TroldeMor

Smalltalk - Marts termin

1,368 indlæg i dette emne

Ja ved godt at man kan skrue ned, men tænker at vores hus/have er så lille at uanset hvor han står, vil vi kunne høre ham. Så kan vi lige så godt spare pengene og forsøge uden. Det var noget andet hvis vi eks. boede i lejlighed eller andet sted, hvor det kan være svært at høre dem udendørs :)

Og ja vi kan jo altid købe en, hvis det ikke går :)

Netop den teori skal afprøves herhjemme fra på fredag. Har ikke haft lyst til sex nærmest hele graviditeten og her til slut har vi fået forbud mod det, og nu er min sexlyst vendt tilbage, så skal så meget have revanche :D

Jeg har heller ikke haft lyst hele graviditeten igennem. Tror vidst det kan tælles på to fingre. Men underligt nok, her omkring termin hvor jeg mindst forventede lysten ville vende tilbage, så er den altså dukket op. Nu har manden så bare ikke lyst, så nu må jeg pænt vente til lillemanden har tænkt sig at komme ud af hulen :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jep skal jeg nok... Har hvertfald mange plukveer og en baby bevæger sig os godt derinde... Så der sker noget men om der sker det jeg håber på er svært at sige....

Puha en nat... Vågnede efter et par timer med de vildeste mave smerter, på en skala fra 1-10 så var det en 8-9 stykker, for h.... Det gjorde ondt og så kom plukveerne bare. De var regelmæssige synes jeg (varede 0,5-1 min og kom med 1-2 min mellemrum i en halv time, men så gik det lidt i sig selv. Jeg valgte at prøve at sove viddere men har løbende gennem natten vågnet med plukveer men så heller ikke mere end det, jeg var lige ved at ringe til fg men valgte at se tiden an. Det er os træls at køre 40 min hver vej og så bare blive sendt hjem efter de har kørt en kurve fordi det bare er kroppen som forbereder sig... Jeg sovet et par timer her, og et par timer der og føler mig frisk nok, borset fra jeg fik et hosteanfald der gjorde jeg kastede op... Jeg håber snart at der sker lidt mere end plukveer, for synes både fysisk og psysisk (nok mest psykisk) er jeg ved at være udmattet men her til marts er det et år siden jeg begyndte på udtapningen af mit depression medicin og genneralt set så har jeg aldrig haft det bedre end som jeg har haft i min graviditet (altså indtil nu)...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha en nat... Vågnede efter et par timer med de vildeste mave smerter, på en skala fra 1-10 så var det en 8-9 stykker, for h.... Det gjorde ondt og så kom plukveerne bare. De var regelmæssige synes jeg (varede 0,5-1 min og kom med 1-2 min mellemrum i en halv time, men så gik det lidt i sig selv. Jeg valgte at prøve at sove viddere men har løbende gennem natten vågnet med plukveer men så heller ikke mere end det, jeg var lige ved at ringe til fg men valgte at se tiden an. Det er os træls at køre 40 min hver vej og så bare blive sendt hjem efter de har kørt en kurve fordi det bare er kroppen som forbereder sig... Jeg sovet et par timer her, og et par timer der og føler mig frisk nok, borset fra jeg fik et hosteanfald der gjorde jeg kastede op... Jeg håber snart at der sker lidt mere end plukveer, for synes både fysisk og psysisk (nok mest psykisk) er jeg ved at være udmattet men her til marts er det et år siden jeg begyndte på udtapningen af mit depression medicin og genneralt set så har jeg aldrig haft det bedre end som jeg har haft i min graviditet (altså indtil nu)...

Øv, det lyder ikke rart. Men kunne da måske lyde som om at din krop er ved at forberede sig :) det ville være dejligt.

Jeg synes også det er hårdt, især psykisk, efterhånden.. vil godt bare snart have ham ud.

Synes mine plukveer er tiltagende og de niver også, så håber virkelig at der snart sker noget. Har også en del kvalme og har lige været ude at kaste op. Øv..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der var ingen tegn på svangerskabsforgiftning, bare en ordentlig gang blærebetændelse (som lægen så ikke lige vidste, hvad hun skulle gøre ved, fordi hun ikke kunne finde et middel, der måtte gives så sent i graviditeten? Så jeg skulle ringe derop i morgen). I morgen skal jeg så også til JM, så vender det lige med hende dér - jeg føler mig ikke helt tryg ved sådan en læge blablabla-udmelding...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der var ingen tegn på svangerskabsforgiftning, bare en ordentlig gang blærebetændelse (som lægen så ikke lige vidste, hvad hun skulle gøre ved, fordi hun ikke kunne finde et middel, der måtte gives så sent i graviditeten? Så jeg skulle ringe derop i morgen). I morgen skal jeg så også til JM, så vender det lige med hende dér - jeg føler mig ikke helt tryg ved sådan en læge blablabla-udmelding...

Dejligt at der ikke er tegn til svangerskabsforgiftning :)

Men hvad er dog det for en hat af en læge? Standardbehandlingen til urinvejsinfektion er penomax også til gravide :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der var ingen tegn på svangerskabsforgiftning, bare en ordentlig gang blærebetændelse (som lægen så ikke lige vidste, hvad hun skulle gøre ved, fordi hun ikke kunne finde et middel, der måtte gives så sent i graviditeten? Så jeg skulle ringe derop i morgen). I morgen skal jeg så også til JM, så vender det lige med hende dér - jeg føler mig ikke helt tryg ved sådan en læge blablabla-udmelding...

Godt at høre, at det ikke var noget alvorligt :-) Men ja, det er SÅ træls, når man bliver mødt af læger, der ikke liiiiiige ved, hvad de skal gøre, når man er gravid!

Vil lige sige, at jeg har fået et penicillinprodukt, der hedder Primcillin, i 39. uge. Det er det mest gennemtestede, så det må gerne bruges, hvis du får brug for penicillinbehandling :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at der ikke er tegn til svangerskabsforgiftning :)

Men hvad er dog det for en hat af en læge? Standardbehandlingen til urinvejsinfektion er penomax også til gravide :blink

 

 

Godt at høre, at det ikke var noget alvorligt :-) Men ja, det er SÅ træls, når man bliver mødt af læger, der ikke liiiiiige ved, hvad de skal gøre, når man er gravid!

Vil lige sige, at jeg har fået et penicillinprodukt, der hedder Primcillin, i 39. uge. Det er det mest gennemtestede, så det må gerne bruges, hvis du får brug for penicillinbehandling :-)

 

Min læge er IKKE god til graviditeter - hun har misset SÅ mange detaljer i løbet af graviditeten (men hun er supersød ;) )

Jeg tænker, det er begrænset, hvor svært det kan være at udskrive en recept til behandling af blærebetændelsen - som jeg jo i øvrigt ikke har mærket noget som helst til. 

 

Når I nu er så kloge - hvad kan der ske med mig/baby, hvis blærebetændelsen ikke behandles?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min læge er IKKE god til graviditeter - hun har misset SÅ mange detaljer i løbet af graviditeten (men hun er supersød ;) )

Jeg tænker, det er begrænset, hvor svært det kan være at udskrive en recept til behandling af blærebetændelsen - som jeg jo i øvrigt ikke har mærket noget som helst til.

Når I nu er så kloge - hvad kan der ske med mig/baby, hvis blærebetændelsen ikke behandles?

Blærebetændelse kan give plukkeveer, som kan føre til rigtige veer og fødsel, hvis man ik behandler det.. Andet har jeg ik hørt, der ka ske :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Blærebetændelse kan give plukkeveer, som kan føre til rigtige veer og fødsel, hvis man ik behandler det.. Andet har jeg ik hørt, der ka ske :)

 

Jeg leder lige efter det negative i ovenstående  :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg leder lige efter det negative i ovenstående :yay

Haha :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha :P

Helt korrekt. Det kan starte fødslen :)

Men man skal altså være lidt forsigtig med ikke at behandle, for en ubehandlet blærebetændelse kan sprede sig og i værste fald gå i blodet, og det er en ret farlig tilstand.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ingen af de symptomer, I beskriver! Jeg kan bare ikke sove og er svimmel. Og jeg kan læse mig til, de symptomer I har alle som én varsler snarlig fødsel! Jeg føder ALDRIG. Jeg bliver den første kvinde i verden, hvor barnet bare vokser og vokser og ikke kommer ud! :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ingen af de symptomer, I beskriver! Jeg kan bare ikke sove og er svimmel. Og jeg kan læse mig til, de symptomer I har alle som én varsler snarlig fødsel! Jeg føder ALDRIG. Jeg bliver den første kvinde i verden, hvor barnet bare vokser og vokser og ikke kommer ud! :boo

Jeg har det som dig, BSB. Bortset fra svimmelhed er det bare kvalme.... Og er 40+0 i dag med en baby skudt til omkring 4 kg i denne uge, sagde min jordemoder sidst ... :wacko  

Men ingen tegn på, at der er på vej til at ske noget... øv  :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har det som dig, BSB. Bortset fra svimmelhed er det bare kvalme.... Og er 40+0 i dag med en baby skudt til omkring 4 kg i denne uge, sagde min jordemoder sidst ... :wacko  

Men ingen tegn på, at der er på vej til at ske noget... øv  :(

Stort tillykke med milepælen i dag!!

Så må baby altså gerne snart komme.. Min svigerinde havde heller ingen tegn udover pludselige veer.. så det kan jo bare pludselig komme.. Min svigerinde mærkede f.eks. aldrig plukveer..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke med milepælen i dag!!

Så må baby altså gerne snart komme.. Min svigerinde havde heller ingen tegn udover pludselige veer.. så det kan jo bare pludselig komme.. Min svigerinde mærkede f.eks. aldrig plukveer..

 

Tak skal du have  :) Jeg satser også på det pludselige, for som sagt er der ikke tegn på noget endnu... Havde egentlig termin 1. marts, men blev så rykket til 25. februar til NF. Så måske er det bare den oprindelige, baby går efter  ;)  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske jeg gentager mig selv, men ved min første graviditet havde jeg absolut ingen tegn på noget som helst, før slimproppen kom ud om lørdagen (ofte opdager man slet ik det) og vandafgang natten til søndag.

Jeg havde knap nok plukkeveer eller noget som helst inden.

BSB, forstår godt du panikker, men som min jm sagde flere gange under fødslen "vi har aldrig ladet nogen blive derinde!" ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Et lille tilbudstip hvis nogle kunne være interesseret :) Pixizoo.dk har Fjällräven mini kråken rygsæk til 299kr. i dag frem til kl 23.00 :)

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske jeg gentager mig selv, men ved min første graviditet havde jeg absolut ingen tegn på noget som helst, før slimproppen kom ud om lørdagen (ofte opdager man slet ik det) og vandafgang natten til søndag.

Jeg havde knap nok plukkeveer eller noget som helst inden.

BSB, forstår godt du panikker, men som min jm sagde flere gange under fødslen "vi har aldrig ladet nogen blive derinde!" ;)

Hahaha, det er da i al fald altid noget :-) :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror der sniger sig et enkelt "sgu" ind i ny og næ, men generelt bander jeg ikke på skrift. Det er lidt noget andet i virkeligheden, der er jeg desværre slem til det, mest med "sgu" og "fandeme".. Prøver at lægge det fra mig, for jeg synes egentlig ikke det lyder pænt og vil ikke så gerne have at det skal være i min søns ordforråd fra start.

Mht den tråd, så spring op og fald ned på det. Folk har forskellige holdninger, det kan vi ikke gøre noget ved. Synes det er ok at snakken bliver taget. Så må man jo evt bare tage det op til efterretning og tænke "ok, det gør jeg så ikke en anden gang" eller "jeg synes stadig det var ok, så jeg ændrer ikke noget".

Du skal ikke lade dig gå på af det, det er der ingen grund til :kram2

Det er 100 år siden, men tak Emilie og Kami :-).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv det tilbud ville jeg gerne have brugt.

Det eneste vi mangler er babyalarm :D

Resten er der helt styr på..

Kunne være meget smart hvis han lige gad fortælle om han kommer inden eller efter d. 1 marts ift. flytning, men får jeg ham nok ikke til at sige .. :rolleyes

Og så har jeg en svigerinde der allerede forleden begyndte at spørge "sker der ikke snart noget, jeg er utålmodig" .. Amen altså.. Jeg er først sat til i marts. rolig.. Hvis hun allerede begynder nu.. Jesus :wacko Han kommer når han er klar.

Vil lige sige vi har købt en Phillips avent sd505 mener jeg den hedder på webhallen.dk til 440 kr med fragt og vi er så glade for den

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil lige sige vi har købt en Phillips avent sd505 mener jeg den hedder på webhallen.dk til 440 kr med fragt og vi er så glade for den

Den har vundet i tænk 2012.

Hvis i bare skal have en babyalarm så i kan høre baby og ikke temperatur og hvad man ellers kan få er den virkelig god.

Den har jeg faktisk kigget på. Og jeg gider lige præcis ikke bruge penge på at den skal kunne andet end at jeg skal kunne høre baby. 

Tusind tak :) Må have fat i sådan en!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige ringet til lægen, for vågnede med den mest sindssyge hovedpine/migræne, ondt i ørerne, kvalme og koldsved. Siger så at jeg er 36 uger henne, ja så er det et problem som vi nok ikke kan gøre så meget ved, men kig op og få målt dit blodtryk.... Har fået en tid kl 11.45, så er hoppet i seng igen... Men synes lægens svar lidt komisk, jah det kan vi ikke gøre så meget ved men okay han vil i det mindste gerne se mig til et tjek...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige ringet til lægen, for vågnede med den mest sindssyge hovedpine/migræne, ondt i ørerne, kvalme og koldsved. Siger så at jeg er 36 uger henne, ja så er det et problem som vi nok ikke kan gøre så meget ved, men kig op og få målt dit blodtryk.... Har fået en tid kl 11.45, så er hoppet i seng igen... Men synes lægens svar lidt komisk, jah det kan vi ikke gøre så meget ved men okay han vil i det mindste gerne se mig til et tjek...

 

Det lyder vel nok træls! Hader bare det der med, at når man er gravid, så er der ikke noget at gøre  :gal

Rigtig god bedring  :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige ringet til lægen, for vågnede med den mest sindssyge hovedpine/migræne, ondt i ørerne, kvalme og koldsved. Siger så at jeg er 36 uger henne, ja så er det et problem som vi nok ikke kan gøre så meget ved, men kig op og få målt dit blodtryk.... Har fået en tid kl 11.45, så er hoppet i seng igen... Men synes lægens svar lidt komisk, jah det kan vi ikke gøre så meget ved men okay han vil i det mindste gerne se mig til et tjek...

Øv øv. Stort kram herfra.. og god bedring.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv, god bedring :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER