TroldeMor

Smalltalk - Marts termin

1,368 indlæg i dette emne

Jeg har fået lov til at blive sat igang af min jordmoder på min terminsdag den 4. marts - jeg er så glad  :bunny

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har fået lov til at blive sat igang af min jordmoder på min terminsdag den 4. marts - jeg er så glad  :bunny

Dejligt! 

Er der en særlig grund til at i allerede har snakket om igangsættelse? Er bare nysgerrig..  :)  Der kan jo nå at ske mange ting endnu..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt! 

Er der en særlig grund til at i allerede har snakket om igangsættelse? Er bare nysgerrig..  :)  Der kan jo nå at ske mange ting endnu..

 

Ja, psykisk kan min krop ikke klare at være gravid mere. Jeg lider af angst og det gør at min krop er konstant på "vagt" så jeg kan fx ikke være alene hjemme mere da jeg besvimer ved det mindste fordi min krop ikke har energien til at "bekæmpe" et angstanfald, som kommer fuldstændig umotiveret og har gjort det i nogle uger nu. Fik et anfald for et par uger siden hos min tandlæge og det har resulteret i, at jeg lå nede på deres gulv da jeg kom til mig selv og har måtte gå med en blottet nerve i tanden lige siden - min krop rummer ikke mere. Så jeg er bare rigtig glad for, at det kan lade sig gøre at blive sat igang. 

Jeg ved ikke om det giver mening Marmik ? :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo det skal han, men han kommer aldrig til at stå længere væk, end at vi kan høre ham alligevel :)

Vi vil gerne forsøge at klare os uden fordi vi er bekymrede for at blive alt for pylrede. Har en idé om, at jeg godt kunne få lidt stress over, hvis han laver lyde :)

Når okay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, psykisk kan min krop ikke klare at være gravid mere. Jeg lider af angst og det gør at min krop er konstant på "vagt" så jeg kan fx ikke være alene hjemme mere da jeg besvimer ved det mindste fordi min krop ikke har energien til at "bekæmpe" et angstanfald, som kommer fuldstændig umotiveret og har gjort det i nogle uger nu. Fik et anfald for et par uger siden hos min tandlæge og det har resulteret i, at jeg lå nede på deres gulv da jeg kom til mig selv og har måtte gå med en blottet nerve i tanden lige siden - min krop rummer ikke mere. Så jeg er bare rigtig glad for, at det kan lade sig gøre at blive sat igang.

Jeg ved ikke om det giver mening Marmik ? :)

Jo absolut giver det mening. :) det er da ikke en spændende affære :( .. Men er dejligt for dig at du kan se en ende på det så. Er manden så hjemme ved dig eller har du andre omkring dig så du ikke er alene?.

Kan godt forstå det er hårdt for kroppen hele tiden at bruge energi på at være på vagt overfor alting, og så plus en forestående fødsel. :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når okay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, psykisk kan min krop ikke klare at være gravid mere. Jeg lider af angst og det gør at min krop er konstant på "vagt" så jeg kan fx ikke være alene hjemme mere da jeg besvimer ved det mindste fordi min krop ikke har energien til at "bekæmpe" et angstanfald, som kommer fuldstændig umotiveret og har gjort det i nogle uger nu. Fik et anfald for et par uger siden hos min tandlæge og det har resulteret i, at jeg lå nede på deres gulv da jeg kom til mig selv og har måtte gå med en blottet nerve i tanden lige siden - min krop rummer ikke mere. Så jeg er bare rigtig glad for, at det kan lade sig gøre at blive sat igang. 

Jeg ved ikke om det giver mening Marmik ? :)

Puha hvor ubehageligt.. Vi må håbe det bliver bedre efter fødslen.. dit er da godt nok voldsomt.. har du fået noget hjælp? (Psykolog eller andet)

Jeg har også haft angstanfald her under graviditeten.. har heldigvis fået det under kontrol her sidst i graviditeten.. Jeg fik psykolog hjælp og det hjalp.. og mit var dog ikke så voldsomt som dit..

Godt din jm lytter

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, psykisk kan min krop ikke klare at være gravid mere. Jeg lider af angst og det gør at min krop er konstant på "vagt" så jeg kan fx ikke være alene hjemme mere da jeg besvimer ved det mindste fordi min krop ikke har energien til at "bekæmpe" et angstanfald, som kommer fuldstændig umotiveret og har gjort det i nogle uger nu. Fik et anfald for et par uger siden hos min tandlæge og det har resulteret i, at jeg lå nede på deres gulv da jeg kom til mig selv og har måtte gå med en blottet nerve i tanden lige siden - min krop rummer ikke mere. Så jeg er bare rigtig glad for, at det kan lade sig gøre at blive sat igang. 

Jeg ved ikke om det giver mening Marmik ? :)

 

Det lyder vel nok ubehageligt. Godt, at du har fået en aftale med jordemoderen, så du kan få lidt ro omkring det  :)  Hvordan skal du sættes igang?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så på fb i går at pixizoo.dk havde et tilbud med en neonate 5800 babyalarm på tilbud til 795 kr (sat ned med 400)... Sef. Var det et tilbud der udløb kl 23.00 så nåede ikke at skrive der herinde, opdagede det selv først 22.50 men fik da købt den.... Så kiggede jeg lige på leverings tiden - 14 dage... Ork det er der jo 100 år til..... Men okay med så godt et tilbud så går det nok os... Har i gjort nogle gode tilbud på babyting?

Hvad mangler i at købe af de sidste ting? Vi henter barnevognen på fredag og ellers er der nogle små DIY projekt min mor har gang fx sengetøj og en uro ( http://www.stofstedet.dk/images/H%20ti.52.jpg )

Cute uro :kuller

 

Vi mangler ingenting.. Eller, vil gerne have noget op at hænge på væggene på værelset, men der går jo længe, før han selv kan se det alligevel ;) hehe..

 

Vi har så også alle de store ting fra vores datter, så det har ikke været voldsomt mange ting, vi skulle ud og købe. Er dog i tvivl, om jeg har tøj nok til ham, men så må jeg shoppe, når han er udenfor maven :)

 

Ved ikke lige, om jeg har gjort nogle decideret tilbudskup, men jeg glæder mig allermest til at putte baby i vores nyindkøbte babyrede, den er sååå hyggelig :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fedt. Elsker gode tilbud. Vi skal dog ikke have babyalarm :P

Vi mangler faktisk kun at købe en vikle til at bære junior i.. :)

Pusletaske + liften til barnevognen bliver hentet i Randers i weekenden, så det satser jeg på at min far tager med, når de kommer ned og ser junior :)

Ellers mangler vi vist ikke mere.

Spændende, om I kan undvære en babyalarm :) Ellers ka I jo altid købe en senere...

Men man kan jo skrue ned for sensitiviteten, så man ikke høre ALT og så synes jeg personligt, man hurtigt lære at høre forskel på de små lyde og dem man skal reagere på..

Jeg ville aldrig ku undvære vores babyalarm hvert fald :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo absolut giver det mening. :) det er da ikke en spændende affære :( .. Men er dejligt for dig at du kan se en ende på det så. Er manden så hjemme ved dig eller har du andre omkring dig så du ikke er alene?.

Kan godt forstå det er hårdt for kroppen hele tiden at bruge energi på at være på vagt overfor alting, og så plus en forestående fødsel. :kram

Ja det er en udfordring :/

Min mand har lige haft en ordentlig gang mandeinfluenza så han har været herhjemme, hvilket har været rigtig trygt og rart. Ellers har jeg en veninde eller min mor til at være her hver dag.

Det er så sødt af dem men det giver godt nok også dårlig samvittighed.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi mangler ingenting.. Eller, vil gerne have noget op at hænge på væggene på værelset, men der går jo længe, før han selv kan se det alligevel ;) hehe..

 

Vi har så også alle de store ting fra vores datter, så det har ikke været voldsomt mange ting, vi skulle ud og købe. Er dog i tvivl, om jeg har tøj nok til ham, men så må jeg shoppe, når han er udenfor maven :)

 

Vi har også kunnet genbruge det meste, så det er faktisk rigtig fedt ikke at skulle købe en masse nyt. Kan godt lige genbrugstanken  ;) Og så har jeg hygget mig med at sy nyt betræk til vores gamle Voksipose, så det er faktisk blevet til et godt "køb"  :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha hvor ubehageligt.. Vi må håbe det bliver bedre efter fødslen.. dit er da godt nok voldsomt.. har du fået noget hjælp? (Psykolog eller andet)

Jeg har også haft angstanfald her under graviditeten.. har heldigvis fået det under kontrol her sidst i graviditeten.. Jeg fik psykolog hjælp og det hjalp.. og mit var dog ikke så voldsomt som dit..

Godt din jm lytter

Ja det har været helt fjollet. Normalt kan jeg mærke når der er optræk til et anfald men jeg får ingen advarsel her.

Jeg får og har fået hjælp - er på medicin og ellers psykolog ved siden af. Men det er en gave at min jordmoder er lydhør og tager det seriøst :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder vel nok ubehageligt. Godt, at du har fået en aftale med jordemoderen, så du kan få lidt ro omkring det :) Hvordan skal du sættes igang?

Ja lige præcis - det skulle jo gerne blive en god oplevelse og det føler jeg at det nemmere kan blive ved det, at jeg ved hvornår det bliver - med mindre hun kommer før :)

Jamen de vil undersøge om de kan tage mit vand, hvis de ikke kan vil jeg få lagt en stikpille op og så komme igen næste morgen for at undersøge om jeg skal have endnu en pille, eller have taget vandet ;)

Bonus info:

Min jordmoder sagde faktisk at det eneste der kan hjælpe på at sætte en fødsel igang er sex. For at ramme samme "effekt" som 1 stilpille kræver det 17 doser sæd. Så derskal virkelig også noget til - og så skal man gerne få orgasme hver gang for det kan fremprovokere plukveer som vil være super at få gang i, så de kan blive til rigtige veer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spændende, om I kan undvære en babyalarm :) Ellers ka I jo altid købe en senere...

Men man kan jo skrue ned for sensitiviteten, så man ikke høre ALT og så synes jeg personligt, man hurtigt lære at høre forskel på de små lyde og dem man skal reagere på..

Jeg ville aldrig ku undvære vores babyalarm hvert fald :)

 

Ja ved godt at man kan skrue ned, men tænker at vores hus/have er så lille at uanset hvor han står, vil vi kunne høre ham. Så kan vi lige så godt spare pengene og forsøge uden. Det var noget andet hvis vi eks. boede i lejlighed eller andet sted, hvor det kan være svært at høre dem udendørs :)

Og ja vi kan jo altid købe en, hvis det ikke går :)

Bonus info:

Min jordmoder sagde faktisk at det eneste der kan hjælpe på at sætte en fødsel igang er sex. For at ramme samme "effekt" som 1 stilpille kræver det 17 doser sæd. Så derskal virkelig også noget til - og så skal man gerne få orgasme hver gang for det kan fremprovokere plukveer som vil være super at få gang i, så de kan blive til rigtige veer.

Netop den teori skal afprøves herhjemme fra på fredag. Har ikke haft lyst til sex nærmest hele graviditeten og her til slut har vi fået forbud mod det, og nu er min sexlyst vendt tilbage, så skal så meget have revanche :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bonus info:

Min jordmoder sagde faktisk at det eneste der kan hjælpe på at sætte en fødsel igang er sex. For at ramme samme "effekt" som 1 stilpille kræver det 17 doser sæd. Så derskal virkelig også noget til - og så skal man gerne få orgasme hver gang for det kan fremprovokere plukveer som vil være super at få gang i, så de kan blive til rigtige veer.

Jeg er så træt af at være gravid, at vi har været igang 2 gange i dag... Omg en omgang plukveer jeg har haft og mens. Lign smerter.... Så jeg er da spændt på om det fører til mere eller om tricket kun virker når man er helt moden til det...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja ved godt at man kan skrue ned, men tænker at vores hus/have er så lille at uanset hvor han står, vil vi kunne høre ham. Så kan vi lige så godt spare pengene og forsøge uden. Det var noget andet hvis vi eks. boede i lejlighed eller andet sted, hvor det kan være svært at høre dem udendørs :)

Og ja vi kan jo altid købe en, hvis det ikke går :)

Netop den teori skal afprøves herhjemme fra på fredag. Har ikke haft lyst til sex nærmest hele graviditeten og her til slut har vi fået forbud mod det, og nu er min sexlyst vendt tilbage, så skal så meget have revanche :D

Haha :) tænkte godt at jeg ikke ville være den eneste der ville afprøve teorien ;) sig endelig til hvis det virker.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha :) tænkte godt at jeg ikke ville være den eneste der ville afprøve teorien ;) sig endelig til hvis det virker.

Jep skal jeg nok... Har hvertfald mange plukveer og en baby bevæger sig os godt derinde... Så der sker noget men om der sker det jeg håber på er svært at sige....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha :) tænkte godt at jeg ikke ville være den eneste der ville afprøve teorien ;) sig endelig til hvis det virker.

Hehe skal jeg nok :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo det skal han, men han kommer aldrig til at stå længere væk, end at vi kan høre ham alligevel :)

Vi vil gerne forsøge at klare os uden fordi vi er bekymrede for at blive alt for pylrede. Har en idé om, at jeg godt kunne få lidt stress over, hvis han laver lyde :)

Jeg har det på præcis samme måde :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal forbi lægen her til frokost - der er røget 3,5 kg på på 2 dage!!! Og jeg er virkelig hævet både i ansigt og på benene, så hun ville gerne lige se mig til et tjek...

Åhhhhr, gider ikke være gravid mere; vil ha' lillebror sund og rask ud NUUUUUUUUU (37+5 i dag)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal forbi lægen her til frokost - der er røget 3,5 kg på på 2 dage!!! Og jeg er virkelig hævet både i ansigt og på benene, så hun ville gerne lige se mig til et tjek...

Åhhhhr, gider ikke være gravid mere; vil ha' lillebror sund og rask ud NUUUUUUUUU (37+5 i dag)

Hold da op, det var ellers ikke så lidt. Spændt på hvad lægen siger :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det har været helt fjollet. Normalt kan jeg mærke når der er optræk til et anfald men jeg får ingen advarsel her.

Jeg får og har fået hjælp - er på medicin og ellers psykolog ved siden af. Men det er en gave at min jordmoder er lydhør og tager det seriøst :)

Godt at hører at du får noget hjælp til det.. og ja jeg kan også godt mærke på mig selv at nu hvor fødselen nærmere sig er det ret ængsteligt ikk og vide hvornår det ca. sker..

Men ja godt din jm er lydhør for det..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal forbi lægen her til frokost - der er røget 3,5 kg på på 2 dage!!! Og jeg er virkelig hævet både i ansigt og på benene, så hun ville gerne lige se mig til et tjek...

Åhhhhr, gider ikke være gravid mere; vil ha' lillebror sund og rask ud NUUUUUUUUU (37+5 i dag)

Puha det var ikke så godt.. Godt du kommer til lægen og får tjekket om det kan være svangerskabsforgiftning.. Vi afventer update..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal forbi lægen her til frokost - der er røget 3,5 kg på på 2 dage!!! Og jeg er virkelig hævet både i ansigt og på benene, så hun ville gerne lige se mig til et tjek...

Åhhhhr, gider ikke være gravid mere; vil ha' lillebror sund og rask ud NUUUUUUUUU (37+5 i dag)

 

Hvor træls... Håber, alt er vel, men hvis du er 37+5, må han jo heldigvis gerne komme ud nu, hvis der skulle være noget  :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER