgengæld har jeg fået dato for planlagt kejsersnit (24. Oktober) og adgang til internettet :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det er lidt vildt, at der går det meste af et år inden jeg skal på arbejde igen! Min barsel startede officielt fredag d. 13.september, men da jeg jo har været sygemeldt siden 12.august mærkede jeg det jo ikke rigtigt!!

Jeg er for øvrigt røget på sygehuset igen og denne gang har jeg ikke fået lov til at tage hjem - tilgengæld har jeg fået dato for planlagt kejsersnit (24. Oktober) og adgang til internettet :-)

Æv med endnu en indlæggelse! Men dejligt med dato, der er jo heldigvis ikke galt længe til 24. oktober. Og med internetadgang går det da lidt lettere ;) Selvom det må være drøn kedeligt at ligge der og kigge alene :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold nu op hvor er jeg kommet i den skønneste mødregruppe! Og der var bare så mange skønne babyer :) Øj jeg glæder mig til mine kommer om et par måneder.

De bliver så også de yngste (med mindre der kommer flere i gruppen), for de andre har født alle sammen, på nær en som bliver sat igang på mandag. Men pyt, det er drøn hyggeligt, selvom mine bliver bittesmå i forhold til de ældste, som allerede er fire måneder :)

Og så har jeg bare haft masser af overskud i dag! Dét må gerne fortsætte! Skøn skøn dag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt alene er jeg nu ikke - der et par langtidsindlagte mere - med tvillinger i øvrigt :-) og så kommer der en del der er her et par dage, en uge og så videre - måtte i øvrigt sige lidt pludseligt farvel til en tvillingemor for et par dage siden, hun skulle have haft kejsersnit 21. Oktober, så hun var også kun i uge 33 - men det gik fint og hun fik 2 drenge på godt 2 kg hver...

Dejligt med en skøn mødregruppe - det kan man have fornøjelse af i mange år :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt alene er jeg nu ikke - der et par langtidsindlagte mere - med tvillinger i øvrigt :-) og så kommer der en del der er her et par dage, en uge og så videre - måtte i øvrigt sige lidt pludseligt farvel til en tvillingemor for et par dage siden, hun skulle have haft kejsersnit 21. Oktober, så hun var også kun i uge 33 - men det gik fint og hun fik 2 drenge på godt 2 kg hver...

Dejligt med en skøn mødregruppe - det kan man have fornøjelse af i mange år :-)

Dejligt, I er flere :) Så er der da nogen at snakke med.

Flot med tvillinger på to kg allerede i uge 33! Mine vejer stadig kun lige omkring et kg her i uge 29. Men der kan jo også ske meget på fire uger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Yeah 34+0!!! :)

Er man meget nedern når man tæller ned?? :) glæder mig så meget til lillepigen kommer ud, så vi kan lære hende at kende! :) og må også indrømme jeg synes det efterhånden er ret hårdt og trættende at rende gravid rundt :-/ (og jeg har det endda nok rimelig nemt)

Skal til JM på onsdag!! Ihh hvor jeg glæder mig! Er spændt på at høre hvad hun skyder junior til og hvorvidt hun endelig har fået lagt sig den rigtige vej :) (jeg tvivler nu, sådan som hun hopper rundt derinde).

Hun er en meget aktiv lille dame, som bruger det meste af dagen (og natten) på at øve salto'er tror jeg ;) av av hun får givet mig nogle blå mærker :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Yeah 34+0!!! :)

Er man meget nedern når man tæller ned?? :) glæder mig så meget til lillepigen kommer ud, så vi kan lære hende at kende! :) og må også indrømme jeg synes det efterhånden er ret hårdt og trættende at rende gravid rundt :-/ (og jeg har det endda nok rimelig nemt)

Skal til JM på onsdag!! Ihh hvor jeg glæder mig! Er spændt på at høre hvad hun skyder junior til og hvorvidt hun endelig har fået lagt sig den rigtige vej :) (jeg tvivler nu, sådan som hun hopper rundt derinde).

Hun er en meget aktiv lille dame, som bruger det meste af dagen (og natten) på at øve salto'er tror jeg ;) av av hun får givet mig nogle blå mærker :)

Det er da meningen man skal tælle ned ;-) er 32+3 i dag og glæder mig også helt vildt! Dog venter der lige en ordentlig omgang babytøj, der skal ordnes.....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har talt ned længe nu, og jeg har det faktisk også ret "let".

Idag er det 30 dage til min termin, og det betyder at imorgen skifter jeg til 2x érne, det har jeg af en eller anden grund glædet mig helt tosset til.

Derudover afleverer jeg min sidste studie opgave d. 25, så den dato ser jeg virkelig også frem til!

Alt det man kan glæde sig til!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tæller absolut også ned - og hvis jeg ikke lige har styr på det, så har min far. Hold nu op han glæder sig og tæller ned :)

Martin starter også mandag morgen med at være glad og glæde sig over, at så er der en uge mindre til tvillingerne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er utrolig så mange ting man kan tælle ned til :) til termin, til 37+0, (til "worst case" 42+0), og at vi er gået ind i oktober, så nu ligger november lige for! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh ja oktober, og september terminen er forsvundet over i mødregruppe, så nu er vi nr. to på listen - dét er vildt!

(Og hurra for at jeg kun skal tælle til 38+0 ;) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har idag fundet "opskriften" på hvordan man virkelig kan tirre mig!

Vi skulle til jordemor + fødselsforberedelse fra 13.30 - 16.00 idag. Derfor har vi begge arbejdet hjemmefra og taget ½ fridage.

Da vi så ankomme på jordemodercentret er der mistænkelig stille. Efter lidt venten forsøger jeg at gå rundt imellem kontorene, der er ikke nogen så endelig ringer jeg til sekretæren som så kan fortælle mig at jeg har taget fejl og det er den forkerte dag.

Der er bare det at jeg sidder med det papir jeg har fået med datoerne foran mig, og der står altså d. 1/10.

Det irriterer mig at hun bliver ved med at sige at jeg har taget fejl, men endelig beslutter hun sig for at bede om mit cpr-nr og tjekke.

Herefter siger hun, jamen du går jo hos xxxxx (kan ikke huske navnet), men det var i hvert fald ikke navnet på min jordemor.

Jeg fortæller hende så hvem jeg faktisk går hos hvorefter hun igen siger, jamen så har du taget fejl.

Altså come on!

Vi kan blive enige om at der er sket en fejl, men tag dog lige at erkend når der er sket en fejl ved jer!

Nu skal jeg så istedet til jordemor 2 tirsdage i træk (hvad er meningen med det når det pt. er mere end en måned siden jeg var til sidste tjek.)

For nu at sikre mig at de resterende tider er rigtige ville jeg ringe eller skrive til min jordemor, men her er så det sjove.

Der er først telefontid næste tirsdag og ingen mailadresse at finde.

Jeg kan selvfølgelig ringe tilbage til sekretæren imorgen, men i systemet der står jeg som tilhørende en helt anden jordemor.

Endeligt er det noget rigtig lort på næste tirsdag da vi har opstart på mit sidste studieprojekt der.. arghmen altså!

Hvem sagde hormonella!

Jeg er meget meget træt af det jordemoder center ligenu. :box

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER