MforMor

Baby-smalltalk III

5,350 indlæg i dette emne

Ja hvorfor egentligt sove, når man kan øve sig i det der kravlestilling?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Dejligt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja hvorfor egentligt sove, når man kan øve sig i det der kravlestilling?

Eller i at stille sig op uden hjælp fra noget? De er snu de unger der - med at udnytte den tid man har jo :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det fedt. Er sikker på det nok skal blive bedre med det græderi. Sådan var det jo også her. Nu er vi 99% ude over det

Det er så dejligt. Tænk, at jeg har været så nervøs for det. :blush

Jeg husker også på, at der nok skal komme perioder hvor det igen bliver udfordrende, men jeg tror nu på, at har man først etableret en god vane med at falde i søvn i sengen, så skal det nok vende tilbage. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, hvordan er det med babyer og løs mave? Guns har de sidste par dage lavet bleer i ét væk - konsistensen er til den tynde side, men ikke decideret ildelugtende eller sådan rigtig diarré-vandet.

I går var hun sur, men hun vil gerne både spise og drikke og i dag er hun i et fint humør. Skal jeg kontakte lægen? Hun er oppe på 3 bleer allerede nemlig :chin:

Har hun en tand på vej?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Arrrgh, J har fået lactulose til at sætte gang i maven, og det er længere og længere tid om at virke. Nu er han lagt i seng uden at have skidt, så det sker nok i nat - og nu er jeg nervøs for, at hans gode soverytme bliver ødelagt, når jeg skal have ham ud af sengen og skiftet.

Han har faktisk ikke skidt om natten siden han var et par uger gammel og alligevel vågnede hver anden time ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eller i at stille sig op uden hjælp fra noget? De er snu de unger der - med at udnytte den tid man har jo :rolleyes

 

Nej, tiden skal ikke spildes! Jeg synes faktisk tit C har lært noget nyt lige ved puttetid hvor hun burde være træt. Det var det samme da hun begyndte at trille.

Og hvorfor er det også lige at en tremmeseng skal være det aller bedste sted at få fat og øve sig i at stå op? Det er jo slet ikke til at modstå :rolleyes 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, tiden skal ikke spildes! Jeg synes faktisk tit C har lært noget nyt lige ved puttetid hvor hun burde være træt. Det var det samme da hun begyndte at trille.

Og hvorfor er det også lige at en tremmeseng skal være det aller bedste sted at få fat og øve sig i at stå op? Det er jo slet ikke til at modstå :rolleyes

Ja, i perioder med nye "tricks" er vi garanteret urolige aftener herhjemme. Han sover gerne lidt, og så er det som om at han kommer i tanke om "nå ja, det ku jeg da også øve mig på". Om han er møgtræt eller bliver lagt lige når han viser første tegn på han er lidt søvnig. Ligegyldigt :rolleyes

Åh ja, den tremmeseng er jo faktisk genial til den slags :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Endnu en succesaften hvor farmand har klaret børnene alene, mens jeg var ude :glad

Hvor er det skønt at kunne have aftenaftaler igen :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, tiden skal ikke spildes! Jeg synes faktisk tit C har lært noget nyt lige ved puttetid hvor hun burde være træt. Det var det samme da hun begyndte at trille.

Og hvorfor er det også lige at en tremmeseng skal være det aller bedste sted at få fat og øve sig i at stå op? Det er jo slet ikke til at modstå :rolleyes

Jeg læste et sted (har glemt hvorhen) at børns hjerner nettop er mest modtagelige for indlæring lige inden søvn (til lur eller til nat). Det giver jo mening, da de bagefter får mulighed for at sove, hvilket er med til at "gemme" den nye indlæring i hjernen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Endnu en succesaften hvor farmand har klaret børnene alene, mens jeg var ude :glad

Hvor er det skønt at kunne have aftenaftaler igen :yay

Jeg er så misundelig, at det gør ondt! :( Jeg fik tilbudt en billet til Coldplay i går og ville have givet min højre arm, for at kunne tage med. Jeg kan snart ikke det her afhængighedsfis mere :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Albert tog lige 9 timer i træk i nat, fik en flaske, tog sutten, og sov lige 2 timer mere :o Han sov også ret ringe i går, så han har haft brug for det. Men 9 timer alligevel. Jeg klager ikke :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er så misundelig, at det gør ondt! :( Jeg fik tilbudt en billet til Coldplay i går og ville have givet min højre arm, for at kunne tage med. Jeg kan snart ikke det her afhængighedsfis mere :([/

Er det fordi du skal skal amme til nat? Jeg plejer at amme lige inden jeg går og så tro på han overlever til jeg ammer sen aften/midnat.. Det har fungeret her. Er det måske en mulighed for jer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

@blomst27:

Ja, jeg ammer til nat og så igen 3-4 timer senere. I går spiste hun 19.20 og 23.10 og skulle jeg til koncert havde jeg været hjemmefra 19-00ish. Aner ikke hvordan hun ville reagere, hvis jeg bare ikke var til stede kl. 23.10, men jeg frygter jo hun ville skrige og græde i temmelig lang tid og det vil jeg ikke byde hverken hende eller Søren.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Astrid vågnede kl 06.45. Hun virkede stadig træt, så vi lå i min seng for at vågne. Hun valgte så i stedet at sove en time mere i min arm :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er så misundelig, at det gør ondt! :( Jeg fik tilbudt en billet til Coldplay i går og ville have givet min højre arm, for at kunne tage med. Jeg kan snart ikke det her afhængighedsfis mere :(

Åh jeg forstår dig SÅ godt! :unsure

Vil hun slet ikke sove uden amning først?

:kram

Edit: Så lige dit svar til Blomst

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

@blomst27:

Ja, jeg ammer til nat og så igen 3-4 timer senere. I går spiste hun 19.20 og 23.10 og skulle jeg til koncert havde jeg været hjemmefra 19-00ish. Aner ikke hvordan hun ville reagere, hvis jeg bare ikke var til stede kl. 23.10, men jeg frygter jo hun ville skrige og græde i temmelig lang tid og det vil jeg ikke byde hverken hende eller Søren.

Jeg havde det præcis som dig for et par uger siden!

Kunne I ikke prøve, at du går en tur en aften, hvor Søren så giver hende lidt aftengrød eller MM/MME af kop og derefter putter hende? Hvis det går helt galt, så er du jo lige i nærheden :)

Lily vågner også konsekvent efter 3 timer og vil ammes igen. Men de 2 gange hvor min kæreste har lagt hende uden amning (sjovt nok :rolleyes), der har hun pludselig sovet 5-6 timer, før hun vågnede 1. gang :o Jeg ved ikke, om det er tilfældigt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde det præcis som dig for et par uger siden!

Kunne I ikke prøve, at du går en tur en aften, hvor Søren så giver hende lidt aftengrød eller MM/MME af kop og derefter putter hende? Hvis det går helt galt, så er du jo lige i nærheden :)

Lily vågner også konsekvent efter 3 timer og vil ammes igen. Men de 2 gange hvor min kæreste har lagt hende uden amning (sjovt nok :rolleyes), der har hun pludselig sovet 5-6 timer, før hun vågnede 1. gang :o Jeg ved ikke, om det er tilfældigt.

Måske. Vi har aldrig prøvet. Ved ikke om Søren er med på det og lige i dag gider jeg ærlig talt ikke 'bede om hjælp' fra ham <_< :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gad nok vide hvad der stikker Nohr i dag, han har nægtet både amning og fastføde helt til lidt i 3, hvor han så endelig overgav sig til en lille smule. Så forsøgte jeg at putte ham i barnevognen (som han ellers er glad for), hvor han skiftevis prøvede at sætte sig op og skrige. Efter 40 minutters forsøgen, på alle mulige måder prøver jeg forgæves at amme ham igen. Men nu sover han da i mine arme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sofie har forstoppelse :(

Hun har fået virkelig meget sveskegrød i dag, så jeg håber håber håber, at der kommer noget ordentligt i morgen :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sofie har forstoppelse :(

Hun har fået virkelig meget sveskegrød i dag, så jeg håber håber håber, at der kommer noget ordentligt i morgen :(

:kram2

Saftevand gør tricket herhjemme :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram2

Saftevand gør tricket herhjemme :)

Saftevand?! :blink Hvorfor? :unsure Ribena?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Saftevand?! :blink Hvorfor? :unsure Ribena?

Pga sukkeret, både det tilsatte og frugtsukkeret. Det er ikke noget jeg vil give som en del af en sund kost, men det virker altså fint afførende. Ligesom de derafføringsmidler er fyldt med sukker, de har også bare en masse kunstigt. Så hellere god saftevand.

Jeg fik tippet af min sp :)

Jeg har givet Nohr noget fra urtekram mener jeg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pga sukkeret, både det tilsatte og frugtsukkeret. Det er ikke noget jeg vil give som en del af en sund kost, men det virker altså fint afførende. Ligesom de derafføringsmidler er fyldt med sukker, de har også bare en masse kunstigt. Så hellere god saftevand.

Jeg fik tippet af min sp :)

Jeg har givet Nohr noget fra urtekram mener jeg :)

Sofie har fået sveskegrød, da det var det vi lige havde og der er også sukker i, så måske det bare er win-win ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Igår rendte og rendte jeg ind til min lille bandit der som en anden fjeder rejste sig op h-e-l-e tiden. Idag - halvanden time efter putning har jeg været oppe ved ham en enkelt gang :yay

- og så er han altså bare vild til at gå. 6-7 skridt kan han snildt uden støtte. Store lille barn :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER