Krydderpigen

September-baby-smalltalk

632 indlæg i dette emne

Jeg tager ikke jern... Det sagde min læge ikke var nødvendigt... Er jern ikke primært for vores skyld? Noget med blodprocent?

Jeg tager forresten også kalk, det skulle være for babys skyld... (Hold kæft en jungle)

Sundhedsstyrelsen anbefaler at man tager jern fra uge 10, og jo det er for moderens skyld. Men hvis man mister meget blod ved fødslen er det også godt at depoterne er fyldt godt op. Ved min første fødsel mistede jeg over 3 liter, så ved hvor vigtigt det er.

Kalk anbefales vidst ikke, men hvis man ikke får mælk/ ost eller kun i begrænsede mængder er det selvfølgelig godt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ej, det burde jeg da nok gå i gang med... Kan vel ikke skade... :)

Jeg får ca 2 dl mælk til mine havregryn om morgenen... Ost, yoghurt osv kommer meget an på temperament... Så jeg tager 1/2 kalk tilskud... Man skulle gerne ligge på 5 dl mælk om dagen, sagde min læge...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tager:

B12

Jern

Kalk

D-vitamin

C-vitamin

Multi for gravide

:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tager:

B12

Jern

Kalk

D-vitamin

C-vitamin

Multi for gravide

:)

Så er du da vist også dækket ind... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, det burde jeg da nok gå i gang med... Kan vel ikke skade... :)

Jeg får ca 2 dl mælk til mine havregryn om morgenen... Ost, yoghurt osv kommer meget an på temperament... Så jeg tager 1/2 kalk tilskud... Man skulle gerne ligge på 5 dl mælk om dagen, sagde min læge...

Det synes jeg lyder som en god plan. Det er godt at have jerndepoterne tanket godt op, ellers kan det tage lang tid at komme ovenpå igen hvis man mister en del blod.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand mærkede lille bebs møfle lidt rundt i går.. Så hyggeligt. Så bliver det mere virkeligt.

Synes nu ikke den er så aktiv derinde, men det er jævnligt at der kan mærkes noget om aftenen når jeg sidder/ ligger stille :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

MD i dag :bd :bd

Held og lykke.. Og god fornøjelse med gensynet. Glæder mig til at høre om det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

MD gik rigtig godt! Det er stadig en lang pige

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Et lille emneskift; tager I stadig gravid vitaminer? Man behøver jo ikke længere folin, men jeg købte altså bare ind til hele graviditeten af multivitaminerne, så jeg får lidt af det hele...

Jeg tager også stadig mine gravid vitaminer, og vil blive ved hele vejen igennem. Jeg tager til gengæld ikke noget jern. Ifølge min læge er mit hæmoglobin niveau fint og jern tilskud kan være hårdt for fordøjelsen i denne tid. Kalk tager jeg, når jeg ikke føler jeg får nok gennem kosten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand mærkede lille bebs møfle lidt rundt i går.. Så hyggeligt. Så bliver det mere virkeligt.

Synes nu ikke den er så aktiv derinde, men det er jævnligt at der kan mærkes noget om aftenen når jeg sidder/ ligger stille :D

Hvor lyder det dejligt  :)

 

Jeg kan også mærke hende ind imellem, men synes stadig det er svært at skelne det ad. Glæder mig til det bliver hver dag jeg kan mærke noget  :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

MD gik rigtig godt! Det er stadig en lang pige

Dejligt!! Synes vi har en del piger i denne gruppe  :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

MD gik rigtig godt! Det er stadig en lang pige

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt!! Synes vi har en del piger i denne gruppe :D

Ja, de sidste 5 år min arbejdsplads har 7 kollegaer født! Alle piger!! Det er altså vildt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih hvor dejligt for jer. Og rart at kønnet holdt stik nu i har fundet navn :)

Var det ikke dejligt at få et kig derind igen. Synes det er vildt så stort et spring de tager fra nf til md i størrelse og hvor meget mere de ligner en baby :)

Ja præcis, ellers havde vi joket med, at han måtte hedde Nor, (i stedet for Nora) :D

Jo, og kunne jo mærke alle bevægelserne, som jeg kunne se på skærmen. Det kunne jeg ikke med Vega dengang, da min moderkage lå foran :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har været til første JM-konsultation i dag (18+6).

Alt så fint ud, har ikke taget meget på (4,5 kg siden starten og kun et kilo siden lægeundersøgelse i uge 8), så det er jeg fint tilfreds med :)

Har fået ny tid 28/6! Så nu går der lidt før næste graviditetsundersøgelse :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har været til første JM-konsultation i dag (18+6).

Alt så fint ud, har ikke taget meget på (4,5 kg siden starten og kun et kilo siden lægeundersøgelse i uge 8), så det er jeg fint tilfreds med :)

Har fået ny tid 28/6! Så nu går der lidt før næste graviditetsundersøgelse :)

Dejligt  :)  Går der normalt ca. 2 måneder imellem JM-konsultationerne?

 

Jeg skal til md på torsdag og er meget spændt på det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt :) Går der normalt ca. 2 måneder imellem JM-konsultationerne?

Jeg skal til md på torsdag og er meget spændt på det!

Jeg tror det er fordi, jeg er 2.gangsfødende. Husker det som jeg var det oftere ved min første. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tager også stadig mine gravid vitaminer, og vil blive ved hele vejen igennem. Jeg tager til gengæld ikke noget jern. Ifølge min læge er mit hæmoglobin niveau fint og jern tilskud kan være hårdt for fordøjelsen i denne tid. Kalk tager jeg, når jeg ikke føler jeg får nok gennem kosten.

Åh ja fordøjelsen, det havde jeg li glemt... Har allerede problemer på den front... Må ringe til lægen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var til første jmd konsultation 6/4... Fik næste tid 7/7... Haha

Kunne se på mødekortet at man vist har 6 tider i løbet af graviditeten... Så de næste tider kan der jo ikke være så lang tid imellem...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

MD scanningen igår gik så fint! Hun er lige som hun skal være  :)  Vi var begge to mega glade og lettede bagefter, for man går alligevel og tænker.... Vi fik desværre ikke nogen gode billeder med for hun gemte sig lidt derinde, men skal scannes igen i uge 32, så bliver det sjovt at se hvor stor hun er.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

MD scanningen igår gik så fint! Hun er lige som hun skal være :) Vi var begge to mega glade og lettede bagefter, for man går alligevel og tænker.... Vi fik desværre ikke nogen gode billeder med for hun gemte sig lidt derinde, men skal scannes igen i uge 32, så bliver det sjovt at se hvor stor hun er.

Ej, hvor dejligt :) bortset fra billederne. Hvordan kan det være, du skal scannes i uge 32?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med den vellykkede scanning. Dejligt at være på den anden side af den :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, hvor dejligt :) bortset fra billederne. Hvordan kan det være, du skal scannes i uge 32?

Det gør de åbenbart herovre... For at se hvor store de er på det tidspunkt. Der er vist generelt lidt mere tilsyn end i dk, jeg går jo også til lægen hver 4. uge. Sikkert fordi man betaler for det selv  ;) (eller forsikringen gør..)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gør de åbenbart herovre... For at se hvor store de er på det tidspunkt. Der er vist generelt lidt mere tilsyn end i dk, jeg går jo også til lægen hver 4. uge. Sikkert fordi man betaler for det selv ;) (eller forsikringen gør..)

Ja, det er da skøøønt! I DK er man hos lægen omkring uge 8, 25 og 32! Og du får tilbudt to scanninger. (Altså ved en normal graviditet!) og så jordemoder-konsultation oveni, lidt forskelligt ang hvor mange gange, alt afhængig af om du er førstegangsfødende eller ej ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER