MLM

Smalltalk

4,176 indlæg i dette emne

Theo sov fra 16.30-5.30 :o

Hold da op han var træt det lille pus :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Theo sov fra 16.30-5.30 :o

 

Han må ha' været træt. Men dejligt det kunne lade sig gøre, når han nu tydeligvis trængte til det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram til både Maliva og Filippa (For to meget forskellige ting!)

 

 

:kram2

 

Tak for kram, begge to.

 

Åh det må være hårdt :kram

 

Både for jer og hende. Hvordan kommer det til udtryk?

 

 

Åh, det kan jeg godt forestille mig :( Er hun ked eller pyldret eller vred eller?

:kram2

 

Det er hårdt.

Hun er mere kontaktsøgende og pyldret - bliver nemt ked af det og sur.

Jeg prøvede at tale med hende om det i går og hun sagde, at hun blev ked af det, når vi begge to var ude ved Leonora. Det er vi jo ikke, men der er mange situationer, hvor hun og jeg er alene og jeg må tage mig af Leonora eller vi begge er optaget af Leonora og andet praktisk. Vi prøver at have fokus på Filippa også og give hende solo-opmærksomhed, men selvfølgelig er det noget andet end før Leonora. Jeg synes det er en kæmpe udfordring at få hende til at sætte ord på uden at lægge ordene i munden på hende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna har ikke brugt ble derhjemme hele weekenden (heller ikke om natten) bortset fra den ene gang hun skulle nr. 2 - der prøvede hun toilettet, men bad om bleen.

Hun er afleveret i bh uden ble og jeg er SÅ spændt på hvordan det er gået, for hun har kun tisset på potte/toilet derhjemme :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna har ikke brugt ble derhjemme hele weekenden (heller ikke om natten) bortset fra den ene gang hun skulle nr. 2 - der prøvede hun toilettet, men bad om bleen.

Hun er afleveret i bh uden ble og jeg er SÅ spændt på hvordan det er gået, for hun har kun tisset på potte/toilet derhjemme :unsure

 

Store pige :) Håber dagen går godt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har haft Felix til 4 års undersøgelse. Han er helt perfekt. 106 cm lang og 18 kg tung inkl tøj. Det ses tydeligt at han ikke har været syg. Vaccinationen var han ikke fan af. Skreg av men ellers var det hurtigt overstået :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for kram, begge to.

 

 

 

 

Det er hårdt.

Hun er mere kontaktsøgende og pyldret - bliver nemt ked af det og sur.

Jeg prøvede at tale med hende om det i går og hun sagde, at hun blev ked af det, når vi begge to var ude ved Leonora. Det er vi jo ikke, men der er mange situationer, hvor hun og jeg er alene og jeg må tage mig af Leonora eller vi begge er optaget af Leonora og andet praktisk. Vi prøver at have fokus på Filippa også og give hende solo-opmærksomhed, men selvfølgelig er det noget andet end før Leonora. Jeg synes det er en kæmpe udfordring at få hende til at sætte ord på uden at lægge ordene i munden på hende.

Ja det er også noget af det jeg synes er sværest, når Lise er ked eller sur - ikke at lægge ord i munden på hende.

Hvor meget prøver I at inddrage Filippa omkring det praktiske med Leonora? Lise sidder fx med ved puslebordet, når Simon bliver skiftet, det er bl.a. hendes faste tjans at give mig en af hans bleer, når det er. Tit hjælper hun også med at holde hans ben, når bleen skal på, eller løfte op i hans fødder, når jeg skal vaske ham i rumpen. Hun får også nogle gange lov til at holde flasken med d-dråber når vi drypper i munden på ham (og så holder jeg bare om hendes hånd for at styre den og fjerne den når der er dryppet 5 dråber).

Når jeg ammer, sidder hun og putter ved siden af. Så snakker vi eller hun ser fjernsyn. Hun synes det er meget spændende at se mælken komme ud af mine bryster og spørger tit om jeg ikke lige vil presse lidt ud så hun kan se. Hvis hun havde bedt om at smage mælken, ville hun også få lov til det (det har hun dog ikke).

Hun får tit lov at holde ham siddende i sofaen, selvfølgelig med os tæt ved. Leg kan hun også være lidt med til, hun finder legetøj til ham og får lov at give det til ham (hvis det er ok legetøj) og vi sidder sammen og snakker, synger, cykler med ben osv med Simon, hvor hun får lov at have hands-on på baby, men selvfølgelig med os lige ved siden af klar til at gribe ind, hvis hun er for voldsom.

Og nu her for nylig er vi så også begyndt at inddrage hende i at give Simon mad. Hun hjælper mig med at finde tallerken og skeer, og ind imellem får hun lov at røre rundt, putte ingredienser i, skære grøntsager ud eller hvad hun nu kan klare. Når det er spisetid, sidder hun på en stol ved siden af mig foran Simon. Det er dog mig, der mader ham med skeen, men det lidt grovere mad, kan hun godt lægge foran ham, så han selv kan tage lidt af det.

 

Ved ikke om der er noget af dette der kunne hjælpe, men vi har ihvertfald ikke oplevet noget jalousi herhjemme, og Lise har heller ikke været mere opmærksomhedssøgende. Og hun knuselsker sin lillebror. Jeg tror på at det har meget at gøre med at vi inddrager hende så meget i omgangen med ham.

 

 

Anna har ikke brugt ble derhjemme hele weekenden (heller ikke om natten) bortset fra den ene gang hun skulle nr. 2 - der prøvede hun toilettet, men bad om bleen.

Hun er afleveret i bh uden ble og jeg er SÅ spændt på hvordan det er gået, for hun har kun tisset på potte/toilet derhjemme :unsure

Dygtige Anna :yay Håber det er gået godt idag i bh!

 

 

Har haft Felix til 4 års undersøgelse. Han er helt perfekt. 106 cm lang og 18 kg tung inkl tøj. Det ses tydeligt at han ikke har været syg. Vaccinationen var han ikke fan af. Skreg av men ellers var det hurtigt overstået :)

Hvor er det dejligt! :) 

Fik I spurgt om at få Felix yderligere undersøgt for det der blod i urinen osv?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mette A: qouter ikke lige dit lange indlæg.

Vi inddrager Filippa på samme måde som jer i det praktiske når hun har lyst. Filippa vil også gerne sidde med Leonora, give sut og lege. Jeg tror ikke det er jalousi for hun vil hende som sagt gerne og har en ide om at jalousi ville komme til udtryk ved at hun var sur på Leonora :unsure Tror det handler om mindre opmærksomhed til Filippa og det prøver vi at tackle.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna har ikke brugt ble derhjemme hele weekenden (heller ikke om natten) bortset fra den ene gang hun skulle nr. 2 - der prøvede hun toilettet, men bad om bleen.

Hun er afleveret i bh uden ble og jeg er SÅ spændt på hvordan det er gået, for hun har kun tisset på potte/toilet derhjemme :unsure

Hvordan gik det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har haft Felix til 4 års undersøgelse. Han er helt perfekt. 106 cm lang og 18 kg tung inkl tøj. Det ses tydeligt at han ikke har været syg. Vaccinationen var han ikke fan af. Skreg av men ellers var det hurtigt overstået :)

Store dygtige dreng :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mette A: qouter ikke lige dit lange indlæg.

Vi inddrager Filippa på samme måde som jer i det praktiske når hun har lyst. Filippa vil også gerne sidde med Leonora, give sut og lege. Jeg tror ikke det er jalousi for hun vil hende som sagt gerne og har en ide om at jalousi ville komme til udtryk ved at hun var sur på Leonora :unsure Tror det handler om mindre opmærksomhed til Filippa og det prøver vi at tackle.

Ok, hvis I allerede gør alt sammen i forvejen, så ved jeg ikke hvad jeg mere kan foreslå :( Herhjemme betyder det jo netop at Lise ikke føler sig overset og får den opmærksomhed hun har jeg brug for. Men hvis Filippa har brug for mere end det, så er det dælme svært :unsure

Jeg er sikker på I allerede gør alt hvad I kan, så jeg tror desværre bare at det må være en tilvænningssag for Filippa og så bliver det forhåbentligt lettere, når hun bliver større. Og så vil en dag dedikeret til Filippa ind imellem, måske hjælpe på det, hvor I enten for Leonora passet lidt eller den ene tager Filippa alene et sted hen.

Håber det bliver bedre snart :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok, hvis I allerede gør alt sammen i forvejen, så ved jeg ikke hvad jeg mere kan foreslå :( Herhjemme betyder det jo netop at Lise ikke føler sig overset og får den opmærksomhed hun har jeg brug for. Men hvis Filippa har brug for mere end det, så er det dælme svært :unsure

Jeg er sikker på I allerede gør alt hvad I kan, så jeg tror desværre bare at det må være en tilvænningssag for Filippa og så bliver det forhåbentligt lettere, når hun bliver større. Og så vil en dag dedikeret til Filippa ind imellem, måske hjælpe på det, hvor I enten for Leonora passet lidt eller den ene tager Filippa alene et sted hen.

Håber det bliver bedre snart :kram

Det er en fase ;) Det ved jeg og det lyder måske også værre end det er. Hun er bare lidt anderledes og det skal nok gå. Det svære er at hun siger hun er ked.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan gik det?

Det gik fint :) Hun tissede lidt på toilettet dernede, men det er svært for hende. Hjemme i går aftes, sad hun 20min på potten, men måtte alligevel have ble på, før der kom nr. 2. Det er spændende, hvordan vi lige får kringlet den sidste hurdle :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gik fint :) Hun tissede lidt på toilettet dernede, men det er svært for hende. Hjemme i går aftes, sad hun 20min på potten, men måtte alligevel have ble på, før der kom nr. 2. Det er spændende, hvordan vi lige får kringlet den sidste hurdle :chin:

 

Ronja ville hellere ikke nr. 2 i starten og bad om at få ble på. Lige pludselig kom det helt af sig selv. Så bare giv det tid :) Nu skal hun lige vænne sig til at tisse på toilettet og når hun har det, så kommer det andet også :) 

 

Du skrev forresten også du var nervøs fordi hun kun er vant til potte hjemme hos jer - jeg kom lige til at tænke på at toiletterne i bh jo er meget mindre end det hjemme hos jer, så det virker formentlig ikke lige så skræmmende :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gik fint :) Hun tissede lidt på toilettet dernede, men det er svært for hende. Hjemme i går aftes, sad hun 20min på potten, men måtte alligevel have ble på, før der kom nr. 2. Det er spændende, hvordan vi lige får kringlet den sidste hurdle :chin:

 

Jeg kan forresten rigtig godt lide din nye ticker :loveshower 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mette A: qouter ikke lige dit lange indlæg.

Vi inddrager Filippa på samme måde som jer i det praktiske når hun har lyst. Filippa vil også gerne sidde med Leonora, give sut og lege. Jeg tror ikke det er jalousi for hun vil hende som sagt gerne og har en ide om at jalousi ville komme til udtryk ved at hun var sur på Leonora :unsure Tror det handler om mindre opmærksomhed til Filippa og det prøver vi at tackle.

Her er det på nøjagtigt samme måde. A elsker lillebror og kan slet ikke få nok af ham, og bliver også inddraet i rigtigt mange ting omkring ham, mange af de samme som Mette skriver om længere oppe. Men A er meget pylret, til tider krævende og også usikker. Hun har i perioder rigtigt svært ved at lege, når lillebror er i nærheden, det er som om hun bliver distraheret, fordi hun SÅ gerne vil lege med ham, men det ofte bliver for voldsomt. Det er dog på det seneste blevet meget bedre, efter at han er blevet ældre, knap så skrøbelig og mere responderede. Jeg har i perioder virkelig frygtet at være alene med dem, da det primært handlede om at undgå at hun gjorde lillebror ondt (groft sagt)...

Jeg tror hendes reaktioner er en blanding af at det er hårdt at gå i børnehave (der har været meget udskiftning af de voksne), og at være blevet storesøster. For selvom hun er meget glad for ham, så er mor og far bare noget mindre tilgængelige, og hun kan jo godt mærke, at mange ting handler om, hvornår han skal spise, sove osv, selvom vi prøver ikke at tale for meget med hende om det...

Nå det blev lidt rodet og langt, men vil bare sige at jeg virkelig kan følge dig, og jeg har været så frustreret over, at det har været så stor en udfordring at gå fra 3 til 4. Synes dog det går den rigtige vej nu:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er det på nøjagtigt samme måde. A elsker lillebror og kan slet ikke få nok af ham, og bliver også inddraet i rigtigt mange ting omkring ham, mange af de samme som Mette skriver om længere oppe. Men A er meget pylret, til tider krævende og også usikker. Hun har i perioder rigtigt svært ved at lege, når lillebror er i nærheden, det er som om hun bliver distraheret, fordi hun SÅ gerne vil lege med ham, men det ofte bliver for voldsomt. Det er dog på det seneste blevet meget bedre, efter at han er blevet ældre, knap så skrøbelig og mere responderede. Jeg har i perioder virkelig frygtet at være alene med dem, da det primært handlede om at undgå at hun gjorde lillebror ondt (groft sagt)...

Jeg tror hendes reaktioner er en blanding af at det er hårdt at gå i børnehave (der har været meget udskiftning af de voksne), og at være blevet storesøster. For selvom hun er meget glad for ham, så er mor og far bare noget mindre tilgængelige, og hun kan jo godt mærke, at mange ting handler om, hvornår han skal spise, sove osv, selvom vi prøver ikke at tale for meget med hende om det...

Nå det blev lidt rodet og langt, men vil bare sige at jeg virkelig kan følge dig, og jeg har været så frustreret over, at det har været så stor en udfordring at gå fra 3 til 4. Synes dog det går den rigtige vej nu:-)

Jeg kan høre at vi skal være ekstra taknemmelige for at det er gået så nemt her med at gå fra 3 til 4!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en stor pige, der synes det er lidt svært at være blevet storesøster og at mor og far ikke har så meget tid til hende mere :( Det er godt nok svært at tale med hende om uden at komme til at lægge ord i munden på hende, synes jeg.

:kram2

Eftersigende er det helt naturligt :kiss Men ikke sjovt, det giver en så dårlig samvittighed :(

Nu ved jeg ikke, hvad i plejer at lege, men jeg har indført 30 min. - 1 time, hvor jeg forsøger kun at have Me. For øje, mens Mi. Måske så sidder i skråstolen eller snakker med uroet i stuen, veksler gerne mellem de 2 ting når det er. I tiden leger vi med modellervoks når der er, det elsker hun :) Andre gange har vi siddet med ipaden og slappet af eller set videoer af hende som spæd/mindre :) Jeg føler det lige får hende tanket op til, at hun ikke føler Mi. Fylder så meget, men at hun selv siger: Mi. Skal være med (særligt hvis jeg starter med at have ham i kravlegården hvor han så hygger med at sladre med Barbapapa uroet eller på legetæppet , så skal hun nok spørge, om ikke han skal være med.

Vi har oplevet, at Me. Særligt er ked af Mi. Når hun er træt, så får han nogle gange noget af en medfart, hvis ikke vi mandsopdækker :( Hun hjælper også med pusling, holder flaske/giver sine dukker flaske eller lign. Så hun er med i det hele :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har godt nok haft nogen ture med Ronja her de sidste par dage hvor hun bare er blevet hysterisk. Vi har indført hun skal hjælpe med at dække bord og efter aftensmad skal vi rydde op alle sammen i et kvarter hver dag. Det skulle vi så også i går og Ronja gik helt i baglås. Vi brugte aftenen på en hysterisk Ronja i over 1 time. Det endte med jeg bar hende op i seng hvor hun så lovede at hun nok skulle hjælpe. Hun fik lov til at komme ned og fik en chance mere og det virkede. Hun begyndte at rydde op og hun fik lov at se lidt Klokkeblomst inden sengetid som lovet. I morges ville hun så ikke tage tøj på, så der tog vi lige en tur mere. Heldigvis ikke så lang tid, men alligevel nok til at jeg bliver træt :( Jeg synes bare ikke det er sjovt når det sker og jeg skal virkelig passe på med at blive alt for sur for det ekskalerer det også bare. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har godt nok haft nogen ture med Ronja her de sidste par dage hvor hun bare er blevet hysterisk. Vi har indført hun skal hjælpe med at dække bord og efter aftensmad skal vi rydde op alle sammen i et kvarter hver dag. Det skulle vi så også i går og Ronja gik helt i baglås. Vi brugte aftenen på en hysterisk Ronja i over 1 time. Det endte med jeg bar hende op i seng hvor hun så lovede at hun nok skulle hjælpe. Hun fik lov til at komme ned og fik en chance mere og det virkede. Hun begyndte at rydde op og hun fik lov at se lidt Klokkeblomst inden sengetid som lovet. I morges ville hun så ikke tage tøj på, så der tog vi lige en tur mere. Heldigvis ikke så lang tid, men alligevel nok til at jeg bliver træt :( Jeg synes bare ikke det er sjovt når det sker og jeg skal virkelig passe på med at blive alt for sur for det ekskalerer det også bare.

Puha det lyder ikke sjovt :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha det lyder ikke sjovt :kram2

 

Tak for kram :) I dag har det heldigvis været bedre. Hun skal virkelig forberedes på ting og jeg tror ikke helt hun havde forstået at vi mente det i går. I dag gik det rigtig fint. Hun skal hjælpes en del til at bevare fokus på at rydde op og ikke begynde at lege, men sådan er det vist i den alder ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så hører Cassandra og jeg officielt til herinde, Cassandra bliver idag 3 år  :hurra

 

d9wW4le.jpg

 

Hun har haft en dejlig dag, først sammen bare hendes og far, der har hygget med lidt gaver I formiddags imens Sebastian og jeg var I skole.

Her til eftermiddag har hun pakket de sidste gaver ud og hun er specielt lykkelig for det dukkehus vi har købt til hende, eller det vil sige, so far tilbehøret som hun leger med, imens hendes far og Sebastian samler dukkehuset :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så hører Cassandra og jeg officielt til herinde, Cassandra bliver idag 3 år :hurra

d9wW4le.jpg

Hun har haft en dejlig dag, først sammen bare hendes og far, der har hygget med lidt gaver I formiddags imens Sebastian og jeg var I skole.

Her til eftermiddag har hun pakket de sidste gaver ud og hun er specielt lykkelig for det dukkehus vi har købt til hende, eller det vil sige, so far tilbehøret som hun leger med, imens hendes far og Sebastian samler dukkehuset :)

Tillykke med hende :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så hører Cassandra og jeg officielt til herinde, Cassandra bliver idag 3 år :hurra

d9wW4le.jpg

Hun har haft en dejlig dag, først sammen bare hendes og far, der har hygget med lidt gaver I formiddags imens Sebastian og jeg var I skole.

Her til eftermiddag har hun pakket de sidste gaver ud og hun er specielt lykkelig for det dukkehus vi har købt til hende, eller det vil sige, so far tilbehøret som hun leger med, imens hendes far og Sebastian samler dukkehuset :)

Tillykke med hende :hurra

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så hører Cassandra og jeg officielt til herinde, Cassandra bliver idag 3 år :hurra

d9wW4le.jpg

Hun har haft en dejlig dag, først sammen bare hendes og far, der har hygget med lidt gaver I formiddags imens Sebastian og jeg var I skole.

Her til eftermiddag har hun pakket de sidste gaver ud og hun er specielt lykkelig for det dukkehus vi har købt til hende, eller det vil sige, so far tilbehøret som hun leger med, imens hendes far og Sebastian samler dukkehuset :)

Tillykke med din store pige :hurra :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.