Fru H

Smalltalk

293 indlæg i dette emne

39+0 og jeg kan vist ikke klage over noget! Har lige været ved jm og alt er fint. Baby ligger dog m ryggen ud af og næsen ind, det er lidt spøjst. Men baby sidder godt fast og flytter sig vist ikke sådan lige. Frygter lidt at baby skruer sig skævt i bækkenet ligesom storebror og det bliver en kompliceret fødsel. Men det er svært at spå om.

I så fald at fødslen ikke går i gang selv sættes jeg i gang 41+3 om lidt mere end 14 dage. Det er egentlig ikke nogen katastrofe ud over at 41+3 er samme dag storebror skal starte i BH. Og det ville fandme være synd at han skal klare begge dele på en gang. Så baby må gerne komme ca til termin eller lidt efter.

Når når alt i alt har jeg det godt. Skal ikke klage ;)

Rjs - håber du snart føder, så du kan få din krop igen ;) håber det er gået ok til læge samtale!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Æjh! Veer hele natten, så jeg lå og vred mig og ikke kunne sove! Og hvad sker der så ved 8-tiden, jo de stopper da bare. Hold nu op jeg er træt af veer, som ikke bliver ved. Forstår min krop da slet ikke, hvad det er, vi har gang i her?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Æjh! Veer hele natten, så jeg lå og vred mig og ikke kunne sove! Og hvad sker der så ved 8-tiden, jo de stopper da bare. Hold nu op jeg er træt af veer, som ikke bliver ved. Forstår min krop da slet ikke, hvad det er, vi har gang i her?

Åhh hvor jeg forstår dig!!! På den positive side, så kan det være det modner? :) jeg havde jo udslettet livmoderhals og 3 cm åben på plukveer, og åbnede til 4-5 cm på uregelmæssige, 'lette' veer derhjemme. Da vandet så blev taget gik der 3 t 45 min så var prinsessen ude! :) mine veer blev kun kraftige og regelmæssige da de tog vandet. Er søgræs's for jeg insisterede på lige at komme forbi FM og blive undersøgt (var lidt bange for at gå i fødsel hjemme) på trods af JM i telefonen ikke syntes det lød som om jeg var i fødsel (førstegangs fødende skal jo have veer med 4 min i mellem som får en til at 'bide i gulvtæppet' ;) det siger bogen nemlig :D )

Håber snart du har dine små stjerner hos dig! :)

Kram herfra!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhh hvor jeg forstår dig!!! På den positive side, så kan det være det modner? :) jeg havde jo udslettet livmoderhals og 3 cm åben på plukveer, og åbnede til 4-5 cm på uregelmæssige, 'lette' veer derhjemme. Da vandet så blev taget gik der 3 t 45 min så var prinsessen ude! :) mine veer blev kun kraftige og regelmæssige da de tog vandet. Er søgræs's for jeg insisterede på lige at komme forbi FM og blive undersøgt (var lidt bange for at gå i fødsel hjemme) på trods af JM i telefonen ikke syntes det lød som om jeg var i fødsel (førstegangs fødende skal jo have veer med 4 min i mellem som får en til at 'bide i gulvtæppet' ;) det siger bogen nemlig :D )

Håber snart du har dine små stjerner hos dig! :)

Kram herfra!

TAK! Ja håber også det i det mindste modner mig, for det er godt nok hårdt det her frem og tilbage show. Ville være lækkert, om de bare kan tage mit vand i næste uge, fremfor at jeg skal sættes igang med piller.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

TAK! Ja håber også det i det mindste modner mig, for det er godt nok hårdt det her frem og tilbage show. Ville være lækkert, om de bare kan tage mit vand i næste uge, fremfor at jeg skal sættes igang med piller.

Så krydser vi fingre for udslettede livmoderhals (for så kan de sagtens tage vandet!) :) men selvfølgelig endnu bedre at du har født af dig selv inden! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så krydser vi fingre for udslettede livmoderhals (for så kan de sagtens tage vandet!) :) men selvfølgelig endnu bedre at du har født af dig selv inden! :)

Det ville være lækkert, for to uger siden var den omkring to cm, men det kan jo hurtigt ændre sig - og der har immervæk været meget aktivitet siden. Men ja, toppen af poppen ville da være at gå igang selv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke noget med dig Annika! Du må lige holde os opdateret.

Håber snart de kommer ud til dig.

Kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke noget med dig Annika! Du må lige holde os opdateret.

Håber snart de kommer ud til dig.

Kram

Du skal nok få opdatering så snart der sker noget spændende :) Indtil videre hygger vi bare med valget og glæder os til scanning i morgen.

Jeg troede jo ellers, at min slimprop var gået - men skal da lige love for, at der var mere tilbage, som så røg i eftermiddags. Så NU håber vi der snart står babyer på programmet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Krydser fingre for dig Annika :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da kæft en mærkelig dag.

Det er terminsdag og der er ikke kommet nogen bebs endnu desvære. Jeg bliver ringet op af min faster der er hos min farmor på 97 år som er på plejehjem, ikke langt fra hvor vi bord. Hun vil gerne have at jeg kommer og siger farvel til hende da hun selv siger hun skal dø nu, men gerne vil nå og sige farvel til dem hun holder af, tænker sikke noget fuck og tror hun ligger og er døden nær og går lidt i panik. Køre på plejehjemmet og hun sætter op og har kulør i ansigtet og er ellers frisk, vi samles hele familien og hun er glad for vi alle er der og siger farvel til os alle, nu kan hun sove i fred og ro og behøves ikke at vågne igen siger hun.

Min farmor er den der betyder mest for mig og jeg ved hun er gammel og har haft et godt liv, men det er så mærkeligt at skal sige farvel også have et nyt liv i maven. Puha skulle lige ud med det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sundhedsplejersken har lige været her: Andrea er 3 uger og 3 dage, og vejer nu ikke mindre end 4200 g og er 54 cm lang!! :) (ved fødslen 3350 g og 50 cm)

Hun bliver så stor, min dejlige lille prinsesse :)

Hun fik også ros for styrke og øjenkontakt :D det er vildt så stolt man bliver :D hehe

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih sikke en flot vægt louisef! Dygtige pige!!

Min Wilma er stadig en lille fis, hun bliver fem uger i morgen og vejer 3920 (3710 ved fødsel) hun har været indlagt pga vægttab, så

Vi jubler for hver gang den stiger et par gram :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih sikke en flot vægt louisef! Dygtige pige!!

Min Wilma er stadig en lille fis, hun bliver fem uger i morgen og vejer 3920 (3710 ved fødsel) hun har været indlagt pga vægttab, så

Vi jubler for hver gang den stiger et par gram :)

Tak! Er også bare så glad :)

Ej hvor ærgeligt at høre. Vil hun ikke spise eller? Men godt det går den rigtige vej med Vilma! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun har døjet med ubehandlet gulsot som gjorde hende meget dvask, kombineret med at jeg var syg i flere uger med forkølelse så tog hun ikke ret godt fra, og var til sidst meget dvask. Hun bliver nu kontrolvejet hveranden dag, og vi afventer blodprøve svar, de har en mistanke om en stofskifte sygdom som gør hun ikke optager næringen i mælken. Min mælk er testet og den er rigelig fed og efter et intenst pumpe forløb er ser masser af den. Så hun skal bare have tid nu forhåbentlig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa piger

Jeg kan dårlig finde tid til at komme herind efter vi har fået vores lille pige ud i verden.

-men nu blev der tid til en lille hilsen.

Louisef, sikke en flot vækst! Kan godt forstå du er stolt.

Louiseb, det lyder som en hård omgang. Men godt at høre at hun vokser nu. Egentlig lidt smart at man kan teste næringen i mælken, så er der ingen grund til at bekymring om det. Det lyder til at du har kæmpet godt for at få amningen op at køre.

Herhjemme har jeg også haft mine udfordringer med amningen. Først sår, så svamp som jeg og lillepigen nu er under behandling for. I forløbet fandt vi ud af at vores læge absolut ikke vidste meget om amning eller spædbørn. Ovenpå en tidligere dårlig oplevelse i graviditeten har vi nu valgt at skifte læge så vi fremover kan være trygge især når lillepigen bliver syg.

Nu er amningen rimelig godt kørende, det gør "kun" ondt på venstre bryst og jeg kan håndtere smerten nu. Da det har været en turbulent ammestart tog jeg sidste tirsdag til ekstra vejning hos sundhedsplejersken. Der havde lillepigen ikke taget på :-/ øv bøv!

imorgen skal vi så afsted til ekstra kontrol igen, og jeg HÅBER sådan at hun har taget lidt på denne gang.

Hun vejede 4180 ved fødslen, tabte sig til 3780 og tog så igen på til 4280, men derfra har vægten stået stille.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej tøser. Jeg er på fra mobilen.. Så i må tænke jer til smiley'er :-).. Tillykke med jeres dejlige november baby'er.. Charlie har det modsatte problem.. Han havde en fødselsvægt på 2852kg og 50 cm. Første jordemoderbesøg havde han kun tabt 80 gram.. Så lige nu vejer han 4kg og er 55 cm.. Dette gør så at hans mave ikke kunne følge helt med. Så vi skulle kæmpe med sutten og bruge den ofte.. Da hans vægtøgning er lige i overkanten til hvad maven kan følge med til.. Han er idag 1 mdr og 1 dag :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan godt se at start problemerne kan stritte i alle retninger :-)

Her har jeg helt måtte opgive at amme - og jeg har grædt mange tårer af den grund, men nu står det ikke til at ændre...pga. Gulsoten fik lillemanden jo MME tilskud for at få nok til at begynde med. Da min mælk løb til ville han ikke sutte ordentligt på brystet - vi brugte så suttebrik og det gik ok, men selv om han suttede hele og halve timer og der stadig var masser af mælk, var han altid mere sulten og faldt først til ro når han havde fået flaske også. Efter et par uger begyndte han så at værge sig ved at blive lagt til brystet og de sidste dage inden jeg valgte helt at stoppe ville han faktisk ikke - det var ved at udvikle sig til en slåskamp at få ham til at tage fat og det kunne jeg altså ikke holde til at blive ved med og slet ikke taget i betragtning, at han alligevel ikke spiste sig mæt...

Nu har jeg ikke ammet i halvanden uge og nu døjer vi så med, at han er noget forstoppet af MME!

Men han vokser fint nu (det gik lige langsomt nok i starten og vi har haft SP på besøg til rigtig mange kontrolvejninger!!) - vi var til 5 ugers undersøgelse i torsdags - han er nu 56 cm og vejer 4200 g og han fik rigtig meget ros - især over de 7 cm han er vokset siden fødslen...og han bliver mere og mere vågen og til at få kontakt med til storesøskendes' store glæde :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej piger! Godt gået med gulsot og amningsproblemer. Jeg synes også det er meget med det at komme godt igang! Jeg har haft sår oh rifter så har fået amme dutter som hjælper mig og fungerer rigtigt fint! Jeg ammer dog ca 10-12 gange om dagen så det er ikke meget tid. Det gør ondt hver gang så har købt en pumpe og skal prøve at pumpe ud og give flasken nogle gange så jeg får en lille pause. Han startede på 3240 og 5 dage senere nede på 3100 så vi kæmper videre og spiser. Der er masser af mælk så nu skal han tage på!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER