Krydderpigen

September-baby-smalltalk

632 indlæg i dette emne

Så er der 20 dage til ferie og barsel og Max 75 dage til lillebrors ankomst... Nedtællingen er i gang :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så er der 20 dage til ferie og barsel og Max 75 dage til lillebrors ankomst... Nedtællingen er i gang :D

Sindssygt! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sindssygt! :)

Ja ret vildt at tænke på...

12 arbejdsdage tilbage... Jeg synes nu ikke at det er hårdt at arbejde, men må indrømme at jeg glæder mig til at slippe og få tid til at få det sidste på plads herhjemme og tid til at få de sidste ting på to do listen tjekket af :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er da også bare dejligt at man har muligheden for at få de uger før termin... Jeg kan da også godt fornemme at nedtællingen er i gang... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidste arbejdsdag i morgen! Så er der barsel (inkl ferie også!) men trænger også! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidste arbejdsdag i morgen! Så er der barsel (inkl ferie også!) men trænger også! :D

Ih hvor snyd, jeg vil også have barsel :) Har du 8 uger før?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er der sket lidt graviditetsrelateret herhjemme.

I fredags var vi ude at kigge autostol, vi skulle se om vi kunne få plads til tre børn på bagsædet, eller om den stod på ny bil til august. Det tyder dog på at ved at købe en selebase kan vi udskyde bilkøb 6-12 mdr. Så det tror jeg vi gør.

I går var jeg til glukosebelastningstest, det var slet ikke så slemt synes jeg. Det værste var at man fik en skrækkelig smag i munden. Var også glad for at jeg havde strikketøj med, for det var længe at skulle sidde stille :D

I dag var jeg til jordemoder, alt var som det skulle være så der var ikke så meget at snakke om. Fik svar på gårsdagens test og der var jeg gået fri :) Fik målt symfyse fundus mål til 27 cm, de skønnede desværre ikke vægt.

Næste milepæle er d. 14 juli hvor jeg har sidste dag på job og d. 15 juli hvor den står både på narkosesamtale og 3. Lægebesøg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh har lige fået købt en seng til lillebror. Har længe drømt om en bedside crib og nu er der gode tilbud, så har lige købt denne Chicco next2me med 37% rabat.

https://www.google.dk/search?q=chicco+next2me&client=ms-android-sonymobile&prmd=ivsn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjBg7m0zMzNAhVsP5oKHTGEDdwQ_AUIBygB&biw=360&bih=512#imgrc=NeEnVawZ-g1FoM%3A

Tror det bliver så godt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh har lige fået købt en seng til lillebror. Har længe drømt om en bedside crib og nu er der gode tilbud, så har lige købt denne Chicco next2me med 37% rabat.

https://www.google.dk/search?q=chicco+next2me&client=ms-android-sonymobile&prmd=ivsn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjBg7m0zMzNAhVsP5oKHTGEDdwQ_AUIBygB&biw=360&bih=512#imgrc=NeEnVawZ-g1FoM%3A

Tror det bliver så godt.

Ih hvor lækkert! Det gad jeg også godt, men der er ikke plads ved sengen...

Er det første gang I har sådan en?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih hvor snyd, jeg vil også have barsel :) Har du 8 uger før?

Nej, jeg har 4 ugers ferie og derefter 6 ugers barsel! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih hvor lækkert! Det gad jeg også godt, men der er ikke plads ved sengen...

Er det første gang I har sådan en?

Ja det er det. Ved Silje (vores ældste) havde vi ikke behovet. Ved Olivia ville jeg have en, men fik aldrig gjort noget ved det :D

Så nu skal det være ;) Ej det er jævnligt at der også kommer en ind i smørhullet midt om natten eller om morgenen og det skal der bare være plads til uden at jeg er bange for at lillebror bliver klemt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, jeg har 4 ugers ferie og derefter 6 ugers barsel! :D

Ej hvor skønt. Jeg har 4 ugers barsel før kejsersnit + 3 ugers ferie. Så i dag er der 2 uger til jeg går fra.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er det. Ved Silje (vores ældste) havde vi ikke behovet. Ved Olivia ville jeg have en, men fik aldrig gjort noget ved det :D

Så nu skal det være ;) Ej det er jævnligt at der også kommer en ind i smørhullet midt om natten eller om morgenen og det skal der bare være plads til uden at jeg er bange for at lillebror bliver klemt.

Ej, men det virker da også bare virkelig praktisk, når man skal amme om natten... Og så er det da bare lidt hyggeligt! :)

Jeg har købt en babynest, håber lidt at vi kan rumme at ha den i midten af sengen... Men vi fylder begge meget om natten, så det er ikke sikkert det fungerer... Vi må se... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi rejser forresten til Sydspanien på mandag... 14 dage på lækkert hotel på stranden... :)

Det er meget hurtigt blevet planlagt, men tror sgu det er godt vi gør det nu... Maven vokser stødt og kan godt mærke det på energiniveauet og kræfterne...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, men det virker da også bare virkelig praktisk, når man skal amme om natten... Og så er det da bare lidt hyggeligt! :)

Jeg har købt en babynest, håber lidt at vi kan rumme at ha den i midten af sengen... Men vi fylder begge meget om natten, så det er ikke sikkert det fungerer... Vi må se... :)

Mon ikke det kan gå. Synes automatisk man fylder mindre med en baby i midten.

De ser gode ud de babynests, kunne sagtens også have købt en hvis vi ikke havde de to store børn der fylder i midten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi rejser forresten til Sydspanien på mandag... 14 dage på lækkert hotel på stranden... :)

Det er meget hurtigt blevet planlagt, men tror sgu det er godt vi gør det nu... Maven vokser stødt og kan godt mærke det på energiniveauet og kræfterne...

Ej hvor skønt.. Det lyder da fornuftigt. Ja det går stærkt med maven i 3. Trimester. Det kan være svært at følge med både mentalt og fysisk :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ah krampe, er der nogen der døjer med det? Jeg har haft det flere gange på det sidste. I nat vågnede jeg hele to gange med krampe i fødderne av av... Tror der gik 10 min hver gang før det gik væk og tæerne strittede i alle retninger imens. Trælst.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ah krampe, er der nogen der døjer med det? Jeg har haft det flere gange på det sidste. I nat vågnede jeg hele to gange med krampe i fødderne av av... Tror der gik 10 min hver gang før det gik væk og tæerne strittede i alle retninger imens. Trælst.

I den seneste uge er jeg vågnet med krampe to gange i løbet af natten... I læggene... Ret belastende når man prøver at sove... :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg får også indimellem krampe i læggene - kun om aftenen/natten! Og synes faktisk kun det blev værre jo længere man kommer hen, sådan husker jeg det fra den første!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde krampe igen i nat... Men hvad skyldes det? Dårligere blodgennemstrømning?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det har jeg hørt, at blodet strømmer dårligere gennem benene som gravid. 40 % af alle gravide døjer med det, det lyder ikke til at man kan gøre noget for at forebygge det :/

Tænker at det bare er en af glæderne ved at være gravid :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg prøver at lave nogle venepumpe øvelser, bruger fodrulle, og har benene oppe i ny og næ...

Men ja, jeg har snart indset at det bare er bøvlet at være gravid... :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg prøver at lave nogle venepumpe øvelser, bruger fodrulle, og har benene oppe i ny og næ...

Men ja, jeg har snart indset at det bare er bøvlet at være gravid... :D

Ja der følger bare mærkelige ting med. I min første graviditet døjede jeg meget med næseblod, i en periode skete det bare tit. Kunne vågne op om natten hvor det bare løb. Klamt. Men det er vidst en del af charmen :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha... Jeg tænker i hvert fald det er godt at være gift/i fast forhold... :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

30+0 i dag... Det begynder da at ligne noget... Jeg har fri i morgen og så står den på 8 dages arbejde i streg og så er der dømt ferie og barsel :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER