Krydderpigen

September-baby-smalltalk

632 indlæg i dette emne

Jeg fik forresten at vide hvornår lillebror nok kommer til verden da jeg var til md. Der var to mulige dage og det blev nok den første... Ret vildt at vide allerede nu. Skal til samtale på sygehuset d 15 juli hvor jeg får tidspunkt mm.

Wow!! Det er alligevel vildt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har købt alt for meget nyt til lillesøster. Har ellers en del fint fra Vega, men har købt 3 nye sparkedragter, 4 bodyer, 4 par bukser (alt i str 56), uld/silkeundertøj, Sophie giraf bidering og giraf, sengetøj, stofbleer og uro fra konges sløjd.. Ups!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var på Babymesse i går, så vi fik købt barnevogn... Vi var bevidst taget derud fordi vi havde fået tip om et tilbud på den vi ville ha...

Og så fik vi også købt lidt tøj... :) Intet er lyserødt, men hun fik dog en mega cute lyserød hue... <3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er lidt ligesom LA... Kan også sidde og glo på baby ting dagen lang... :D Men forsøger virkelig at lade være med at købe, hvis der ikke er et godt tilbud...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var på Babymesse i går, så vi fik købt barnevogn... Vi var bevidst taget derud fordi vi havde fået tip om et tilbud på den vi ville ha...

Og så fik vi også købt lidt tøj... :) Intet er lyserødt, men hun fik dog en mega cute lyserød hue... <3

Ihh, hvilken barnevogn fik I købt? :wee

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fedt med barnevogn. Og rart at kunne få den på tilbud.

Jeg tror snart jeg vil have min mand til at tage babytøj ned fra loftet så jeg kan få det sorteret og dannet mig et overblik over hvad vi mangler. Da vi fik vores den store arvede vi en masse pigerne og det var meget lyserødt så jeg købte en del blåt og brunt for at afbalancere det lidt. Så noget tøj har jeg da. Men må lige have talt op inden jeg køber til ham :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihh, hvilken barnevogn fik I købt? :wee

Vi har købt en Stokke Crusi... Kombivogn... Tør næsten ikke sige det højt herinde, for har tidligere set mange negative kommentarer om de små vogne... :D

Men den er fanme fed, og vi har ikke intensioner om at pigebarnet skal sove ude... (Puha, det tør jeg heller ikke sige højt herinde... Haha)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har købt en Stokke Crusi... Kombivogn... Tør næsten ikke sige det højt herinde, for har tidligere set mange negative kommentarer om de små vogne... :D

Men den er fanme fed, og vi har ikke intensioner om at pigebarnet skal sove ude... (Puha, det tør jeg heller ikke sige højt herinde... Haha)

Åh det er også min drømmevogn, sådan design mæssigt! Så smuk jeg tror man skal finde ud af hvilke behov man har for at ens vogn skal kunne, det er jo så individuelt, og så skal man gøre det man synes passer en bedst.

Vi har købt en brugt baby jogger klapvogn, hvor der er beslag til lift, for det er jo alligevel nok liften man kommer til at bruge det første stykke tid, og så ser vi hvad vi og han har behov for og vi skal købe en barnevogn også.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har købt en Stokke Crusi... Kombivogn... Tør næsten ikke sige det højt herinde, for har tidligere set mange negative kommentarer om de små vogne... :D

Men den er fanme fed, og vi har ikke intensioner om at pigebarnet skal sove ude... (Puha, det tør jeg heller ikke sige højt herinde... Haha)

Hahaha :D

Jeg kender ikke lige den model, men kombivogne er jo mega smarte, dog fravalgte vi selv fordi vi vidste vi ville få et langt barn og vi bor ude i provinsen = havde ikke det store behov. Men da jeg så var i KBH, kunne jeg da godt have brugt sådan en :D

Ang at sove ude mv, så er det igen vel også, hvad man er til og har mulighed for. Altså bor man inde i byen, evt uden altan ville jeg heller ikke orke at gå tur hver gang baby skulle sove. :)

Dejligt I har fundet jeres vogn :wee :wee

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har faktisk altan, men der er sol hele dagen (når den altså skinner... :D ).. Så der kan nok godt blive meget varmt nede i en barnevogn...

Og vores gård er meget åben, så der har vi ikke lyst til at hun skal stå...

Udover det så er jeg rygopereret og har mange smerter som følge heraf... Og rent praktisk er det bare nemmere at ha baby til at sove indenfor, så det er også med i overvejelserne...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh det er også min drømmevogn, sådan design mæssigt! Så smuk jeg tror man skal finde ud af hvilke behov man har for at ens vogn skal kunne, det er jo så individuelt, og så skal man gøre det man synes passer en bedst.

