MforMor

Baby-smalltalk III

5,350 indlæg i dette emne

Gunsen havde tisset igennem natdragten i nat :rolleyes OP og skifte tøj og lagen...

I morges vækker hun mig for 4. dag i træk kl 5.50 på slaget ved, at hun laver en gigantisk lorteble, strækker sig i søvne og nedlader sig så til at åbne øjnene og kigge sådan halvsurt på mig og næsten sige "Og du har ikke tænkt dig at skifte mig eller hvad?! Vi er faktisk nogen, der godt vil sove videre"... jeg skifter hende, hvorefter ungen kræver babs og så falder i søvn.

Hvorefter Inger kaldte på mig.

Og så ammede jeg også lige lillerøven 3 gange yderligere i nat, skal det siges...

Vi skal i Magasin i dag - der kommer snart børnepenge... Gunvor skylder mor noget pænt. Fx. en ny BH til at rette slaskedukkerne op i nogenlunde acceptabel højde - og JA, jeg taler om mine babser....

Det lyder som en gang lort, men hvor er du sød og sjov :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

I øvrigt tør jeg næsten ikke skrive det og måske jinxe, men det går bare så godt med at putte i sengen. :blush :wub

Han græder lidt, men slet ikke så voldsomt som før, så jeg tror virkelig han har været overtræt, fordi jeg ikke var OBS nok på hans signaler. :blush

Nogle gange får jeg måske lagt ham lidt for tidligt, men så ligger han bare i sengen og kigger og smågræder lidt ind i mellem. Og her til morgen tog jeg tid - der gik 20 minutter fra jeg lagde ham til han sov - det føles længe når man bare ligger der, men i virkeligheden er det jo ikke slemt.

Nu skal han så bare lære, at sove i barnevognen når vi er ude. ;)

Og så vil jeg om nogle dage prøve at lægge ham og gå, og se om det går godt. :)

Hvor er det skønt at høre :glad :biglove

Jeg skal prøve at putte Arthur uden at amme i søvn i aften :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det skønt at høre :glad :biglove

Jeg skal prøve at putte Arthur uden at amme i søvn i aften :unsure

Hvorfor?

Edit: nåeh, ikke uden at amme, men uden at, 'amme i søvn'. Jeg forstår ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lily har været vågen i 6,5 time i dag :blink

Hun vågnede fra lur kl. 12, vi var i Tivoli kl. 14, og derinde havde hun altså bestemt ikke tænkt sig at sove. Nøj jeg har lidt dårlig samvittighed :unsure Men sådan er det jo at være barn nr. 2. Hun må være pænt overstimuleret :wacko

Men hun er nu en sej baby! Hun klarede det hele i stiv arm og smil (og gab ;)) Hun faldt i søvn med det samme bilen kørte, og vi lagde hende direkte ind i seng - så altså uden aftensmad :unsure

Ej hvor er jeg altså bare bedst til en helt almindelig barselsdag, hvor jeg 100 % kan imødekomme hendes behov :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det skønt at høre :glad :biglove

Jeg skal prøve at putte Arthur uden at amme i søvn i aften :unsure

Spændende :goodluck

Jeg ammede Theo i søvn til han var 6 mdr., mener jeg. Det blev ret tungt i armene til sidst :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I siger selvfølgelig noget med våd sårheling. Jeg må læse lidt mere om det :lovebk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lily har været vågen i 6,5 time i dag :blink

Hun vågnede fra lur kl. 12, vi var i Tivoli kl. 14, og derinde havde hun altså bestemt ikke tænkt sig at sove. Nøj jeg har lidt dårlig samvittighed :unsure Men sådan er det jo at være barn nr. 2. Hun må være pænt overstimuleret :wacko

Men hun er nu en sej baby! Hun klarede det hele i stiv arm og smil (og gab ;)) Hun faldt i søvn med det samme bilen kørte, og vi lagde hende direkte ind i seng - så altså uden aftensmad :unsure

Ej hvor er jeg altså bare bedst til en helt almindelig barselsdag, hvor jeg 100 % kan imødekomme hendes behov :blush

Jeg for det også piv ringe af sådanne dage, men Nohr er også 2. barns sej og tager det ret meget i stiv arm.

Han kan forresten slet ikke finde ud af at sove ude mere :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I siger selvfølgelig noget med våd sårheling. Jeg må læse lidt mere om det :lovebk

Altså jeg havde aldrig prøvet det før og forstod det overhovedet heller ikke, men hold nu op hvor blev jeg overrasket over effekten :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg for det også piv ringe af sådanne dage, men Nohr er også 2. barns sej og tager det ret meget i stiv arm.

Han kan forresten slet ikke finde ud af at sove ude mere :(

Præcis :unsure Og så var der bare absurd mange mennesker i dag :blink

Sove udenfor generelt eller sove, når I er ude?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor?

Edit: nåeh, ikke uden at amme, men uden at, 'amme i søvn'. Jeg forstår ;)

Haha, det havde jeg faktisk først skrevet, men ændrede så. Helt ond er jeg ikke :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Præcis :unsure Og så var der bare absurd mange mennesker i dag :blink

Sove udenfor generelt eller sove, når I er ude?

Han sover godt udenfor (herhjemme), eller altså, godt i 40 minutter ;) men sådan er han vidst bare. Men når vi er ude er det meget svært for ham at sove! Der skal være de helt rigtige betingelser = ro! Og så det faktum at han IKKE kan ammes ude, fordi han ikke kan koncentrere sig, gør også at han ikke kan sove fordi han er sulten.

Underligt nok er han ok glad alligevel, men jeg for mega dårlig samvittighed!

Jeg er i hvert fald glad for at vi holder sommerferie hjemme :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spændende :goodluck

Jeg ammede Theo i søvn til han var 6 mdr., mener jeg. Det blev ret tungt i armene til sidst :blink

Jeg ligger ned så det problem har jeg ikke, men den sidste uges tid har det bare taget flere timer :unsure så nu må jeg prøve noget andet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han sover godt udenfor (herhjemme), eller altså, godt i 40 minutter ;) men sådan er han vidst bare. Men når vi er ude er det meget svært for ham at sove! Der skal være de helt rigtige betingelser = ro! Og så det faktum at han IKKE kan ammes ude, fordi han ikke kan koncentrere sig, gør også at han ikke kan sove fordi han er sulten.

Underligt nok er han ok glad alligevel, men jeg for mega dårlig samvittighed!

Jeg er i hvert fald glad for at vi holder sommerferie hjemme :)

Ah okay :)

Lily havde i øvrigt også et par måneder, hvor hun kun tog 30-40 min.s lure. Og det er faktisk lykkedes os (7-9-13!!!) at få hende vænnet til at sove længere nu :o Det er en mega lettelse. Min SP sagde, at ingen babyer får sovet det de skal på så kort en lur :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ah okay :)

Lily havde i øvrigt også et par måneder, hvor hun kun tog 30-40 min.s lure. Og det er faktisk lykkedes os (7-9-13!!!) at få hende vænnet til at sove længere nu :o Det er en mega lettelse. Min SP sagde, at ingen babyer får sovet det de skal på så kort en lur :unsure

J var også meget fast typen der sov præcis 42 minutters lur (alt for mange gange om dagen) i nok 3,5-4 måneder. Måske en lidt længere en 2 gange om ugen :rolleyes

Da han blev 6,5-7 måneder ændrede alt sig og nu kan jeg ikke huske hvornår han har sovet mindre end 1,5 time - også inden han skar ned til en lur.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ah okay :)

Lily havde i øvrigt også et par måneder, hvor hun kun tog 30-40 min.s lure. Og det er faktisk lykkedes os (7-9-13!!!) at få hende vænnet til at sove længere nu :o Det er en mega lettelse. Min SP sagde, at ingen babyer får sovet det de skal på så kort en lur :unsure

Nej det er også virkelig synd for ham! Det lykkes af og til at han snupper 1,5 time, men det er ikke særlig tit. Jeg har prøvet det meste. Den eneste måde jeg kan give ham lange lure, er hvis vi ligger sammen og jeg ammer ham videre når han vågner, men det er bare ikke rigtig holdbart.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej det er også virkelig synd for ham! Det lykkes af og til at han snupper 1,5 time, men det er ikke særlig tit. Jeg har prøvet det meste. Den eneste måde jeg kan give ham lange lure, er hvis vi ligger sammen og jeg ammer ham videre når han vågner, men det er bare ikke rigtig holdbart.

Vi har vugget hende undervejs i hendes lur - både når hun gav lyd, men også bare sådan indimellem. Lige pludselig begyndte det at virke, og nu behøver vi næsten ikke at gøre det mere. Det er som om, at hun mere og mere har vænnet sig til at sove hen over de 30 min.

Men det er noget, der er sket inden for de sidste 1-2 uger. Så måske e det også bare afstanden til sidste tigerspring, der har gjort det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh hvor jeg føler mig velsignet når jeg læser om jeres babyer og søvn. Line tager om dagen et stræk på 3-4 timer, et på 1-2 timer og så måske lige en sidste lur på 15-30 minutter. Hun falder i søvn til nat et sted mellem 21 og 23, sover gerne 5-7 timer i første stræk og så 1-4 timer efter amning.

Åh hvor jeg håber det fortsætter!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh hvor jeg føler mig velsignet når jeg læser om jeres babyer og søvn. Line tager om dagen et stræk på 3-4 timer, et på 1-2 timer og så måske lige en sidste lur på 15-30 minutter. Hun falder i søvn til nat et sted mellem 21 og 23, sover gerne 5-7 timer i første stræk og så 1-4 timer efter amning.

Åh hvor jeg håber det fortsætter!

Altså, jeg troede, at du havde fået besked på at holde igen med de piller der ;) :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh hvor jeg føler mig velsignet når jeg læser om jeres babyer og søvn. Line tager om dagen et stræk på 3-4 timer, et på 1-2 timer og så måske lige en sidste lur på 15-30 minutter. Hun falder i søvn til nat et sted mellem 21 og 23, sover gerne 5-7 timer i første stræk og så 1-4 timer efter amning.

Åh hvor jeg håber det fortsætter!

Tør næsten ikke skrive det :blush Men sådanså Lilys lure også ud i samme alder (indtil tigeren ramte <_<)

Dog har hendes nætter aldrig været så gode somdu beskriver der. Nyd det :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså, jeg troede, at du havde fået besked på at holde igen med de piller der ;) :kiss

:D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tør næsten ikke skrive det :blush Men sådanså Lilys lure også ud i samme alder (indtil tigeren ramte <_<)

Dog har hendes nætter aldrig været så gode somdu beskriver der. Nyd det :kiss

Ja, jeg kan godt huske Lily sov rigtig godt og jeg håber at Line ikke kopiere Lily. Vi er lige startet på tigeren og indtil videre mærker jeg den ikke, men der er stadig 28 dage tilbage :unsure

Tro mig, jeg nyder det!! Jeg har prøvet at have en antisovebaby/barn og hvor er jeg glad for jeg fik dem i den rækkefølge!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, jeg kan godt huske Lily sov rigtig godt og jeg håber at Line ikke kopiere Lily. Vi er lige startet på tigeren og indtil videre mærker jeg den ikke, men der er stadig 28 dage tilbage :unsure

Tro mig, jeg nyder det!! Jeg har prøvet at have en antisovebaby/barn og hvor er jeg glad for jeg fik dem i den rækkefølge!

Sofie sov ligeså godt som Lily dengang ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ARTHUR SOVER! 7-9-13 og antijinx!

Jeg føler altså et lille stik i hjertet når jeg giver ham sutten i stedet for at amme i søvn, især når han bare kigger på mig med sine store øjne og prøver at rulle hen til mig. Åh, jeg bliver aldrig god til det her :rolleyes

Men han faldt i søvn uden at være ked, han lå og grinede og snakkede og så faldt han til ro og lagde sig til at sove. Så jeg synes det var mere end vellykket, men føler alligevel sådan lidt meh.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, jeg kan godt huske Lily sov rigtig godt og jeg håber at Line ikke kopiere Lily. Vi er lige startet på tigeren og indtil videre mærker jeg den ikke, men der er stadig 28 dage tilbage :unsure

Tro mig, jeg nyder det!! Jeg har prøvet at have en antisovebaby/barn og hvor er jeg glad for jeg fik dem i den rækkefølge!

Nu skal jeg jo bestemt ikke klage, for lige pt sover han godt, men det du nævner med rækkefølgen har jeg virkelig sagt til mig selv mange gange når jeg har stået alene hjemme med skrigende unge på 8. time. Det havde virkelig været forfærdeligt hvis jeg skulle tage mig af et andet barn oveni! :O

Håber nr 2 bliver et ægte englebarn (det er Arthur jo også, men de første par måneder not so much!).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ARTHUR SOVER! 7-9-13 og antijinx!

Jeg føler altså et lille stik i hjertet når jeg giver ham sutten i stedet for at amme i søvn, især når han bare kigger på mig med sine store øjne og prøver at rulle hen til mig. Åh, jeg bliver aldrig god til det her :rolleyes

Men han faldt i søvn uden at være ked, han lå og grinede og snakkede og så faldt han til ro og lagde sig til at sove. Så jeg synes det var mere end vellykket, men føler alligevel sådan lidt meh.

:glad

Hurraaaa!

Kan nu godt forstå dit stik i hjertet. :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER