MLM

Smalltalk

4,176 indlæg i dette emne

Maliva... :o

er på selvlavet legedate :o GISP!!!!

Hun var på legepladsen selv (vi kan se den fra vinduet) og pludseligt kommer hun og Lea (en fra gruppen i bh) op og får is. Så spærger Lea om Maliva vil med hjem til hende :o !!!

De bor heldigvis lige ved siden af os, men hold kæft, hvor er det grænseoverskridende! :o

Men :yay :yay :yay

De bliver så store!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

De bliver så store!

Det gør de!

Jeg kunne se dem lege i Leas have, hvorefter de gik over på SFO'ens legeplads - Maliva kravlede sq over hegnet for at komme ind :blink

30 minutter efter, var Maliva nede på legepladsen nedenfor vores lejlighed, med beskeden om: at Lea ikke kunne lege mere.. 

 

Det var SÅ grænseoverskridende, og det bliver nok ikke lige hverdagskost sådan lige med det samme, men jeg synes nu alligevel, at der er lidt fedt, at min 3,5 årige datter, er "ansvarlig" nok til at lege i området. At vi kan stole på hende, til at hun bliver på legepladsen, og kommer op og spørger os inden hun går med nogen - at hun er så eftertragtet, at en 6 årig pige gerne vil lege med hende. :7himmel 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I går havde de tegnet hænder i bh. Mens de tegner siger Filippa til pædagogen, at hun synes det er svært at være storesøster fordi mor og far ikke altid har tid til hendes leg :huh Åh, min store pige! Er stolt over hun kan sætte ord på og samtidig rammer det mit hjerte at hun synes det er svært :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I går havde de tegnet hænder i bh. Mens de tegner siger Filippa til pædagogen, at hun synes det er svært at være storesøster fordi mor og far ikke altid har tid til hendes leg :huh Åh, min store pige! Er stolt over hun kan sætte ord på og samtidig rammer det mit hjerte at hun synes det er svært :(

Aw altså lille pige! Kan godt forstå det rammer, men rigtig fint at hun på den måde har føling med sine følelser! Det tror jeg vil gøre det hele nemmere for hende at komme igennem og takle, frem for hvis hun ikke vidste hvad der var galt og man ikke kunne snakke om det. Dygtige Filippa!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er da godt vi ikke nåede at pakke flyverdragten helt væk, shit det er koldt idag!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Maliva var så sur og morsyg i morges.. Vi snakkede om det i bilen på vej til børnehave.

Hun sagde at det var fordi hun havde sovet dårligt - så det vælger jeg at tro på.. Da jeg så afleverer hende, er hun bare tvær og mut :(

Føler mig som en skurk ved at aflevere en pige, som tydeligt ikke har lyst til at være i bh..

Men jeg kan ikke andet, jeg har en naturvidenskabs-opgave der skal afleveres i dag :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er da godt vi ikke nåede at pakke flyverdragten helt væk, shit det er koldt idag!

Jep :O

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Maliva var så sur og morsyg i morges.. Vi snakkede om det i bilen på vej til børnehave.

Hun sagde at det var fordi hun havde sovet dårligt - så det vælger jeg at tro på.. Da jeg så afleverer hende, er hun bare tvær og mut :(

Føler mig som en skurk ved at aflevere en pige, som tydeligt ikke har lyst til at være i bh..

Men jeg kan ikke andet, jeg har en naturvidenskabs-opgave der skal afleveres i dag :(

Sådan er det desværre nogle dage - som når man skal på arbejde (skolen er jo dit arbejde).

:kram sjovt bliver det aldrig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er da godt vi ikke nåede at pakke flyverdragten helt væk, shit det er koldt idag!

Det gjorde vi så. Han har termotøj, regntøj, fleecejakke og softshell jakke så håber han klarer sig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lise er vist blevet forelsket :D

 

Vi var til fødselsdag i weekenden og der var nogle andre børn med, som Lise ikke kendte. Sidst på aftenen sidder hun i sofaen sammen med en af drengene, Tobias, på 6 år (hun er 3) og spiller vendespil på hans Ipad. Hun rykkede bare tættere og tættere på ham, indtil hun sad klistret helt op af ham :P I starten prøvede han at flytte sig væk fra hende, men snart synes han det var ligeså hyggeligt som hende og tillod det! 

Inden jeg fik set mig om, så havde de glemt alt om vendespillet og tumlede rundt sammen i sofaen alt imens de grinede og smilede til hinanden. Han løftede rundt på hende, og lagde hende forsigtigt på sofaen og puttede hende :D "Hun er sød", sagde han så henvendt til mig.

De lagde sig på ryggen af sofaen med hovederne imod hinanden og bare smilte, og da jeg sagde til Lise at nu skulle vi hjem, hylede hun bare op og stak af. Nej, hun ville lege med Tobias! Og Tobias kiggede bare på mig og spurgte mig om han ville komme til at se hende igen :biglove

 

Har aldrig nogensinde oplevet Lise sådan overfor et fremmed barn. Hun har sin veninde Alma i børnehaven, som hun elsker og krammer meget med, men ellers er hun normalt meget genert og lidt tilbageholdende overfor andre børn. Hvor var de bare mega søde sammen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lise er vist blevet forelsket :D

 

Vi var til fødselsdag i weekenden og der var nogle andre børn med, som Lise ikke kendte. Sidst på aftenen sidder hun i sofaen sammen med en af drengene, Tobias, på 6 år (hun er 3) og spiller vendespil på hans Ipad. Hun rykkede bare tættere og tættere på ham, indtil hun sad klistret helt op af ham :P I starten prøvede han at flytte sig væk fra hende, men snart synes han det var ligeså hyggeligt som hende og tillod det! 

Inden jeg fik set mig om, så havde de glemt alt om vendespillet og tumlede rundt sammen i sofaen alt imens de grinede og smilede til hinanden. Han løftede rundt på hende, og lagde hende forsigtigt på sofaen og puttede hende :D "Hun er sød", sagde han så henvendt til mig.

De lagde sig på ryggen af sofaen med hovederne imod hinanden og bare smilte, og da jeg sagde til Lise at nu skulle vi hjem, hylede hun bare op og stak af. Nej, hun ville lege med Tobias! Og Tobias kiggede bare på mig og spurgte mig om han ville komme til at se hende igen :biglove

 

Har aldrig nogensinde oplevet Lise sådan overfor et fremmed barn. Hun har sin veninde Alma i børnehaven, som hun elsker og krammer meget med, men ellers er hun normalt meget genert og lidt tilbageholdende overfor andre børn. Hvor var de bare mega søde sammen!

Nårh :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for kram! :kiss

 

Og hvor er det dog nuttet Mette :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lise er vist blevet forelsket :D

 

Vi var til fødselsdag i weekenden og der var nogle andre børn med, som Lise ikke kendte. Sidst på aftenen sidder hun i sofaen sammen med en af drengene, Tobias, på 6 år (hun er 3) og spiller vendespil på hans Ipad. Hun rykkede bare tættere og tættere på ham, indtil hun sad klistret helt op af ham :P I starten prøvede han at flytte sig væk fra hende, men snart synes han det var ligeså hyggeligt som hende og tillod det! 

Inden jeg fik set mig om, så havde de glemt alt om vendespillet og tumlede rundt sammen i sofaen alt imens de grinede og smilede til hinanden. Han løftede rundt på hende, og lagde hende forsigtigt på sofaen og puttede hende :D "Hun er sød", sagde han så henvendt til mig.

De lagde sig på ryggen af sofaen med hovederne imod hinanden og bare smilte, og da jeg sagde til Lise at nu skulle vi hjem, hylede hun bare op og stak af. Nej, hun ville lege med Tobias! Og Tobias kiggede bare på mig og spurgte mig om han ville komme til at se hende igen :biglove

 

Har aldrig nogensinde oplevet Lise sådan overfor et fremmed barn. Hun har sin veninde Alma i børnehaven, som hun elsker og krammer meget med, men ellers er hun normalt meget genert og lidt tilbageholdende overfor andre børn. Hvor var de bare mega søde sammen!

Wauw! :o 

:biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I går havde de tegnet hænder i bh. Mens de tegner siger Filippa til pædagogen, at hun synes det er svært at være storesøster fordi mor og far ikke altid har tid til hendes leg :huh Åh, min store pige! Er stolt over hun kan sætte ord på og samtidig rammer det mit hjerte at hun synes det er svært :(

Jeg synes Filippa er sej og I skal som forældre huske at klappe Jer selv lidt på skulderen for at have lært hende, at sætte ord på sine følelser og have givet hende 'lov' til at føle hvad hun nu engang føler - også selvom det er triste følelser!

(men jeg kan nu godt forstå det gør lidt ondt i morhjertet :kiss)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I går havde de tegnet hænder i bh. Mens de tegner siger Filippa til pædagogen, at hun synes det er svært at være storesøster fordi mor og far ikke altid har tid til hendes leg :huh Åh, min store pige! Er stolt over hun kan sætte ord på og samtidig rammer det mit hjerte at hun synes det er svært :(

 

Wauw hvor er det flot af sådan en lille pige :o

Det skal nok blive bedre :kram2 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Felix har øjenbetændelse på begge øjne :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Felix har øjenbetændelse på begge øjne :(

Ej da :(

Går det bedre i dag?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for kram og ord, piger :lovebk

Jeg er også stolt af hende og har prøvet at tale lidt med hende om det. Hun har ikke sagt noget i den forbindelse. Jeg ved hun elsker Leonora højt og det er okay at synes det er svært. Jeg vil prøve at være ekstra opmærksom på hende den kommende tid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej da :(

Går det bedre i dag?

Han er i behandling så det er bedre :) til gengæld er Asger smittet så skal hente til ham i eftermiddag :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tog Ronja i at lyve i dag :( Hun havde været på toilettet og efter synes jeg det gik lidt hurtigt så jeg spurgte om hun havde vasket hænder hvilket hun sagde ja til. Jeg kunne så bare se at hendes hænder var helt tørre (de er som minimum fugtige normalt) så jeg spurgte om det var rigtigt det hun sagde og så indrømmede hun.

Det er i princippet en lille ting hun lyver om men jeg synes ikke det er fedt hvis hun begynder at lyve og jeg bliver i tvivl om det hun siger er rigtigt :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tog Ronja i at lyve i dag :( Hun havde været på toilettet og efter synes jeg det gik lidt hurtigt så jeg spurgte om hun havde vasket hænder hvilket hun sagde ja til. Jeg kunne så bare se at hendes hænder var helt tørre (de er som minimum fugtige normalt) så jeg spurgte om det var rigtigt det hun sagde og så indrømmede hun.

Det er i princippet en lille ting hun lyver om men jeg synes ikke det er fedt hvis hun begynder at lyve og jeg bliver i tvivl om det hun siger er rigtigt :(

 

 

Det gør Theo altså også... Men han har gavtyveblik, når han gør det, så det er rimelig tydeligt.

 

Jeg tror ikke det er så usædvanligt i den alder :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gør Theo altså også... Men han har gavtyveblik, når han gør det, så det er rimelig tydeligt.

Jeg tror ikke det er så usædvanligt i den alder :)

Ok det er lidt rart høre :) hun smilede også lidt meget bagefter så det har jo nok været for at se hvad der skete. Jeg forklarede hende bare at jeg altså ikke villehave at hun løj og at hun skulle sige det rigtige når jeg spurgte hende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna er først lige faldet i søvn :(

Det var som om hun havde besluttet, at I dag ville hun ikke sove <_<

Nu bliver Søren nødt til at vække hende i morgen, for der kan hun altså ikke sove til kl. 07.15 som i dag. ÆV, altså!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gør Theo altså også... Men han har gavtyveblik, når han gør det, så det er rimelig tydeligt.

 

Jeg tror ikke det er så usædvanligt i den alder :)

Enig. Felix gør det også men vi er nu sjældent i tvivl når han gør det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Erica lyver også en gang i mellem - men vi er aldrig i tvivl :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.