Vi har købt en brugt baby jogger klapvogn, hvor der er beslag til lift, for det er jo alligevel nok liften man kommer til at bruge det første stykke tid, og så ser vi hvad vi og han har behov for og vi skal købe en barnevogn også.

Vi har en baby jogger city elite som klapvognen. Den er jeg bare så glad for. Har dog ikke lift til. Har både haft den og en barnevogn, Odder zip, og ville ikke undvære nogen af dem :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en baby jogger city elite som klapvognen. Den er jeg bare så glad for. Har dog ikke lift til. Har både haft den og en barnevogn, Odder zip, og ville ikke undvære nogen af dem :D

Godt at høre du har været glad for din. Nej vi regner heller ikke med ikke at skulle have en barnevogn, men til at starte med bruger vi bare liften på klapvognen, og så ser vi hvad vores behov er.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg været til 2. Jordemoderbesøg. Det var en afløser, så det var lidt forhastet. Men jeg fik da målt SF mål på 18 hvilket var lige efter bogen og vi fik hørt hjertelyd, dom kom med det samme hun satte måleren på maven.

Det eneste der var var at jeg slog lidt ud på urintesten, så jeg skulle være OBS på om jeg fik mange plukkeveer, så skulle det tjekkes om jeg har blærebetændelse.

Mit blodtryk lå også meget lavt 98/61, men det er heldigvis ikke noget jeg mærker til. Så alt i alt så det godt ud. Næste tid er om 8 uger 29+0, inden da har jeg tid til 2. Lægebesøg, så jeg er glad for at jeg jævnligt har hverdagsfri, så man kan nå det hele :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg været til 2. Jordemoderbesøg. Det var en afløser, så det var lidt forhastet. Men jeg fik da målt SF mål på 18 hvilket var lige efter bogen og vi fik hørt hjertelyd, dom kom med det samme hun satte måleren på maven.

Det eneste der var var at jeg slog lidt ud på urintesten, så jeg skulle være OBS på om jeg fik mange plukkeveer, så skulle det tjekkes om jeg har blærebetændelse.

Mit blodtryk lå også meget lavt 98/61, men det er heldigvis ikke noget jeg mærker til. Så alt i alt så det godt ud. Næste tid er om 8 uger 29+0, inden da har jeg tid til 2. Lægebesøg, så jeg er glad for at jeg jævnligt har hverdagsfri, så man kan nå det hele :)

Er det ikke tidligt for 2. jordemoderbesøg, jeg skal først 7. Juli. Eller er det bare mig der har fået en sen tid?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det ikke tidligt for 2. jordemoderbesøg, jeg skal først 7. Juli. Eller er det bare mig der har fået en sen tid?

Det er nok forskelligt fra region til region. Men i region syddanmark skal man afsted uge13-15, 21, 29, 35, 37,39 og evt 41 står der i min pjece.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er nok forskelligt fra region til region. Men i region syddanmark skal man afsted uge13-15, 21, 29, 35, 37,39 og evt 41 står der i min pjece.

Nårh ja selvfølgelig, det er nok derfor ja.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt med veloverstået jordemoderbesøg Sinning  :)  

 

For at være lidt med på snakken om barnevogne, så har vi også tænkt os at købe en kombivogn. I USA findes der faktisk ikke deciderede barnevogne, de store som vi kender fra dk. Jeg tænker også at det er vigtigst at have en lift i starten, og senere kan de ligge/sove i klapvognsdelen evt i en voksipose. Vi kommer heller ikke til at have hende til at sove ude særlig meget, det er for varmt på altanen og forbudt at efterlade sin sovende baby andre steder  :D  Men jeg vil selvfølgelig gerne gå nogle lange ture, hvor hun kommer til at sove i vognen.

 

Vi har kig på en Mutsy Evo Urban Nomad, den synes jeg bar ser super fin ud! Men har indtil videre kun set den på nettet, og vi vil selvfølgelig gerne ud og afprøve den i virkeligheden, det er bare lidt svært at finde en butik der sælger den fysisk...

 

Tillykke med købet af Stokke Centenary! Den er da super fed!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih hvor er der bare gang i lillebror for tiden... Han er begyndt at sparke mange gange i streg og meget kraftigt. Nu kan det også ses uden på maven. Det bliver jeg aldrig træt af den følelse og det bliver bestemt ikke mindre fantastisk fra gang til gang. Vil virkelig nyde det denne gang, da jeg ved at det bliver vores sidste

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih hvor er der bare gang i lillebror for tiden... Han er begyndt at sparke mange gange i streg og meget kraftigt. Nu kan det også ses uden på maven. Det bliver jeg aldrig træt af den følelse og det bliver bestemt ikke mindre fantastisk fra gang til gang. Vil virkelig nyde det denne gang, da jeg ved at det bliver vores sidste

Ditto - bare med lillesøster :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt med veloverstået jordemoderbesøg Sinning :)

For at være lidt med på snakken om barnevogne, så har vi også tænkt os at købe en kombivogn. I USA findes der faktisk ikke deciderede barnevogne, de store som vi kender fra dk. Jeg tænker også at det er vigtigst at have en lift i starten, og senere kan de ligge/sove i klapvognsdelen evt i en voksipose. Vi kommer heller ikke til at have hende til at sove ude særlig meget, det er for varmt på altanen og forbudt at efterlade sin sovende baby andre steder :D Men jeg vil selvfølgelig gerne gå nogle lange ture, hvor hun kommer til at sove i vognen.

Vi har kig på en Mutsy Evo Urban Nomad, den synes jeg bar ser super fin ud! Men har indtil videre kun set den på nettet, og vi vil selvfølgelig gerne ud og afprøve den i virkeligheden, det er bare lidt svært at finde en butik der sælger den fysisk...

Tillykke med købet af Stokke Centenary! Den er da super fed!

Dejligt at have en med på holdet... :D

Det er jo også kun i Danmark/Norden at børnene sover ude, så jeg tager det helt roligt omkring beslutningen at hun skal sove inde...

Ja, al den internethandel bliver pludselig en udfordring når man gerne vil ha varen hænderne... Ret irriterende!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var forresten til MD i onsdags... :) Alt så umiddelbart fint ud, men divaen lå forkert, og på trods af mange forsøg på at vende hende, så skete der altså ingenting! Så vi skal derover igen på onsdag for at ha målt hovedet, tjekket noget med hjertet og ha kigget på moderkagen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var forresten til MD i onsdags... :) Alt så umiddelbart fint ud, men divaen lå forkert, og på trods af mange forsøg på at vende hende, så skete der altså ingenting! Så vi skal derover igen på onsdag for at ha målt hovedet, tjekket noget med hjertet og ha kigget på moderkagen...

Ha ha lille drillepind. Nå men rart i kan få en tid hurtigt så de kan få tjekket det sidste. Og et gensyn er jo ikke værst :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay... Jeg er lidt freaked out. Vi har et venner på besøg med to små børn, og igår da de skulle sove, græd de begge sådan helt hjerteskærende. Mine bryster blev helt vildt spændte og det grinede jeg lidt af, for har godt hørt at det kan ske ved barnegråd.

Men da vi så skulle sove i nat og jeg lagde mig på siden mærkede jeg pludselig noget der kildede mellem bryster e og jeg fløj op af sengen og tænde lyset. Der løb simpelthen mælk ud af min ene brystvorte. Whaaat. Og i dag har det løbet flere gange bare vi har snakket om graviditets hormoner. Haha, synes det er lidt tidligt, men nu har jeg heller ikke prøvet det før så blev altså lidt forskrækket.

Er der nogle af jer andre der også har prøvet det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay... Jeg er lidt freaked out. Vi har et venner på besøg med to små børn, og igår da de skulle sove, græd de begge sådan helt hjerteskærende. Mine bryster blev helt vildt spændte og det grinede jeg lidt af, for har godt hørt at det kan ske ved barnegråd.

Men da vi så skulle sove i nat og jeg lagde mig på siden mærkede jeg pludselig noget der kildede mellem bryster e og jeg fløj op af sengen og tænde lyset. Der løb simpelthen mælk ud af min ene brystvorte. Whaaat. Og i dag har det løbet flere gange bare vi har snakket om graviditets hormoner. Haha, synes det er lidt tidligt, men nu har jeg heller ikke prøvet det før så blev altså lidt forskrækket.

Er der nogle af jer andre der også har prøvet det?

Ej, hvor vildt hvad barnegråd kan gøre  :D  Kan godt forstå du er freaked out! Har læst at det er helt normalt allerede nu, bare hormoner... ;)  Men jeg har ikke prøvet det. Vi har ellers en nabo der godt kan græde meget højt, det er dog mere den hysteriske slags, hvis man må sige det. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at have en med på holdet... :D

Det er jo også kun i Danmark/Norden at børnene sover ude, så jeg tager det helt roligt omkring beslutningen at hun skal sove inde...

Ja, al den internethandel bliver pludselig en udfordring når man gerne vil ha varen hænderne... Ret irriterende!

 

 

Vi var forresten til MD i onsdags... :) Alt så umiddelbart fint ud, men divaen lå forkert, og på trods af mange forsøg på at vende hende, så skete der altså ingenting! Så vi skal derover igen på onsdag for at ha målt hovedet, tjekket noget med hjertet og ha kigget på moderkagen...

Ja, det er ret irriterende! Vi vil jo ikke købe sådan en stor ting uden at se den. Men på den anden side ville jeg uden internettet slet ikke kende til alle de mærker man kan få... :)

 

Det blir spændende hvordan hun opfører sig til scanningen på onsdag  ;)  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER