Krydderpigen

September-baby-smalltalk

632 indlæg i dette emne

Ja jeg har også både hørt og læst uge 20. Men ved ikke om det gør noget, ligesom med nf hvor det skal være inde for en bestemt tid.

Okay, hvornår fik du tiden. Synes de er lidt langsomme her hos mig nemlig.

Jeg fik brev i e-boks 1-2 dage efter NF... Både om læge samtale og jmd konsultation...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg fik brev i e-boks 1-2 dage efter NF... Både om læge samtale og jmd konsultation...

Det gjorde jeg også :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det må være en anden Olivia du tænker på. Min Olivia er fra januar '14 :) Det har måske været i baby forummet vi har krydset veje, synes også dit brugernavn ser bekendt ud :)

Ups, jamen det må det være så :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke til La-mor og centenary, med pigerne.

Jeg skal til kønsscanning på mandag, hold da op hvor jeg glæder mig, både til at se køn men også bare se at baby har det godt.

Har først fået tid til md i slutningen i maj, hvor jeg er i uge 25, synes det er lidt sent, men det går vel nok.

Har i andre fået tid til første jordemor samtale?

Det lyder godt nok sent. Hvis det var mig ville jeg lige ringe om høre om det er oki. Normalt siger de uge 19-20.

Jeg har også fået jordemodertid. Tror den lå i uge 13, men fik den flyttet fordi det ikke passede så det bliver 17+0 i stedet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg har også både hørt og læst uge 20. Men ved ikke om det gør noget, ligesom med nf hvor det skal være inde for en bestemt tid.

Okay, hvornår fik du tiden. Synes de er lidt langsomme her hos mig nemlig.

Jeg tror som sådan ikke set gør noget at den ligger sent, så kan de se det mere. Problemet er nok hvis noget er galt, så er fosteret lige pludselig så stort at det er levedygtigt uden for maven og så gør det det nok svært at afbryde en graviditet hvis det ser helt galt ud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nadeje, jeg ville nok også li ringe til hospitalet...

Kom i tanker om at jmd fra NF sagde at man kan få abort indtil uge 22 (hvis der er noget helt galt)... Så uge 25 MÅ være for sent...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej allesammen,

 

Jeg har lige været på en mini ferie, og sikke meget der er sket herinde ; )

 

Velkommen i pigeklubben Centenary!! Det er mærkeligt at vide det ik?! Jeg kan anbefale baby tøjet i Zara, synes det er mega fint og pastel farvet, til en rimelig pris : )

 

Velkommen til Maj85 : )

 

Sikke nogle søde piger Sinning, spændende hvad nr 3 bliver ; )

 

Jeg synes også jeg får nogle mærkelige datoer til mine scanninger, min MD bliver når jeg er i uge 18. Det er da tidligt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej allesammen,

Jeg har lige været på en mini ferie, og sikke meget der er sket herinde ; )

Velkommen i pigeklubben Centenary!! Det er mærkeligt at vide det ik?! Jeg kan anbefale baby tøjet i Zara, synes det er mega fint og pastel farvet, til en rimelig pris : )

Velkommen til Maj85 : )

Sikke nogle søde piger Sinning, spændende hvad nr 3 bliver ; )

Jeg synes også jeg får nogle mærkelige datoer til mine scanninger, min MD bliver når jeg er i uge 18. Det er da tidligt...

Velkommen tilbage... :)

Jo, det er meget syret at vide... Fik faktisk en sindssyg følelses rutsjetur senere på dagen... Gik på en måde i panik! :(

Men dagen efter fortalte min mand faktisk om de samme følelser, og det beroligede mig virkelig... Nu er vi bare glade, og min familie er også ekstra glade for at det er en pige... Hehe

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej allesammen,

Jeg har lige været på en mini ferie, og sikke meget der er sket herinde ; )

Velkommen i pigeklubben Centenary!! Det er mærkeligt at vide det ik?! Jeg kan anbefale baby tøjet i Zara, synes det er mega fint og pastel farvet, til en rimelig pris : )

Velkommen til Maj85 : )

Sikke nogle søde piger Sinning, spændende hvad nr 3 bliver ; )

Jeg synes også jeg får nogle mærkelige datoer til mine scanninger, min MD bliver når jeg er i uge 18. Det er da tidligt...

Sikke dejligt med en miniferie.

Hvor længe har du boet i La og regner du med at blive boende der.?

Tak skal du have, er for det meste også rigtig glad for dem ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal i egentlig på sommerferie i år, med termin tæt på?

Synes det er svært at planlægge, men nu satser vi på at jeg ikke er for besværet og at vi kan køre på ferie til Nord øst Frankrig. Det er en køretur på 10 timer og jeg vil være 32 uger henne. Havde ønsket ferie på arbejde længe inden jeg blev gravid, ellers havde jeg nok lagt det lidt før :)

Men håber det lykkes så vi kan holde ferie sammen os 4 inden det går løs igen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal i egentlig på sommerferie i år, med termin tæt på?

Synes det er svært at planlægge, men nu satser vi på at jeg ikke er for besværet og at vi kan køre på ferie til Nord øst Frankrig. Det er en køretur på 10 timer og jeg vil være 32 uger henne. Havde ønsket ferie på arbejde længe inden jeg blev gravid, ellers havde jeg nok lagt det lidt før :)

Men håber det lykkes så vi kan holde ferie sammen os 4 inden det går løs igen ;)

Altså nu er det jo første gang for mig, så jeg er meget optimistisk mht hvor besværet jeg bliver. Jeg bliver nok klogere...  ;)

Vi skal til dk på sommerferie den 29. juni til 9. juli, der vil jeg være 28-29 uger henne. Det er en 11 timer lang flyvetur, så det blir måske en udfordring  :blink  Derefter tager vi nok ikke på nogle længere ture, kun mindre køreture i Californien. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke dejligt med en miniferie.

Hvor længe har du boet i La og regner du med at blive boende der.?

Tak skal du have, er for det meste også rigtig glad for dem ;)

Vi har boet i LA et år nu, før det boede vi et år i London. Det er spændende og udfordrende at prøve at bo i udlandet, og USA er på mange måder meget anderledes end dk. Det jeg nyder allermest er klimaet her i LA, vi har sol nærmest hver dag og ikke meget under 18 grader. Men man vænner sig også til det gode vejr  ;)

Vi regner med at blive boende et års tid endnu, det er mest mig der presser på med at flytte tilbage til dk når den lille er kommet. Synes det er vigtigt at være i nærheden af familien og vennerne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har boet i LA et år nu, før det boede vi et år i London. Det er spændende og udfordrende at prøve at bo i udlandet, og USA er på mange måder meget anderledes end dk. Det jeg nyder allermest er klimaet her i LA, vi har sol nærmest hver dag og ikke meget under 18 grader. Men man vænner sig også til det gode vejr ;)

Vi regner med at blive boende et års tid endnu, det er mest mig der presser på med at flytte tilbage til dk når den lille er kommet. Synes det er vigtigt at være i nærheden af familien og vennerne.

Vejret kunne jeg også SAGTENS vænne mig til... :) Men ville aldrig kunne forlade DK for good... Især når der kommer barn, det ændrer jo bare tingene lidt... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal i egentlig på sommerferie i år, med termin tæt på?

Synes det er svært at planlægge, men nu satser vi på at jeg ikke er for besværet og at vi kan køre på ferie til Nord øst Frankrig. Det er en køretur på 10 timer og jeg vil være 32 uger henne. Havde ønsket ferie på arbejde længe inden jeg blev gravid, ellers havde jeg nok lagt det lidt før :)

Men håber det lykkes så vi kan holde ferie sammen os 4 inden det går løs igen ;)

Jeg må ikke forlade landet, fordi jeg er sygemeldt... :( Håber dog på at den situation ændrer sig før termin, og jeg så vil være i stand til at flyve...

Ellers skal vi i sommerhus med svigerfamilien i august... Lidt tæt på termin, så har sagt at de ikke skal forvente for meget...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har boet i LA et år nu, før det boede vi et år i London. Det er spændende og udfordrende at prøve at bo i udlandet, og USA er på mange måder meget anderledes end dk. Det jeg nyder allermest er klimaet her i LA, vi har sol nærmest hver dag og ikke meget under 18 grader. Men man vænner sig også til det gode vejr ;)

Vi regner med at blive boende et års tid endnu, det er mest mig der presser på med at flytte tilbage til dk når den lille er kommet. Synes det er vigtigt at være i nærheden af familien og vennerne.

Det lyder spændende, det må virkelig være skønt med det vejr. Jeg har tidligere boet i Skotland, det er sjovt at blive en del af en anden kultur. Kunne også godt tænke mig en udstationering når ungerne er lidt større.

Kan dog godt forstå at familien trækker nu i venter jer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså nu er det jo første gang for mig, så jeg er meget optimistisk mht hvor besværet jeg bliver. Jeg bliver nok klogere... ;)

Vi skal til dk på sommerferie den 29. juni til 9. juli, der vil jeg være 28-29 uger henne. Det er en 11 timer lang flyvetur, så det blir måske en udfordring :blink Derefter tager vi nok ikke på nogle længere ture, kun mindre køreture i Californien.

Jeg har ikke været specielt besværet de andre gange, var lidt mere træt til sidst. Ellers var det mest psykisk det blev lidt sejt til sidst, men gik også 11 og 9 dage over tid.

Men jeg har aldrig rejst så langt som højgravid. Men vi forsøger og indstiller os på støttestrømper og mange pauser undervejs :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg må ikke forlade landet, fordi jeg er sygemeldt... :( Håber dog på at den situation ændrer sig før termin, og jeg så vil være i stand til at flyve...

Ellers skal vi i sommerhus med svigerfamilien i august... Lidt tæt på termin, så har sagt at de ikke skal forvente for meget...

Øj hvor trælst at du er sygemeldt, hvordan kan det være. Nej så giver det selvfølgelig sig selv så hvis du ikke bliver raskmeldt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal i egentlig på sommerferie i år, med termin tæt på?

Synes det er svært at planlægge, men nu satser vi på at jeg ikke er for besværet og at vi kan køre på ferie til Nord øst Frankrig. Det er en køretur på 10 timer og jeg vil være 32 uger henne. Havde ønsket ferie på arbejde længe inden jeg blev gravid, ellers havde jeg nok lagt det lidt før :)

Men håber det lykkes så vi kan holde ferie sammen os 4 inden det går løs igen ;)

Vi bliver hjemme i DK, vi faktisk været de sidste par år pga vores første barn. Vi har så holdt ferie i sommerhus forskellige steder i DK, i vores eget sommerhus samt sejlet en uges tid med min svigerfar. Jeg har personligt selv savnet varmen, men min datter trives ikke i for høj varme, og slet ikke med for store forandringer, så for os har det været fint at holde ferie i DK :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øj hvor trælst at du er sygemeldt, hvordan kan det være. Nej så giver det selvfølgelig sig selv så hvis du ikke bliver raskmeldt

Jeg har fået en rygoperation som ikke gik helt godt... Bliver forhåbentlig snart godkendt til fleksjob...

Det er jo også en faktor der spiller ind når vi snakker sommerferie, for det er slet ikke sikkert min ryg kan klare presset når det bliver tungt... Og hvis jeg kun kan ligge ned, så gider jeg sgu nok ikke noget... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået en rygoperation som ikke gik helt godt... Bliver forhåbentlig snart godkendt til fleksjob...

Det er jo også en faktor der spiller ind når vi snakker sommerferie, for det er slet ikke sikkert min ryg kan klare presset når det bliver tungt... Og hvis jeg kun kan ligge ned, så gider jeg sgu nok ikke noget... :)

Det kan jeg godt forstå. Det er nok godt at se tiden an. Håber ikke det bliver for hårdt for ryggen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bliver hjemme i DK, vi faktisk været de sidste par år pga vores første barn. Vi har så holdt ferie i sommerhus forskellige steder i DK, i vores eget sommerhus samt sejlet en uges tid med min svigerfar. Jeg har personligt selv savnet varmen, men min datter trives ikke i for høj varme, og slet ikke med for store forandringer, så for os har det været fint at holde ferie i DK :)

Det har vi også været i sommerferien de sidste 3 år sammen med min svigerfamilie, og det har været skønt at se noget af vores land, især i 2014 da sommeren var varm. Nu trænger vi dog til varme og pool og sommer :D

Er jeres datter sensitiv?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har vi også været i sommerferien de sidste 3 år sammen med min svigerfamilie, og det har været skønt at se noget af vores land, især i 2014 da sommeren var varm. Nu trænger vi dog til varme og pool og sommer :D

Er jeres datter sensitiv?

Ja, i særlig grad. Dog går det langt bedre nu hvor sproget er bedre. Vi har været heldige med den bedste vuggestue, dygtige pædagoger og ekstra resourcer tii hende. Det fylder ikke så meget i dagligdagen længere, kun søvnen :)

Og ja, Danmark er skøn, kan nu godt forstå du savner varmen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

VI SKAL HAVE EN DRENG. Årh altså. Jeg har gået og været så sikker på det var en dreng der gemte sig, og det var meget tydeligt til scanningen idag at det var det også. Han har det stadig skønt derinde, var bare så dejligt at få lov til at se ham igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

VI SKAL HAVE EN DRENG. Årh altså. Jeg har gået og været så sikker på det var en dreng der gemte sig, og det var meget tydeligt til scanningen idag at det var det også. Han har det stadig skønt derinde, var bare så dejligt at få lov til at se ham igen.

Stort tillykke med den lille dreng. Er det kønsscanning i har været til?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke med den lille dreng. Er det kønsscanning i har været til?

Ja det er det nemlig. Havde ikke tålmodighed til at vente, hehe. Det bliver så spændende altså.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER