TroldeMor

Smalltalk - Marts termin

1,368 indlæg i dette emne

Jeg har lige rundet 34+0 i dag, hvilket er grænsen for hvornår jeg må føde på Nykøbing. Var han kommet tidligere skulle vi til Næstved, hvor der er neonatal..

Nu kan han bare komme, og må indrømme at jeg håber lidt på, at han kommer snart. Vil gerne snart have det overstået.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Efter at de talte om at sætte os i gang i onsdags, og heldigvis kom på bedre tanker, er jeg begyndt at tænke at hun må hun gerne bare komme ud :) Og selvfølgelig af sig selv, så man kan møde hende:) og så er jeg jo også sikke på ikke at blive sat i gang hvis hun faktisk kommer af sig selv:).

 

 

Så jeg sidder og håber på veer, og frygter dem samtidig.... ved ikke rigtig hvad jeg skal føle.

 

Glæder I andre jer? begyndt at se at vi er ret tæt på?

Dejligt at du ikke blev sat i gang. Jeg vil også helt klart foretrække at gå i gang af mig selv..

Jeg glæder mig selvfølgelig rigtig meget, men samtidig må jeg indrømme at jeg også værdsætter den her sidste tid hvor jeg og min mand stadig bare er os to. :-)

  

3. Lægebesøg i dag og havde sef. Glemt min vandrejournal. Men hader bare at han roser mig så meget at man bliver helt forlegen...

Ingen strækmærker på maven, ingen vand i benene, flot blodtryk, ingen sukker eller protein i urinen og generelt bærer jeg graviditeten meget flot synes han. Har kun taget 4,5 kg på (er i 33+0), jo det eneste han kommenterede var at min blodprøve viste at jeg spiser for lidt da min albumin var for lav... Men det var det eneste...

Jeg glemte også vin vandrejournal ved sidste lægebesøg, men så kunne jeg bare komme forbi en af de efterfølgende dage og så udfyldte hun den lige hurtigt.

Og du behøver da ikke blive forlegen. Det er da bare dejligt at det går godt og at du bærer graviditeten så flot. :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv, kender I den følelse af, at man ligesom bliver "parkeret"? :(

Vi er på en weekend tur hos svigerforældrene og det har været super hyggeligt. Lige indtil i dag, hvor manden og hans søster efter morgenmaden lige ville et smut ned til deres papfarmor (som vi har afleveret en af vores katte hos i fredags). Jeg bryder mig ikke sååå meget om hende, så jeg fik lov at blive hjemme.

Det var meningen at det kun lige skulle være et kort visit, men de var væk i 3,5 time.. da de endelig kom tilbage spiste vi hurtigt noget mad, og nu er manden og hans søster så taget i træningscenteret, mens svigerforældrene er gået ud til lidt hyggeligt samvær med naboen.

"Så kan du jo se en film eller lige tage en lur Emilie"... Argh! Jeg er så træt af den der følelse af at blive parkeret derhjemme, fordi jeg ikke kan holde ud at være med nogle steder :(

Øv altså..

Nå, det var bare lige en gang ynk herfra.. skulle bare ud med det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg glæder mig også efterhånden til at møde bettemanden! Er 37+1 i dag, så han kan bare komme :)

Jeg er spændt på, hvor hurtigt fødslen går denne gang og så håber jeg virkelig ikke, at jeg kaster op af veerne igen!! Det var faktisk det værste ved sidste fødsel..

Jeg må egentlig nok hellere få pakket den taske til sygehuset!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er også spændt på hvordan det hele går i gang :)

Jeg sad lige og læste de forskellige måder det kan starte på, igennem. Men kom til at tænke på om man kontakter jm ved tegnblødning ? Sådan så hun ved det. Og hvad hvis slimproppen går? Kontakter man da også jm? Eller er det bare unødig Info for jm? :huh

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil mene at det er unødvendigt... Kun kontakte ved regelmæssige veer og vandafgang :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er også spændt på hvordan det hele går i gang :)

Jeg sad lige og læste de forskellige måder det kan starte på, igennem. Men kom til at tænke på om man kontakter jm ved tegnblødning ? Sådan så hun ved det. Og hvad hvis slimproppen går? Kontakter man da også jm? Eller er det bare unødig Info for jm? :huh

Det er unødvendig viden for jm ;)

Slimproppen kan f.eks gå flere uger før fødslen og gendannes igen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay mange tak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hjælp tøser

 

jeg var så uheldig at jeg snublede over mine egne ben da jeg lukket vores hest på fold her til morgen, hestene er heldigvis så velopdragne at de bare stod stille og ventede meget pænt til at jeg rejste mig op og kom på benene igen, men det var desværre maven der tog fra i faldet.

og nu er jeg bare sådan i tvivl om jeg skal tage til et tjek på FG. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hjælp tøser

jeg var så uheldig at jeg snublede over mine egne ben da jeg lukket vores hest på fold her til morgen, hestene er heldigvis så velopdragne at de bare stod stille og ventede meget pænt til at jeg rejste mig op og kom på benene igen, men det var desværre maven der tog fra i faldet.

og nu er jeg bare sådan i tvivl om jeg skal tage til et tjek på FG.

Jeg er på besøg, men blev nødt til at kommentere:

Du skal ringe! Jeg har fået at vide, at man skal ringe med det samme, hvis man slår maven.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hjælp tøser

jeg var så uheldig at jeg snublede over mine egne ben da jeg lukket vores hest på fold her til morgen, hestene er heldigvis så velopdragne at de bare stod stille og ventede meget pænt til at jeg rejste mig op og kom på benene igen, men det var desværre maven der tog fra i faldet.

og nu er jeg bare sådan i tvivl om jeg skal tage til et tjek på FG.

Har du ringet? Hvad sagde de?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg synes også, du skal ringe.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du ringet? Hvad sagde de?

 

jeg er i skole så venter på at jeg får frikvarter så smutter jeg og ringer til FG og tager enten derind eller hjem. jeg vil ikke gøre det nu da jeg synes det mangel på respekt at forlade klassen midt i en time. Men jeg har pause nu her om 10 min. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg er i skole så venter på at jeg får frikvarter så smutter jeg og ringer til FG og tager enten derind eller hjem. jeg vil ikke gøre det nu da jeg synes det mangel på respekt at forlade klassen midt i en time. Men jeg har pause nu her om 10 min.

Okay. Du må gerne lige opdatere bagefter. Vores maver er efterhånden store, så er lidt spændt på, hvordan en jm tager sådan et fald :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay. Du må gerne lige opdatere bagefter. Vores maver er efterhånden store, så er lidt spændt på, hvordan en jm tager sådan et fald :)

 

jeg er kun i 33+3... for 3-4uger siden tog jeg den på røven ned af trappen derhjemme og var til tjek og indlagt i 24 timer til observation og der var ingen ting med bebs. der landede jeg på røven, denne gang var det jo ligefrem maven der tog fra, så ja det er nok bedst med et tjek men man vl jo heller ikke være i vejen derinde...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg er kun i 33+3... for 3-4uger siden tog jeg den på røven ned af trappen derhjemme og var til tjek og indlagt i 24 timer til observation og der var ingen ting med bebs. der landede jeg på røven, denne gang var det jo ligefrem maven der tog fra, så ja det er nok bedst med et tjek men man vl jo heller ikke være i vejen derinde...

Jeg tror aldrig man er i vejen! Det er jo deres beslutning i telefonen, om man skal derind eller ej.. Og hvis man skal derind, er man ik i vejen!

Har du mærket almindelig aktivitet osv fra bebs siden?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville nok mærke efter med mig selv. Er der aktivitet, har jeg ondt og ikke mindst kan jeg undlade at spekulere på, om der er noget galt med mit barn hvis jeg ikke ringer og får snakket med en jm ? :) ring hvis du har det mindste brug for det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror aldrig man er i vejen! Det er jo deres beslutning i telefonen, om man skal derind eller ej.. Og hvis man skal derind, er man ik i vejen!

Har du mærket almindelig aktivitet osv fra bebs siden?

 

Nej ikke rigtig, jeg synes det svært at vurdere hendes mønster... så jeg har ikke rigtig noget tidspunkt på dagen hvor jeg mærker hende mere end andre, og det gør os det er svært at vurdere ville hun havde sparket/møvet rundt nu her i løbet formiddagen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville også ringe for at være på den sikre side :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv, kender I den følelse af, at man ligesom bliver "parkeret"? :(

Vi er på en weekend tur hos svigerforældrene og det har været super hyggeligt. Lige indtil i dag, hvor manden og hans søster efter morgenmaden lige ville et smut ned til deres papfarmor (som vi har afleveret en af vores katte hos i fredags). Jeg bryder mig ikke sååå meget om hende, så jeg fik lov at blive hjemme.

Det var meningen at det kun lige skulle være et kort visit, men de var væk i 3,5 time.. da de endelig kom tilbage spiste vi hurtigt noget mad, og nu er manden og hans søster så taget i træningscenteret, mens svigerforældrene er gået ud til lidt hyggeligt samvær med naboen.

"Så kan du jo se en film eller lige tage en lur Emilie"... Argh! Jeg er så træt af den der følelse af at blive parkeret derhjemme, fordi jeg ikke kan holde ud at være med nogle steder :(

Øv altså..

Nå, det var bare lige en gang ynk herfra.. skulle bare ud med det.

Kan sagtens følge dig i din følelse. Men super sejt at du kan blive liggende/siddende og passer på dig selv.

Jeg er så dum at jeg bare lader som ingenting og tager med. Det gjorde jeg igår og idag betaler jeg prisen.

Har du snakket med din mand om det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan sagtens følge dig i din følelse. Men super sejt at du kan blive liggende/siddende og passer på dig selv.

Jeg er så dum at jeg bare lader som ingenting og tager med. Det gjorde jeg igår og idag betaler jeg prisen.

Har du snakket med din mand om det?

Har ikke rigtig noget valg. Bare det at komme fra stue til badeværelse giver mig kraftige plukveer. Er nødt til at gå let foroverbøjet, når de er der (ser sikkert vildt yndigt ud), så ville ikke nå ret langt, hvis jeg tog med.. Jeg betaler prisen med det samme.

Ja har fået en rigtig god lang snak med ham i går. Men det er svært, for det er jo heller ikke sådan, at han skal sætte alt på standby, bare fordi jeg ikke kan komme nogle steder. Det vil jeg jo heller ikke byde ham.. Men bare det at få sat ord på hjalp rigtig meget, og han var meget omsorgsfuld og klar på at gøre alt, hvis jeg mente det ville hjælpe :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ikke rigtig noget valg. Bare det at komme fra stue til badeværelse giver mig kraftige plukveer. Er nødt til at gå let foroverbøjet, når de er der (ser sikkert vildt yndigt ud), så ville ikke nå ret langt, hvis jeg tog med.. Jeg betaler prisen med det samme.

Ja har fået en rigtig god lang snak med ham i går. Men det er svært, for det er jo heller ikke sådan, at han skal sætte alt på standby, bare fordi jeg ikke kan komme nogle steder. Det vil jeg jo heller ikke byde ham.. Men bare det at få sat ord på hjalp rigtig meget, og han var meget omsorgsfuld og klar på at gøre alt, hvis jeg mente det ville hjælpe :)

Det er da også op ad bakke! :/

Men dejligt med en forstående mand. Det kan i min verden redde stortest alt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er til tjek nu, og så vil de rykke mine tider i morgen til dag ( ekstra scanning og læge konsultation fordi hun er for lille) problemmet er bare at manden ikke kan nå herind.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er da også op ad bakke! :/

Men dejligt med en forstående mand. Det kan i min verden redde stortest alt :)

Ja en forstående mand kan redde langt det meste <3 Det betyder så meget at blive hørt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er til tjek nu, og så vil de rykke mine tider i morgen til dag ( ekstra scanning og læge konsultation fordi hun er for lille) problemmet er bare at manden ikke kan nå herind.

Hvad er status så hos dig nu? Er du alene eller ?

Lyder ikke godt med at hun er for lille.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER