MforMor

Baby-smalltalk III

5,350 indlæg i dette emne

Babyblue / jeg mener bestemt det er et skråplan at vugge sine børn i søvn. Det er jo ikke i deres interesse at være afhængig af at blive vugget.. Mange babyer sover fint og nemt men mange skal altså også lære det.

Vores første sov kun i bevægelse, var der et rødt lys vågnede hun- jeg var ved at få spat! Vi havde også en slyngevugge men der sov hun jo kun når den blev rokket, så lå jeg der på en måtte under slyngevuggen, så jeg kunne blunde og daske til den hver 2. Minut.. Det holder ikke og gavner ingen.

Jeg valgte den dyre løsning at tage på det private Barselshotel i Gentofte hvor de lærte hende, meget nænsomt og roligt at falde i søvn selv.

Men har man ikke mulighed for at tage derhen ville jeg finde min sidste energi frem og aftale med mig selv at nu skal der læres det der med at sove. Fortæl ham hvad du gør, ( altså nu lægger jeg dig ned nu skal du sove en dejlig lur etc) og gi ham sutten og nusseklud etc og så hvis han skriger siger du shhhhh.. Muligvis lige vugge nogle sekunder men når der er ro på skal derstoopes med det samme. Mine børn og mange andre sover bedst på siden, fordi man tit bliver puttet med fuld mave og så er det rart at ligge sådan. ( Sundhedsstyrelsen siger det må man ikke meeeen) min datter fik tit en klud på øjnene eller huen lige lidt ned for at skærme af.

Så det kan tage novet tid og hvis han kommer hurtigt op af søvnen igen så gør det samme igen.. Lidt forenklede udgave af hvad de gør på det private Barselshotel.

Men tro på det er fantastisk og trygt for børn at kunne sove hvor som helst uden bevægelse uden at være afhængig af vugge, bv etc.

( sidst men ikke mindst sørg for han er propmæt når han skal lægges )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har bideringen og Clara er overhovedet ikke interesseret i den. Men hun har selvfølgelig heller ingen tænder endnu, så måske kommer interessen sammen med dem :P

Jeg kan godt lide dem fra hevea fra Matas fordi de er lavet i naturgummi og derfor kan koges modsat giraffen :) ( den kan vist ikke koges i en gryde )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Yay, puttesucces! Måske er der endelig håb forude! :yay 

- Det tog "kun" 1 time

- Hun sov allerede kl 21

- Hun græd nææsten ikke undervejs

- Hun faldt i søvn i sengen uden at blive vugget i armene 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Yay, puttesucces! Måske er der endelig håb forude! :yay

- Det tog "kun" 1 time

- Hun sov allerede kl 21

- Hun græd nææsten ikke undervejs

- Hun faldt i søvn i sengen uden at blive vugget i armene

:yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Yay, puttesucces! Måske er der endelig håb forude! :yay

- Det tog "kun" 1 time

- Hun sov allerede kl 21

- Hun græd nææsten ikke undervejs

- Hun faldt i søvn i sengen uden at blive vugget i armene

:yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Yay, puttesucces! Måske er der endelig håb forude! :yay

- Det tog "kun" 1 time

- Hun sov allerede kl 21

- Hun græd nææsten ikke undervejs

- Hun faldt i søvn i sengen uden at blive vugget i armene

Sådan, hvor sejt! :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, nu har jeg nogenlunde ro på. Nu tænker jeg bare højt, og hvis du synes det er noget bras jeg fyrer af, så glemmer du det bare igen :D

Men, jeg tænker at det måske først og fremmest handler om at finde en løsning som I begge er tjent med? Måske er det nemmere hvis du ikke betragter det som dårlige vaner, men mulige løsninger?

Du nævner at bv indenfor er et skråplan - er det fordi du ser det som en dårlig vane som måske bliver svær at ændre? Jeg er selvfølgelig sær på mange områder, men jeg tror ikke rigtig på at så små børn kan få dårlige vaner. Jeg tror på at man som forælder møder barnet hvor det er, og forsøger at finde en løsning hvor brnets behov imødekommes på en måde som er god for alle. Deraf mit forslag om bv - hvis den kan gøre at han sover trygt og du får et afbræk (med god samvittighed!!!), så ville jeg da give det et forsøg eller 10! Og ja, i starten er du så ikke ude over det med at vugge i søvn, men du er et skridt tættere på - og hvis han først begynder at kunne falde i søvn i bv, så vil du også en dag kunne overføre det til sengen tænker jeg.

Jeg kan sagtens følge din logik, og det er gode råd, du skriver. :kram2

Jeg kan bare mærke, at for mig vil det være et skridt tilbage at hive barnevognen op fra kælderen og bruge den indenfor. Han har ikke ligget i den i flere uger, og han har aldrig været sådan vild med at sove i den, selv den gang han sov nemt. Det var et par gode uger. ;)

Jeg bliver nok lidt stædig :blush og tænker, at det skal sgu og for h... kunne lade sig gøre, at han sover i den seng! Eller egentlig hvor som helst, med den rette putterutine.

Selvom det måske kunne lykkes med barnevognen for nu, så vil det stadig kun være en mellemregning.

Men jeg er stadig for så vidt enig med dig i, at man ikke giver dem dårlige vaner nu. Jeg ville med glæde hoppe på tungen i den seng, hvis han bare ikke blev så ked og gal. :(

I øvrigt tuder og raser han også, når vi vugger ham. Det går bare hurtigere over, hvis han er i armene hele tiden. Så jeg har accepteret, at han bare er sådan et barn, der har brug for at stresse af ved at give los, og det er også ok. Jeg vil bare gerne væk fra, at det kun kan afhjælpes i armene.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Babyblue / jeg mener bestemt det er et skråplan at vugge sine børn i søvn. Det er jo ikke i deres interesse at være afhængig af at blive vugget.. Mange babyer sover fint og nemt men mange skal altså også lære det.

Vores første sov kun i bevægelse, var der et rødt lys vågnede hun- jeg var ved at få spat! Vi havde også en slyngevugge men der sov hun jo kun når den blev rokket, så lå jeg der på en måtte under slyngevuggen, så jeg kunne blunde og daske til den hver 2. Minut.. Det holder ikke og gavner ingen.

Jeg valgte den dyre løsning at tage på det private Barselshotel i Gentofte hvor de lærte hende, meget nænsomt og roligt at falde i søvn selv.

Men har man ikke mulighed for at tage derhen ville jeg finde min sidste energi frem og aftale med mig selv at nu skal der læres det der med at sove. Fortæl ham hvad du gør, ( altså nu lægger jeg dig ned nu skal du sove en dejlig lur etc) og gi ham sutten og nusseklud etc og så hvis han skriger siger du shhhhh.. Muligvis lige vugge nogle sekunder men når der er ro på skal derstoopes med det samme. Mine børn og mange andre sover bedst på siden, fordi man tit bliver puttet med fuld mave og så er det rart at ligge sådan. ( Sundhedsstyrelsen siger det må man ikke meeeen) min datter fik tit en klud på øjnene eller huen lige lidt ned for at skærme af.

Så det kan tage novet tid og hvis han kommer hurtigt op af søvnen igen så gør det samme igen.. Lidt forenklede udgave af hvad de gør på det private Barselshotel.

Men tro på det er fantastisk og trygt for børn at kunne sove hvor som helst uden bevægelse uden at være afhængig af vugge, bv etc.

( sidst men ikke mindst sørg for han er propmæt når han skal lægges )

Tak for dine erfaringer :kram2

Jeg har for flere uger siden kapituleret, og han sover nu på siden op ad mig - så både på siden, tæt på mig og nogle gange under min dyne. Vi lever livet på kanten. ;)

Når han først kommer i gang, så kan jeg seriøst ikke få ørenlyd. Han skriger virkelig højt. ;)

Alligevel prøver jeg at berolige ham, sige shh eller fløjte (det falder han til ro af, hvis han kan høre det ;)).

Lige pludselig er det som om, at han har raset færdigt, og så tager han imod sutten og falder i søvn. Men kun hvis han er i mine arme - det er mange uger og et par tigerspring siden, at han er faldet i søvn fra "døsig men vågen" tilstand i seng eller lift.

Suk, altså. Jeg er bare så ked af, at det lille menneske skal være så ked af det når han skal sove. :(

Og jeg føler, at jeg burde kunne regne et eller andet ud, baseret på hans signaler og opførsel, og gøre noget anderledes og hjælpe ham. Jeg føler mig virkelig som en fiasko, fordi jeg bare ikke kan gøre det rigtige. :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for dine erfaringer :kram2

Jeg har for flere uger siden kapituleret, og han sover nu på siden op ad mig - så både på siden, tæt på mig og nogle gange under min dyne. Vi lever livet på kanten. ;)

Når han først kommer i gang, så kan jeg seriøst ikke få ørenlyd. Han skriger virkelig højt. ;)

Alligevel prøver jeg at berolige ham, sige shh eller fløjte (det falder han til ro af, hvis han kan høre det ;)).

Lige pludselig er det som om, at han har raset færdigt, og så tager han imod sutten og falder i søvn. Men kun hvis han er i mine arme - det er mange uger og et par tigerspring siden, at han er faldet i søvn fra "døsig men vågen" tilstand i seng eller lift.

Suk, altså. Jeg er bare så ked af, at det lille menneske skal være så ked af det når han skal sove. :(

Og jeg føler, at jeg burde kunne regne et eller andet ud, baseret på hans signaler og opførsel, og gøre noget anderledes og hjælpe ham. Jeg føler mig virkelig som en fiasko, fordi jeg bare ikke kan gøre det rigtige. :(

Nu ved jeg ikke hvor gammel han er, men vores den yngste havde en periode for en måned siden hvor han skreg i en times tid i vore arme indtil han overgav sig og faldt i søvn i vore arme. Det var hårdt! Men nu er der langt mindre af det, og han falder hurtigere til ro og kan lægges i sin lift, hvorefter han falder i søvn selv. Nogle gange må han op igen og vugges til ro, inden han igen kan lægges vågen ned, indtil han falder i søvn. Hvid støj ved sengen hjælper gevaldigt. Vi har opdaget at han bliver utrøstelig og ikke kan falde i søvn selv hvis vi putter ham for sent.

Måske kan mine erfaringer hjælpe noget, men ellers så er der jo bare forskel på børn. Vi prøvede alle de samme ting med vores ældste, og det virkede bare ikke. Så de er forskellige.

Kram.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror de februarbabyer er nogle banditter.

Grunden til jeg foreslår bv er at du kan vugge ham i den (måske?), så du i det mindste ikke smadrer din ryg. Forhåbentlig vil han blive tryg ved den og du kan begynde at vugge mindre og mindre og til sidst overføre ham til sengen.

Pas på med at se det som et nederlag og et skridt tilbage - du er en god og opmærksom mor, og du afprøver forskellige ting for at imødekomme din søns behov bedst muligt. Det er succes i sig selv :kram2

Evt prøv transfer til bv - så kan du måske lulle ham videre i søvnen hvis han vågner op.

Og så vil jeg lige til slut tilføje at det for alvor rykkede her da jeg accepterede situationen. Jeg gav efter og sagde til mig selv at det var ok at han sov på mig, og at det var sådan det var. Jeg foretrak rt trygt barn over (samfundsbestemte) principper. Bum, ungen sov trygt og dejligt i bv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og så synes jeg du på forhånd skal gøre op med dig selv hvad du kan klare. Jeg kan fx ikke klare gråd/skrig og jeg kan ikke lade Arthur ligge i bv/seng hvis han græder (ikke at jeg dømmer nogen overhovedet, men efter 2 måneder med nonstop gråd og skrig kan JEG bare ikke rumme det), så derfor ville det ikke være en metode for mig, og jeg fandt hurtigt ud af at det ikke hjalp en skid, hvis jeg ikke selv var tryg og rolig ved den måde jeg forsøgte at putte. Giver drt mening?

Edit. Sagt på en anden måde - du skal have dig selv med i det! Hvis du er usikker og føler det er forkert/har en dårlig mavefornemmelse, s er det ikke den vej du skal gå :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu ved jeg ikke hvor gammel han er, men vores den yngste havde en periode for en måned siden hvor han skreg i en times tid i vore arme indtil han overgav sig og faldt i søvn i vore arme. Det var hårdt! Men nu er der langt mindre af det, og han falder hurtigere til ro og kan lægges i sin lift, hvorefter han falder i søvn selv. Nogle gange må han op igen og vugges til ro, inden han igen kan lægges vågen ned, indtil han falder i søvn. Hvid støj ved sengen hjælper gevaldigt. Vi har opdaget at han bliver utrøstelig og ikke kan falde i søvn selv hvis vi putter ham for sent.

Måske kan mine erfaringer hjælpe noget, men ellers så er der jo bare forskel på børn. Vi prøvede alle de samme ting med vores ældste, og det virkede bare ikke. Så de er forskellige.

Kram.

Han er 4 måneder gammel, i tigerspring og ved at skifte søvnmønster - så det er generelt lidt op ad bakke. ;)

Jeg har prøvet at rykke hans sengetid tidligere, men så passer det ikke med, at han kan få en flaske inden sengetid. Han skal helst have dem med tre timers mellemrum, ellers får han ondt i maven.

Det er ikke nemt. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og så synes jeg du på forhånd skal gøre op med dig selv hvad du kan klare. Jeg kan fx ikke klare gråd/skrig og jeg kan ikke lade Arthur ligge i bv/seng hvis han græder (ikke at jeg dømmer nogen overhovedet, men efter 2 måneder med nonstop gråd og skrig kan JEG bare ikke rumme det), så derfor ville det ikke være en metode for mig, og jeg fandt hurtigt ud af at det ikke hjalp en skid, hvis jeg ikke selv var tryg og rolig ved den måde jeg forsøgte at putte. Giver drt mening?

Det giver mening! Jeg går overhovedet ikke ind for, at de skal græde sig i søvn uden at en forælder er i rummet - heller ikke bare 2 minutter.

Når han græder prøver jeg også at rumme det, men nogle gange magter jeg det ikke og bliver irriteret, og så bliver han jo dybt ulykkelig. :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det giver mening! Jeg går overhovedet ikke ind for, at de skal græde sig i søvn uden at en forælder er i rummet - heller ikke bare 2 minutter.

Når han græder prøver jeg også at rumme det, men nogle gange magter jeg det ikke og bliver irriteret, og så bliver han jo dybt ulykkelig. :(

Jeg tilføjede lige lidt mere :D

Det kan jeg godt forstå. Hilsen moren, der har råbt af sit spædbarn i frustration :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror de februarbabyer er nogle banditter.

Grunden til jeg foreslår bv er at du kan vugge ham i den (måske?), så du i det mindste ikke smadrer din ryg. Forhåbentlig vil han blive tryg ved den og du kan begynde at vugge mindre og mindre og til sidst overføre ham til sengen.

Pas på med at se det som et nederlag og et skridt tilbage - du er en god og opmærksom mor, og du afprøver forskellige ting for at imødekomme din søns behov bedst muligt. Det er succes i sig selv :kram2

Evt prøv transfer til bv - så kan du måske lulle ham videre i søvnen hvis han vågner op.

Og så vil jeg lige til slut tilføje at det for alvor rykkede her da jeg accepterede situationen. Jeg gav efter og sagde til mig selv at det var ok at han sov på mig, og at det var sådan det var. Jeg foretrak rt trygt barn over (samfundsbestemte) principper. Bum, ungen sov trygt og dejligt i bv.

Jeg har jo for nogle uger siden fundet fred med, at han sov på mig eller i viklen, stik imod samfundets accept, som du skriver. Men det er jo ikke engang en løsning længere, fordi han stadig bliver ked og gal. :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har jo for nogle uger siden fundet fred med, at han sov på mig eller i viklen, stik imod samfundets accept, som du skriver. Men det er jo ikke engang en løsning længere, fordi han stadig bliver ked og gal. :prik

Men du er der for ham og hos ham :kram2

Jeg tror jeg ville prøve transfer til bv hvis jeg var dig. Og så prøv at lade være med at se det som en fiasko hvis det ikke går, men husk i stedet på hvor dejlig en mor du er at være så opmærkSom på sit barns behov.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan får man røglugt ud af en barnevogn? Vi har været til fødselsdag i dag, med grill/bål i haven. Jeg synes ellers jeg var påpasselig med hvor vognen var, og alligevel stinker den :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må hellere få købt den giraf så :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan får man røglugt ud af en barnevogn? Vi har været til fødselsdag i dag, med grill/bål i haven. Jeg synes ellers jeg var påpasselig med hvor vognen var, og alligevel stinker den :(

Vasker dét man kan og så ellers er tålmodig tror jeg :) får den ud i luften så meget som muligt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vasker dét man kan og så ellers er tålmodig tror jeg :) får den ud i luften så meget som muligt...

Jeg må i gang med at vaske så. Bvadr!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men du er der for ham og hos ham :kram2

Jeg tror jeg ville prøve transfer til bv hvis jeg var dig. Og så prøv at lade være med at se det som en fiasko hvis det ikke går, men husk i stedet på hvor dejlig en mor du er at være så opmærkSom på sit barns behov.

Tak :kram2

Sp kommer i dag til 4 måneders besøg, så hører jeg lige, om hun har nogen gode råd. Jeg har dog på fornemmelsen, at hun bare vil opfordre mig til at lægge ham i seng og så gradvist lære ham, at han skal sove der.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er app'en "vidunderlige uger" pengene værd? Hvad kan den?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er app'en "vidunderlige uger" pengene værd? Hvad kan den?

Vi har været glade for den :) den fortæller hvornår og hvor lange tigerspringene er, tegn på dem + den giver gode råd til at hjælpe baby igennem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har været glade for den :) den fortæller hvornår og hvor lange tigerspringene er, tegn på dem + den giver gode råd til at hjælpe baby igennem.

Okay, jeg troede bare den var lidt ligesom en e-bog :D

Jeg tror jeg køber den, så dyr var den heller ikke :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Scheisse- Gunvor holdt mig vågen i nat mellem 1 og 3 og så 4-5 igen. Hun vågnede 6.20.
Hun har dårlig mave, og jeg skifter bleer hele tiden. hun vil spise hele tiden uden at være sulten, og hun er pt. oppe på 3 lure i dag, hvor den længste har været på 30 minutter. Hun er i et mæææærkeligt og sur/træt/pylret humør, og jeg er også RØV træt. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER