MforMor

Baby-smalltalk III

5,350 indlæg i dette emne

Scheisse- Gunvor holdt mig vågen i nat mellem 1 og 3 og så 4-5 igen. Hun vågnede 6.20.

Hun har dårlig mave, og jeg skifter bleer hele tiden. hun vil spise hele tiden uden at være sulten, og hun er pt. oppe på 3 lure i dag, hvor den længste har været på 30 minutter. Hun er i et mæææærkeligt og sur/træt/pylret humør, og jeg er også RØV træt.

Puha, det lyder sgu op af bakke! :o

Håber på snarlig bedring :Kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Som forventet er jeg bare endnu mere forvirret efter sundhedsplejersken har været her.

Hun synes jeg skal lægge ham i seng hjemme, barnevogn ude, og bum, kold tyrker, godnat.

Og selvfølgelig gå ind til ham og trøste, hvis han græder.

Og da jeg sagde, "hvad så hvis han bare græder og ikke falder i søvn" svarede hun "han falder i søvn når han bliver træt nok".

Hm, tja ... Det ved jeg altså ikke, om mit hjerte kan klare. :blush

Og hvad så hvis han bruger en time på at falde i søvn, og stadig kun sover 20 minutter? Han kommer jo til at være så overtræt, at han aldrig sover ordentligt.

Ej, jeg er kun mere forvirret nu ... Kan slet ikke finde ud af, hvad jeg vil. Jeg skal jo være konsekvent, når først jeg går i gang med at lægge ham på en ny måde.

Hvis han bare ligger i sengen og enten er vågen eller græder, tænker jeg, at den tid kunne være brugt på, at han var vågen og aktiv med mig, hvis det giver mening.

Puha. Jeg er helt rådvild!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad gør I andre, hvis de kun sover kort tid? Lægger I dem så bare ind igen næste gang, de virker trætte? Så de måske ender med, at have taget 5-6 powernaps?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som forventet er jeg bare endnu mere forvirret efter sundhedsplejersken har været her.

Hun synes jeg skal lægge ham i seng hjemme, barnevogn ude, og bum, kold tyrker, godnat.

Og selvfølgelig gå ind til ham og trøste, hvis han græder.

Og da jeg sagde, "hvad så hvis han bare græder og ikke falder i søvn" svarede hun "han falder i søvn når han bliver træt nok".

Hm, tja ... Det ved jeg altså ikke, om mit hjerte kan klare. :blush

Og hvad så hvis han bruger en time på at falde i søvn, og stadig kun sover 20 minutter? Han kommer jo til at være så overtræt, at han aldrig sover ordentligt.

Ej, jeg er kun mere forvirret nu ... Kan slet ikke finde ud af, hvad jeg vil. Jeg skal jo være konsekvent, når først jeg går i gang med at lægge ham på en ny måde.

Hvis han bare ligger i sengen og enten er vågen eller græder, tænker jeg, at den tid kunne være brugt på, at han var vågen og aktiv med mig, hvis det giver mening.

Puha. Jeg er helt rådvild!

Måske har vi samme sp :rolleyes

Det er ikke en metode jeg ville benytte mig af - måske vil det virke ja, men JEG synes ikke målet helliger midlet. For os blev alting virkelig nemmere efter 4. tiger - virkelig alting! Så mit bedste råd er hold ud. Det føles som uendelig lang tid, men pludselig er I ovre det. Jeg synes det lyder som om du gør det rigtig rigtig fint, du er der for ham og er meget opmærksom på ham og hans behov, og du er en fantastisk mor :biglove

Til dit andet spørgsmål: i dag har Arthur sovet 3x30 min. Han vågner stille op og virker udhvilet, og jeg tager ham bare op. Hvis han er ked tolker jeg det som om han ikke er "færdig" med at sove, og så prøver jeg at få ham til at sove videre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad gør I andre, hvis de kun sover kort tid? Lægger I dem så bare ind igen næste gang, de virker trætte? Så de måske ender med, at have taget 5-6 powernaps?

Jeg kæmper for at få niklas på 3 lure om dagen men der skal ingenting til før det ender med 4 eller 5 lure...og det prøver jeg at acceptere og så håber jeg bar han med tiden snart vil sove bedre om dagen....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker også, at jeg måske var lidt naiv at tro, at han allerede havde fundet en rytme - og så har jeg nok ikke kigget nok på især hvornår han reelt har været træt. Puha, føler mig fuldstændig bombet tilbage til start, og føler mig lidt dum med min 4 måneder baby, som jeg nu skal lære at kende helt forfra ...

Det er nok også tigeren, der taler i øjeblikket, men han virker jo konstant træt! Og derfor er jeg nok også nervøs for, at hele dage pludselig kommer til at gå med at lægge ham og han måske sover ... :blush

Jeg kan mærke, at jeg bare ikke kan lægge ham og gå.

Det bliver den version hvor jeg ligger ved siden af indtil han sover, så jeg kan trøste, og når han så forhåbentlig efterhånden falder hurtigere til ro, kan vi begynde at lægge ham og gå, og gå ind igen så snart han græder, trøste og ud igen. Så vil han forhåbentlig på sigt lære, at det er trygt at sove.

Og om natten får han altså også lov til at komme over til mig, så længe han vågner og er ked eller urolig. Basta. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min lille baby på 4,5 måneder prøver at komme op i kravlestilling :O hvorfor skal han have så travlt?!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første tur i svømmehallen var en succes. :yay Han har ikke været i så meget vand siden han kom ud, det var lidt sjovt at tænke på. :wub

Og så gik det overraskende smertefrit med en baby og et børnehavebarn i omklædningsrummet. (Far var også med, men klædte om for sig).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sofie har kørt aftensmad ind i dag efter knap to ugers strejke. Og hun faldt relativt nemt og roligt i søvn og ville gerne putte i min favn lidt, for første gang i et par uger. Det er sgu da sært, som det kan skifte fra den ene dag til den anden! :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min lille baby på 4,5 måneder prøver at komme op i kravlestilling :O hvorfor skal han have så travlt?!

Det prøver min også på. Det er altså vildt at kigge på, men det er nu tydeligt at han slet ikke er stærk nok til det - men han prøver ihærdigt :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min lille baby på 4,5 måneder prøver at komme op i kravlestilling :O hvorfor skal han have så travlt?!

Vildt. Eigil lærte det først sådan rigtigt i torsdag. Og sikke en masse påstyr der skabte.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Niklas triller nu bevidst begge veje fra ryg til mave og tilbage igen...

Og så hiver han sig op i armene og ligner en der laver armbøjninger når han kigger rundt ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vildt. Eigil lærte det først sådan rigtigt i torsdag. Og sikke en masse påstyr der skabte.

Ja sikke en forskrækkelse :( det er sådan en dag man ikke lige glemmer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det prøver min også på. Det er altså vildt at kigge på, men det er nu tydeligt at han slet ikke er stærk nok til det - men han prøver ihærdigt :D

Han har ret længe kunne skubbe overkroppen op og løfte numsen - bare ikke samtidig. Det gjorde han så i dag foran hele mødregruppen, og har fortsat resten af dagen. Ret vildt synes jeg :O

Jeg synes det er ret tidligt? Kan hans krop holde til det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han har ret længe kunne skubbe overkroppen op og løfte numsen - bare ikke samtidig. Det gjorde han så i dag foran hele mødregruppen, og har fortsat resten af dagen. Ret vildt synes jeg :O

Jeg synes det er ret tidligt? Kan hans krop holde til det?

Det ved jeg ikke. Men altså jeg tænker lidt, at hvis det er noget han selv kan gøre, så må han vel kunne holde til det. Det var jo noget helt andet, hvis du for eksempel "tvang" ham til det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ved jeg ikke. Men altså jeg tænker lidt, at hvis det er noget han selv kan gøre, så må han vel kunne holde til det. Det var jo noget helt andet, hvis du for eksempel "tvang" ham til det

Ja, du har nok ret ;)

Og haha, nu har jeg et billede i hovedet af en baby i sådan en sele man løfter hvaler med, alt imens jeg råber "DU SKAL KRAAAAAVLØØØH" :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha, J er også begyndt at løfte overkroppen og så kan man bare se, at det spjætter i benene, som om han godt ved de burde gøre noget nu, men han ved ikke helt hvad. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, du har nok ret ;)

Og haha, nu har jeg et billede i hovedet af en baby i sådan en sele man løfter hvaler med, alt imens jeg råber "DU SKAL KRAAAAAVLØØØH" :lolhit

:lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min lille stjerne som har ligget på sin mor i 3 timer og hyggespiser/sover, græder sindssygt når jeg forsøger at fjerne hende og nu har jeg sindssygt ondt i ryggen fordi jeg har sat mig for langt ned i sengen :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min lille stjerne som har ligget på sin mor i 3 timer og hyggespiser/sover, græder sindssygt når jeg forsøger at fjerne hende og nu har jeg sindssygt ondt i ryggen fordi jeg har sat mig for langt ned i sengen :rolleyes

Årh :)

Kan du ligge ned og amme? Der gik LANG tid før jeg fik det til at fungere, men det har virkelig reddet mig big time! Også nu hvor han er noget ældre, jeg er vågen max 30 sekunder af gangen når han skal spise om natten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja sikke en forskrækkelse :( det er sådan en dag man ikke lige glemmer.

Nej glemmer aldrig den dag eigil lærte at kravle.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh :)

Kan du ligge ned og amme? Der gik LANG tid før jeg fik det til at fungere, men det har virkelig reddet mig big time! Også nu hvor han er noget ældre, jeg er vågen max 30 sekunder af gangen når han skal spise om natten.

Det kan jeg faktisk godt men er virkelig bange for at trille over hende i søvne :unsure

Eller at hun får det for varmt.

I øjeblikket ligger hun i en babynest ved siden af mig i sengen og her har jeg faktisk formået at ligge skævt indover og ligesom kaste brystet i munden på hende :lolhit (hurra for store bryster :lol) i mens kunne jeg nærmest ligge over hende -jeg sover godt nok ikke, men så slipper jeg for at tage hende op :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror min lille pige har ondt i maven :( hun skriger helt hjerteskærende efterfulgt af en prut eller bøvs eller løs afføring :(

Jeg har stadigvæk ikke sovet endnu og jeg mistænker lidt at jeg ikke havde ordentlig mælk i nat

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror min lille pige har ondt i maven :( hun skriger helt hjerteskærende efterfulgt af en prut eller bøvs eller løs afføring :(

Jeg har stadigvæk ikke sovet endnu og jeg mistænker lidt at jeg ikke havde ordentlig mælk i nat

Der ligger et appetitspring omkring de 5 uger, hvor gammel er hun nu? :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kun én amning i nat :yay Hell yeah :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER