Fru H

Smalltalk

293 indlæg i dette emne

Jamen min dag gik stille og roligt. JM skønnede hende til 3800?! Og mit symfysemål er 42?! Så skørt altså, så i morgen klokken ni skal vi til møde med en fødselslæge som skal vurdere om jeg skal sættes igang. Og scanne mig og se vægtskønnet passer. Er så nervøs jeg ønsker mig brændende at blive sat igang nu!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jamen min dag gik stille og roligt. JM skønnede hende til 3800?! Og mit symfysemål er 42?! Så skørt altså, så i morgen klokken ni skal vi til møde med en fødselslæge som skal vurdere om jeg skal sættes igang. Og scanne mig og se vægtskønnet passer. Er så nervøs jeg ønsker mig brændende at blive sat igang nu!

Krydser fingre - bebse er i hvert fald stor nok :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Held og lykke med scanning og samtale i dag LouiseB! Krydser fingre for, at du får lov at blive sat igang - hun lyder da i hvert fald til at have en fin størrelse :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg fået svar på MR scanning - og jeg har heldigvis ingen blodprop. Så jeg har fået lov at komme hjem (hurraaaaaaa!) og skal så bare til ugentlige kontroller, hvor de holder øje med at, det ikke er en svangerskabsforgiftning, der er ved at udvikle sig. Så jeg glæder mig til Martin kommer i løbet af en times tid :D

Godt at høre at der ingen blodprop var - og jeg håber du er kommet godt hjem :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var i dag til kontrolskanning da der er blevet skannet over de sidste to dage og generelt er der ikke nok fosterbevægelser.. Så i stedet for at komme hjem efter skanningen blev jeg sat i gang. Nu er der bare tilbage at vente.. Men det murrer godt i kroppen, så forhåbentlig har vi vores lille guldklump i løbet af weekenden :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke der er gang i 'november'-fødslerne! :) Jsc har sin dejlige baby, jeg tænker LouiseB nok blev sat i gang, da vi intet har hørt, og nu Mommytil3! :) håber i alle har jeres dejlige babyer inden weekenden er ovre! :) og glæder mig til at se baby-billeder!

Held og lykke! Knus herfra

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op hvor spændende. Der er godt gang i den her.

Og nu ser der ud til at der i hvert fald bliver født 3 november børn i oktober :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih hvor det vrimler frem med babyer :D

Jeg blev ikke sat igang igår, det gør jeg til gengæld mandag morgen. Er glad og spændt :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor er det spændende med alle de tidlige november babyer!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Meget spændende! Jeg regner med at jeg nok skal gå over tid. Har ingen særlig grund til at tro det, andet end, at jeg er førstegangsfødende, bettemanden har enndu ikke vendt sig, og så at det ville være typisk :) Jeg forsøger i hvert fald at indstille mig på, at der kan være 5 uger til vi har vores lille knægt herude, og ikke 3 uger (tiden indtil termin). Synes jeg har slæst om mange herinde der bliver triste og kede af det når terminsdagen oprinder, og babyen ikke viser tegn til at ankomme. Forsøger derfor mentalt at indstille mig på, at terminsdagen kun er en lettere tilfeldig dato, og at "deadline" er ca. 14 dage derefter...:) Andre med fornemmelser i forhold til når babyen kommer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God fødsel i dag LouiseB! :)

Millivanilli, jeg tror det er en ret klog indstilling. Jeg håber på selv at gå i fødsel, men jeg tror de to skal tvinges ud. Vi har jo så en sidste deadline ved 38+0, men vi håber meget at de vil sætte mig igang 37+0 i stedet, for jeg har det efterhånden ret hårdt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tager det også oppe fra og ned :) håber da det bliver snart (er i dag 38+0), men aner jo ikke hvornår det bliver :) så glæder mig bare over at hun er her senest om 4 uger :-D

Jeg synes det er vildt svært at vurdere om 'noget' er på vej :) aner jo ikke hvad jeg skal se efter. Men er da begyndt at få mange plukveer på det sidste, som til tider både er forholdsvismæssige regelmæssige, og kan bide lidt, så mon ikke det nærmer sig? ;) (Hvilket jo også gerne skulle være tilfældet :-D )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået to piller og er sendt hjem og skal komme igen 13:30. Jeg var desværre kun en cm åben så de kunne ikke tage vandet :) så nu er det bare at vente :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået to piller og er sendt hjem og skal komme igen 13:30. Jeg var desværre kun en cm åben så de kunne ikke tage vandet :) så nu er det bare at vente :)

Spændende.....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået to piller og er sendt hjem og skal komme igen 13:30. Jeg var desværre kun en cm åben så de kunne ikke tage vandet :) så nu er det bare at vente :)

Meget spændende :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Baby forsøger bryde ud gennem maveskinnet... Det bliver mere og mere ubehageligt at have sådan en bandit i mavsen :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Baby forsøger bryde ud gennem maveskinnet... Det bliver mere og mere ubehageligt at have sådan en bandit i mavsen :-)

Helt enig!! Kunne hun da ikke bare bryde ud den rigtige vej, så jeg ikke skal vente?! :D mit maveskind er simpelthen så ømt efterhånden! Især når hun tumler samtidig med en plukve! :) tror ikke hun har læst det afsnit med, at baby bliver mindre aktiv tæt på termin grundet mindre plads :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt enig!! Kunne hun da ikke bare bryde ud den rigtige vej, så jeg ikke skal vente?! :D mit maveskind er simpelthen så ømt efterhånden! Især når hun tumler samtidig med en plukve! :) tror ikke hun har læst det afsnit med, at baby bliver mindre aktiv tæt på termin grundet mindre plads :D

Også for dårligt, at hun ikke læser bøgerne ordentligt! ;)

Jeg krydser fingre for, at der snart kommer babyer til jer begge to Louisef og Kathinka :) (Og også gerne mig selv snart)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal til sidste "ordinære" jordemor besøg idag, og nu er jeg 39+5.

Igår gik der lidt slimprop og jeg blødte en lille bitte smule, så det kan jo være at der er liiidt på vej, men jeg tror nu mest at jeg går omkring en uge over.

Jeg var en tur i København igår, så var faktisk strandet derinde da jeg opdagede lidt slimprop.

Der var jeg rigtig glad for at min mand var strandet tæt på så vi fandt hinanden inden for en times tid, og at min svigerfar var så flink at komme og køre os hjem.

Håber i alle havde en rolig aften, og snart bliver ramt af vestøv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal til sidste "ordinære" jordemor besøg idag, og nu er jeg 39+5.

Igår gik der lidt slimprop og jeg blødte en lille bitte smule, så det kan jo være at der er liiidt på vej, men jeg tror nu mest at jeg går omkring en uge over.

Jeg var en tur i København igår, så var faktisk strandet derinde da jeg opdagede lidt slimprop.

Der var jeg rigtig glad for at min mand var strandet tæt på så vi fandt hinanden inden for en times tid, og at min svigerfar var så flink at komme og køre os hjem.

Håber i alle havde en rolig aften, og snart bliver ramt af vestøv.

Øj der er ikke længe til termin for dig! Det er altså ret vildt, at vi er så langt nu. Spændende med slimproppen, så sker der da noget :)

Huha den storm, der var da en del som blev fanget lige pludselig. Godt I var tæt på hinanden og at svigerfar var så sød at hente!

Martin tog heldigvis tidligt fra arbejde, vi bor lige ved Hareskoven, så det ville ikke være rart, med køretur derigennem midt i stormen. Vi slap ret fint fra det, men vi tog også de fleste ting fra haven ind, naboernes havemøbler, udendørs legetøj og parasoller fløj omkring. Jeg tror ikke der væltede træer her på vores område, men der knækkede godt nok en del grene af - det var i hvert fald bedst at blive inde. Så det gjorde vi og hyggede med stearinlys og pandekager :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mynthe -  det lyder meget spændende med dele af slimprop! Og så er du jo meget tæt på termin! Her sker der ikke så meget, andet end at jeg forsøger diverse "gode råd" for at få baby til at vende sig. Blandt andet er jeg blevet rådet til at synge en masse, og til at spille musik nede ved udgangen.... :)Baby blev vældig aktiv da jeg forsøgte sidstnævnte, men ligger vist stadig i sæde/tværleje.

 

Til jordemoder den anden dag fik jeg at vide, at der var en smule blod i urinen, men hun ville ikke foretage sig noget. Hvad betyder det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mynthe - det lyder meget spændende med dele af slimprop! Og så er du jo meget tæt på termin! Her sker der ikke så meget, andet end at jeg forsøger diverse "gode råd" for at få baby til at vende sig. Blandt andet er jeg blevet rådet til at synge en masse, og til at spille musik nede ved udgangen.... :)Baby blev vældig aktiv da jeg forsøgte sidstnævnte, men ligger vist stadig i sæde/tværleje.

Til jordemoder den anden dag fik jeg at vide, at der var en smule blod i urinen, men hun ville ikke foretage sig noget. Hvad betyder det?

Det betyder sandsynligvis ikke noget! Urintesten kan vise tegn på mikroskopisk blod hvilket igen kan tyde på flere ting fx blærebetændelse, det kan dog også bare være udtryk for at der som gravid er godt gang i nyrene. Desuden landet komme hvis man bløder lidt fra fx skeden (menstruation på vej eller tegnblødnig!) så det er simpelthen så uspecifikt og ikke et problem så langt henne i graviditeten, så jeg synes ikke du skal bekymre dig! (For dårligt JM ikke forklarede dig hvordan g hvorledes, hun må da vide hvor meget man bekymre sig).

Mynthe: Ej hvor spændende med slimprop! Kan dog godt forstå det blev lidt stressende at det skete mens du var fanget i København! Godt alt gik som det skulle :)

AnnikaF: ja hun kunne da godt lige sætte sig ind i litteraturen ikke? :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fødte Wilma i nat, 3710 gram og 50 cm :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kæmpe stort tillykke Louise :-) glæder mig til at se billeder af lille wilma

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fødte Wilma i nat, 3710 gram og 50 cm :)

Tillykke!! :) sikke en fin størrelse! glæder mig til at se billeder :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER