Krydderpigen

September-baby-smalltalk

632 indlæg i dette emne

Jeg tænkte mere når maven strutter mere, så sidder vægten mere yderligt, og kan derfor føles tungere... :) Men ved ikke om det overhoved er noget der kan mærkes på nuværende tidspunkt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Åh jeg synes der er SÅ længe endnu... Jeg er begyndt at få det ligesom andre beskriver; JEG SAVNER HENDE!! Hvorfor er hun ikke hos mig nu?! :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes også at der på nogle punkter er uendelig lang tid til og på andre punkter er det lige om lidt... Især når vi ude på arbejde skal til at planlægge med det og oplære afløser.

Jeg savner ham ikke da jeg ikke kender ham. Men jeg glæder mig til at se hvad han er for en og så bliver det rart at få ham ud så jeg kan passe på ham.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih hvor hyggeligt: I dag efter vi havde spist aftensmad var lillebror meget aktiv. Har ikke mærket ham så tydeligt og så længe før. Min store pige sad ved siden af mig og fik for første gang mærket lillebror sparke, hun lyste helt op hver gang han sparkede. Så hyggeligt at kunne dele det med hende :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh fantastisk... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih hvor hyggeligt: I dag efter vi havde spist aftensmad var lillebror meget aktiv. Har ikke mærket ham så tydeligt og så længe før. Min store pige sad ved siden af mig og fik for første gang mærket lillebror sparke, hun lyste helt op hver gang han sparkede. Så hyggeligt at kunne dele det med hende :D

Virkelig hyggeligt!

Jeg er også inden for de sidste 2-3 dage begyndt at mærke lillemanden meget mere, og på en helt anden måde end før. Har selv mærket ham et par gange uden på, men han nægter altså at sparke sin far, han laver ikke en bevægelse så snart han lægger hånden på maven  :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Virkelig hyggeligt!

Jeg er også inden for de sidste 2-3 dage begyndt at mærke lillemanden meget mere, og på en helt anden måde end før. Har selv mærket ham et par gange uden på, men han nægter altså at sparke sin far, han laver ikke en bevægelse så snart han lægger hånden på maven :rolleyes

Ha ha sådan er det også her, min mand har mærket ham et par gange, men baby holder altid pause når han ligger hånden på maven :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg været til 2. Lægebesøg... Der var nu ikke meget i det.

Fik målt blodtryk hvilket stadig lå lavt. Jeg har taget 6,5 kg på, det er præcist det samme som jeg havde taget på med den store på nuværende tidspunkt.

Alt var som det skulle være, så det er jo godt. Mangler bare svar på mine blodprøver.

Det næste den står på er glukosebelastningstest d 27 juni og jordemoder dagen efter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad tager de blodprøver for?

Jeg ved at jeg skal ha taget blodprøve til lægebesøget, fordi jeg er rhesus negativ... Men bliver andet tjekket?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej normalt tror jeg ikke de tager blodprøve. Jeg tager dog ekstra jern og b12 så min læge vil sikre sig at niveauet ligger som det skal. Jeg spiser ikke kød, så hun er lidt ekstra OBS på mig tror jeg :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej jeg skal altså også ha tjekket det jern dér... Den første læge jeg var hos sagde jo at jeg ikke skulle tage tilskud... Hvilket passede mig fint pga maven...

Men i weekenden på Riget sagde de at mit blodtryk var meget lavt, så tænker om det hænger sammen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lavt blodtryk kan godt være et tegn på jernmangel, du kan jo kontakte din læge og spørge om de vil tjekke det.

Mit lå i det nedre område af normalniveauet, så jeg skal forsat tage dobbelt dosis

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har forresten været i gang med at sortere alt vores børnetøj. Alle størrelser er sorteret for sig og det er inddelt efter hvad jeg kan bruge til lillebror og hvad der kun duer til en pige. Så nu kan jeg give det væk til den næste jeg kender der skal have en pige samt jeg har et overblik over hvad vi skal have købt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har forresten været i gang med at sortere alt vores børnetøj. Alle størrelser er sorteret for sig og det er inddelt efter hvad jeg kan bruge til lillebror og hvad der kun duer til en pige. Så nu kan jeg give det væk til den næste jeg kender der skal have en pige samt jeg har et overblik over hvad vi skal have købt :)

Sikkert meget rart lige at få sig et overblik når nu det er piger du ellers har. Jeg har også fået sorteret og vasket alt det vi har fået. Han har godt nok fået meget tøj og det eneste vi selv har købt er en lille pose med brugt tøj, og så en lille dragt jeg synes var mega sød. Ellers har vi fået alt andet. Har også fået lagt tøjet i størrelser og sådan. Jeg synes det er så hyggeligt at gå og gøre. Så føler man at man bruger ventetiden på et eller andet.

Mangler du meget som kan bruges til en dreng sinning?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikkert meget rart lige at få sig et overblik når nu det er piger du ellers har. Jeg har også fået sorteret og vasket alt det vi har fået. Han har godt nok fået meget tøj og det eneste vi selv har købt er en lille pose med brugt tøj, og så en lille dragt jeg synes var mega sød. Ellers har vi fået alt andet. Har også fået lagt tøjet i størrelser og sådan. Jeg synes det er så hyggeligt at gå og gøre. Så føler man at man bruger ventetiden på et eller andet.

Mangler du meget som kan bruges til en dreng sinning?

Ja det er da rart at få styr på... Så kan jeg bedre få shoppet lidt, det er lettere når man ved hvad man har. Jeg har meget mere der kan bruges end jeg troede. I str. 56 mangler jeg kun lidt bluser/ veste og nogle langærmede bodystockings med slå om lukning. Mangler også ca 10 stofbleer med farve. Har en del hvide også. Har dog både bukser, Køredragt, jakke, huer, handsker mm. De større størrelser tror jeg jeg venter med til vi har fået barselsgave.

Vi mangler også 1 sæt sengetøj men det tror jeg min mor er i gang med at sy :)

Så skal vi bare have købt Kravlegård og en seng :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

25+0 og 7 ugers arbejde igen... På nogen punkter synes jeg tiden går vildt stærkt, på andre punkter synes jeg at den er gået helt i stå.

Har det stadig super let og har ingen gener, så føler mig ret heldig. Jeg tænker dog lidt over hvad jeg udsætter mig selv for, havde en dag hvor jeg havde slæbt alt for meget og der Havde jeg ondt bagefter. Men det er også det eneste

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes virkelig tiden er gået i stå nu... Men jeg har det også godt, så føler mig ikke begrænset... Kun når jeg li pludselig craver alkohol - så mærkeligt! :D

Og så får jeg vægtkrise... Synes jo stadig der mangler en del kilo, bl.a. fra baby, men gider ikke rigtig tage mere på nu...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg savner godt nok også at kunne drikke et glas vin, tror ikke bliver bedre af at jeg snart skal til et godt vindistrikt i Frankrig :/

Hvor meget har du taget på siden da har vægtkrise. Jeg har taget 7,2 kg på og tager Ca 1/2 kg på om ugen for tiden

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også taget meget på i løbet af de sidste 5 uger!!!! Men har det godt. Var til lægen i dag, er 25+0, og har symfysemål på 28 cm!!!!!!!! Men babyen ligger lodret i maven, og moderkagen ligeså, mente lægen.

Er ikke så bekymret, min datter var 56 lang ved fødslen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg må ha taget 5 - 5,5 kg på nu... 23+6...Det er nok ikke voldsomt meget, men jeg har sgu lidt svært ved de her forandringer...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Baby mangler vel stadig 3 - 3,5 kg...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder da ikke voldsomt... Det kommer selvfølgelig meget an på hvad du startede ud med i vægt. Jeg følger min kurve fra de to andre gange, vejede bare 2-3 kg mere fra start. Men de andre gange er jeg hurtigt kommet ned på startvægt igen.

Baby burde mangle Ca 3 kg alt efter hvor stor den bliver.. Min nok nærmere 4 ;) Men allerede nu har man jo også 1 liter ekstra blod, fostervand, evt. Større brister og en baby på 600 g, så det løber jo hurtigt op.

Det skal jo også gerne være lidt at give af når man skal amme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også taget meget på i løbet af de sidste 5 uger!!!! Men har det godt. Var til lægen i dag, er 25+0, og har symfysemål på 28 cm!!!!!!!! Men babyen ligger lodret i maven, og moderkagen ligeså, mente lægen.

Er ikke så bekymret, min datter var 56 lang ved fødslen :)

Hold da op et langt symfyse mål... Men ja hvis hun ligger der og strækker sig er der jo ikke noget at sige til det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Å ja vin. Haha. Lige i de her varme dage har jeg bare haft vildt lyst til kold hvidvin og champagne. Lyder så lækkert med en ferie til frankrig, sinning. Er kun lidt misundelig :P

Jeg havde i sidste uge taget ca 6 kg på, men i går havde jeg tabt et kg. Fatter ikke hvordan jeg har gjort det. Jeg har på ingen måde spist sundt, og jeg er ellers typen der nemt tager på.

Jeg synes ikke jeg stresser med vægten. Skal tage 10-15 kg på i forhold til mit bmi, så det må bare komme som det gør.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vejede ca 69,5 kg præ graviditet... Er 180cm høj, så meget normalvægtig... Min vægt svinger også meget... I dag har jeg taget 6,5 kg på... :O Men det er da også klart når man ikke kommer på toilettet hver dag... Forbandede forstoppelse!

Åh kold rosé... Mmm... I går var jeg faktisk ved at købe en alkoholfri øl i desperation... :D Men alkoholfri = 0,5 %... WTF!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER