TroldeMor

Smalltalk - Marts termin

1,368 indlæg i dette emne

Min er ikke rigtig sunket ned endnu, synes jeg :)

Synes til gengæld det føles meget som om, jeg er fyldt med blå mærker indvendigt. Hver gang han skubber/sparker/møver rundt gør det ondt, lidt ligesom hvis man prikker til et blåt mærke..

Lige før lagde han sig lige i midten med ryg/numse udad. Maven lignede næsten en lille pyramide, den var helt spids. Det så helt vildt åndssvagt ud. :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Andre end mig der synes maven pludselig ser mindre ud, fordi den er sunket nedad? .. :huh

Jeg synes ik som sådan jeg ka se den er sunket, men jeg ka trække vejret bedre og nu du skriver det, synes jeg heller ik den ser SÅ stor ud længere.. Mon ik den faktisk er sunket så, hmm..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes ik som sådan jeg ka se den er sunket, men jeg ka trække vejret bedre og nu du skriver det, synes jeg heller ik den ser SÅ stor ud længere.. Mon ik den faktisk er sunket så, hmm..

Hehe jo det er den nok så..  :)

 

Blev helt bekymret da jeg var i bad og så mig i spejlet.. Tænkte, er der virkelig en baby derinde?? eller er jeg i virkeligheden bare blevet fed?  :blink  ...

Er så spændt på det hele efterhånden altså!...  :wee Får helt sommerfugle i maven ved at tænke på, at han snart kommer ud til os!.. Måske også fordi jeg er 37+0 i dag, en form for en milepæl kan man vel sige..  :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe jo det er den nok så.. :)

Blev helt bekymret da jeg var i bad og så mig i spejlet.. Tænkte, er der virkelig en baby derinde?? eller er jeg i virkeligheden bare blevet fed? :blink ...

Er så spændt på det hele efterhånden altså!... :wee Får helt sommerfugle i maven ved at tænke på, at han snart kommer ud til os!.. Måske også fordi jeg er 37+0 i dag, en form for en milepæl kan man vel sige.. :rolleyes

Ja, det er nemlig så skønt at runde de 37+, for så 'må' den lille jo gerne komme ;-)

Jeg er 38+3 i dag og ville ønske, at hun snart kom.... og hvis hun har tænkt sig at blive lidt endnu, ville jeg også gerne have maven til at synke, så der blev lidt bedre plads til mine lunger, mavesæk mm :-/// ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det er nemlig så skønt at runde de 37+, for så 'må' den lille jo gerne komme ;-)

Jeg er 38+3 i dag og ville ønske, at hun snart kom.... og hvis hun har tænkt sig at blive lidt endnu, ville jeg også gerne have maven til at synke, så der blev lidt bedre plads til mine lunger, mavesæk mm :-/// ;-)

Lige præcis.. :D

Hvordan føles en ve egentlig? :huh

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil jeg også gerne vide... Troede at jeg havde et ve i formiddags, men kom aldrig mere end et.... Ret frustrerende

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil jeg også gerne vide... Troede at jeg havde et ve i formiddags, men kom aldrig mere end et.... Ret frustrerende

Tror jeg havde 3 eller sådan efter hinanden da jeg skrev sidst.. Det gjorde nas, sådan sammentrækkende.. Men der har ikke været noget siden..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Veer er meget individuelle.

For mig sidst, blev maven hård (som ved plukkeveer), det gjorde mega menstruations agtigt ondt foran og ned i lårene. Jeg var ikke i tvivl ;)

Jeg havde slet ik ondt om i lænden, men det har man vist oftest (jm lød hvert fald noget overrasket over, at jeg ik havde ondt der).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror jeg havde 3 eller sådan efter hinanden da jeg skrev sidst.. Det gjorde nas, sådan sammentrækkende.. Men der har ikke været noget siden..

Mit gjorde virkelig også ondt... Var da vi spiste morgenmad i sofaen, hvor det kom og gjorde ondt i top og bunden af maven (mens min mave var helt spændt) og om i lænden....gjorde så ondt at jeg ikke viste hvad jeg sku gøre af mig selv.... Overvejede først om det var en voldsom mavepine, men det forsvandt efter ca. 1 minut, hvor jeg havde nået at råbe af manden og han lige havde givet mig varmepuden.... Men det underlige er bare at det ikke kom mere end den ene gang.

Hvis det virkelig var starten på veer, så overlever jeg dem da ikke når de bliver værre. Ved godt at jeg har en lav smertetærskel, men alligevel :-s

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Veer er meget individuelle.

For mig sidst, blev maven hård (som ved plukkeveer), det gjorde mega menstruations agtigt ondt foran og ned i lårene. Jeg var ikke i tvivl ;)

Jeg havde slet ik ondt om i lænden, men det har man vist oftest (jm lød hvert fald noget overrasket over, at jeg ik havde ondt der).

Hvor hyppigt kom de i starten?:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor hyppigt kom de i starten?:-)

Der ska man slet ik sammenligne med mig. Min fødsel startede med vandafgang, 10 min efter startede veerne og kun én gang nåede jeg op på 4 min imellem.. Så det var lige på og hårdt.!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der ska man slet ik sammenligne med mig. Min fødsel startede med vandafgang, 10 min efter startede veerne og kun én gang nåede jeg op på 4 min imellem.. Så det var lige på og hårdt.!

Ja okay :-) så forstår jeg også godt hvorfor du ikke var i tvivl :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er 37+4 i dag, så dvs. 2 uger og 3 dage til termin. Jeg har INTET mærket til andet end almindelige plukkeveer. Og de kommer ikke særligt tit. Begynder at blive lidt nervøs for ikke at føde....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er 37+4 i dag, så dvs. 2 uger og 3 dage til termin. Jeg har INTET mærket til andet end almindelige plukkeveer. Og de kommer ikke særligt tit. Begynder at blive lidt nervøs for ikke at føde....

Du skal ikke være nervøs. Første gang gik jeg 8 dage over tid og havde ingen tegn før vandafgang om natten.. Og jeg ku sagtens føde ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er så mærkeligt, for jeg har jo faktisk været igennem to fødsler tidligere, men jeg kan ikke præcist genkalde følelsen af en ve... Men jeg husker bare, at når de tog fat, så havde jeg meget meget svært ved at være i det! Det var noget med en voldsom strammen henover det nederste af maven, men jeg mærkede det heller ikke så meget henover lænden. Anden gang gik det ligesom med dig, Kami, at det efter vandafgang gik så stærkt, at der ikke var de pauser, som man godt kunne have brugt til lige at trække vejret i. Forinden havde jeg dog haft veer i nogle timer, og dér kunne jeg så godt holde dem ud, selvom det bestemt ikke var behageligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak Kami :-). Håber han vil komme nogenlunde til tiden.

Jeg synes, det er vildt irriterende, jeg ikke ved præcis hvordan veerne føles. Så kan jeg ikke forberede mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har faktisk en idé om at det skal være inden for de første 14 dage :) har hørt at det er bedst, hvis man gerne vil have nogle, hvor de ligger stille :)

Vi skal bl.a. have lavet et, hvor han ligger på min mave. Det skal redigeres sammen med et, der blev taget i tirsdags, hvor jeg ligger på gulvet. Så bliver det ligesom en spejling, hvor babyhulen er skiftet ud med en lille baby :wub

Ej hvor lyder det fint. Det billede håber jeg da vi kam få lov at se.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor lyder det fint. Det billede håber jeg da vi kam få lov at se.

Selvfølgelig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er godt nok træt af, at folk altid skal glo så åbenlyst på min mave.. Især, hvis man render rundt med en cola eller noget i hånden, så kan man lige få et misbilligende blik med på vejen. Og de prøver ikke engang at skjule det.

Hold så op! Det er jo ikke en joint, eller en guldøl altså! Argh..

Totalt hormonella sur på hele verden i dag.. Grr..

:P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er godt nok træt af, at folk altid skal glo så åbenlyst på min mave.. Især, hvis man render rundt med en cola eller noget i hånden, så kan man lige få et misbilligende blik med på vejen. Og de prøver ikke engang at skjule det.

Hold så op! Det er jo ikke en joint, eller en guldøl altså! Argh..

Totalt hormonella sur på hele verden i dag.. Grr..

:P

Ih, hvor jeg kender det. Jeg tager mig en Pepsi Max af og til, og folk ser på mig med øjne, hvori der blinker et rødt skilt med "ASPARTAM".

 

Jeg har også en dårlig dag i dag. Jeg er ret påvirket af skyderiet i København, det er steder, jeg er kommet tit, og jeg bliver bange. Det havde jeg ikke troet, jeg ville blive. Men jeg kunne ikke sove i nat, og da jeg endelig faldt i søvn, drømte jeg om at flygte og gemme mig for bevæbnede og ubarmhjertige mænd med G og min lille dreng. Jeg hader utryghed. Tanken om at man går en tur, og så pludselige BANG, så bliver lyset slukket for en man elsker uden varsel. Jeg er efterhånden ret ligeglad med ytringsfrihed, religion og kulturforskelle. Jeg vil leve og have det rart med G og vores lille barn. Så må de andre slås, jeg ville bare ønske, de ville gøre det et andet sted :( . Jeg har ikke lyst til at videregive en verden af angst og frygt til min lille dreng :unsure .

 

Og så er G lige gået ind for at tage en lur efter at have sovet 9-10 timer i nat. Jeg bliver så bekymret - træthed og udmattelse var det først tegn for ret præcis et år siden. Hun må bare ikke blive syg igen :(  :( :( . 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih, hvor jeg kender det. Jeg tager mig en Pepsi Max af og til, og folk ser på mig med øjne, hvori der blinker et rødt skilt med "ASPARTAM".

Jeg har også en dårlig dag i dag. Jeg er ret påvirket af skyderiet i København, det er steder, jeg er kommet tit, og jeg bliver bange. Det havde jeg ikke troet, jeg ville blive. Men jeg kunne ikke sove i nat, og da jeg endelig faldt i søvn, drømte jeg om at flygte og gemme mig for bevæbnede og ubarmhjertige mænd med G og min lille dreng. Jeg hader utryghed. Tanken om at man går en tur, og så pludselige BANG, så bliver lyset slukket for en man elsker uden varsel. Jeg er efterhånden ret ligeglad med ytringsfrihed, religion og kulturforskelle. Jeg vil leve og have det rart med G og vores lille barn. Så må de andre slås, jeg ville bare ønske, de ville gøre det et andet sted :( . Jeg har ikke lyst til at videregive en verden af angst og frygt til min lille dreng :unsure .

Og så er G lige gået ind for at tage en lur efter at have sovet 9-10 timer i nat. Jeg bliver så bekymret - træthed og udmattelse var det først tegn for ret præcis et år siden. Hun må bare ikke blive syg igen :( :( :( .

Jeg kan så godt forstå din frygt og utryghed for både det ene og det andet. Og når man har børn eller venter sig, så er det pludselig et helt andet ansvar, der hviler på en, og beskyttertrangen er der med det samme. Det lille barn skal jo bare have det bedste.

Håber alt godt for jer alle tre :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih, hvor jeg kender det. Jeg tager mig en Pepsi Max af og til, og folk ser på mig med øjne, hvori der blinker et rødt skilt med "ASPARTAM".

 

Jeg har også en dårlig dag i dag. Jeg er ret påvirket af skyderiet i København, det er steder, jeg er kommet tit, og jeg bliver bange. Det havde jeg ikke troet, jeg ville blive. Men jeg kunne ikke sove i nat, og da jeg endelig faldt i søvn, drømte jeg om at flygte og gemme mig for bevæbnede og ubarmhjertige mænd med G og min lille dreng. Jeg hader utryghed. Tanken om at man går en tur, og så pludselige BANG, så bliver lyset slukket for en man elsker uden varsel. Jeg er efterhånden ret ligeglad med ytringsfrihed, religion og kulturforskelle. Jeg vil leve og have det rart med G og vores lille barn. Så må de andre slås, jeg ville bare ønske, de ville gøre det et andet sted :( . Jeg har ikke lyst til at videregive en verden af angst og frygt til min lille dreng :unsure .

 

Og så er G lige gået ind for at tage en lur efter at have sovet 9-10 timer i nat. Jeg bliver så bekymret - træthed og udmattelse var det først tegn for ret præcis et år siden. Hun må bare ikke blive syg igen :(  :( :( .

Kan også sagtens følge dig, selvom jeg bor langt fra alle de rædsler, men nøj hvor blev jeg ked af det og begyndte helt og græde ;(

Efter al det som sker i Ukraine og at Rusland begynder og vise sig som en større trussel er jeg efter jeg er blevet gravid også begyndt og blive mega bange for om der starter en ny krig osv.. Det har virkelig fyldt meget..

Så kan virkelig forstå dig!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uf, jeg synes godt nok det bider i både underliv og lænd her til aften :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv, har stort set ikke sovet i nat. Har haft så ondt.. Har så endelig taget mig sammen til at ringe til fg her ved 6-tiden og de ville gerne se mig kl 8, så nu trisser jeg bare rundt og venter (og pruster) .. Kan slet ikke finde ud af, hvad jeg skal tro om det.

Har spekuleret hele natten på, om det mon er veer.. Kan ikke finde ud af, om de er regelmæssige, men de er i hvert fald taget til i styrke over natten :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv, har stort set ikke sovet i nat. Har haft så ondt.. Har så endelig taget mig sammen til at ringe til fg her ved 6-tiden og de ville gerne se mig kl 8, så nu trisser jeg bare rundt og venter (og pruster) .. Kan slet ikke finde ud af, hvad jeg skal tro om det.

Har spekuleret hele natten på, om det mon er veer.. Kan ikke finde ud af, om de er regelmæssige, men de er i hvert fald taget til i styrke over natten :unsure

 

Spændenden Emilie :D

HVIS det er veer, håber jeg du får en god og nem fødsel ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER