TroldeMor

Smalltalk - Marts termin

1,368 indlæg i dette emne

Vi har også alt klart, men venter dog med at rede vuggen helt, til vi er godt hjemme igen.... Så er nok en smule overtroisk alligevel  :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi henter barnevognen på fredag, så er der en måned til termin. Værelse, pusle plads osv er klar. Mangler at få dynerne retur fra min mor, som har hygget sig med at sy sengetøj...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har alt klar, tror ikke på overtro. Så her har sengen været redt længe og barnevognen været klar

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ahh... Jeg kom endelig ud i går og fik købt ammebh'er!

Har indtil videre kun haft en billig fra Bilka, der bare slet ikke passede ordentligt... Skønt at få noget ordentligt støtte igen.... :-)

Hvor har du købt ammebh henne? :)

Og har du købt en med bøjle eller?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Igen en aften hvor man ligger i sengen og ikke kan falde i søvn og et bækken der gør møg ondt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Igen en aften hvor man ligger i sengen og ikke kan falde i søvn og et bækken der gør møg ondt...

Håber du har fundet ro nu. Så er det min tur til at finde søvnen et sted ude i nattemørket.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor har du købt ammebh henne? :)

Og har du købt en med bøjle eller?

Jeg kørte i babysam. Mest fordi den ligger rimelig tæt på hvor jeg bor så det ikke var så langt. Jeg har købt 3 forskellige af Carrivel. Den ene er med gelwire. Så ikke rigtig bøjle men derhen af.. :-) har ikke haft den på endnu, kun prøvet den i butikken. Men jeg synes den virker til at sidde rigtig godt. :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber du har fundet ro nu. Så er det min tur til at finde søvnen et sted ude i nattemørket.

Tror den 2 måske 2.30 før jeg faldt i søvn....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes der er lidt stille herinde i dag...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har haft besøg hele dagen, så jeg er først kommet online nu :D ..

Ih, min kollega har født i morges og endnu 3 fra mit fødselsforberedelses hold har født i løbet af weekenden.. Det giver altså lidt kriller i maven.. Nu må det godt snart være min tur :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har haft besøg hele dagen, så jeg er først kommet online nu :D ..

Ih, min kollega har født i morges og endnu 3 fra mit fødselsforberedelses hold har født i løbet af weekenden.. Det giver altså lidt kriller i maven.. Nu må det godt snart være min tur :wub

 

har det på samme måde, jeg vil os gerne snart føde. igen i nat havde jeg en drøm, hvor jeg gik i fødsel herhjemme og lige pludselig så var hovedet ude og så råbte jeg til manden at jeg var ved at føde og han skulle ringe efter en ambulance.... men det er nu vist et meget godt billed på min største frygt...

min mor spurgte mig i dag om jeg nu var helt sikker på at hun kunne rejse ned til min mormor og morfar i polen (1200 km) på min termins dag... og jeg ved ikke helt hvad jeg skal svare hende. Et eller andet sted så har vi altid rejst i påsken ned til dem og jeg ville være bange for at hun vil blive overpylret og omklamrende omkring mig og bette pigen. altså at lige så snart vi kommer hjem vil hun bare være her hele tiden og ordne praktiske ting så som vasketøj, madlavning, oprydning og rengøring... det kunne virkelig ligne hende og gøre det og jeg vil være bange for at hun ikke vil kunne lade os prøve at være forældre og lære med tiden og erfaring.... men samtidig har jeg det os sådan mon jeg vil savne min mor hvis hun rejser væk i 10-14 dage, når jeg er allermest sårbar efter jeg har født. argh jeg synes det er svært dilemma og har lovet hende et svar inden jeg går i seng. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

har det på samme måde, jeg vil os gerne snart føde. igen i nat havde jeg en drøm, hvor jeg gik i fødsel herhjemme og lige pludselig så var hovedet ude og så råbte jeg til manden at jeg var ved at føde og han skulle ringe efter en ambulance.... men det er nu vist et meget godt billed på min største frygt...

min mor spurgte mig i dag om jeg nu var helt sikker på at hun kunne rejse ned til min mormor og morfar i polen (1200 km) på min termins dag... og jeg ved ikke helt hvad jeg skal svare hende. Et eller andet sted så har vi altid rejst i påsken ned til dem og jeg ville være bange for at hun vil blive overpylret og omklamrende omkring mig og bette pigen. altså at lige så snart vi kommer hjem vil hun bare være her hele tiden og ordne praktiske ting så som vasketøj, madlavning, oprydning og rengøring... det kunne virkelig ligne hende og gøre det og jeg vil være bange for at hun ikke vil kunne lade os prøve at være forældre og lære med tiden og erfaring.... men samtidig har jeg det os sådan mon jeg vil savne min mor hvis hun rejser væk i 10-14 dage, når jeg er allermest sårbar efter jeg har født. argh jeg synes det er svært dilemma og har lovet hende et svar inden jeg går i seng.

Æv hvor træls med de drømme :unsure

Ja jeg ville jo til hver en tid sige at hun skulle blive hjemme. Men jeg har sgu nok heller ikke helt kappet navlesnoren til min egen mor :P. Jeg ville synes at det var frygteligt, hvis hun rejste lige omkring termin.

Har det svært nok med at min mor skal til usa i sensommeren.. pyh altså..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været i byen det meste af dagen så er også først lige kommet på..

Har sovet elendigt i nat, været oppe 100 gange (føltes sådan), vendt og drejet mig, luftet hunde, og alt muligt. Og det meste af dagen har haft enormt meget stikken i bækkenet og en masse grumme plukveer, så var egentlig spændt på om det var noget der udviklede sig. Men det lader det dog ikke til i dag. Havde ondt øverst i maven i formiddag, og nu er det mere sådan over det hele kramp-agtigt og spændt. Med gevaldige jag når baby bevæger sig. Men det er nu meget sjovt når man kan se hans hæle igennem maveskindet :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Æv hvor træls med de drømme :unsure

Ja jeg ville jo til hver en tid sige at hun skulle blive hjemme. Men jeg har sgu nok heller ikke helt kappet navlesnoren til min egen mor :P. Jeg ville synes at det var frygteligt, hvis hun rejste lige omkring termin.

Har det svært nok med at min mor skal til usa i sensommeren.. pyh altså..

 

jeg er os meget tæt med min mor men er nok mest bange for at hun bliver så klister, sef. ment i den bedste intention, at vi ikke kan være os selv hvis hun kommer rendende konstant. så er vist nemmere hvis hun tog på besøg hos mine bedsteforældre så skal jeg ikke tage stilling til at hun skal besøge os og hvor meget... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her har den stået på udetid i haven, hvor vi har forsøgt at få bugt med en hel hær af muldvarpeskud  :box  Det var min lænd dog på ingen måde glad for, så nu er jeg spændt på, hvordan det går imorgen  :( Har også haft en masse spark og plukkeveer, som kommer så snart jeg rejser mig... Ville så gerne, at det var et tegn på snarlig fødsel, men tvivler desværre.....

Jeg synes, de forskellige kommentarer tyder på, at vi alle er ved at være samme sted, hvor man bare synes, graviditeten har varet længe nok!!!

KOM NU UD I SØDE SMÅ.... marts er lige om hjørnet  :stork

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg er os meget tæt med min mor men er nok mest bange for at hun bliver så klister, sef. ment i den bedste intention, at vi ikke kan være os selv hvis hun kommer rendende konstant. så er vist nemmere hvis hun tog på besøg hos mine bedsteforældre så skal jeg ikke tage stilling til at hun skal besøge os og hvor meget...

Ahh, ja der har min mor ikke så meget klistertendens (det er mere svigermor <_<)

Kan egentlig godt sætte mig ind i, at det så måske er lidt nemmere hvis hun tog afsted :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også været i gang det meste af dagen..

Jeg har også utrolige mange og kraftige plukveer.. nogle af dem gør virkelig ondt.. ved heller ikke om det er et tegn på noget, men tvivler dog.. men håber da de gør noget og ikke bare er forgæves..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har haft gæster :). Og så har jeg lige brugt en time på at skrive inde i den babyklar-tråd, jeg nu ville ønske, jeg ikke havde startet... Er alt for følsom til den slags, men synes jo alligevel, man skal tale om tingene.

 

Hov, det går op for mig at ingen af jer andre nogensinde bander? :huh Mon der er en regel herinde, jeg ikke har opfanget; jeg skriver hele tiden "sgu´" og der falder også et "fanme" af i ny og næ :blink. Det vil jeg da holde op med, hvis det ikke er god stil herinde :).

 

Har i øvrigt spist en hel plade hvis chokolade og har dårlig samvittighed. Til gengæld er jeg mæt og tilfreds :).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har alt klar, tror ikke på overtro. Så her har sengen været redt længe og barnevognen været klar Skal vaske alt lillemandens tøj næste weekend, Uhh hvor jeg glæder mig ✨

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har alt klar, tror ikke på overtro. Så her har sengen været redt længe og barnevognen været klar Skal vaske alt lillemandens tøj næste weekend, Uhh hvor jeg glæder mig ✨

Hov fik trykket besvar inden jeg fik skrevet noget :-)

Vi har også gjort alt klar selvom der er 5 uger til termin. Har vist fået shoppet lidt for meget (brugt) tøj. Tror junior kan få et nyt sæt str 62 på i en hel måned - nå så behøver jeg ikke vaske

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har haft gæster :). Og så har jeg lige brugt en time på at skrive inde i den babyklar-tråd, jeg nu ville ønske, jeg ikke havde startet... Er alt for følsom til den slags, men synes jo alligevel, man skal tale om tingene.

Hov, det går op for mig at ingen af jer andre nogensinde bander? :huh Mon der er en regel herinde, jeg ikke har opfanget; jeg skriver hele tiden "sgu´" og der falder også et "fanme" af i ny og næ :blink. Det vil jeg da holde op med, hvis det ikke er god stil herinde :).

Har i øvrigt spist en hel plade hvis chokolade og har dårlig samvittighed. Til gengæld er jeg mæt og tilfreds :).

Hmm.. Tror ikke rigtig jeg bander, men det er ikke noget jeg tænker over.. Med en datter på snart 2,5 år der gentager ALT, så er det generelt meget begrænset, hvor ofte jeg bander. Det er vel kun, når noget gør ondt - hvis jeg opdaterer midt i en ve, kommer der nok et bandeord eller to ;) Hehe..

Du skal ik have dårlig samvittighed over chokoladen! :) Jeg har chips i skuffen og har tænkt mig at spise dem med god samvittighed i dag :D Og har faktisk også dip... Haps haps!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror der sniger sig et enkelt "sgu" ind i ny og næ, men generelt bander jeg ikke på skrift. Det er lidt noget andet i virkeligheden, der er jeg desværre slem til det, mest med "sgu" og "fandeme".. Prøver at lægge det fra mig, for jeg synes egentlig ikke det lyder pænt og vil ikke så gerne have at det skal være i min søns ordforråd fra start.

Mht den tråd, så spring op og fald ned på det. Folk har forskellige holdninger, det kan vi ikke gøre noget ved. Synes det er ok at snakken bliver taget. Så må man jo evt bare tage det op til efterretning og tænke "ok, det gør jeg så ikke en anden gang" eller "jeg synes stadig det var ok, så jeg ændrer ikke noget".

Du skal ikke lade dig gå på af det, det er der ingen grund til :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror der sniger sig et enkelt "sgu" ind i ny og næ, men generelt bander jeg ikke på skrift. Det er lidt noget andet i virkeligheden, der er jeg desværre slem til det, mest med "sgu" og "fandeme".. Prøver at lægge det fra mig, for jeg synes egentlig ikke det lyder pænt og vil ikke så gerne have at det skal være i min søns ordforråd fra start.

Mht den tråd, så spring op og fald ned på det. Folk har forskellige holdninger, det kan vi ikke gøre noget ved. Synes det er ok at snakken bliver taget. Så må man jo evt bare tage det op til efterretning og tænke "ok, det gør jeg så ikke en anden gang" eller "jeg synes stadig det var ok, så jeg ændrer ikke noget".

Du skal ikke lade dig gå på af det, det er der ingen grund til :kram2

God "bande-plan" du har :) 

Jeg har først HELT forstået det nu, hvor min datter for nyligt sagde "for helvede" og jeg spurgte, hvor hun havde hørt det - hendes svar "mor"! Ups, haha!! Jeg kan ofte sige det, hvis noget ikke lige vil, som jeg vil - især nu som højgravid.! Men det lyder altså ikke pænt og særligt ikke fra en på 2,5 år.. Hvad tænker de ikke i vuggestuen, hvis hun siger det der :D

 

Og så er jeg enig i det sidste du skriver :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God "bande-plan" du har :)

Jeg har først HELT forstået det nu, hvor min datter for nyligt sagde "for helvede" og jeg spurgte, hvor hun havde hørt det - hendes svar "mor"! Ups, haha!! Jeg kan ofte sige det, hvis noget ikke lige vil, som jeg vil - især nu som højgravid.! Men det lyder altså ikke pænt og særligt ikke fra en på 2,5 år.. Hvad tænker de ikke i vuggestuen, hvis hun siger det der :D

Og så er jeg enig i det sidste du skriver :)

Haha, nej det lyder ikke super charmerende fra sådan en lille størrelse :D

Ser helst at jeg kan skyde skylden på nogle andre, når den tid kommer at han har lært bandeord :P haha

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha, nej det lyder ikke super charmerende fra sådan en lille størrelse :D

Ser helst at jeg kan skyde skylden på nogle andre, når den tid kommer at han har lært bandeord :P haha

Børn er alt for ærlige, haha!! Min datter indrømmer ALT :D Den anden dag fik vi et stykke kage der var tilbage fra weekenden, så sagde jeg bare "vi spiser det inden far kommer hjem" - det første hun gjorde var selvfølgelig at fortælle, at vi havde spist det sidste kage :D Typisk! Haha!!

 

Er du kommet ovenpå efter influenzaen egentlig?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER