Krydderpigen

September-baby-smalltalk

632 indlæg i dette emne

99 dage til termin.. Er nu på to cifre kom jeg til at se... Og endnu kortere tid til lillebror kommer til verden :O

Min store pige går meget op i det hele og hver gang vi skal sige farvel skal maven også have et kys. Hun elsker at mærke ham sparke og er bare så sød. Hun siger tit at hun savner lillebror og glæder sig til at møde ham :)

Min weekend har stået på tur til Hamborg med min søster, så vi har bare hygget, spist god mad og gået langt omkring. Heldigvis er jeg ikke påvirket af varmen, så det var bare fantastisk med godt vejr.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

99 dage til termin.. Er nu på to cifre kom jeg til at se... Og endnu kortere tid til lillebror kommer til verden :O

Min store pige går meget op i det hele og hver gang vi skal sige farvel skal maven også have et kys. Hun elsker at mærke ham sparke og er bare så sød. Hun siger tit at hun savner lillebror og glæder sig til at møde ham :)

Min weekend har stået på tur til Hamborg med min søster, så vi har bare hygget, spist god mad og gået langt omkring. Heldigvis er jeg ikke påvirket af varmen, så det var bare fantastisk med godt vejr.

Jaaa jeg er på 99 i dag. Totalt underlig følelse.

Årh hun lyder bare dejlig din pige, skønt hun glæder sig sådan. Hvor lyder det også bare dejligt med en tøsetur, det er så skønt lige at komme hjemmefra en gang i mellem og se noget nyt.

Jeg har det også fint nok i varmen, det er dejligt når man kan nyde det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænkte li "buhuu, jeg har stadig 107 dage tilbage"... Men det har jeg jo ikke hvis jeg skal ha kejsersnit...

F*ck jeg glæder mig til at få afklaring... Og få en dato... <3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænkte li "buhuu, jeg har stadig 107 dage tilbage"... Men det har jeg jo ikke hvis jeg skal ha kejsersnit...

F*ck jeg glæder mig til at få afklaring... Og få en dato... <3

Hvornår får du afklaring på det hele, det er da rart at vide hvad man skal indstille sig på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvornår får du afklaring på det hele, det er da rart at vide hvad man skal indstille sig på.

14/6 har vi samtale på Riget... Så der er ikke så længe til nu... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

14/6 har vi samtale på Riget... Så der er ikke så længe til nu... :)

Dejligt... Så kan du da blive klogere på det der.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes godt nok ikke at jeg har mange aftaler med læge, jordemoder mm, de andre gange syntes jeg der var vildt mange besøg, men det er nok bare mig der husker forkert :D

Men hva det er jo et godt tegn, det betyder jo bare at alt går efter planen.

Skal afsted d. 27 til glukosebelastningstest, d. 28 til jordemoder, d 15 til både 3 lægebesøg samt forsamtale til kejsersnit.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jaaa jeg er på 99 i dag. Totalt underlig følelse.

Årh hun lyder bare dejlig din pige, skønt hun glæder sig sådan. Hvor lyder det også bare dejligt med en tøsetur, det er så skønt lige at komme hjemmefra en gang i mellem og se noget nyt.

Jeg har det også fint nok i varmen, det er dejligt når man kan nyde det.

Ja det er det godt nok, synes jeg kan se mange der er væsentlig kortere henne der allerede døjer med varmen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes godt nok ikke at jeg har mange aftaler med læge, jordemoder mm, de andre gange syntes jeg der var vildt mange besøg, men det er nok bare mig der husker forkert :D

Men hva det er jo et godt tegn, det betyder jo bare at alt går efter planen.

Skal afsted d. 27 til glukosebelastningstest, d. 28 til jordemoder, d 15 til både 3 lægebesøg samt forsamtale til kejsersnit.

Jeg synes heller ikke, der sker meget på den front... :D

Er det d 15/6..? Ved du om du får datoen dér..? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor må det egentlig være lidt vildt at kende datoen for hvornår man får sin baby at se :wub

Jeg har virkelig haft nogle dummet drømme på det sidste. Men det skulle jo være meget normalt.

Har både drømt at jeg vågnede om natten og var begyndt at bløde helt vildt, og min mand ville bare ikke samarbejde med mig for at få mig på sygehuset. Og en anden nat drømte jeg at jeg fødte mega meget for tidligt, så både lillemanden og jeg var meget syge,og jeg fik stomi og alt muligt. Man er i totalt dårlig humør når man vågner.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hahaha... Ja man kan godt stadig være lidt påvirket af mærkelige drømme når man vågner... Måske endda være lidt sur på manden... :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det d 15/6..? Ved du om du får datoen dér..? :)

Det er først d. 15/7. Ja jeg får datoen dér + jeg skal til samtale med narkoselæge + en anden læge, sikke en pakke jeg får denne gang :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh kender godt det med de drømme...

Jeg havde dem meget en uges tid og de var meget livagtige. Jeg vågnede også en morgen og havde en indre vrede der bare havde svært ved at slippe sit tag i mig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er først d. 15/7. Ja jeg får datoen dér + jeg skal til samtale med narkoselæge + en anden læge, sikke en pakke jeg får denne gang :D

Uh hvor spændende... :) Nogle synes måske det er kedeligt at kende datoen, men jeg synes altså det er ret fedt... :)

Jeg har også været hos narkoselæge allerede, fordi de skulle være forberedt på akut kejsersnit...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå det er vidst tid til en lille update.

Jeg opdagede lige at jeg allerede er igang med 3. trimester. Havde bildt mig selv ind at det startede 28+0, men det er så 27+0. Så det er da en milepæl. Synes det er rart at tænke på at lillebror bliver stor og stærk derinde og faktisk kan overleve uden for maven, ikke at jeg håber på at det sker nu.

Vægten stiger drastisk for tiden. Ca 0,5 kg i ugen så nu har jeg taget 8,1 kg på :O er ikke en fan af at min vægt starter med 6x men sådan skal det jo være :D

Jeg har under 4 uger tilbage på job. Selvom jeg ikke er besværet glæder jeg mig nu til det. Det er også starten på vores ferie. Glæder mig helt vildt, men har samtidig også en lille frygt for at noget går galt mens vi er i udlandet. Men mon ikke det går :) Må sørge for støttestrømper og at røre mig undervejs.

Jeg har det stadig strålende. Er slet ikke mærket af graviditeten. Har fået et par blodsprængninger på mine ben, de har bare at gå væk igen :D Min mave er noget medtaget efter 2 børn så gider ikke også døje med benene hi hi ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var da mærkeligt. Jeg bruger ellers appen "gravid" fra jordemor foreningen og sundhedsformidlingen står bag, der står tredje trimester starter 28+0. Men uanset hvad så er det jo fantastisk at være nået så langt. Det er helt vildt at tænke på hvor meget der er sket med baby på så kort tid. Uhh det er da lækkert med både barsel og ferie så tæt på. Var det ikke frankrig du skal til? Vi skal en tur på camping om 1 uge, det bliver vores eneste ferie her i sommer, men nu har vi også været ude og rejse et par gange allerede i år, så det er fint nok.

Det er skønt at have det godt, det har jeg også stadigvæk. Er kun begyndt at sove lidt dårligt, vågner hver nat og er vågen mindst en time. Tror det er en blanding af sprængfarlig blære og MEGET aktiv dreng der vækker mig :P Og så har jeg fået en del strækmærker, men det vidste jeg ville komme så det må bare tages med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja om det er 27+0 eller 28+0 er jo i princippet lige meget det ændrer ikke så meget. Tror faktisk også at de har ændret på et tidspunkt hvornår det skifter.

Det lyder da skønt med camping, hvor skal i hen?

Jo vi skal til Frankrig, i mobilerne, det er vidst det tætteste jeg kommer på camping :D

Ha ha det lyder også som en farlig kombination, også utroligt hvorfor de altid skal feste når man selv vil slappe af/ sove :)

Øv strækmærker er ikke sjovt. Fik et par enkelte ved nummer 1, ved nummer 2 gik de helt amok, så er spændt på hvor slemt det ser ud efter denne gang. Selve mærkerne generer mig ikke, men mine er meget dybe så det har gjort min hud løs :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal bare til silkeborg, men det er nu også en smuk by.

Åh jeg gad virkelig godt tage med til frankrig :P må overtale manden til det næste sommer!

Ja det kan godt blive lidt halvfarligt en gang imellem. Synes han er meget aktiv om morgenen og aftenen. Især når jeg ligger på siden i sengen så går han helt amok derinde.

Jeg har i forvejen en del strækmærker på lårene og hofterne, og det er bare fra jeg voksede som teenager. Men nu er de helt lyse og man skal virkelig kigge efter dem for at se dem. Så jeg tænker at jeg bare må være tålmodig med de nye der kommer på maven. Der er jo ikke så meget at gøre ved det. Ja jeg er også lidt spændt på hvorden jeg skal regne med at mit maveskind bliver efter fødsel. Det er altid lidt spændende når det er første gang, selvom at kroppen jo sagtens kan reagere forskelligt fra gang til gang. Håber ikke det bliver meget værre for dig i denne graviditet så!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også begyndt at sove lidt dårligt... Bl.a fordi jeg ikke kan lægge mig om på maven... Og så har jeg smerter i mavemusklerne i højre side, og de kommer ofte om natten - ret mærkeligt da jeg jo slapper af...

Puha, jeg er virkelig nervøs for både maveskind og bryster... :D Kan ikke se nogle strækmærker endnu, troede faktisk først man ville kunne se det når huden trak sig sammen igen... Der blev jeg li klogere!

Brysterne kan man selvfølgelig først vurdere efter amning, så der er længe til dommen falder...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er da træls du har får ondt også selvom du slapper af. Jeg synes også jeg kan mærke at mine mavemuskler skal "holde" mere end de er vandt til, og det er faktisk også værst om morgenen, så ved ikke om man måske ligger på en måde som musklerne ikke er helt så vilde med nu man er gravid. Aner det ikke.

 

Jeg har faktisk også allerede fået lidt strækmærker på brysterne, men de er også blevet større her den sidste halvanden måned, fordi de allerede løber helt vildt :blink Det er jo heller ikke alle der får strækmærker, så det kan være du er heldig centenary, man har vel lov at håbe.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er mega træls... Lægen på Riget sagde at jeg bør stoppe min træning, fordi det giver flere smerter i musklerne - men det synes jeg godt nok er svært... Der er jo stadig 3 mdr tilbage...

Ja ja, jeg krydser da fingre... :) Har stadig kun en lille mave, men det kan jo tage fart li pludselig... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi håber forresten også at kunne nå en ferie inden baby... Men intet planlagt endnu... Skal bare være en solferie i Sydeuropa...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også begyndt at sove lidt dårligt... Bl.a fordi jeg ikke kan lægge mig om på maven... Og så har jeg smerter i mavemusklerne i højre side, og de kommer ofte om natten - ret mærkeligt da jeg jo slapper af...

Puha, jeg er virkelig nervøs for både maveskind og bryster... :D Kan ikke se nogle strækmærker endnu, troede faktisk først man ville kunne se det når huden trak sig sammen igen... Der blev jeg li klogere!

Brysterne kan man selvfølgelig først vurdere efter amning, så der er længe til dommen falder...

Nej de kommer skam mens man vokser, men nogen får dem også efter fødslen... Mine kom ca da jeg ramte termin. Mine er dog ikke røde men helt lyse, tror ikke mine er hormonet betingede men tror de kommer fordi min mave bliver så stor... Håber du slipper

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er da træls du har får ondt også selvom du slapper af. Jeg synes også jeg kan mærke at mine mavemuskler skal "holde" mere end de er vandt til, og det er faktisk også værst om morgenen, så ved ikke om man måske ligger på en måde som musklerne ikke er helt så vilde med nu man er gravid. Aner det ikke.

Jeg har faktisk også allerede fået lidt strækmærker på brysterne, men de er også blevet større her den sidste halvanden måned, fordi de allerede løber helt vildt :blink Det er jo heller ikke alle der får strækmærker, så det kan være du er heldig centenary, man har vel lov at håbe.

Ellers er det et godt tidspunkt at tage babydyne i brug. Man kan bruge den som støtte for maven så man kan ligge bedre hvis det giver problemer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi håber forresten også at kunne nå en ferie inden baby... Men intet planlagt endnu... Skal bare være en solferie i Sydeuropa...

Uh det lyder ellers lækkert :) Spændende hvad i finder på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER