TroldeMor

Smalltalk - Marts termin

1,368 indlæg i dette emne

Børn er alt for ærlige, haha!! Min datter indrømmer ALT :D Den anden dag fik vi et stykke kage der var tilbage fra weekenden, så sagde jeg bare "vi spiser det inden far kommer hjem" - det første hun gjorde var selvfølgelig at fortælle, at vi havde spist det sidste kage :D Typisk! Haha!!

Er du kommet ovenpå efter influenzaen egentlig?

Haha, hvor sødt! Ingen hemmeligheder der :D

Ja har det meget bedre nu. Har ikke nær så ondt i halsen mere, selvom jeg stadig er helt fyldt af snot/sekret (kun i halsen).. og så hoster jeg en hel del, men det er jo altså til at holde ud.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Øv sur numse altså!  :(  Blev lige ringet op af kendt jordemoderordning som jeg er. De er pga. besparelser blevet nød til at skære i antallet af fødende kvinder hos dem. Som betyder at jeg desværre er en af dem der bliver sorteret fra. 

Dvs. kendt jordemoderordning betyder jo at en af de 3 jordemødre som er i ordningen skulle have deltaget med sikkerhed under min fødsel, netop for at man har en jordemoder man er kendt med. Havde glædet mig sådan.

Men det vil sige at nu er det en "tilfældig" jordemoder på fødegangen der deltager i min fødsel. Ikke at jeg ikke har tillid til dem, for det har jeg. De ved jo alle sammen hvad de laver, men det var nu alligevel rart at man ligesom kendte den jordemoder der deltog i fødslen. Det gav mig en tryghed. Øv bøv. :( Så skal ringe direkte til fødegangen når/hvis der bliver noget fra nu af. Men beholder da heldigvis min sidste konsultation hos min jordemoder i kendt jordemoderordning, for ikke at lave alt for meget rav i det. Og når jeg kommer (hvis jeg når den sidste konsultation inden jeg føder) vil hun også snakke om hvad vi gør hvis jeg går over tid i forhold til igangsættelse osv. Øv så tæt på fødslen at der skal laves om på det  :unsure

 

Nå, mon ikke jeg klare den alligevel.. Der er ikke noget der er så skidt, det ikke er godt for noget..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv sur numse altså! :( Blev lige ringet op af kendt jordemoderordning som jeg er. De er pga. besparelser blevet nød til at skære i antallet af fødende kvinder hos dem. Som betyder at jeg desværre er en af dem der bliver sorteret fra.

Dvs. kendt jordemoderordning betyder jo at en af de 3 jordemødre som er i ordningen skulle have deltaget med sikkerhed under min fødsel, netop for at man har en jordemoder man er kendt med. Havde glædet mig sådan.

Men det vil sige at nu er det en "tilfældig" jordemoder på fødegangen der deltager i min fødsel. Ikke at jeg ikke har tillid til dem, for det har jeg. De ved jo alle sammen hvad de laver, men det var nu alligevel rart at man ligesom kendte den jordemoder der deltog i fødslen. Det gav mig en tryghed. Øv bøv. :( Så skal ringe direkte til fødegangen når/hvis der bliver noget fra nu af. Men beholder da heldigvis min sidste konsultation hos min jordemoder i kendt jordemoderordning, for ikke at lave alt for meget rav i det. Og når jeg kommer (hvis jeg når den sidste konsultation inden jeg føder) vil hun også snakke om hvad vi gør hvis jeg går over tid i forhold til igangsættelse osv. Øv så tæt på fødslen at der skal laves om på det :unsure

Nå, mon ikke jeg klare den alligevel.. Der er ikke noget der er så skidt, det ikke er godt for noget..

Ej, det kan de da ikke være bekendt, når du er en del af ordningen. Kan forstå at de ikke tager så mange nye ind, men man kan da ikke bare smide folk ud af det igen :blink .. Hvor er det dårlig stil.

Men selvfølgelig får du en sød jordemoder til fødslen alligevel :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej ad.. Har lige siddet og nydt en lækker frokost med røget ørred og gravad laks.. Ved tredje mad (3!) er der noget, der smager mistænkeligt og da jeg så flår rugbrødet ud af posen ser jeg en KÆMPE mugplet.. Aaaaaaad altså! Fik det så dårligt ved tanken om at have spist det, så jeg kastede op :blink ...

Ad, ad, ad, ad...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, det kan de da ikke være bekendt, når du er en del af ordningen. Kan forstå at de ikke tager så mange nye ind, men man kan da ikke bare smide folk ud af det igen :blink .. Hvor er det dårlig stil.

Men selvfølgelig får du en sød jordemoder til fødslen alligevel :kram2

 

Syntes godt nok også det er mega øv og træls  :( Kan da godt gøre mig lidt utryg her på falderebet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Syntes godt nok også det er mega øv og træls :( Kan da godt gøre mig lidt utryg her på falderebet.

Det forstår jeg godt. Det er godt nok også usselt gjort altså. Især så tæt på termin :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv sur numse altså!  :(  Blev lige ringet op af kendt jordemoderordning som jeg er. De er pga. besparelser blevet nød til at skære i antallet af fødende kvinder hos dem. Som betyder at jeg desværre er en af dem der bliver sorteret fra. 

Dvs. kendt jordemoderordning betyder jo at en af de 3 jordemødre som er i ordningen skulle have deltaget med sikkerhed under min fødsel, netop for at man har en jordemoder man er kendt med. Havde glædet mig sådan.

Men det vil sige at nu er det en "tilfældig" jordemoder på fødegangen der deltager i min fødsel. Ikke at jeg ikke har tillid til dem, for det har jeg. De ved jo alle sammen hvad de laver, men det var nu alligevel rart at man ligesom kendte den jordemoder der deltog i fødslen. Det gav mig en tryghed. Øv bøv. :( Så skal ringe direkte til fødegangen når/hvis der bliver noget fra nu af. Men beholder da heldigvis min sidste konsultation hos min jordemoder i kendt jordemoderordning, for ikke at lave alt for meget rav i det. Og når jeg kommer (hvis jeg når den sidste konsultation inden jeg føder) vil hun også snakke om hvad vi gør hvis jeg går over tid i forhold til igangsættelse osv. Øv så tæt på fødslen at der skal laves om på det  :unsure

 

Nå, mon ikke jeg klare den alligevel.. Der er ikke noget der er så skidt, det ikke er godt for noget..

Nej, hvor er det strengt! Helt ærligt. Nå, men super cool at du tager det på den måde, så skal det nok gå smadderfint alligevel :).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej ad.. Har lige siddet og nydt en lækker frokost med røget ørred og gravad laks.. Ved tredje mad (3!) er der noget, der smager mistænkeligt og da jeg så flår rugbrødet ud af posen ser jeg en KÆMPE mugplet.. Aaaaaaad altså! Fik det så dårligt ved tanken om at have spist det, så jeg kastede op :blink ...

Ad, ad, ad, ad...

Nej, helt ærligt, nu stopper du altså! :prik Du er bare SÅ uheldig! Jeg tror, du får den letteste fødsel af os alle sammen og det nemmeste barn nogensinde :). Du har simpelthen taget din del af ulykkerne på forhånd!   :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv sur numse altså!  :(  Blev lige ringet op af kendt jordemoderordning som jeg er. De er pga. besparelser blevet nød til at skære i antallet af fødende kvinder hos dem. Som betyder at jeg desværre er en af dem der bliver sorteret fra. 

Dvs. kendt jordemoderordning betyder jo at en af de 3 jordemødre som er i ordningen skulle have deltaget med sikkerhed under min fødsel, netop for at man har en jordemoder man er kendt med. Havde glædet mig sådan.

Men det vil sige at nu er det en "tilfældig" jordemoder på fødegangen der deltager i min fødsel. Ikke at jeg ikke har tillid til dem, for det har jeg. De ved jo alle sammen hvad de laver, men det var nu alligevel rart at man ligesom kendte den jordemoder der deltog i fødslen. Det gav mig en tryghed. Øv bøv. :( Så skal ringe direkte til fødegangen når/hvis der bliver noget fra nu af. Men beholder da heldigvis min sidste konsultation hos min jordemoder i kendt jordemoderordning, for ikke at lave alt for meget rav i det. Og når jeg kommer (hvis jeg når den sidste konsultation inden jeg føder) vil hun også snakke om hvad vi gør hvis jeg går over tid i forhold til igangsættelse osv. Øv så tæt på fødslen at der skal laves om på det  :unsure

 

Nå, mon ikke jeg klare den alligevel.. Der er ikke noget der er så skidt, det ikke er godt for noget..

 

Det er da bare slet ikke i orden!!!!  :angry Jeg er også med i kendt jordemoderordning, og det ville da slå mig helt ud, hvis de lavede om på det nu. SÅ sejt, og du tager det sådan, men selvfølgelig skal det også nok gå alligevel  :kram2 Og det er da i det mindste også rart, at de lige tager en snak med dig om, hvad der skal ske, hvis du går over tid også  :)  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er da bare slet ikke i orden!!!! :angry Jeg er også med i kendt jordemoderordning, og det ville da slå mig helt ud, hvis de lavede om på det nu. SÅ sejt, og du tager det sådan, men selvfølgelig skal det også nok gå alligevel :kram2 Og det er da i det mindste også rart, at de lige tager en snak med dig om, hvad der skal ske, hvis du går over tid også :)

Blev da også lige slået ud da hun sagde det.. :( jeg tænkte lige hvad nu?..

Men som min mor sagde, hun fødte jo også på ouh, og dengang fandtes kendt jordemoder ordning ikke og jeg blev da født alligevel trods alt. Min kusine har lige født i Kolding og det var også bare vagthavendes jordemødre på fødegangen der deltog og det gik jo også fint. Det er jo udannede alle sammen og ved jo hvad de laver uanset om det er kendt jordemoderordning eller ej, men havde nu været mere tryg ved min egen jordemoder alligevel.

Omvendt kan man jo så sige, at den/de jordemødre på fødegangen ikke kan nå at dømme en, inden man kommer ind. Så der er jo fordele og ulemper ved alting.

Synes nu heller ikke det er helt ok. Tænkte lidt om det ikke havde været bedre at tage 2. Gangs fødende, som ligesom på en måde ved hvordan forløbet er, istedet for førstegangs. Men jeg må jo tage det i stiv arm, der er ikke så meget andet og gøre..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, helt ærligt, nu stopper du altså! :prik Du er bare SÅ uheldig! Jeg tror, du får den letteste fødsel af os alle sammen og det nemmeste barn nogensinde :). Du har simpelthen taget din del af ulykkerne på forhånd! :kram

Det er bare så typisk altså :D ihh.. Men ja, satser på sådan en ultra eksemplarisk fødsel og et barn, der bare ikke er nogle problemer med :P Det må da være fair :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Blev da også lige slået ud da hun sagde det.. :( jeg tænkte lige hvad nu?..

Men som min mor sagde, hun fødte jo også på ouh, og dengang fandtes kendt jordemoder ordning ikke og jeg blev da født alligevel trods alt. Min kusine har lige født i Kolding og det var også bare vagthavendes jordemødre på fødegangen der deltog og det gik jo også fint. Det er jo udannede alle sammen og ved jo hvad de laver uanset om det er kendt jordemoderordning eller ej, men havde nu været mere tryg ved min egen jordemoder alligevel.

Omvendt kan man jo så sige, at den/de jordemødre på fødegangen ikke kan nå at dømme en, inden man kommer ind. Så der er jo fordele og ulemper ved alting.

Synes nu heller ikke det er helt ok. Tænkte lidt om det ikke havde været bedre at tage 2. Gangs fødende, som ligesom på en måde ved hvordan forløbet er, istedet for førstegangs. Men jeg må jo tage det i stiv arm, der er ikke så meget andet og gøre..

Nu er alle kvinder og fødsler selvfølgelig forskellige, men min erfaring er, at man undervejs i en fødsel ikke tænker voldsomt meget over, hvem der er jordemoder, hvem der er assistent/hjælper osv.. Jeg opfattede knap nok, hvem eller hvor mange der var på stuen :)

Ka godt forstå det er træls for dig! Især, når du var glad for ordningen.

Jeg vil personligt helst have en, der ikke har mødt mig i andre situationer - man er alligevel ik helt sig selv undervejs ;)

Håber du finder ro med det inden fødslen - bebs skal nok komme ud uanset :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er alle kvinder og fødsler selvfølgelig forskellige, men min erfaring er, at man undervejs i en fødsel ikke tænker voldsomt meget over, hvem der er jordemoder, hvem der er assistent/hjælper osv.. Jeg opfattede knap nok, hvem eller hvor mange der var på stuen :)

Ka godt forstå det er træls for dig! Især, når du var glad for ordningen.

Jeg vil personligt helst have en, der ikke har mødt mig i andre situationer - man er alligevel ik helt sig selv undervejs ;)

Håber du finder ro med det inden fødslen - bebs skal nok komme ud uanset :)

Tænker også at jeg egentlig ikke rigtig opdager det :) .. Måske har jeg det i virkeligheden fint med at de ikke kender mig.. Er nu også helt sikker på det nok skal gå alligevel :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op Emilie.. du er da godt nok også uheldig med alle de gener hele tiden.. håber du er ved og være kommet dig så du er helt klar når baby kommer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op Emilie.. du er da godt nok også uheldig med alle de gener hele tiden.. håber du er ved og være kommet dig så du er helt klar når baby kommer :)

Er efterhånden kommet mig oven på anden runde influenza.. Har kun hosten tilbage, og selvom det er træls for mavemusklerne så er det da til at holde ud.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv hvor træls altså..kunne godt forstille mig at det giver nogle ryk nede i maven..

Jeg har bare rigtig mange mens smerter :( det er virkelig heller ikke behageligt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv hvor træls altså..kunne godt forstille mig at det giver nogle ryk nede i maven..

Jeg har bare rigtig mange mens smerter :( det er virkelig heller ikke behageligt..

Jep. Junior er heller ikke tilfreds. Får en del spark, hvis jeg hoster meget.. Møgunge :D

Jeg har også ofte stærke menstruationssmerter. Det er så irriterende altså.. men det hele er jo også virkelig strukket ud i yderposition nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så på fb i går at pixizoo.dk havde et tilbud med en neonate 5800 babyalarm på tilbud til 795 kr (sat ned med 400)... Sef. Var det et tilbud der udløb kl 23.00 så nåede ikke at skrive der herinde, opdagede det selv først 22.50 men fik da købt den.... Så kiggede jeg lige på leverings tiden - 14 dage... Ork det er der jo 100 år til..... Men okay med så godt et tilbud så går det nok os... Har i gjort nogle gode tilbud på babyting?

Hvad mangler i at købe af de sidste ting? Vi henter barnevognen på fredag og ellers er der nogle små DIY projekt min mor har gang fx sengetøj og en uro ( http://www.stofstedet.dk/images/H%20ti.52.jpg )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fedt. Elsker gode tilbud. Vi skal dog ikke have babyalarm :P

Vi mangler faktisk kun at købe en vikle til at bære junior i.. :)

Pusletaske + liften til barnevognen bliver hentet i Randers i weekenden, så det satser jeg på at min far tager med, når de kommer ned og ser junior :)

Ellers mangler vi vist ikke mere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fedt. Elsker gode tilbud. Vi skal dog ikke have babyalarm :P

Vi mangler faktisk kun at købe en vikle til at bære junior i.. :)

Pusletaske + liften til barnevognen bliver hentet i Randers i weekenden, så det satser jeg på at min far tager med, når de kommer ned og ser junior :)

Ellers mangler vi vist ikke mere.

Må jeg spørge hvorfor i ikke skal have babyalarm Emilie? Tænker i at baby ikke skal sove ude eller?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv det tilbud ville jeg gerne have brugt. 

Det eneste vi mangler er babyalarm :D

Resten er der helt styr på.. 

 

Kunne være meget smart hvis han lige gad fortælle om han kommer inden eller efter d. 1 marts ift. flytning, men får jeg ham nok ikke til at sige ..  :rolleyes

 

 

Og så har jeg en svigerinde der allerede forleden begyndte at spørge "sker der ikke snart noget, jeg er utålmodig" .. Amen altså.. Jeg er først sat til i marts. rolig.. Hvis hun allerede begynder nu.. Jesus  :wacko Han kommer når han er klar.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv det tilbud ville jeg gerne have brugt. 

Det eneste vi mangler er babyalarm :D

Resten er der helt styr på.. 

 

Kunne være meget smart hvis han lige gad fortælle om han kommer inden eller efter d. 1 marts ift. flytning, men får jeg ham nok ikke til at sige ..  :rolleyes

 

 

Og så har jeg en svigerinde der allerede forleden begyndte at spørge "sker der ikke snart noget, jeg er utålmodig" .. Amen altså.. Jeg er først sat til i marts. rolig.. Hvis hun allerede begynder nu.. Jesus  :wacko Han kommer når han er klar.

Har set ønskebørn har den til 998 kr

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må jeg spørge hvorfor i ikke skal have babyalarm Emilie? Tænker i at baby ikke skal sove ude eller?

Jo det skal han, men han kommer aldrig til at stå længere væk, end at vi kan høre ham alligevel :)

Vi vil gerne forsøge at klare os uden fordi vi er bekymrede for at blive alt for pylrede. Har en idé om, at jeg godt kunne få lidt stress over, hvis han laver lyde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER