MforMor

Baby-smalltalk III

5,350 indlæg i dette emne

Normalt plejer han at spise næstsidste flaske senest ved 17-tiden, men i dag blev den næsten 18 ... Og selvom han tog powernap fra 18.30-19, var han træt igen allerede kl 19.45 ... Eller måske var han reelt gået i seng der kl 18.30. Jeg kan simpelthen ikke bliver klog på det. :(

Øv, det er altså også svært :( Vi roder også helt vildt med det rytme. Sidste uge var fuldstændig åndssvag med dagslurene. Idag har været bedre - til gengæld brugte Herman så en times tid på at skrige ulykkeligt, mens jeg puttede Aksel ovenpå :( Jeg kan slet ikke gennemskue ham.

Du er ikke den eneste :kiss

Til gengæld har Herman smagt majsgrød idag for første gang :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Øv, det er altså også svært :( Vi roder også helt vildt med det rytme. Sidste uge var fuldstændig åndssvag med dagslurene. Idag har været bedre - til gengæld brugte Herman så en times tid på at skrige ulykkeligt, mens jeg puttede Aksel ovenpå :( Jeg kan slet ikke gennemskue ham.

Du er ikke den eneste :kiss

Til gengæld har Herman smagt majsgrød idag for første gang :biglove

Jeg kan leve med skiftende rytme, hvis jeg så bare kunne aflæse ham.

Stakkels, lille J, som er så ked og har en sur mor, der vrisser af ham. :boo

Nåhr, lille Herman - kunne han lide det??

J ville godt nok ikke have majsgrød første gang, men i dag kom jeg avocado i, og det er et hit her. :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit hjerte kan ikke klare det her ...

Jeg prøvede at lægge J i seng efter en dum dag med ondt i maven og derved afbrudte lure, uden at give ham godnatflaske, fordi det kun var to timer siden han fik sidst, og både min sp og mor har jaget mig en skræk i livet med mavekneb og overvægt etc hvis der går mindre end tre timer imellem, og han ikke aktivt viser sult.

Det resulterede i en dybt ulykkelig dreng der skreg og skreg i en halv time. :boo

Jeg trak den jo lidt, fordi jeg prøvede at vurdere om det var sult, overtræthed eller ondt i maven. Til sidst kunne jeg ikke holde det ud, så han fik en flaske og gik kold lige efter.

Puha. Føler bare, at jeg fejler som mor hver evig eneste dag. :boo

  

Normalt plejer han at spise næstsidste flaske senest ved 17-tiden, men i dag blev den næsten 18 ... Og selvom han tog powernap fra 18.30-19, var han træt igen allerede kl 19.45 ... Eller måske var han reelt gået i seng der kl 18.30. Jeg kan simpelthen ikke bliver klog på det. :(

Sinne gas, sinne gas... (Det er jysk, og betyder 'rolig nu' ;) ). Tag det fra en, der har læst lidt for mange sociale sager igennem over år: "Fejler som mor" er en helt helt anden boldgade!

Der er skrevet tykke bøger om at prøve at regne babyer ud - og det er nogen gange bare håbløst :rolleyes

Jeg tænker, at du først og fremmest skal give dig selv lov til at famle lidt og tage fejl ind imellem (de går ikke i stykker de små), og så skal du anlægge en passende distance til gode råd (siger hende, der forsøger at komme med dem :D ) - din mavefornemmelse er næsten altid bedre end de retningslinjer og gode råd, du får :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit hjerte kan ikke klare det her ...

Jeg prøvede at lægge J i seng efter en dum dag med ondt i maven og derved afbrudte lure, uden at give ham godnatflaske, fordi det kun var to timer siden han fik sidst, og både min sp og mor har jaget mig en skræk i livet med mavekneb og overvægt etc hvis der går mindre end tre timer imellem, og han ikke aktivt viser sult.

Det resulterede i en dybt ulykkelig dreng der skreg og skreg i en halv time. :boo

Jeg trak den jo lidt, fordi jeg prøvede at vurdere om det var sult, overtræthed eller ondt i maven. Til sidst kunne jeg ikke holde det ud, så han fik en flaske og gik kold lige efter.

Puha. Føler bare, at jeg fejler som mor hver evig eneste dag. :boo

Hvor gammel er det nu han er? Kan det være tørst?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sinne gas, sinne gas... (Det er jysk, og betyder 'rolig nu' ;) ). Tag det fra en, der har læst lidt for mange sociale sager igennem over år: "Fejler som mor" er en helt helt anden boldgade!

Der er skrevet tykke bøger om at prøve at regne babyer ud - og det er nogen gange bare håbløst :rolleyes

Jeg tænker, at du først og fremmest skal give dig selv lov til at famle lidt og tage fejl ind imellem (de går ikke i stykker de små), og så skal du anlægge en passende distance til gode råd (siger hende, der forsøger at komme med dem :D ) - din mavefornemmelse er næsten altid bedre end de retningslinjer og gode råd, du får :kram2

Ja, de er sgu lidt besværlige - men heldigvis også dejlige :wub

Normalt er jeg meget sikker på mig selv, men det er jo et lille menneske, som jeg pludselig har ansvar for. Jeg kan leve med fejl, men er nervøs for at etablere rigtig dårlige vaner, som går ud over ham på sigt.

Og så kan jeg bare ikke klar, at han har så ondt i den lille mave :boo

Og tænker, måske lidt irrationelt, og så alligevel ikke, at det også bare er fordi, jeg ikke kunne amme ham. :(

Men tak for dine gode råd :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor gammel er det nu han er? Kan det være tørst?

Han er fire måneder, og kun lige begyndt på mad og vand til.

Jeg tænker også, at hvis det bare var tørst, ville han vel ikke bælle 180 ml i sig, trods alt? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan leve med skiftende rytme, hvis jeg så bare kunne aflæse ham.

Stakkels, lille J, som er så ked og har en sur mor, der vrisser af ham. :boo

Nåhr, lille Herman - kunne han lide det??

J ville godt nok ikke have majsgrød første gang, men i dag kom jeg avocado i, og det er et hit her. :D

Men søde lille j har også en mor, der elsker han og vil ham alt det bedste, og som derfor bliver frustreret og ked af det nogen gange, når det hele driller :kiss Du er en skøn mor og det må du ikke tvivle på :biglove

Han elskede det! Han kastede sig efter skeen og slubrede det i sig :D Jeg havde ellers ikke planer om at starte op foreløbig, men efter Herman et par dage i træk har forsøgt at spise min mad, når han sad ved mig, så måtte mor her jo indrømme at han var klar :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih, noget generer Sofie og jeg kan ikke helt greje hvad. Hun var virkelig længe om at finde ro ved putning og var ked og frustreret på en uvant måde. Og nu er hun urolig og ked kun 2 timer efter hun faldt i søvn og hun er ikke sulten. Det hjælper at gøre sutten kold med vand, men kun kortvarigt og jeg kan jo ikke stå og give hende frisk kold sut hvert minut fra nu :(

Er det mon tænderne? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der et sted hvor man kan enten sælge babyer eller sende dem til reparation... Møgungen har sovet 4 timer samlet det sidste døgn - i kid you not!!! Og hun har ikke sovet i mere end 3 minutter ad gangen de sidste 11 timer...

Somebody shoot me :shooter

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Yay en god nat! Har for første gang i 9 måneder fået næsten 6 timers sammenhængende søvn :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

JustMe, du er altså hårdt ramt. Du må jo være træt helt ind i knoglerne. Jeg håber virkelig du meget snart oplever at det bliver meget bedre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Yay en god nat! Har for første gang i 9 måneder fået næsten 6 timers sammenhængende søvn :yay

Yay :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der et sted hvor man kan enten sælge babyer eller sende dem til reparation... Møgungen har sovet 4 timer samlet det sidste døgn - i kid you not!!! Og hun har ikke sovet i mere end 3 minutter ad gangen de sidste 11 timer...

Somebody shoot me :shooter

Lille Ester :boo Det lyder simpelthen så ufatteligt udmattende - for både hende og jer! Fuuuuuck! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih, noget generer Sofie og jeg kan ikke helt greje hvad. Hun var virkelig længe om at finde ro ved putning og var ked og frustreret på en uvant måde. Og nu er hun urolig og ked kun 2 timer efter hun faldt i søvn og hun er ikke sulten. Det hjælper at gøre sutten kold med vand, men kun kortvarigt og jeg kan jo ikke stå og give hende frisk kold sut hvert minut fra nu :(

Er det mon tænderne? :unsure

Hun blev ved med at være småked og urolig indtil ca. 23.45, hvor hun faldt i søvn ved siden af mig. Og så sov hun til 07.15 uden en lyd?! :o Så 12 timer uden mad :blink :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nohr er godt nok træls om natten for tiden! Han vågner mange gange og hyler, men vil ikke spise før jeg har vippet og krammet og nusset ham helt til ro. Og han vil ikke sove uden mad <_<

Så tag dog babsen og sov! Eller tag sutten og sov. Eller bare sov! Men lad nu være med at vågne 700 gange altså <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men søde lille j har også en mor, der elsker han og vil ham alt det bedste, og som derfor bliver frustreret og ked af det nogen gange, når det hele driller :kiss Du er en skøn mor og det må du ikke tvivle på :biglove

Han elskede det! Han kastede sig efter skeen og slubrede det i sig :D Jeg havde ellers ikke planer om at starte op foreløbig, men efter Herman et par dage i træk har forsøgt at spise min mad, når han sad ved mig, så måtte mor her jo indrømme at han var klar :D

Tak :kram2

Haha, han lyder da mere end klar. ;)

Jeg måtte også lige have fat i min sp i morges for at spørge "øh, hvor længe skal jeg bare give smagsprøver, inden jeg går over til halve portioner? For herren er pænt utilfreds med, at stoppe efter fem skefulde" :D

Hun sagde, at jeg bare skulle køre på med en halv portion, så J bliver glad til frokost ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun blev ved med at være småked og urolig indtil ca. 23.45, hvor hun faldt i søvn ved siden af mig. Og så sov hun til 07.15 uden en lyd?! :o Så 12 timer uden mad :blink :loveshower

Viiiildt :o :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvornår begyndte I at mærke den 6. tiger? :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvornår begyndte I at mærke den 6. tiger? :chin:

Først rigtig tydeligt i dagene op til hun blev 36 uger og så en god uges tid frem. Der var også noget i ugerne før det, men det var i glimt og slet ikke så slemt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Argh niklas blir stik tosset når han taber sin ske...men han gidee stadig ikke spise sådan rigtig selvom han sidder med den...men undersøges skal skeen bare altså...

Glæder mig til han snart kan spise lidt finger mad selv....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og nåå jo han er vildt god til at spise kiks selv men altså det kan man ikke leve af jo ! ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, så de kan godt gylpe grød op ... Og det ligner til forveksling samme grød, som kom indenbords. Addddrrrr ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, så de kan godt gylpe grød op ... Og det ligner til forveksling samme grød, som kom indenbords. Addddrrrr ;)

Nohr gylpede en dag makrel i tomat møder mm op, ej men lækkert siger jeg dig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nohr gylpede en dag makrel i tomat møder mm op, ej men lækkert siger jeg dig!

Eeewww ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor varmt er der i jeres soveværelse /hvor baby sover?

Nova ligger i sengen i sin babynest ved siden af mig lige ved siden af vinduet. Og af den grund har vi lukket vindue i frygt for at hun får træk. Men jeg ved ikke om det er helt fjollet? :unsure

Vi har det varmt om natten (altså os voksne, Nova har en dejlig temperatur) og kunne godt bruge lidt luft om natten.

Vores vindue er ca 1,5 m over sengen til højre og man åbner vinduet i venstre side, så hun får ikke direkte vind på sig.

Ville i turde at have åbent vindue, evt bare 5 cm åbent - og skal hun så have mere tøj på? hun sover pt bare i sin ble så vi er hud mod hud når jeg ammer om natten :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER