Krydderpigen

September-baby-smalltalk

632 indlæg i dette emne

http://www.indiacurry.com/women/pregcalc.htm

Her er lige et link til en side hvor man kan holde øje med sin vægt. Kan huske jeg bekymrede mig en del om det i min første graviditet, så denne side gav mig noget ro på :)

Jeg har nu 16+6 taget 2,3 kg på. De andre gange er jeg endt med at tage 10-12 kg på, hvilket nok er lidt i underkanten for mig. Men det har da heldigvis ikke påvirket min amning. Har begge gange ammet til de var 1 år Ca.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

http://www.indiacurry.com/women/pregcalc.htm

Her er lige et link til en side hvor man kan holde øje med sin vægt. Kan huske jeg bekymrede mig en del om det i min første graviditet, så denne side gav mig noget ro på :)

Jeg har nu 16+6 taget 2,3 kg på. De andre gange er jeg endt med at tage 10-12 kg på, hvilket nok er lidt i underkanten for mig. Men det har da heldigvis ikke påvirket min amning. Har begge gange ammet til de var 1 år Ca.

Fedt link... :)

Jeg er ret bekymret for vægten, men den har heldigvis stået stille længe... Jeg har også taget ca 2,5 kg på...

Jeg har læst at 10-15 kg er ideelt når man er normalvægt før fødslen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

http://www.indiacurry.com/women/pregcalc.htm

Her er lige et link til en side hvor man kan holde øje med sin vægt. Kan huske jeg bekymrede mig en del om det i min første graviditet, så denne side gav mig noget ro på :)

Jeg har nu 16+6 taget 2,3 kg på. De andre gange er jeg endt med at tage 10-12 kg på, hvilket nok er lidt i underkanten for mig. Men det har da heldigvis ikke påvirket min amning. Har begge gange ammet til de var 1 år Ca.

Er uge 16 så 15+ eller 16+ i dette tilfælde..? Ved du det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil tro at det er 15+

Men så sikker er den nok ikke alligevel at det gør den store forskel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil tro at det er 15+

Men så sikker er den nok ikke alligevel at det gør den store forskel.

Nej, det kan du ha ret i... Men meget rart at ha som retningslinje... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan går det med at mærke liv hos jer?

Jeg mærkede jo bebs ret tidligt, men det har ikke været mange gange, men her er heller ikke rigtig tiden til at mærke efter, men her de sidste 4 dage (siden 16+5) skal jeg love for at den er blevet mere tydelig og har mærket den fast hver aften når jeg sidder i sofaen... Så hyggeligt :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke mærket så meget. Lidt bobleri er der en gang imellem,men fik også at vide til kønsscanningen at moderkagen ligger mod maveskindet, så der kan gå længere tid før jeg rigtig kan mærke ham. Men ih hvor jeg glæder mig til at prøve det.

Det er da bare dejligt for dig sinning at det et blevet så regelmæssigt nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Denne gang ligger min moderkage bagudvendt, så jeg mærker også babyen næsten daglig denne gang :)

Nadeje: ved min den første, hvor moderkagen lå fortil, men heldigvis rykkede sig inden fødslen, der gik det også længere tid :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, jeg glæder mig til at kunne mærke hende derinde  :)  Jeg bilder mig ind at jeg nogen gange kan mærke lidt, men tror egentlig bare det er ønsketænkning ; )

 

Hvordan mærker i det? Er det kun indeni maven eller kan i også mærke noget udenpå?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Indtil videre er det kun inden i. De første bevægelser føles lidt som en der kildrer lidt på indersiden og det er svært at kende forskel på det og tarmbevægelser.

Nu kan jeg mærke det noget tydeligere, som en det skubber og møver rundt, det er ikke egentlige spark endnu. Sidst mærkede jeg det udenpå da jeg var 18+? Og det kunne også ses uden på maven der. Så det kan hurtigt komme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, jeg glæder mig også så meget! Indtil videre vurderer jeg at det hele er tarmene... Hehe... Men kan ligesom LA godt bilde mig ind at det nok er baby som hopper rundt! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gab hvor synes jeg at tiden går langsomt. Glæder mig helt vildt til at komme over Md scanning. Er i dag 18+0 og nu er der 2 uger til scanning. Så vil jeg igang med at købe det vi mangler så småt. Har dog købt et håndklæde og en Babyalarm da vi var i Ikea.

Jeg har stadig meget let som gravid, så det er jo rart. Dog er det slut med at løbe nu, så skal igang med spinning snart :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gab hvor synes jeg at tiden går langsomt. Glæder mig helt vildt til at komme over Md scanning. Er i dag 18+0 og nu er der 2 uger til scanning. Så vil jeg igang med at købe det vi mangler så småt. Har dog købt et håndklæde og en Babyalarm da vi var i Ikea.

Jeg har stadig meget let som gravid, så det er jo rart. Dog er det slut med at løbe nu, så skal igang med spinning snart :)

Jeg synes også tiden snegler sig afsted... Heldigvis har vi allerede MD scanning i næste uge, torsdag, så jeg tæller ned. Jeg har allerede købt lidt babytøj og vi fik lidt fra mine forældre da jeg var i dk, min mand har købt en kaninbamse  :)  Det er så hyggeligt at købe noget til hende, men jeg kan ikke finde ud af hvor tidligt jeg skal begynde med de store ting... Ved allerede hvilken barnevogn vi vil have osv... :D

Nu er du jo erfaren, hvor meget babytøj tror du man skal bruge i hvilke str? Har hørt at str 50 får man nærmest ikke brug for...

 

Hvor er du sej du har løbet indtil nu! Jeg holdt op da jeg fandt ud af jeg var gravid, har været lidt nervøs for det pga de to tidligere spontane aborter... I stedet går jeg til yoga og så har vi et lille træningsrum i kælderen hvor der bl.a er en stepmaskine jeg bruger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes også tiden snegler sig afsted... Heldigvis har vi allerede MD scanning i næste uge, torsdag, så jeg tæller ned. Jeg har allerede købt lidt babytøj og vi fik lidt fra mine forældre da jeg var i dk, min mand har købt en kaninbamse :) Det er så hyggeligt at købe noget til hende, men jeg kan ikke finde ud af hvor tidligt jeg skal begynde med de store ting... Ved allerede hvilken barnevogn vi vil have osv... :D

Nu er du jo erfaren, hvor meget babytøj tror du man skal bruge i hvilke str? Har hørt at str 50 får man nærmest ikke brug for...

Hvor er du sej du har løbet indtil nu! Jeg holdt op da jeg fandt ud af jeg var gravid, har været lidt nervøs for det pga de to tidligere spontane aborter... I stedet går jeg til yoga og så har vi et lille træningsrum i kælderen hvor der bl.a er en stepmaskine jeg bruger.

Ih hvor spændende med md i næste uge. Det bliver rart med et kig derind igen :D

Da vi ventede vores første barn gik vi igang med at købe større ting efter md. Og ved ikke hvordan det er i USA men herhjemme kan der godt være lang ventetid på barnevogn.

Jeg skal lige se om jeg kan finde en liste over hvor meget vi købte.

Det med om man får brug for størrelse 50 er der delte meninger om. Nu fik jeg jo store børn så vi brugte det næsten ikke.

Jeg vil nok købe 2-5 bodyer og 2 bukser i størrelse 50. Ellers ville jeg nok hellere købe størrelse 56 og så lave et opslag på ærmerne/benene hvis det var nødvendigt. Nogen bruger det Max 1 uge.

Til den første tid er det guld værd med slåom bodyer, der er baby så blød og ikke meget for at få noget over hovedet + hvis de skider ud over det hele er de lettere at få af uden at baby bliver helt smurt ind ;) HogM har nogle gode med knaplukning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mål:

12 bodyer

6-8 sparkedragter/ heldragter eller bluse + bukser

4 natdragter

2-3 sweatshirts/ trøjer

6 par sokker /strømpebukser

2 Huer

1 fleecedragt

1 par vanter

Savlesmæk 5 stk.

2 lune par sokker

20 stofbleer

Her er den liste vi købte ind efter til Silje.

Med et septemberbarn ville jeg dog ikke købe ekstra trøjer i de første størrelser men bare sørge for at have et par strikkede veste, de er super gode at regulere temperaturen med da de er lette at tage af og på.

Og ville nok købe en enkelt fleecetrøje eller striktrøje til at sove ude i eller til bilture hvis det skulle være køligt

Natdragter ville jeg heller ikke købe i de første størrelser, da det tøj de bruger alligevel er så blødt at det let kan soves i.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mål:

12 bodyer

6-8 sparkedragter/ heldragter eller bluse + bukser

4 natdragter

2-3 sweatshirts/ trøjer

6 par sokker /strømpebukser

2 Huer

1 fleecedragt

1 par vanter

Savlesmæk 5 stk.

2 lune par sokker

20 stofbleer

Her er den liste vi købte ind efter til Silje.

Med et septemberbarn ville jeg dog ikke købe ekstra trøjer i de første størrelser men bare sørge for at have et par strikkede veste, de er super gode at regulere temperaturen med da de er lette at tage af og på.

Og ville nok købe en enkelt fleecetrøje eller striktrøje til at sove ude i eller til bilture hvis det skulle være køligt

Natdragter ville jeg heller ikke købe i de første størrelser, da det tøj de bruger alligevel er så blødt at det let kan soves i.

TAK!

Det er meget rart at have noget at gå efter  :)  God idé med slå-om bodyer, det har jeg ikke tænkt på... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker tit omkring størrelse 50...

Hvis man orker det, så købe det tilstrækkeligt sent til at det kan returneres/byttes hvis behovet ikke er der... H&M har eksempelvis 30 dages retur, det samme for Illum og Magasin...

Jeg har ikke fået tjekket udvalget af babytøj på Zalando, men de har nu 100 dages returret...

Og endnu vildere... Babysam har 365 dages returret...

(Sorry LA, du må selv li undersøge forholdene i USA) :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker tit omkring størrelse 50...

Hvis man orker det, så købe det tilstrækkeligt sent til at det kan returneres/byttes hvis behovet ikke er der... H&M har eksempelvis 30 dages retur, det samme for Illum og Magasin...

Jeg har ikke fået tjekket udvalget af babytøj på Zalando, men de har nu 100 dages returret...

Og endnu vildere... Babysam har 365 dages returret...

(Sorry LA, du må selv li undersøge forholdene i USA) :D

Fedt tak!  :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fedt med lang returret. Eneste ulempe er nok at der ikke er meget fidus i en stak udvasket tøj. Man kunne selvfølgelig bare vaske en lille del til start..

Men ellers har butikkerne jo også åbent når man har født ;)

Ved min første fødsel var vi ude at shoppe lidt dagen efter vi blev udskrevet, 4 dage efter fødslen selvom det havde været en sej omgang, det var intet problem :)

Vi manglede større tørrestativ og flere stofbleer :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh det har du jo ret i... Troede li jeg var smart... :D Må se om nogle af veninderne måske har noget størrelse 50 de vil af med...

Tror også jeg går ned i Mødrehjælpens butik her på Nørrebro og ser om de har noget... Vi har det fint med brugte ting, og så støtter man et godt formål samtidig... Win win!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og som du siger, butikkerne har jo åbent... Hvis man ikke selv kan overskue det, så kan far eller bedsteforældre vel li smutte ud og købe lidt... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Et lille emneskift; tager I stadig gravid vitaminer? Man behøver jo ikke længere folin, men jeg købte altså bare ind til hele graviditeten af multivitaminerne, så jeg får lidt af det hele...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Et lille emneskift; tager I stadig gravid vitaminer? Man behøver jo ikke længere folin, men jeg købte altså bare ind til hele graviditeten af multivitaminerne, så jeg får lidt af det hele...

Jeg gør. Tænker at der er en lille en der trækker mere og mere på ressourcerne. Jeg tager også ekstra b12 og selvfølgelig jern. Så er jeg vidst dækket ind :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og som du siger, butikkerne har jo åbent... Hvis man ikke selv kan overskue det, så kan far eller bedsteforældre vel li smutte ud og købe lidt... :)

Ja nemlig... Og du får helt sikkert også noget tøj i barselsgave :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gør. Tænker at der er en lille en der trækker mere og mere på ressourcerne. Jeg tager også ekstra b12 og selvfølgelig jern. Så er jeg vidst dækket ind :)

Jeg tager ikke jern... Det sagde min læge ikke var nødvendigt... Er jern ikke primært for vores skyld? Noget med blodprocent?

Jeg tager forresten også kalk, det skulle være for babys skyld... (Hold kæft en jungle)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER