Fru H

Smalltalk

293 indlæg i dette emne

Mynthe: Det lyder også irriterende! Det kan gøre mig irriteret selv uden graviditetshormoner, når folk absolut så gerne vil undgå at bede om undskyldning/optrede høfligt i sådan en situation! Du havde datoerne sort på hvidt, og så er det mindste de kan gøre, at beklage. Det er jo forståeligt at der kan ske en fejl, og det synes jeg er nemt at acceptere, hvis de bare beklager.

Da jeg var til jordemoder sidst, så havde de også glemt mig. Jeg sad og ventede i venteværelset til det var gået 20-30 minutter over tid, og henvendte mig så til en af kvinderne (sandsynligvis en af de andre jordemødre) der gik rundt i lokalet. Hun sagde, at jeg skulle vente, for jordemor kommer og henter når det er tid. Pegede endog på et skilt i venteværelset hvor der stod, "Tag venligst plads i venteværelset. Du vil blive kaldt ind når det er din tur"eller lignende. Jo tak, det havde jeg jo set, men det var en fredag lige inden lukketid, og jeg begyndte at blive bekymret for, om de havde glemt mig. Det viser sig så, at det havde de... "Min" jordemoder opdagede mig til slut, og jeg fik så komme ind. Det er jo helt ok, men synes de godt må være normalt høflige, til trods for en travl hverdag. Det har jeg skam også selv i mit arbejde, men jeg bestræber mig altid på at holde de aftalte tider, og hvis det en sjælden gang ikke kan lade sig gøre, så går jeg op i at beklage og forklare, og gøre hvad jeg kan for at begrænse "skaden".

Sidste studieprojekt? Hvormår er du færdig og kan tage barsel, så? Og er det dit sidste projekt på studiet nogensinde? Spændende! Held og lykke med det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Millivanni:

Det er netop mit allersidste projekt. Der er aflevering d. 5/11 (5 dage efter min termin) men jeg satser på at aflevere ca. 10 dage før tid, så jeg lige kan nå en lille uges barsel inden termin.

Hvis det klapper og lykkedes så er jeg færdiguddannet inden barsel, så jeg er en af de få som faktisk gerne vil gå bare liiidt over tid :-)

Går det ikke som planlagt, så går det alligevel, så må jeg snuppe en sygeeksamen når det er muligt.

Lyder til det også var en lidt træls situation du kom ud for. Egentlig er det virkelig fjollet, for bare de erkender deres fejl så er skaden jo ikke så stor..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gik jo på barsels fra det meste af mit arbejde i fredags! Ferdinand har så været syg siden :-( elsker jo den lille dejlige dreng..... Men må indrømme at min lille snottede febervarme primadonnaprins, der ligger på sofaen og skælder ud godt kunne lånes ud et øjeblik! Oh my G tror han har det efter sin far - hæ hæ - satser på han er klar til en tur vuggestue imorgen - kryds lige fingre.... Ar drømt om afslapningen og kaffe latte en hel uge nu;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Millivanni:

Det er netop mit allersidste projekt. Der er aflevering d. 5/11 (5 dage efter min termin) men jeg satser på at aflevere ca. 10 dage før tid, så jeg lige kan nå en lille uges barsel inden termin.

Hvis det klapper og lykkedes så er jeg færdiguddannet inden barsel, så jeg er en af de få som faktisk gerne vil gå bare liiidt over tid :-)

Går det ikke som planlagt, så går det alligevel, så må jeg snuppe en sygeeksamen når det er muligt.

Lyder til det også var en lidt træls situation du kom ud for. Egentlig er det virkelig fjollet, for bare de erkender deres fejl så er skaden jo ikke så stor..

Wow! Det lyder som et lidt hårdt program, men jeg kan meget godt følge dig, at du vil gøre alt for at aflevere inden baby kommer. Og du har jo så også planen klar i tilfælde af, at det ikke lader sig gøre. Håber du husker at slappe af og passe på dig selv, og ikke "stresse" med skolearbejdet. Har du mulighed for selv at disponere din tid nu her, eller er der en masse obligatoriske ting du skal møde til? Held og lykke med det, i hvert fald! Du er sej!

Hehe, nu synes jeg ikke min "jordemoderoplevelse" var slem overhovedet, men mere et eksempel på, at de nogle gange er ret fjollede i forhold til at sige undskyld og respektere folks tid. Men, de har vel så også travlt og stort tidspres, og de gør så godt de kan.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wow! Det lyder som et lidt hårdt program, men jeg kan meget godt følge dig, at du vil gøre alt for at aflevere inden baby kommer. Og du har jo så også planen klar i tilfælde af, at det ikke lader sig gøre. Håber du husker at slappe af og passe på dig selv, og ikke "stresse" med skolearbejdet. Har du mulighed for selv at disponere din tid nu her, eller er der en masse obligatoriske ting du skal møde til? Held og lykke med det, i hvert fald! Du er sej!

Hehe, nu synes jeg ikke min "jordemoderoplevelse" var slem overhovedet, men mere et eksempel på, at de nogle gange er ret fjollede i forhold til at sige undskyld og respektere folks tid. Men, de har vel så også travlt og stort tidspres, og de gør så godt de kan.

Det er et tossehårdt program. men det virkede som en super god ide den gang vi skulle igang med at lave baby ;) Nu er specialet ovre og forsvaret gik okay! Ikke helt som jeg helst ville, men jeg har heller ikke arbejdet på fuld skrue hele tiden, såå det okay. Idag (her kl. 2 om natten) har jeg så afleveret en anden mindre projekt opgave, og nu er der "kun" 19 dage (+2 buffer dage) til jeg afleverer det aller aller sidste projekt! Mine fødder er kæmpe her til aften, så tror jeg forkæler mig selv med en fridag imorgen! Så de kan komme op og jeg kan slappe af! -Og måske vaske noget af babytøjet. Jeg vil bygge rede! Sov godt (ps undskyld manglende linieskift er på fra en com der kun har Explorer)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, Mynthe, du er sej! Jeg kender godt det der med at man i starten af graviditeten tænker, at "jeg kan jo klare det hele, og behøver ikke gå på barsel før babyen bliver født"...:) Heldigvis blev jeg overbevist om at tage barsel før termin, gennem at snakke med gode veninder der har prøvet det før... Det er jo ellers noget mere særligt for dig, da du jo er ved at færdiggøre din uddannelse! Det ville jeg også selv have satset på, hvis det var mig. Pøj pøj med det!

Og tænk, hvor glad og stolt du kan være, når du tænker tilbage på denne tid! Du færdiggjorde din uddannelse, og så kom baby! Det er godt gået. uanset hvad karakteren bliver! Også godt at du husker at passe lidt på dig selv undervejs her. Jeg tænker også, at det er smart ikke at gå for meget op i karakterer her mod slutningen, det betyder for det meste ikke så meget når man skal søge jobs, har jeg indtryk af. Selvsagt afhængigt af hvilket område du er indenfor, men alligevel.

Nyd fridagen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er et tossehårdt program. men det virkede som en super god ide den gang vi skulle igang med at lave baby ;) Nu er specialet ovre og forsvaret gik okay! Ikke helt som jeg helst ville, men jeg har heller ikke arbejdet på fuld skrue hele tiden, såå det okay. Idag (her kl. 2 om natten) har jeg så afleveret en anden mindre projekt opgave, og nu er der "kun" 19 dage (+2 buffer dage) til jeg afleverer det aller aller sidste projekt! Mine fødder er kæmpe her til aften, så tror jeg forkæler mig selv med en fridag imorgen! Så de kan komme op og jeg kan slappe af! -Og måske vaske noget af babytøjet. Jeg vil bygge rede! Sov godt (ps undskyld manglende linieskift er på fra en com der kun har Explorer)

En fridag skal være dig velundt ovenpå sådan et program! Husk nu at komme ned i gear og bare nyd dagen :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er jeg den eneste, som bare ikke gider at være gravid længere?

Det er SÅ hårdt! Konstante plukkeveer, som oftere og oftere gør drøn ondt, kvalme, halsbrand, kløe og så en følelse af at være en strandet hval! Det er så bøvlet for mig at rejse mig osv. og hver bevægelse er fulgt af jag af smerte. Nu er det ikke sjovt mere! Og jeg har potentielt stadig 7 uger tilbage.

Æjh, tudede det meste af i går, for jeg kan virkelig ikke overskue mere graviditet. Og jeg får bare super dårlig samvittighed overfor tvillingerne, for efterhånden er jeg ligeglad med, om de er for tidligt fødte, jeg kan ikke mere! Altså jeg håber selvfølgelig for deres skyld, at jeg går tiden ud - men for min skyld må det gerne blive i eftermiddag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er jeg den eneste, som bare ikke gider at være gravid længere?

Det er SÅ hårdt! Konstante plukkeveer, som oftere og oftere gør drøn ondt, kvalme, halsbrand, kløe og så en følelse af at være en strandet hval! Det er så bøvlet for mig at rejse mig osv. og hver bevægelse er fulgt af jag af smerte. Nu er det ikke sjovt mere! Og jeg har potentielt stadig 7 uger tilbage.

Æjh, tudede det meste af i går, for jeg kan virkelig ikke overskue mere graviditet. Og jeg får bare super dårlig samvittighed overfor tvillingerne, for efterhånden er jeg ligeglad med, om de er for tidligt fødte, jeg kan ikke mere! Altså jeg håber selvfølgelig for deres skyld, at jeg går tiden ud - men for min skyld må det gerne blive i eftermiddag.

Først et kram til dig!!

Og så vil jeg altså sige at jeg også er virkelig træt af at være gravid! Og jeg har endda en relativ 'nem' enkel-baby-graviditet, men jeg synes bare det er hårdt, laaaang tid og ikke særlig sjovt. Jovist jeg nyder da hendes små spark og jeg glæder mig sindssygt til hun kommer, men al graviditetshalløjet er altså oftere vare træls :( og føler mig lidt som en dårlig mor på forhånd over overhovedet at have det sådan :-/

Så JA jeg tæller også minituøst ned! :) både til 37+0 og termin og 'worst case' (42+0).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Først et kram til dig!!

Og så vil jeg altså sige at jeg også er virkelig træt af at være gravid! Og jeg har endda en relativ 'nem' enkel-baby-graviditet, men jeg synes bare det er hårdt, laaaang tid og ikke særlig sjovt. Jovist jeg nyder da hendes små spark og jeg glæder mig sindssygt til hun kommer, men al graviditetshalløjet er altså oftere vare træls :( og føler mig lidt som en dårlig mor på forhånd over overhovedet at have det sådan :-/

Så JA jeg tæller også minituøst ned! :) både til 37+0 og termin og 'worst case' (42+0).

Ej hvor er det dejligt at høre! Og jeg føler mig virkelig også ofte som verdens dårligste mor, inden jeg overhovedet er blevet det. Men nøj hvor jeg bare ikke gider mere :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gider heller ikke mere, det er tungt og hårdt og jeg bliver forpustet af ingenting!

Så kan sagtens følge jer! Og så med tvillinger må det være virkelig hårdt.

Jeg er de sidste par dage blevet lidt bekymret over at blive så forpustet og så mængden af ødemer, men skal til jordemor imorgen hvor jeg håber at blive beroligende lidt, og få lidt mere "mod" på at være gravid igen.

Men tæller også dagene, til hhv. 37+0 og 42+0, og så til barsel start (18 dage endnu)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gider heller ikke mere, det er tungt og hårdt og jeg bliver forpustet af ingenting!

Så kan sagtens følge jer! Og så med tvillinger må det være virkelig hårdt.

Jeg er de sidste par dage blevet lidt bekymret over at blive så forpustet og så mængden af ødemer, men skal til jordemor imorgen hvor jeg håber at blive beroligende lidt, og få lidt mere "mod" på at være gravid igen.

Men tæller også dagene, til hhv. 37+0 og 42+0, og så til barsel start (18 dage endnu)

Ikke at jeg ønsker for jer, at graviditeten er hård og træls her til slut, men jeg er nu altså glad for at læse, at jeg ikke er alene.

Træls med ødemer og at du er forpustet! Håber din jordemoder kan bringe lidt ro i morgen. Og hvor er du altså sej, at du stadig er igang. Jeg går da gudskelov hjemme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Je var til jordemor igår (36+5), alt så fint ud (bortset fra vand i kroppen, men det er jo ikke igen nyhed længere :-) )

Hun skønnede lillepigen til 3300g og så kunne hun mærke at hun har sat sig fast.

Hun sluttede af med at sige at jeg bare kunne gå i fødsel når det passede mig ;-)

Imorgen er jeg 37+0, og inden for normal fødselsperiode, det er alligevel lidt vildt.

Satser nu på at hun bliver i maven 3 uger+ Endnu.

Jeg blev sat frem tidligt i graviditeten så er overbevist om at jeg går over tid, men det kan jo være at naturen snyder mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Je var til jordemor igår (36+5), alt så fint ud (bortset fra vand i kroppen, men det er jo ikke igen nyhed længere :-) )

Hun skønnede lillepigen til 3300g og så kunne hun mærke at hun har sat sig fast.

Hun sluttede af med at sige at jeg bare kunne gå i fødsel når det passede mig ;-)

Imorgen er jeg 37+0, og inden for normal fødselsperiode, det er alligevel lidt vildt.

Satser nu på at hun bliver i maven 3 uger+ Endnu.

Jeg blev sat frem tidligt i graviditeten så er overbevist om at jeg går over tid, men det kan jo være at naturen snyder mig.

Dejligt :-) det er da et godt sted af nå til! Glæder mig til at kunne sige det samme!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Je var til jordemor igår (36+5), alt så fint ud (bortset fra vand i kroppen, men det er jo ikke igen nyhed længere :-) )

Hun skønnede lillepigen til 3300g og så kunne hun mærke at hun har sat sig fast.

Hun sluttede af med at sige at jeg bare kunne gå i fødsel når det passede mig ;-)

Imorgen er jeg 37+0, og inden for normal fødselsperiode, det er alligevel lidt vildt.

Satser nu på at hun bliver i maven 3 uger+ Endnu.

Jeg blev sat frem tidligt i graviditeten så er overbevist om at jeg går over tid, men det kan jo være at naturen snyder mig.

Vildt at de første novemberbabyer snart kan komme! Men ja, det er jo nok bedst at gå tiden ud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er I andre også dødtrætte i disse dage?

Jeg sover enormt dårligt om natten primært pga nerveforstyrrelser i min venstre arm (grunden til at jeg bliver sat igang før tid), så er bare en levende zombie om dagen. Falder pludselig i søvn selvom jeg ikke forsøger :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er I andre også dødtrætte i disse dage?

Jeg sover enormt dårligt om natten primært pga nerveforstyrrelser i min venstre arm (grunden til at jeg bliver sat igang før tid), så er bare en levende zombie om dagen. Falder pludselig i søvn selvom jeg ikke forsøger :D

Åh ja, jeg synes hele tiden, jeg kan sove. Giv mig nu bare min krop tilbage altså!

Hvor tidligt bliver du sat igang?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også ret træt, men har energi til at holde mig i gang hele dagen, med forskellige småprojekter. Når aftenen kommer, så falder jeg riiimelig hurtigt i søvn, lad mig sige det sådan, men formår at holde mig vågen om dagen:) Har skrevet lister over alt jeg skal lave inden baby kommer, og er godt i gang med at udføre disse. Lige nu holder jeg en pause fra det oprydningsprojekt jeg er gået i gang med i dag. Rydder ud af skuffer og skabe for at lave plads til babyudstyr og babytøj.

Synes det er ok at have lidt at hænge fingrene i, da jeg er vant til, at have meget travlt på mit arbejde og i min fritid, hvilket jeg har det rigtig godt med. Har derfor været lidt spændt på, hvordan det ville blive, at gå på barsel, især her før baby kommer...:)

Foreløbig har jeg, mens jeg har været på barsel:

- bagt kanelsnegle til fryseren

- lavet lister over småprojekter jeg skal i gang med i lejligheden

- hentet 1 gratis babypakke (Baby Sam - dååååårlig)

- vasket alt babytøj, sorteret det efter størrelse og lagt i poser efter størrelse

- lavet en liste over tøj i hver størrelse, således at jeg kan se hvad vi mangler

- ryddet plads til babyen (babyens ting.... :rolleyes ) i 2 store skuffer

- gået igennem garderobeskabe, smidt ud og sorteret tøj og sko til genbrug

- afleveret tøj og sko til genbrug

Derudover træner jeg ca. hveranden dag, laver aftensmad, og handler ind/evt. planlægger indkøb, som min mand så ordner.

Hvad får I tiden til at gå med mens I er på barsel? Jeg vil gerne have mere inspiration :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal hvile 1 time x 4 gange om dagen fordi jeg har begyndende svangerskabsforgiftning, og generelt hvile pga bækkenløsning. Så er så glad for at vi har alt på plads, alt er ordnet og sorteret klar og parat :)

Jeg bruger primært dagene på:

Læse (bøger, blogs, diverse fora)

Hvile

Se serie på netflix

Hækle

Netshoppe

Hygge med de to andre børn

Gå små ture afhængig af bækkenet

SOVE (meget vigtigt)

Bage forskellige ting til børnenes madpakker så det er lige til at hive op af fryseren

Besøge/få besøg af veninder

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå! I skal lige høre en skøn nyhed! :)

Vi har lige været til vækstscanning - og hun gav mig topkarakter :D Tvillingerne vejer nu 1678 og 1679 g, og er dermed -7,6 og -7,7 % i forhold til gennemsnittet. Tvillinger følges sjældent så pænt ad, så vi kunne være stolte og glade - og vi behøver først komme til vækstscanning om fire uger igen. Desuden lå de begge med hovedet nedad, så det bliver snart ikke bedre da!

Nu vil vi i HTH efter hylder til tvillingernes skabe og så til fødselsforberedelse i aften.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke AnnikaF ;-) det er da fantastisk!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor skønt at tvillingetårne arter sig! <3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været til JM og vækstscanning idag. Wilma vejer ca 3000 gram, og alt med hende ser rigtig godt ud <3 jeg var forbi FG igår aftes fordi jeg ikke havde mærket hende hele dagen så hun er blevet tjekket godt igennem de sidste par dage.

Vi snakkede igangsætning da jeg har nerveforstyrrelser i venstre arm, enorme mængder væske og generelt bare er rigtig skidt. Hun sendte en henvisning til samtale om igangsætning til fødselslægen og hun regnede med at jeg bliver sat igang indenfor 2-3 uger. Det er jeg utrolig lettet og glad over :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil da gerne melde mig ind i klubben af gravide, der glæder sig til at det her er overstået. Jeg sover også ganske forfærdeligt - vågner ca. hver anden time fordi jeg er nød til vende mig - min hofte gør ondt - maven bliver som en kanonkugle under vendingen og det tager lidt tid at falde i søvn igen...ved en 5-6 tiden gør begge hofter lige ondt og jeg kan ikke få vejret på ryggen!

Jeg prøver at lade være med at sove om dagen for at være maks træt til natten - men dagene er frygtelig lange, når man stort set kun kan sidde eller ligge i sin seng og er øm i lænden og halebenet - jeg savner sådan at kunne gå en tur udenfor!!! Jeg strikker, hækler, læser og ser alt for meget CSI på kanal 5 :-) jeg prøver at lade være med at købe for meget over nettet og er glad for at vi fik det meste på plads inden jeg blev indlagt :-)

Jeg skal til scanning på mandag og håber at han har vokset sig stor og tung - det har jeg i hvert fald - jeg har taget 4 kg på i de tre uger jeg har været indlagt - så meget er han næppe vokset!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været til JM og vækstscanning idag. Wilma vejer ca 3000 gram, og alt med hende ser rigtig godt ud <3 jeg var forbi FG igår aftes fordi jeg ikke havde mærket hende hele dagen så hun er blevet tjekket godt igennem de sidste par dage.

Vi snakkede igangsætning da jeg har nerveforstyrrelser i venstre arm, enorme mængder væske og generelt bare er rigtig skidt. Hun sendte en henvisning til samtale om igangsætning til fødselslægen og hun regnede med at jeg bliver sat igang indenfor 2-3 uger. Det er jeg utrolig lettet og glad over :D

Dejligt for dig! Hvor langt er det, du er nu? Når nu Wilma er 3000 g, så sker der nok heller ikke noget ved, at hun kommer ud nu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER