Fru H

Smalltalk

293 indlæg i dette emne

Ja, for pokker. Da vi var på ferie var vi en tur i den tilsandede kirke i Nordjylland. Der er en ret smal trappe hvor det er svært at krydse hinanden, og da jeg kom ned derfra sagde en fremmed: "Ja der kan man jo ikke komme forbi" tak tak.. der gik et øjeblik, før det gik op for mig at det var min mave han kommenterede så stod bare og så måbende ud.. Ikke sur bare virkelig overrasket. På mit studiejob hvor jeg arbejder som tjener sker det ret ofte at min mave bliver kommenteret, mest bare med "tillykke" og et smil.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

By the way.. millivanni, jeg kan godt følge dine tanker omkring alt det spild som babyindkøb kan medføre, meeen samtidig har jeg ikke lyst til at undvære for mange af de fine ting jeg kunne ønske mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også fået kommentarer og blikke, mest folk som spørger hvornår det skal være og ønsket os en god sommer, for det må jo være lige oppe over - hmm, de vil da i hvert fald frem i livet de to tvillingebabyer ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er en dame i en forretning, der har kommenteret!

Ellers har jeg lige været til 60 års fødselsdag, hvor det vist ikke var alle der opdagede, at jeg var gravid. Havde ellers taget fin kjole på m bånd over maven :-) så jeg tror ikke det sådan at man ser det medmindre man ser efter. Ellers tror de bare jeg er tyk :-) Da je gik på barsel fra i sidst graviditet var der nogen der ar overrasket og spurgte om baby var meget lille!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der var en enkel gæst hvor jeg arbejdede der spurgte hvornår det skulle være, da jeg så gav hende datoen sagde hun "hold da op, så må der være 2" det kunne jeg jo afkræfte hvorefter hun lige skulle høre "er du sikker?" Lige i den situation er det heldigt at jeg ikke sådan lader mig gå på.

Jo vist jeg har virkelig taget hurtigt på, men det holder sig må maven, babser og lidt håndtag, og min jordemoder siger alt er fint :) Jeg havde en BMI lige under 25 inden PB, men efter rygestop og det er helt ok.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der var en enkel gæst hvor jeg arbejdede der spurgte hvornår det skulle være, da jeg så gav hende datoen sagde hun "hold da op, så må der være 2" det kunne jeg jo afkræfte hvorefter hun lige skulle høre "er du sikker?" Lige i den situation er det heldigt at jeg ikke sådan lader mig gå på.

Jo vist jeg har virkelig taget hurtigt på, men det holder sig må maven, babser og lidt håndtag, og min jordemoder siger alt er fint :) Jeg havde en BMI lige under 25 inden PB, men efter rygestop og det er helt ok.

Men på en måde er det også ret hyggeligt at blive stor, ikke sandt? Og pyt med kiloen, det må man gerne, når man er gravid, der er det jo et sundhedstegn. Jeg har omsider selv taget lidt på og har nu en vægtøgning på 3,5 kg, så det er godt nok :)

Var forøvrigt til MD i dag, er jo lidt bagefter med min december termin. De havde det begge to skønt og møffede rigtigt rundt derinde og viste sig :) Alt var godt med dem, og nu følges de næsten ad størrelsesmæssigt :) Jeg gætter på to små drenge, synes jeg så noget der lignede på dem begge, Martin så ingenting, og det er altså svært! Så vi lever stadig i spænding :)

Og så er jeg 19+1 i dag og i det jeg bliver sat i gang senest 38+0, er jeg nu OVER HALVVEJS! Det er vildt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogle gode tips til en lille gave til manden i anledning vores 1 års bryllupsdag? Vi har planlagt restaurantbesøg, så det kan jeg ikke overraske ham med... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogle gode tips til en lille gave til manden i anledning vores 1 års bryllupsdag? Vi har planlagt restaurantbesøg, så det kan jeg ikke overraske ham med... :)

Hmm vi har selv 1 års bryllupsdag på søndag og fejre det med en weekend i Paris!! Glæder mig! :)

Hvad med at lave noget sammen (udover restaurant besøg), som bliver sværere når baby kommer? :) biograf? Eller hvad i nu kan lide at lave sammen? Eller noget relateret til en hobby han måske har?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogle gode tips til en lille gave til manden i anledning vores 1 års bryllupsdag? Vi har planlagt restaurantbesøg, så det kan jeg ikke overraske ham med... :)

Det er ikke nemt, vi hyggede vidst bare sammen på vores 1 års bryllupsdag. Her om 20 dage har vi 2 års bryllupsdag. Jeg tænker at købe ham en lille ting, men ved endnu ikke hvad.

Synes louisef´s ide med noget hobby relateret kunne være godt, eller noget han særligt nyder.

Herhjemme er min mand eksempelvis tosset med kaffe og øl, så special kaffe eller speciel øl har jeg brugt et par gange for at glæde ham lidt.

Gerne sammen med god chokolade eller marcipan så taler jeg lige til hans luksus hjerte.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gode ideer fra jer begge to :) Jeg bliver nødt til lige at tænke igennem hans hobbyer, og se om der kunne være noget der. Eller måske et gavekort til massage (sammen med mig....) eller noget....:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er hormonerne rigtigt på spil for tiden.

Igår aftes da jeg skulle sove lagde lillepigen sig i den ene side så min mave blev skæv, det fik mig til at grine lidt.

Jeg ville så vise det til manden men istedet for at grine så begynder jeg at hulke i en grad så jeg må op og tørre øjne og lige sunde mig.

Helt tosset for jeg var absolut ikke trist eller ked.

Tilgengæld blev jeg helt udmattet af at GRÆDE og græde.

Og så har manden brækket armen så han havde svært ved at holde om mig og trøste.

Idag må hormonerne godt holde sig lidt i baggrunden.

Hvordan går det med hormonerne hos jer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes faktisk ikke, at jeg rigtig mærker noget til dem - og min mand siger meget sødt, at jeg ikke er anderledes, end jeg plejer.

Normalt har jeg temperament som en rødhåret, og har derfor en gang imellem nogle ret store humørudsving. Jeg er dog blevet sød til at varsle, når der er et hysterisk anfald på vej (jeg siger det højt, og så tager jeg en mental timeout).

Siden jeg holdt op med at løbe, kan jeg dog godt mærke, at humøret generelt er dalet en smule, men det kommer nok op igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er mere sensitiv end normalt. Ting der ikke kunne få mig til at reagere før er kæmpe store ting nu. Jeg har aldrig haft let til tårer, men nu er jeg en rigtig tudeprinsesse.. Men min kæreste er heldigvis meget forstående og kærlig. :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg været til 25-ugersundersøgelse hos lægen. 1-2 uger for sent, men pyt:) Alt var bare helt perfekt, i følge min søde læge. Fik ikke mit SF-mål at vide, men det var vidst normalt. Han sagde også, at det var rart at se en gravid der var så frisk og glad, for det var vidst ikke hverdagskost, som han sagde. Nuvel. Fik også lytte til babyens hjerterytme, og det var hyggeligt som altid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg været til 25-ugersundersøgelse hos lægen. 1-2 uger for sent, men pyt:) Alt var bare helt perfekt, i følge min søde læge. Fik ikke mit SF-mål at vide, men det var vidst normalt. Han sagde også, at det var rart at se en gravid der var så frisk og glad, for det var vidst ikke hverdagskost, som han sagde. Nuvel. Fik også lytte til babyens hjerterytme, og det var hyggeligt som altid.

Skønt med bare gode nyheder og ros ved lægen.

Tillykke med det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for det, Mynthe:)

Jeg ser nu, at min post blev en prale-post, og det var altså ikke meningen! Var nok bare glad efter et hyggeligt lægebesøg, da jeg i udgangspunktet ikke er specielt glad for at gå til læge... :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for det, Mynthe:)

Jeg ser nu, at min post blev en prale-post, og det var altså ikke meningen! Var nok bare glad efter et hyggeligt lægebesøg, da jeg i udgangspunktet ikke er specielt glad for at gå til læge... :unsure

Pjat med dig. Jeg synes det var en hold-op-hvor-er-jeg-glad post :) Og det er skønt! Og dejligt med godt lægebesøg og at alt er godt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for det, Mynthe:)

Jeg ser nu, at min post blev en prale-post, og det var altså ikke meningen! Var nok bare glad efter et hyggeligt lægebesøg, da jeg i udgangspunktet ikke er specielt glad for at gå til læge... :unsure

Jeg læste den nu også bare som at du var virkelig glad. Iøvrigt er det ok at prale indimellem ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tilslutter mig de andre! :)

Og hvis ikke herinde, hvor skulle man så 'prale' med de små successer i graviditeten? ;) (alle dem , hvor andre folk kigger mærkelig på en, når man bliver ihh så glad - fx kunne gå hele vejen et bestemt sted hen, gå en halv time uden at skulle tisse igen-igen, lade vær med at købe den der virkelig fine dragt!, få ros af lægen osv). OG nu bruger vi jo rimelig meget tid og energi på at producere baby, så det er jo rart at få lidt ros! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak skal I have, søde piger! Det er indimellem mærkeligt hvad der betyder noget her i graviditeten, men man kan blive helt glad af de mindste ting. Og så ked af det over småting, som nogle af jer har nævnt tidligere... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha, den sidste uges tid er det begyndt at stramme og være meget ømt/nærmest ondt nederst i maven. Især

når jeg sidder ned, kan nærmest ikke holde ud at have bukser på. Er der andre der har det sådan? Babyen ligger meget ofte på tværs, og sparker og rumsterer ned mod blæren og nedre del af maven. Måske har det noget med sagen at gøre, eller har I andre forslag? Har fået konstanteret begyndende bækkenløsning for nogle måneder siden, da jeg fik en kraftig låsning i lænderyggen, men har nærmest ikke mærket noget til det siden jeg fik behandling for låsningen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha, den sidste uges tid er det begyndt at stramme og være meget ømt/nærmest ondt nederst i maven. Især

når jeg sidder ned, kan nærmest ikke holde ud at have bukser på. Er der andre der har det sådan? Babyen ligger meget ofte på tværs, og sparker og rumsterer ned mod blæren og nedre del af maven. Måske har det noget med sagen at gøre, eller har I andre forslag? Har fået konstanteret begyndende bækkenløsning for nogle måneder siden, da jeg fik en kraftig låsning i lænderyggen, men har nærmest ikke mærket noget til det siden jeg fik behandling for låsningen.

Jeg får ondt i højre side af maven. Tror baby maser på et eller andet.

Det er ikke helt samme fornemmelse som du beskriver men det føles som om der er plads krise.

Hvilket der nok også er <_<

Jeg nævnte det for min jordemor idag, hun mærkede efter og mente alt var fint

Desuden sagde hun at det var ret almindeligt at have det sådan nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var ved læge i fredags da jeg havde rigtig mange smerter nederst i højre side, lægen mærkede og ligge prutten sparkede livligt og havde fin hjertelyd. Han mente at der ikke var så meget plads til den lille og at den prassede mod mine organer. Jeg kan heller ikke så godt sidde for lang tid af gangen da jeg får så ondt i mine riben :-(. Jeg går sygemeldt der hjemme så jeg kan heldigvis tage den med ro og ligge mig når jeg har brug for det :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres input! "Godt" at høre at der er andre der oplever noget lignende, uden at der er noget at bekymre sig for. Bekymrer mig hellere ikke, men det er lidt generende, især når jeg sidder meget på arbejdet. Har i dag trukket i en kjole i stedet for bukser, og det hjælper måske lidt. Kan mærke, at jeg også er øm ved berøring af maven, især den nederste del.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fik for 10 min siden helt tosset lyst til havregrød, med kanel på. Så nu er jeg igang og kan slet ikke vente på det bliver færdigt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER