MforMor

Baby-smalltalk III

5,350 indlæg i dette emne

Jeg tror min lille pige har ondt i maven :( hun skriger helt hjerteskærende efterfulgt af en prut eller bøvs eller løs afføring :(

Jeg har stadigvæk ikke sovet endnu og jeg mistænker lidt at jeg ikke havde ordentlig mælk i nat

Læg hende endelig til, hvis hun vil :kram2

Selvfølgelig har du ordentlig mælk!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kun én amning i nat :yay Hell yeah :glad

Åh, din stakkel ;) Min baby ville da heldigvis hænge i barmen fra kl 4 (efter også at være ammet kl 23:30 og 2:00) :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der ligger et appetitspring omkring de 5 uger, hvor gammel er hun nu? :kram2

5 uger? Det er da et tigerspring. Appetitspring er da ved 3 og 6 uger? :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg håber satme de her lortenætter hænger sammen med tigeren! <_< :prik :zzz

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

5 uger? Det er da et tigerspring. Appetitspring er da ved 3 og 6 uger? :chin:

Hov ja selvfølgelig! Du har ret :) Men så passer det vel også på Nova :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, din stakkel ;) Min baby ville da heldigvis hænge i barmen fra kl 4 (efter også at være ammet kl 23:30 og 2:00) :rolleyes

Sådan plejer det også at være her :) Men efter at far og vand er kommet på banen om natten, så går det bedre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker også, at jeg måske var lidt naiv at tro, at han allerede havde fundet en rytme - og så har jeg nok ikke kigget nok på især hvornår han reelt har været træt. Puha, føler mig fuldstændig bombet tilbage til start, og føler mig lidt dum med min 4 måneder baby, som jeg nu skal lære at kende helt forfra ...

Det er nok også tigeren, der taler i øjeblikket, men han virker jo konstant træt! Og derfor er jeg nok også nervøs for, at hele dage pludselig kommer til at gå med at lægge ham og han måske sover ... :blush

Jeg kan mærke, at jeg bare ikke kan lægge ham og gå.

Det bliver den version hvor jeg ligger ved siden af indtil han sover, så jeg kan trøste, og når han så forhåbentlig efterhånden falder hurtigere til ro, kan vi begynde at lægge ham og gå, og gå ind igen så snart han græder, trøste og ud igen. Så vil han forhåbentlig på sigt lære, at det er trygt at sove.

Og om natten får han altså også lov til at komme over til mig, så længe han vågner og er ked eller urolig. Basta. ;)

Det lyder som en rigtig god plan. På den måde lærer du ham stille og roligt at det er trygt at sove uden at han ligger på dig, og det er jo målet. Hvis du kan gøre det uden skrig og rædsel ved at ligge indtil ham og gradvis træne på at han ligger selv, så må det jo være det bedste? Det er jo klart hårdt for dig, men måske kan det hjælpe at huske at du er i gang med at lære ham det, han har bare brug for ekstra tryghed på vej dertil. Jeg tror på at man kan "lade dem op" med tryghed og nærhed, og synes det hjælper at sige det til mig selv, i perioder når baby vil ligge på armen hele tiden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, hvordan er det med babyer og løs mave? Guns har de sidste par dage lavet bleer i ét væk - konsistensen er til den tynde side, men ikke decideret ildelugtende eller sådan rigtig diarré-vandet.
I går var hun sur, men hun vil gerne både spise og drikke og i dag er hun i et fint humør. Skal jeg kontakte lægen? Hun er oppe på 3 bleer allerede nemlig  :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov ja selvfølgelig! Du har ret :) Men så passer det vel også på Nova :)

Hun er da ikke engang 2 uger :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun er da ikke engang 2 uger :unsure

Jeg følte det var længere tid siden hun havde født :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, hvordan er det med babyer og løs mave? Guns har de sidste par dage lavet bleer i ét væk - konsistensen er til den tynde side, men ikke decideret ildelugtende eller sådan rigtig diarré-vandet.

I går var hun sur, men hun vil gerne både spise og drikke og i dag er hun i et fint humør. Skal jeg kontakte lægen? Hun er oppe på 3 bleer allerede nemlig :chin:

Vi var det samme igennem med Tilde da hun var lidt mindre. 14 dage blev det næsten til med dårlig agtig mave. Fik det tjekket to gange undervejs men de gør ikke rigtig noget. Ikkenår humør og appetit ellers er fin. God bedring med lækre trunten❤️

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var det samme igennem med Tilde da hun var lidt mindre. 14 dage blev det næsten til med dårlig agtig mave. Fik det tjekket to gange undervejs men de gør ikke rigtig noget. Ikkenår humør og appetit ellers er fin. God bedring med lækre trunten❤️

Nej, umiddelbart føler jeg heller ikke behovet for det.. Altså hun har ikke feber og  vil jo gerne lege etc. Jeg tror lige, at vi ser tiden an et par dage :)

 

tak :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun er da ikke engang 2 uger :unsure

Nogen oplever også appetitspring omkring 1 uge :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogen oplever også appetitspring omkring 1 uge :)

Altså de første 2-3 uger ER jo bare ét langt appetitspring, hvor produktionen tilpasser sig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg følte det var længere tid siden hun havde født :)

Hun er lige præcis en uge gammel idag :)

Men ja, de første uger handler jo om at regulere mælken så det er jo ikke helt mærkeligt :rolleyes bare hårdt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som en rigtig god plan. På den måde lærer du ham stille og roligt at det er trygt at sove uden at han ligger på dig, og det er jo målet. Hvis du kan gøre det uden skrig og rædsel ved at ligge indtil ham og gradvis træne på at han ligger selv, så må det jo være det bedste? Det er jo klart hårdt for dig, men måske kan det hjælpe at huske at du er i gang med at lære ham det, han har bare brug for ekstra tryghed på vej dertil. Jeg tror på at man kan "lade dem op" med tryghed og nærhed, og synes det hjælper at sige det til mig selv, i perioder når baby vil ligge på armen hele tiden.

Jeg tror også på, at man lader dem op med tryghed. :)

Og lige nu græder han jo også, hvis han falder i søvn på mig - så det er vel lige meget, hvor han falder i søvn. ;)

Kl 11 lagde jeg ham faktisk ind i sengen, prøvede at fange tidspunktet inden han blev rigtig træt, og efter ti minutters store øjne og 3 minutters gråd, tog han sutten og faldt i søvn! :glad

Godt nok sov han kun 25 minutter, og ligger nu og er lidt småtræt, men han faldt i søvn derinde!

Jeg prøver igen når han har spist en flaske - han har ikke fået siden kl 8, men har ikke meldt sig endnu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, hvordan er det med babyer og løs mave? Guns har de sidste par dage lavet bleer i ét væk - konsistensen er til den tynde side, men ikke decideret ildelugtende eller sådan rigtig diarré-vandet.

I går var hun sur, men hun vil gerne både spise og drikke og i dag er hun i et fint humør. Skal jeg kontakte lægen? Hun er oppe på 3 bleer allerede nemlig :chin:

Sofie havde jo dårlig mave i næsten 2 uger da hun var 4,5 måned. Så længe de spiser og drikker, bør det være ok, men tror min SP synes det havde været berettiget med et besøg hos lægen, da vi rundede en uges tid ;) Sofie tabte sig jo også og jeg burde nok have gjort noget, da jeg fik mistanke om det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror også på, at man lader dem op med tryghed. :)

Og lige nu græder han jo også, hvis han falder i søvn på mig - så det er vel lige meget, hvor han falder i søvn. ;)

Kl 11 lagde jeg ham faktisk ind i sengen, prøvede at fange tidspunktet inden han blev rigtig træt, og efter ti minutters store øjne og 3 minutters gråd, tog han sutten og faldt i søvn! :glad

Godt nok sov han kun 25 minutter, og ligger nu og er lidt småtræt, men han faldt i søvn derinde!

Jeg prøver igen når han har spist en flaske - han har ikke fået siden kl 8, men har ikke meldt sig endnu.

:yay :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror også på, at man lader dem op med tryghed. :)

Og lige nu græder han jo også, hvis han falder i søvn på mig - så det er vel lige meget, hvor han falder i søvn. ;)

Kl 11 lagde jeg ham faktisk ind i sengen, prøvede at fange tidspunktet inden han blev rigtig træt, og efter ti minutters store øjne og 3 minutters gråd, tog han sutten og faldt i søvn! :glad

Godt nok sov han kun 25 minutter, og ligger nu og er lidt småtræt, men han faldt i søvn derinde!

Jeg prøver igen når han har spist en flaske - han har ikke fået siden kl 8, men har ikke meldt sig endnu.

Godt! Det er om at blive ved med at prøve, det er min erfaring. Nogle babyer er længere om det end andre, men de skal nok lære det. Og din får så en masse dejlig nærhed og tryghed med på vejen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og nu er han vågnet fra 2 timers lur i sengen :glad

Jeg gav sut to gange, efter de famøse 40 minutter hver gang ;)

Han græd lidt mere denne gang, men det gør han åbenbart. Jeg skal altså bare lægge ham så snart han bliver stille, og ikke vente til han gaber!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og nu er han vågnet fra 2 timers lur i sengen :glad

Jeg gav sut to gange, efter de famøse 40 minutter hver gang ;)

Han græd lidt mere denne gang, men det gør han åbenbart. Jeg skal altså bare lægge ham så snart han bliver stille, og ikke vente til han gaber!

Hvor er det fedt. Er sikker på det nok skal blive bedre med det græderi. Sådan var det jo også her. Nu er vi 99% ude over det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Albert grinede sådan helt rigtigt for første gang i dag. Ikke bare den der "he-he", men en kluklatter, der gik lige i hjertet :wub Min lille skønne glade dreng :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhr, J har stadig ikke grinet, og sundhedsplejersken fik det nærmest til at lyde som om han var den eneste i verden, der ikke har gjort det ved 4 måneder. :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eigil er begyndt at pludre igen :wub og være mere vågen. :yay

Og så lyder det ofte som om han siger Ida(adda) når han ser på den giraf han har fået en som legetøj :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eigil er begyndt at pludre igen :wub og være mere vågen. :yay

Og så lyder det ofte som om han siger Ida(adda) når han ser på den giraf han har fået en som legetøj :kuller

Dejligt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER