MforMor

Baby-smalltalk III

5,350 indlæg i dette emne

Lily er inde i sådan en god periode med en fantastisk rytme :biglove

Lad det vare ved :goodluck (:rolleyes)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Åh altså, på søndag skal vi til fødselsdag hos svigermor. Det er første gang J skal puttes i seng ude, efter vi har indført ny putterutine. Jeg er så nervøs for, at det hele bliver smadret ...

Der er en times kørsel hjem, så vi skal putte ham, og så have ham i autostol og køre en time, risikerende at han slet ikke sover i bilen ... Det er han nemlig stoppet med ;)

Og vil han så sove når vi kommer hjem?

Alternativt skal vi køre lige så snart, han har fået sin godnatflaske, så der i det mindste kun er et skift fra bil til seng. Så falder han måske i søvn i bilen, eller holder en time og bliver overtræt. ;)

Så skal vi jo også bare tidligt hjem ...

Og tænk, jeg har altid forsvoret, at jeg ville blive "sådan en mor" der ikke orkede at være udenfor eget hjem, fordi det var besværligt :blush

Men jeg kendte vist ikke til ægte besvær før jeg fik barn ... :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej :(

Dårlig-mor.dk....

Jeg har lige opdaget at Nova har en ekstra ekstra fold ved lysken som vi IKKE har fået vasket ordentligt og nu er hun virkelig virkelig rød :boo

Jeg har smurt med zinksalve, men er der andet vi kan gøre? Hun vil ikke ligge stille og skriger højt når vi spreder folderne :(

Stakkels pige altså :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej :(

Dårlig-mor.dk....

Jeg har lige opdaget at Nova har en ekstra ekstra fold ved lysken som vi IKKE har fået vasket ordentligt og nu er hun virkelig virkelig rød :boo

Jeg har smurt med zinksalve, men er der andet vi kan gøre? Hun vil ikke ligge stille og skriger højt når vi spreder folderne :(

Stakkels pige altså :(

Fat i Inotyol i morgen, det er bedre end zinksalven ved hårdt ramte områder.

Lad det få luft også hyppig bleskiftning (kommer naturligt med sådan en lille størrelse).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej :(

Dårlig-mor.dk....

Jeg har lige opdaget at Nova har en ekstra ekstra fold ved lysken som vi IKKE har fået vasket ordentligt og nu er hun virkelig virkelig rød :boo

Jeg har smurt med zinksalve, men er der andet vi kan gøre? Hun vil ikke ligge stille og skriger højt når vi spreder folderne :(

Stakkels pige altså :(

Du skal på apoteket efter Inotyol salve... Den reder bare de der rød hud situations

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak piger :lovebk

Hvor er det bare synd altså :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej :(

Dårlig-mor.dk....

Jeg har lige opdaget at Nova har en ekstra ekstra fold ved lysken som vi IKKE har fået vasket ordentligt og nu er hun virkelig virkelig rød :boo

Jeg har smurt med zinksalve, men er der andet vi kan gøre? Hun vil ikke ligge stille og skriger højt når vi spreder folderne :(

Stakkels pige altså :(

De kan altså sagtens blive røde uden at være beskidte. Erica havde nogle ret dybe folder ved halsen og det var 100% grundet mangel på luft og ikke fordi der var beskidt.

Så mit råd er luft luft luft. Så ofte som hun og i orker. Ellers er der flere herinde, der har haft succes med kolde kogtvandsklude.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh altså, på søndag skal vi til fødselsdag hos svigermor. Det er første gang J skal puttes i seng ude, efter vi har indført ny putterutine. Jeg er så nervøs for, at det hele bliver smadret ...

Der er en times kørsel hjem, så vi skal putte ham, og så have ham i autostol og køre en time, risikerende at han slet ikke sover i bilen ... Det er han nemlig stoppet med ;)

Og vil han så sove når vi kommer hjem?

Alternativt skal vi køre lige så snart, han har fået sin godnatflaske, så der i det mindste kun er et skift fra bil til seng. Så falder han måske i søvn i bilen, eller holder en time og bliver overtræt. ;)

Så skal vi jo også bare tidligt hjem ...

Og tænk, jeg har altid forsvoret, at jeg ville blive "sådan en mor" der ikke orkede at være udenfor eget hjem, fordi det var besværligt :blush

Men jeg kendte vist ikke til ægte besvær før jeg fik barn ... :D

Altså dette giver dig nok ikke håb og er helt sikkert ikke det du vil høre ;)

Vi tager aldrig nogle steder om aftenen (medmindre vi skal overnatte). Arthur brænder helt sammen, kan ikke finde ro, er træt og så skriger han hele vejen hjem i bilen. Not funny!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak piger :lovebk

Hvor er det bare synd altså :(

Lily fik det under armene. Det væskede og blev ildrødt. Jeg var så ked :(

Men efter råd fra Stephi lavede jeg kogte klude (klip strimler af en stofble), kølede dem ned og lagde dem på våde. Jeg siger dig det heler effektivt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vaseline er vores redning ved den mindste rød hed hos drengene ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sofie sov uden en lyd 19.30-02.30?! :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sofie sov uden en lyd 19.30-02.30?! :o

Jeg hader dig en lille smule <_<

( ;) :rolleyes :kiss )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sofie sov uden en lyd 19.30-02.30?! :o

Fedt! :glad

Lily har kun sovet 7 timer i træk én gang i sit liv. Da hun var spæd :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har godt læst om det kolde kogtvandsklude, men det giver slet ingen mening for mig at det skulle hjælpe :chin: altså bakterier vokser jo i fugtige og varme miljøer så det virker mærkeligt for mig at våde klude i en dyb varm fold skulle hjælpe på det problem...

Men alle siger at det hjælper!

Er der mon nogle som kender videnskaben bag?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har godt læst om det kolde kogtvandsklude, men det giver slet ingen mening for mig at det skulle hjælpe :chin: altså bakterier vokser jo i fugtige og varme miljøer så det virker mærkeligt for mig at våde klude i en dyb varm fold skulle hjælpe på det problem...

Men alle siger at det hjælper!

Er der mon nogle som kender videnskaben bag?

Ikke som sådan, men jeg mindes en lærebog med en større udredning af holdninger til våd versus tør sårheling - mon ikke man kan finde noget under det emne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har godt læst om det kolde kogtvandsklude, men det giver slet ingen mening for mig at det skulle hjælpe :chin: altså bakterier vokser jo i fugtige og varme miljøer så det virker mærkeligt for mig at våde klude i en dyb varm fold skulle hjælpe på det problem...

Men alle siger at det hjælper!

Er der mon nogle som kender videnskaben bag?

Videnskaben kender jeg ikke til, men det har hjulpet rigtig godt, de gange vi har brugt det. Jeg har gjort det med Karla, når zinksalve mm. Ikke har slået til, og en gang med Albert. Jeg laver også nogle igen i dag, fordi han er blevet irriteret af bleen igen..

Og der er forresten ingen grund til at slå dig selv i hovedet med at hun er blevet rød. Jeg vil æde min hat, hvis du kan finde en mor, der ikke har oplevet røde numser i hele barnets bleperiode. Folder kan også blive irriterede af andet end manglende vask. :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gunsen havde tisset igennem natdragten i nat :rolleyes OP og skifte tøj og lagen... 

I morges vækker hun mig for 4. dag i træk kl 5.50 på slaget ved, at hun laver en gigantisk lorteble, strækker sig i søvne og nedlader sig så til at åbne øjnene og kigge sådan halvsurt på mig og næsten sige "Og du har ikke tænkt dig at skifte mig eller hvad?! Vi er faktisk nogen, der godt vil sove videre"... jeg skifter hende, hvorefter ungen kræver babs og så falder i søvn. 
Hvorefter Inger kaldte på mig. 

Og så ammede jeg også lige lillerøven 3 gange yderligere i nat, skal det siges...

Vi skal i Magasin i dag - der kommer snart børnepenge... Gunvor skylder mor noget pænt. Fx. en ny BH til at rette slaskedukkerne op i nogenlunde acceptabel højde - og JA, jeg taler om mine babser....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gunsen havde tisset igennem natdragten i nat :rolleyes OP og skifte tøj og lagen... 

I morges vækker hun mig for 4. dag i træk kl 5.50 på slaget ved, at hun laver en gigantisk lorteble, strækker sig i søvne og nedlader sig så til at åbne øjnene og kigge sådan halvsurt på mig og næsten sige "Og du har ikke tænkt dig at skifte mig eller hvad?! Vi er faktisk nogen, der godt vil sove videre"... jeg skifter hende, hvorefter ungen kræver babs og så falder i søvn. 

Hvorefter Inger kaldte på mig. 

Og så ammede jeg også lige lillerøven 3 gange yderligere i nat, skal det siges...

Vi skal i Magasin i dag - der kommer snart børnepenge... Gunvor skylder mor noget pænt. Fx. en ny BH til at rette slaskedukkerne op i nogenlunde acceptabel højde - og JA, jeg taler om mine babser....

Bøllebaby :rolleyes Men du er sjov :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså dette giver dig nok ikke håb og er helt sikkert ikke det du vil høre ;)

Vi tager aldrig nogle steder om aftenen (medmindre vi skal overnatte). Arthur brænder helt sammen, kan ikke finde ro, er træt og så skriger han hele vejen hjem i bilen. Not funny!!!

Du har helt ret :D

Vi var ude for nogle uger siden, hvor han slatsov i viklen om aftenen, sov i autostol og så fik han en flaske og sov videre i sin seng. Men det var jo inden det famøse tigerspring / ændring af søvnmønster.

Men det er ikke en mulighed at blive hjemme, så vi er blevet enige om, at vi kører så snart han har fået flaske, så hans sengetid max bliver en time forsinket, og så må det bare være sådan.

Hvis han slet ikke kan magte det, så bliver jeg sådan en der aldrig tager ud om aftenen. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hader dig en lille smule <_<

( ;) :rolleyes :kiss )

Det behøver du ikke at være. Det sker jo selvfølgelig den nat, hvor jeg er sur på Søren, så jeg havde været vågen et par gange der imellem <_< Men jeg skal selvfølgelig ikke klage over barnets søvn. Ville bare ønske jeg også havde sovet 22-02.30 :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I øvrigt tør jeg næsten ikke skrive det og måske jinxe, men det går bare så godt med at putte i sengen. :blush :wub

Han græder lidt, men slet ikke så voldsomt som før, så jeg tror virkelig han har været overtræt, fordi jeg ikke var OBS nok på hans signaler. :blush

Nogle gange får jeg måske lagt ham lidt for tidligt, men så ligger han bare i sengen og kigger og smågræder lidt ind i mellem. Og her til morgen tog jeg tid - der gik 20 minutter fra jeg lagde ham til han sov - det føles længe når man bare ligger der, men i virkeligheden er det jo ikke slemt.

Nu skal han så bare lære, at sove i barnevognen når vi er ude. ;)

Og så vil jeg om nogle dage prøve at lægge ham og gå, og se om det går godt. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har godt læst om det kolde kogtvandsklude, men det giver slet ingen mening for mig at det skulle hjælpe :chin: altså bakterier vokser jo i fugtige og varme miljøer så det virker mærkeligt for mig at våde klude i en dyb varm fold skulle hjælpe på det problem...

Men alle siger at det hjælper!

Er der mon nogle som kender videnskaben bag?

Noget ala lady H - våd sårheling :)

Desuden, så pak samvittigheden væk. Da J var spæd var vi lidt stolte af de folder han havde fået ved hænderne. En elastik in the making om man vil. Indtil de altså gik af i vask :lol

Der er mange folder på de små og de bliver virkelig let beskidte. Og der er rester af fosterfedt og de skifter jo ligesom hud der i starten :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I øvrigt tør jeg næsten ikke skrive det og måske jinxe, men det går bare så godt med at putte i sengen. :blush :wub

Han græder lidt, men slet ikke så voldsomt som før, så jeg tror virkelig han har været overtræt, fordi jeg ikke var OBS nok på hans signaler. :blush

Nogle gange får jeg måske lagt ham lidt for tidligt, men så ligger han bare i sengen og kigger og smågræder lidt ind i mellem. Og her til morgen tog jeg tid - der gik 20 minutter fra jeg lagde ham til han sov - det føles længe når man bare ligger der, men i virkeligheden er det jo ikke slemt.

Nu skal han så bare lære, at sove i barnevognen når vi er ude. ;)

Og så vil jeg om nogle dage prøve at lægge ham og gå, og se om det går godt. :)

Hvordan var det du gjorde det? Har prøvet med Mathilde her til formiddag. Hun blev drøn ulykkelig. Tog hende op hver gang men hun blev bare hysterisk hver gang jeg lagde hende. Endte med hun alligevel faldt i søvn i mine arme af træthed halvt klynkende inden jeg fik lagt hende igen :( Ikke fan af det lige nu :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan var det du gjorde det? Har prøvet med Mathilde her til formiddag. Hun blev drøn ulykkelig. Tog hende op hver gang men hun blev bare hysterisk hver gang jeg lagde hende. Endte med hun alligevel faldt i søvn i mine arme af træthed halvt klynkende inden jeg fik lagt hende igen :( Ikke fan af det lige nu :boo

Jamen, jeg lægger ham egentlig bare i sengen og lægger mig selv ved siden af (hans seng står op ad min). De første par gange græd han som pisket, og så lå jeg bare med en hånd på ham og snakkede stille og roligt, og til sidst faldt han til ro og i søvn. Nu græder han allerede efter et par dage meget kortere tid. Han vågner stadig hvert 40. minut, og så går jeg ind og lægger mig igen indtil han sover videre - hvis han altså gider, han er glad for powernaps lige for tiden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Putning af Sofie trækker tænder ud i dag. Hun vågnede fra (for kort) lur kl. 15.35 og set er nu 5 kvarter vi startede putning og hun sover stadig ikke <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER