Miss-Mette

Gæster...

28 indlæg i dette emne

Som overskriften siger, hvem har I tænkt jer at inviterer med? Er der en tradition i jeres familier om hvem der inviteres med eller er i det første par der skal holde en barnedåb af vores søskende, ligesom vi er, hvorfor ALT er op til os :(

Jeg kan se at mange af jer har en del gæster med - 40-55 personer, hvem er dog alle de mennesker?!

Hvis vi medregner vores forældre, søskende, bedsteforældre (dem der kan transporteres hjem til os) og nærmeste venner, så bliver vi kun 14 personer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi er sådan set også det første par, da ingen af min mands søskende har børn, og min brors 2 børn er ikke døbt....

Men vi har inviteret forældre og søskende (+ kærester/koner og børn) og så de allernærmeste venner.... Vi bliver 21 i alt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man invitere dem man har lyst til (og råd til)

Vi var de første i min omgangskreds (også dengang til bryllup) og vi skar der hvor VI synes.. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man invitere dem man har lyst til (og råd til)

Vi var de første i min omgangskreds (også dengang til bryllup) og vi skar der hvor VI synes.. ;)

Det var vi også det første til, og det var mildest talt p*sse hårdt at være de første til at skære fra!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var vi også det første til, og det var mildest talt p*sse hårdt at være de første til at skære fra!

Det jeg ked af.. :kram jeg har også skudt lidt bemærkninger efter mine søskende som har det nemt efter jeg har taget "strenge" valg.. men jeg har det ok med det, til både bryllup og barnedåb blev vi uvenner med en del.. men hvis man bliver sur over sådan et valg er det så folk man gerne vil have haft med ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når jeg engang skal holde en barnedåb, så er jeg heldigvis ikke den første.. MEN... Jeg skære flere fra end min lillesøster og mine veninder har gjort..

Min lillesøster havde 60 med og min veninde 56..

jeg regner med at invitere familie (vores søskende, forældre og bedsteforældre) også nogle venner.. Samlet set ville vi nok komme op omkring 40.. men bare mine søskende og forældre alene er jo 9 mennesker - også er hverken min niece eller mine søskendes kærester talt med.... Min kæreste har "heldigvis" kun en bror ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det bestemmer man helt selv!

Den første gang holdt vi havefest med helstegt pattegris, det var i slutningen af maj. Vi havde inviteret hele vos familie plus venner og var vel omkring 55-60 mennesker.

Anden gang hold vi i lejede lokaler og havde stor, hjemmelavet buffet. Der var vi lige så mange som første gang.

Tredje gang var lidt anderledes, for der var vi flyttet til Frankrig, men dåben blev holdt i DK og da vi dels skulle holde det "ude", dels ikke kunne lave så meget selv, valgte vi at holde brunch på en kro og inviterede denne gang kun familien - denne gang minus de kusiner/fætre vi ikke ser så tit og så et enkelt vennepar. Min veninde var fadder, så hun skulle jo med. Jeg mener, vi var omkring 30.

Flere af vores venneer har kun holdt for nærmeste familie og der var vi selvfølgelig ikke med, selvom de var med til vores to første, men sådan var det jo bare. Man vælger jo selv hvor stort eller småt det skal være.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde kun vores familie med til begge barnedåb, da vi vores omgangskreds ikke invitere venner med til dåb.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var de første til at holde barnedåb i vores familier. Vi valgte at invitere: bedsteforældre (4 styk), oldemor (1), søskende med vedhæng (5 styk), samt 4 - 5 hold venner.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Indtil videre har jeg en gæsteliste, der lyder på 42 personer:

Bedsteforældre (4 stk.)

Onkel og tante (2 stk.)

Oldeforældre (6 stk.)

Mor og fars onkler og tanter (11 stk.)

Mor og fars fætre og kusiner (6 stk.)

Mor og fars venner (13 stk.)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm jeg tror vi ender med at medtage den nærmeste familie og nærmeste hold venner.

Os selv (3 personer)

Vores forældre (4 personer)

Vores bedsteforælder (1 person) der selv kan transportere sig frem.

Vores søskende + påhæng (3 personer)

Mandens morbror + kone og børn (4 personer)

Mandens moster (1 person)

Mandens kusiner + påhæng (5 personer)

Nærmeste venner (2 par = 4 personer)

I alt 25 personer

Måske:

Min morbror + kone og børn (4 personer)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har valgt at kun at tage den "nærmeste" familie hvis man kan sige det sådan

Fra manden side :

Mor

Far + kæreste

Stedfar + kone, stedbror

stedfarens konens børn

moster & onkel

fætter + kæreste

Bedste forældrene

Min kæreste har en lidt indviklet familie <_<

Min side:

mine forældre

mine brødre + vedhæng ( nevøer)

mine mostre & onkler

Mine tanter & onkler

kun nogen af mine fætre og kusiner.. meget begrænset hvem jeg har inviteret af dem.

så i alt har vi inviteret 39 personer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

nå vi selv kommer så langt med koreatrolden, så ender vi allerede ret højt oppe, når vi bare har familie.

os selv ( 2 voksne og dåbsbarnet)

mine forældre ( 2 stk)

Min søster og hendes familie( 2 voksne og 3 børn)

Min farmor ( 1 stk)

Min onkel og Tante ( 2 stk.)

fætter og kusine (2 stk, så længe de ikke har partner)

Min anden onkel (1 stk. medmindre han finder en partner)

Min kusine og hendes mand (2 stk. og deres adoptivbarn)

Min moster og onkel (2 stk)

Min mands mor og hendes mand (2 stk)

Min mands far og hans kone (2 stk)

Halv bror (1 stk)

Helbror og kæreste (2 stk)

Halv bror (1 stk med mindre der er kommet en kæreste)

Halv bror og kæreste (2 stk.)

Bonusbror med kæreste og barn (3 stk.)

Moster (1 stk)

faster og hendes mand (2 stk.)

Så bare med familie er vi allerede oppe på 35 mennesker, og det er bare den nærmeste familie.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror, at når vi engang (forhåbentlig) kommer så langt, bliver nødt til at skære ind til benet. I min famile har der været tradition for at invitere mine onkler, tanter, fætre og kusiner med til mine nevøers og nieces barnedåb og konfirmationer og det samme gældende den anden vej rundt... Men af økonomiske årsager tror jeg, at vi vil nøjes med vores eget barns; forældre (2) (naturligvis :rolleyes ) søskende (3), bedsteforældre (4), onkler/tanter (7), og fætre/kusine (6)- hvilket giver 22 personer + dåbsbarn

Men det afhænger også af hvordan økonomiske og bolig situation ser ud til den tid.... Skal vi gå længere ud bliver vi også; forældres onkler/tanter (5)forældres fætre/kusiner + familie (16)og måske nogle vennepar (?) - så ryger vi på 43+

men den tager vi til den tid :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi invitere alle til glo-barnedåb og til spisning invitere vi

os

Gudforældre (2 stk. - mine forældre)

Faddere + Påhæng (7-8 stk.)

Oldemor

Venner + påhæng

Vi har sagt max 20 personer, da spisningen holdes her hjemme i stuen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har valgt at kun at tage den "nærmeste" familie hvis man kan sige det sådan

Fra manden side :

Mor

Far + kæreste

Stedfar + kone, stedbror

stedfarens konens børn

moster & onkel

fætter + kæreste

Bedste forældrene

Min kæreste har en lidt indviklet familie <_<

Bliver simpelthen nødt til at få forklaret hvordan din kærestes familie hænger sammen hi hi hi

Men her er vores foreløbige liste:

Hans side:

far og kæreste (2 )

5 søster + påhæng (9)

Morfar og kæreste (2)

3 mostre og 1 påhæng (4)

Min side:

far og kæreste (2)

søster (1)

Venner:

10 stk

Så 30 stk indtil videre...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi inviterer 56 .. :)

Bedsteforældre (6 stk.)

Onkler, tante, moster, faster, kusiner og fætre(14 stk.)

Oldeforældre (3 stk.)

Mor og fars onkler, tanter og mostre (17 stk.)

Mor og fars fætre og kusiner (16 stk.)

Så ja.. vi bliver en del .. nu er spørgsmålet så bare om vi skal gøre det hjemme, hvor vi har masser af plads og udenomsarealer til ungerne.. eller om vi skal booke os ind et sted :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tjah, vi har begge to store familier (da alle er skilt) , så derfor var vi mange.

Jeg har jo så 1 (ægte) bror + 6 halv søskende + 1 bonus bror.

og mike har 3 søskende.

og så har vi hver 2 sæt forældre...

+ i alt 6 bedsteforældre (altså børnenes oldeforældre), der stadig lever. + 2 bonus bedsteforældre på mikes side.

udover nærmeste, så var min faster og hendes mand med + en kusine med mand og barn.

Vi var 36 til dåben. og 6 afbud havde vi fået.

Vi var det første par.

ingen af vores søskende har fået børn endnu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var vist 45 til Isabellas navnefest. Men mener heller ikke vi havde nogle afbud. Vi holdte det hjemme i vores (rimelig store) stue, hvor vi havde fjernet det meste og sat borde og stole op. Men familie er ret lille. Mandens er større, og så havde vi en del venner med også :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bliver 20 inkl os selv og baby.

Det er kun forældre og søskene samt børn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det bestemmer man jo helt selv. Jeg mener vi havde omkring 28 gæster, da Isaac blev døbt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi regner med at holde barnedåb for baby i maven en gang til november. Vi forventer at invitere følgende til barnedåb: (titlerne er i forhold til barnet)

4 oldeforældre

4 bedsteforældre

5 onkler, mostre, faster

8 fætre og kusiner

vi er selv fem inkl. dåbsbarnet. Så vi bliver 26. Vi har ikke inviteret venner med til barnedåb af hensyn til, at vi har holdt det henholdsvis hos mine svigerforældre (fordi vi boede i en lille lejlighed) og hjemme. Næste gang bliver også hjemme.

Vi er ikke underlagt traditioner, vi har inviteret dem vi mente skulle deltage og har valgt gudmor og fadder ud fra vores ønsker.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til vores første barnedåb havde vi kun den nærmeste familie med. Ved nr. 2 havde vi den nærmeste familie + mine to bedste veninder som stod fadder til Laura. Begge gange har vi været ca. 25 mennesker.

Hvis vi engang skal have et 3. barn, skal der heller ikke flere med til dåben. Jeg synes det er en dag for de nærmeste og jeg synes også det er rart at det ikke bliver for stort et selskab, da dåbsbarnet stadig kræver det samme af mor den dag som på alle andre dage, og derfor er der ingen grund til at lave ekstra stres på ved at invitere en hel masse mennesker.

b

Kam

Rikke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi inviterede HELE familien og alle vennerne med - vi var 120 :-)

Var så lykkelige over, at det endelig var lykkedes at blive forældre og da jeg havde været meget syg og indlagt under graviditeten og var mat de første måneder efter fødslen, så var det SKØNT at kunne se alle igen og dele vores store dag med dem.

Jeg har også tit tænkt over at de børn hvor vi har været inviteret til barnedåb, dem føler man på en måde at man kender bedre end dem hvor man bare får et kort eller hører at de har født og så ser barnet efter noget tid. Den første gruppe kan jeg altid huske navn og nogenlunde alder på og føler jeg har et forhold til, den anden gruppe glider lidt sammen for mig, jeg kan ikke altid huske hvad de hedder eller forholde mig til hvor gamle de egentlig er.

Det var også een af grundene til, at vi ville give alle i familien chancen for at lære vores søn at kende og få en relation til ham fra starten...

Selvom man er mange behøver det ikke bliver super dyrt. Vi lejede et billigt lokale og 2 serveringspiger til at anrette, rydde af og vaske op, men lavede så selv maden til en lækker buffet i dagene før og dækkede selv borde og den slags.

Mange hilsner

Solskin

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var vist 40-50 personer. Det var forældre, søskende, enkelte andre familiemedlemmer (onkler mv der står os meget, meget nær) og en masse venner. Med børn løber det hurtigt op. Men det kommer jo an på hvor stor ens familie og omgangskreds er! :loveshower Vi har også været til en barnedåb med otte gæster i alt :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER