TroldeMor

Smalltalk - Marts termin

1,368 indlæg i dette emne

Har været til jordemoder i dag, og det var simpelthen sådan en god oplevelse :) Min egen jordemoder havde ferie, men blev afløst af en super sød jordemoder + en studerende, begge har vi mødt på fødegangen, så vi kender dem næsten lige så godt som vores egen jordemoder.

Havde fået en dobbelt tid, så der var god tid til at få vendt det hele. Fik snakket

indlæggelserne godt igennem og vi gennemgik også forskellige former for smertelindring (som vi jo ellers missede ved fødselsforberedelsen).

Ihh hvor giver det bare ro i maven. Fik at vide at jeg bare kunne ringe hvis der var et eller andet, jeg blev i tvivl om, og fik også at vide at jeg nok ville blive bedt om at komme ind på fødegangen lidt tidligere i forløbet end normalt, fordi jeg har haft et lidt turbulent forløb. Desuden er de ikke helt sikre på, hvordan min krop reagerer på rigtige veer, så det kan godt være, at jeg ikke vil kunne registrere hvornår en ve starter og stopper og derfor ikke selv kan vurdere, hvor langt jeg er i fødslen (altså hvor mange minutter der eks. er imellem hver ve)..

Vi fik også lige snakket lidt om at sidste jordemoderbesøg havde været elendigt. Det var egentlig rart lige at få sat ord på den oplevelse også. Og der var fuld forståelse.

Lillemanden har det godt. Han står ikke heelt fast, som vi ellers fik at vide i mandags (af en studerende), men næsten.. Han blev skønnet til omkring 2500-2600g. og hjertelyden var fin. Det er bare dejligt. :loveshower

Nu føler jeg mig en hel del mere klar på det hele. :yay

 

Hvor er det bare dejligt at høre, Emilie! Og fedt, at de tager dit forløb seriøst, så de også er forberedte på, hvad der er af behov for særlige foranstaltninger, når du skal føde  :) Det er jo altså desværre ellers ikke altid, man oplever at blive mødt  :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har været til jordemoder i dag, og det var simpelthen sådan en god oplevelse :) Min egen jordemoder havde ferie, men blev afløst af en super sød jordemoder + en studerende, begge har vi mødt på fødegangen, så vi kender dem næsten lige så godt som vores egen jordemoder.

Havde fået en dobbelt tid, så der var god tid til at få vendt det hele. Fik snakket

indlæggelserne godt igennem og vi gennemgik også forskellige former for smertelindring (som vi jo ellers missede ved fødselsforberedelsen).

Ihh hvor giver det bare ro i maven. Fik at vide at jeg bare kunne ringe hvis der var et eller andet, jeg blev i tvivl om, og fik også at vide at jeg nok ville blive bedt om at komme ind på fødegangen lidt tidligere i forløbet end normalt, fordi jeg har haft et lidt turbulent forløb. Desuden er de ikke helt sikre på, hvordan min krop reagerer på rigtige veer, så det kan godt være, at jeg ikke vil kunne registrere hvornår en ve starter og stopper og derfor ikke selv kan vurdere, hvor langt jeg er i fødslen (altså hvor mange minutter der eks. er imellem hver ve)..

Vi fik også lige snakket lidt om at sidste jordemoderbesøg havde været elendigt. Det var egentlig rart lige at få sat ord på den oplevelse også. Og der var fuld forståelse.

Lillemanden har det godt. Han står ikke heelt fast, som vi ellers fik at vide i mandags (af en studerende), men næsten.. Han blev skønnet til omkring 2500-2600g. og hjertelyden var fin. Det er bare dejligt. :loveshower

Nu føler jeg mig en hel del mere klar på det hele. :yay

Skal du sættes i gang eller ???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Amber: Ja det er bare så trygt og rart at de tager hånd om det. Og hun sagde at det jo er alle jordemødrene på afdelingen, der kender min sag, så jeg skal ikke være bange for at støde ind i en, som ikke ved bare lidt om forløbet :)

Elisamus: Nej jeg skal ikke sættes igang :) det har der ikke været tale om på noget tidspunkt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Amber: Ja det er bare så trygt og rart at de tager hånd om det. Og hun sagde at det jo er alle jordemødrene på afdelingen, der kender min sag, så jeg skal ikke være bange for at støde ind i en, som ikke ved bare lidt om forløbet :)

Elisamus: Nej jeg skal ikke sættes igang :) det har der ikke været tale om på noget tidspunkt.

Det er måske mig der misset noget men hvad er dit " problem" (og det er ikke negativt ment)?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er måske mig der misset noget men hvad er dit " problem" (og det er ikke negativt ment)?

Render rundt med konstante smerter i underlivet og har haft en del episoder med meget voldsomme plukveer, hvor jeg har været indlagt og fået vehæmmende. Har fået besked på, at jeg skal holde mig meget i ro.

Og sidste jordemoder besøg gik lidt i vasken, da min egen jm var syg og hende, der vikarierede var lidt af en stram madamme, så det er længe siden, jeg har haft mulighed for at snakke tingene ordentligt igennem.

Har været sygemeldt siden midten af juli måned og det hele har tæret en hel del på mig mentalt.. Så der skal ikke rigtig så meget til, før filmen knækker lidt for mig..

Det kunne jo snildt være meget værre, men for mig er det alt rigeligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Render rundt med konstante smerter i underlivet og har haft en del episoder med meget voldsomme plukveer, hvor jeg har været indlagt og fået vehæmmende. Har fået besked på, at jeg skal holde mig meget i ro.

Og sidste jordemoder besøg gik lidt i vasken, da min egen jm var syg og hende, der vikarierede var lidt af en stram madamme, så det er længe siden, jeg har haft mulighed for at snakke tingene ordentligt igennem.

Har været sygemeldt siden midten af juli måned og det hele har tæret en hel del på mig mentalt.. Så der skal ikke rigtig så meget til, før filmen knækker lidt for mig..

Det kunne jo snildt være meget værre, men for mig er det alt rigeligt.

Jeg synes. du klarer det skide godt, Emilie :gp . Ja, det kunne sikkert være værre (7-9-13), Men det er godt nok da slemt nok, og du har beholdt humøret og du kører bare på! Jeg er smadder imponeret af dig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes. du klarer det skide godt, Emilie :gp . Ja, det kunne sikkert være værre (7-9-13), Men det er godt nok da slemt nok, og du har beholdt humøret og du kører bare på! Jeg er smadder imponeret af dig!

Tak søde du :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

36+0 :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

36+0 :yay[/quote

Den er jeg med på, er i 35+0 - alt indenfor 2-7 uger er normal fødsel tidspunkt, gisp...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den er jeg med på, er i 35+0 - alt indenfor 2-7 uger er normal fødsel tidspunkt, gisp...

Det er helt vildt..

Nu håber jeg bare at den her åndssvage influenza snart vil forsvinde helt ud af kroppen, så jeg kan samle lidt kræfter til når det går løs :P Ikke at det umiddelbart lader til at være tilfældet. Det er som om, det nu bare sætter sig på halsen :blink

Har forøvrigt lige hørt, at SSI har udtalt at årets/sæsonens influenzavaccine ikke virker som den skal.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er helt vildt..

Nu håber jeg bare at den her åndssvage influenza snart vil forsvinde helt ud af kroppen, så jeg kan samle lidt kræfter til når det går løs :P Ikke at det umiddelbart lader til at være tilfældet. Det er som om, det nu bare sætter sig på halsen :blink

Har forøvrigt lige hørt, at SSI har udtalt at årets/sæsonens influenzavaccine ikke virker som den skal.

Jeg blev syg i midt januar og døjer stadig med det (det tog ca 3 uger før jeg ikke lød som en død søløve hver gang jeg sagde noget)... Det er ikke så slemt mere men har stadig en del slim i halsen og får nogen gange hosteanfald som fører til at jeg kaster op...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev syg i midt januar og døjer stadig med det (det tog ca 3 uger før jeg ikke lød som en død søløve hver gang jeg sagde noget)... Det er ikke så slemt mere men har stadig en del slim i halsen og får nogen gange hosteanfald som fører til at jeg kaster op...

Det er så træls, at det skal tage så lang tid.

Jeg kører pt på anden omgang med influenza. Var lige kommet over første omgang da jeg blev ramt igen.. Baaah.. :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih altså, god bedring til jer syge! Mega træls både at have graviditetsgener og være syg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih altså, god bedring til jer syge! Mega træls både at have graviditetsgener og være syg.

Det er så træls.. og synes faktisk kun det bliver værre.. kan slet ikke spore nogen bedring :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ahh... Jeg kom endelig ud i går og fik købt ammebh'er!

Har indtil videre kun haft en billig fra Bilka, der bare slet ikke passede ordentligt... Skønt at få noget ordentligt støtte igen.... :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ahh... Jeg kom endelig ud i går og fik købt ammebh'er!

Har indtil videre kun haft en billig fra Bilka, der bare slet ikke passede ordentligt... Skønt at få noget ordentligt støtte igen.... :-)

Dejligt :)

Er I ellers ved at vænne jer til at være blevet forældre? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pyh.. Vi har haft min mor, bror og bedstefar på besøg i dag. Min bror og bedstefar er begyndt at lave børneværelset (der er blevet spartlet væg). Håber de kan få sat væv på i morgen og at der måske kan males.

Min mor har hjulpet mig med at få ryddet op (=muget ud :lol ) i underetagen og vi har fået samlet kravlegården.

Så nu er jeg mega smadret. Det er ellers længe siden, jeg har mærket noget til mit bækken, men jo det er der skam endnu.. suk.. MEN det er så rart at få de her ting gjort. Nu er der jo kun en måned til termin, så nu skal det altså bare være på plads.

I morgen bliver der nok ikke sååå meget tid til alt muligt, da min far kommer på besøg til frokost, men mon ikke vi når bare lidt inden :) og både næste weekend og weekenden derefter kommer svigermor og -papfar og giver et nap med også :)

Ahh.. Mentalt velvære :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt :)

Er I ellers ved at vænne jer til at være blevet forældre? :)

Ja det går stille og roligt fremad. :-) i dag er manden på arbejde, så jeg er bare alene hjemme med Freya. Det er helt fint.

Men det der med at bevæge sig udenfor, det er stadig lidt svært synes jeg. Og hvis vi skal ud skal det helst være hen til nogen privat, så jeg ved jeg kan komme til at amme eller skifte hende. Det der med at gå ud i det offentlige det synes jeg er svært... Jeg ville have været på biblioteket i dag, men jeg havde ikke lige taget højde for at det var lørdag og de derfor lukker tidligere. Så det nåede jeg ikke....

I aften skal vi hjem til min far og spise, så det skal nok blive hyggeligt. :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er i begyndt at redde op osv til den lille? Gøre barnevogn og børne værelse klar osv? Jeg er totalt overtroisk. Virkelig.. Og jeg har jo intet og have det i. Tosset.. Men har virkelig lyst til at gøre alting klar,. Kan snart ikke vente mere :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det går stille og roligt fremad. :-) i dag er manden på arbejde, så jeg er bare alene hjemme med Freya. Det er helt fint.

Men det der med at bevæge sig udenfor, det er stadig lidt svært synes jeg. Og hvis vi skal ud skal det helst være hen til nogen privat, så jeg ved jeg kan komme til at amme eller skifte hende. Det der med at gå ud i det offentlige det synes jeg er svært... Jeg ville have været på biblioteket i dag, men jeg havde ikke lige taget højde for at det var lørdag og de derfor lukker tidligere. Så det nåede jeg ikke....

I aften skal vi hjem til min far og spise, så det skal nok blive hyggeligt. :-)

Hvor er det dejligt at høre :kiss

Jeg kan godt huske det med at man ikke rigtig er tryg ved at bevæge sig udenfor, og det er sørme da også en ny verden lige pludselig :kram2

Men fedt at du alligevel planlægger at komme afsted (og næste gang er der nok åbent ;) ) for det er vigtigt at arbejde på at "generobre" verden, ellers kan det blive en rigtig træls begrænsning, og når man først vænner sig til at give mad og skifte andre steder, så kan alt bruges, og man bliver meget opfindsom :P

Fedt at høre lidt om hverdagen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er i begyndt at redde op osv til den lille? Gøre barnevogn og børne værelse klar osv? Jeg er totalt overtroisk. Virkelig.. Og jeg har jo intet og have det i. Tosset.. Men har virkelig lyst til at gøre alting klar,. Kan snart ikke vente mere :p

Jeg har gjort ALT klar alle gangene.... Tror ikke en dyt på at det gør noget som helst!! :D

Det er gået ret godt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har vi ikke noget børneværelse, men har redt vuggen, vasket alt og lagt det klar :-) mangler kun kravlegården, men står hos min grandkusine, og hun har ikke lige haft plads i bilen når hun har været forbi :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det går stille og roligt fremad. :-) i dag er manden på arbejde, så jeg er bare alene hjemme med Freya. Det er helt fint.

Men det der med at bevæge sig udenfor, det er stadig lidt svært synes jeg. Og hvis vi skal ud skal det helst være hen til nogen privat, så jeg ved jeg kan komme til at amme eller skifte hende. Det der med at gå ud i det offentlige det synes jeg er svært... Jeg ville have været på biblioteket i dag, men jeg havde ikke lige taget højde for at det var lørdag og de derfor lukker tidligere. Så det nåede jeg ikke....

I aften skal vi hjem til min far og spise, så det skal nok blive hyggeligt. :-)

Hvor er det godt at høre :)

Kan godt forestille mig, at det er en grænse, der skal overskrides med at komme ud i offentligheden :) håber det bliver nemmere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er i begyndt at redde op osv til den lille? Gøre barnevogn og børne værelse klar osv? Jeg er totalt overtroisk. Virkelig.. Og jeg har jo intet og have det i. Tosset.. Men har virkelig lyst til at gøre alting klar,. Kan snart ikke vente mere :p

Vi er gået i gang i dag. Vi får hjælp fra familien (jeg kan jo ikke så meget, og kan nærmest ikke sparke manden igang <_< ) og der kommer også hjælp de næste to weekender. Det er super dejligt. :)

Jeg er heller ikke spor overtroisk, så regner med at det hele skal være klar, hvis vi altså kan nå det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidste gang hentede vi først barnevognen efter fødslen, men havde alt andet klar inden.

Denne gang har vi alt klar og barnevognen er her jo i forvejen..

Tror ik på det overtroiske i det, men synes lige den med barnevognen var meget hyggelig sidste gang ☺️

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER