Fru H

Smalltalk

293 indlæg i dette emne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Uggh, så er kvalmen kommet på besøg også her. Jeg har ellers kun haft et par episoder med nogen kvalme hidtil i graviditeten, men i uge 19 og 20 har jeg til gengæld haft flere dage med voldsom kvalme. Andre der oplever det? Nuvel, noget skal jeg vel også døje med, da jeg har været skånet for de fleste gener til nu..:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uggh, så er kvalmen kommet på besøg også her. Jeg har ellers kun haft et par episoder med nogen kvalme hidtil i graviditeten, men i uge 19 og 20 har jeg til gengæld haft flere dage med voldsom kvalme. Andre der oplever det? Nuvel, noget skal jeg vel også døje med, da jeg har været skånet for de fleste gener til nu..:)

Stakkels dig :kram2 jeg havde kun en enkelt morgen i uge 14, hvor jeg måtte kaste op - det kom meget pludseligt, og da det var overstået, var jeg helt frisk og frejdig igen. Morgenmad og arbejde - hvem sagde syg?

Men kan det ikke være varmen, der også spiller dig et puds? Jeg synes, den er lidt slem - og erfarede i går, at H&M i Ringsted altså ikke har nederdele til gravide - men som ekspedienten sagde "du kan jo bare købe et par lange comboybukser og holde dig i skyggen". Der blev jeg sgu lidt hormonella - gu vil jeg da ej!

Som om hun selv gad det! Dumme dumme pigebarn.

Så nogen gode steder, med ventenederdele - gerne på Vestsjælland - modtages med kyshånd.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for sympati, Fru H! Det er bedre nu, det kommer tydeligvis i bølger, et par dage med kvalme, og så intet igen. Men har det hele tiden sådan at jeg kun kan spise mindre måltider, og ofte. Det er jo egentlig ok:)

Sikke en dum ekspedient du mødte der! Hun kunne næsten bare have sagt at du kunne holde dig indendøre... Jeg var i H&M i Roskilde forleden, og de havde i hvert fald venteshorts i forskellige størrelser, samt venteleggins i lang og kort. Husker ikke om de har nederdele. Men jeg læste et Mamalicious-blad da jeg ventede hos jordemoder, og de har i ventenederdele! Ved ikke, om de har en fysisk butik, eller om det kun er onlinebutik. Asos er en anden mulighed, men igen er det kun online.

Uha, jeg er vidst virkelig gravid nu, hvor jeg synes, at det rene service, glas og bestik lugter FORFÆRDELIGT af opvaskemiddel! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Prøv Mamalious:) de har online biltilsyn også:) har købt nogle ting hos dem som er meget flotte og skønne at have på!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skulle stå butik og ikke biltilsyn:) auto ordvalg driller!!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har syet et par nederdele selv i heeelt simpelt mønster som jeg bruger. De sidder så bare løst under maven i stedet, men når det er så varmt som det er nu, synes jeg godt at de der mange lag over maven man nemt får kan være lidt irriterende. Men de er altså skønne de nederdele - jeg har bare brugt jerseystof så de er sååå behagelige :)

Mål dig rundt maven der du gerne vil nederdelen skal sidde. Gang dette mål med 1,5 = bredden på stoffet. Mål hvor langt ned du vil have nederdelen til at sidde, og læg et par cm til = længden på stoffet. Sy sammen så du har en tube. Lav løbegang øverst, lav elastik i din bredde. Læg op nederst og wupti - en behagelig nederdel :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er det i morgen vi skal til MD og jordemoder. Spændende...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal også til md i morgen, er lidt nervøs. Vi skal ind til en speciel læge efter scanningen for at få afvide om jeg kan føde selv eller om det skal være planlagt kejsersnit. Glæder mig til at se lille prutten igen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det skønt for jer begge to imorgen :)

Selvfølgelig er alt som det skal være :-)

Rjs- så krydser jeg fingre for at du må føde normalt :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Krydser fingre for jer begge i morgen:) Håber I har tid tidligt, begge to.

I øvrigt har jeg købt en nederdel fra Mamalicious i Ventetid i Valby. Den fungerer fint, og har et slags indvendigt bælte, der kan strammes, og udvides eftersom maven vokser. De havde også mange andre nederdele, både stramme cowboynederdele, og løsere mere "høragtige".

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal først kl. 13.45. Kl 13.00 har vi dog en JM-tid, så mon ikke formiddagen kommer til at gå hurtigt alligevel?

Jeg har i hvert fald bunker af arbejde, der ligger og venter på mig :bunny

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er md scanning over stået og alt var fint og som det skulle være, så dejligt. Min moderkage ligger ud mod, så jeg skulle forvente og mærke spark efter uge 24 og måske først i uge 26

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er md scanning over stået og alt var fint og som det skulle være, så dejligt. Min moderkage ligger ud mod, så jeg skulle forvente og mærke spark efter uge 24 og måske først i uge 26

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er md scanning over stået og alt var fint og som det skulle være, så dejligt. Min moderkage ligger ud mod, så jeg skulle forvente og mærke spark efter uge 24 og måske først i uge 26 . Lille prutten vejer 360 g, vi fik også 3 billeder med hjem hvor det ene er i 3D, så utroligt at man kan se prutten så tydeligt.

Vi var bag efter inde og tale med en læge som vi har aftalt en ny tid i uge 38 hvor vi så skal have en ny scanning for at se hvor meget barnet vejer også der fra vil de vudere om det skal være kejsersnit eller normal fødsel, men jeg blev beroliget meget af lægen som forklaret hvordan alt ville foregå. Så nu kan jeg slappe af .

God weekend og nyd den dejlige sommervarme.

:yay tillykke :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fantastisk MD - okay måske lidt kedelig, for det er jo vores anden MD og det var lettere at se og måle alting i dag.

Stadig en dreng, ca, 425 g. sund og rask men meget smidig og genert. Han lå foldet sammen med fødderne oppe foran ansigtet næsten hele tiden.

Dejligt :loveshower dejligt :loveshower dejligt :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har bare den mest energifattige dag hidtil i graviditeten. Sov godt i nat, men har alligevel været tappet for energi på arbejdet, og er nu helt flad. Arbejdede en time over, og det kunne jeg vidst bare slet ikke holde til...:( Har lyst til slik og chokolade, men kunne næsten ikke spise noget til aftensmad, blev hurtigt propmæt. Hmm, gad vide, hvad det kommer af. Jeg tror jeg lægger mig ind på sengen med nogle grove kiks og nogle serier :)

Andre der har haft sådanne "flade dage"?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja sådan nogle dage har jeg også engang imellem. Der er heldigvis længere og længere imellem.. Men det med mætheden oplever jeg hver dag..

Herhjemme er vi endelig flyttet, så masser af plads til både store og små.. :-)

Dog bor vi igen på 4 sal, og kan godt mærke at jeg ikke er så hurtig som pre-babybule :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også sådanne dage, og fordi jeg sidder hjemme og skriver speciale ender jeg med at tage mig en lur. For mit vedkommende er der heldigvis også længere og længere imellem de dage.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har bare den mest energifattige dag hidtil i graviditeten. Sov godt i nat, men har alligevel været tappet for energi på arbejdet, og er nu helt flad. Arbejdede en time over, og det kunne jeg vidst bare slet ikke holde til...:( Har lyst til slik og chokolade, men kunne næsten ikke spise noget til aftensmad, blev hurtigt propmæt. Hmm, gad vide, hvad det kommer af. Jeg tror jeg lægger mig ind på sengen med nogle grove kiks og nogle serier :)

Andre der har haft sådanne "flade dage"?

JA! Ca en gang om ugen brændte jeg sammen, før jeg accepterede overfor mig selv, at jeg som gravid nok skulle sørge for, at skrue lidt ned for alle de ting, jeg rendte og lavede. Ingen grund til at ride fast (undervisning 2 gange om ugen +træning), gå til dans og løbe tre faste dage om ugen.

Nu tager jeg det, som det kommer. Jeg forsøger dog at fastholde løb tre specifikke dage om ugen - af hensyn til mit mentale helbred.

Og maden - jaaaa - jeg spiser 5-6 gange om dagen, og ikke så store portioner, som tidligere. Sådan må det bare være.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja sådan nogle dage har jeg også engang imellem. Der er heldigvis længere og længere imellem.. Men det med mætheden oplever jeg hver dag..

Herhjemme er vi endelig flyttet, så masser af plads til både store og små.. :-)

Dog bor vi igen på 4 sal, og kan godt mærke at jeg ikke er så hurtig som pre-babybule :-)

Tillykke med flytningen! Det må være dejligt - men puha da, 4. sal! Du må jo have en fremragende kondi ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar! Godt at læse, at jeg ikke er alene, men selvsagt ikke godt at I andre også har det sådan..:) I dag vågnede jeg med hovedpine og det gjorde ondt at trække vejret ind. Sidstnævnte forsvandt efter ca.1,5 time, og jeg har taget 2 pamol mod hovedpinen (hvilket jeg helst undgår, men der var ingen anden udvej, da jeg jo skal fungere på arbejdet...) Håber, at jeg bare har haft lidt for meget knald på på det seneste...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Intet med graviditet at gøre, men ØV ØV ØV, når ens hest beslutter sig for en rask omgang spiserørsforstoppelse kl. 21.20 om aftenen.

Det koster rundt regnet 2800 kr. at få Dr. Dyr ud til sådan en omgang. Heldigvis har Hr. Hest det godt igen her til morgen - og jeg kan glæde mig over, at jeg har hypserne hjemme, så jeg selv kan holde øje med den slags.

Puha en tirsdag aften.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fru H Øv bøv med hestesyge, men godt at høre at behandlingen hjalp.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Træls med syg hest og udgifter til dyrlæge! Håber hesten har det godt nu. Det er vidst meget dyrt at have dyr, og nok en af grundene til, at min mand og jeg ikke har nogen. Vi lider ingen nød, og har begge gode indtægter, men vi er egoister og prioriterer os selv, rejser, oplevelser og nu baby:) Baby kan vel også komme til at koste mange penge, men vi forsøger at holde det nede på et minimum, ved ikke at gå amok med indkøb af "unødvendige" ting, laver en del selv, køber brugt og arver. Får lidt ondt i mit miljøhjerte når jeg tænker på alle de helt fine ting der smides ud og alle de miljøressourcer der går med til at producere forbrugsvarer for os i vesten... Nå, nok om det! :)

I går oplevede jeg for første gang at en fremmed spurgte ind til, om jeg var gravid! Det var en jeg snakkede med gennem mit arbejde, som ikke havde set mig før. Synes det var rigtig hyggeligt:) Hun sagde, at hun var i tvivl om hun turde spørge, men tog chancen, da hun mente min ret lille krop ikke kunne have sådan en bulemave uden at være gravid. Hvad med jer, bliver jeres graviditet/maver omtalt af fremmede?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER