FruFusk

Gravid - Smalltalk

16,840 indlæg i dette emne

Jeg kan pludselig ikke finde ud af det her babytælleri :chin: Jeg ved ikke om det er fordi jeg er træt, men hvis jeg er 7+2 idag, og lægen spørger mig om hvor langt jeg er henne -er jeg så i 7. Eller 8. Uge? Og hvornår skal jeg have taget blodprøve hvis lægen sagde i uge 8 af graviditeten?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så hvornår skal jeg senest have lavet double testen? 8+0 og frem til inden NF, eller 7+0 og frem til inden NF?

Ja sorry, pludselig kan jeg slet ikke finde ud af det :Unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så hvornår skal jeg senest have lavet double testen? 8+0 og frem til inden NF, eller 7+0 og frem til inden NF?

Ja sorry, pludselig kan jeg slet ikke finde ud af det :Unsure

Er det ikke fra 8+0? :s

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er bare pludselig kommet i tvivl :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dem jeg tidligere har nævnt som fik et barn med Edwards Syndrom har i dag mistet deres lille dreng :boo :boo

Så han blev hvad... 10 dage? :boo

 

Ååhhh nej, hvor frygteligt!!  :boo :boo :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så hvornår skal jeg senest have lavet double testen? 8+0 og frem til inden NF, eller 7+0 og frem til inden NF?

Ja sorry, pludselig kan jeg slet ikke finde ud af det :unsure

 

Jeg tror måske det kan være lidt forskelligt fra sted til sted, men jeg fik at vide fra 8+0 og så var det ikke helt frem til NF, men vist nok til en 10 dage før NF, så de havde svaret til NF og kunne give en samlet vurdering...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dem jeg tidligere har nævnt som fik et barn med Edwards Syndrom har i dag mistet deres lille dreng :boo :boo

Så han blev hvad... 10 dage? :boo

:kram

Hvor er det bare forfærdeligt! Sender al min medfølelse!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik at vide fra min læge det var fra 8+2 tidligst. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, så i 9. Uge?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, så i 9. Uge?

Ja. Fra 8+0, så uge 8 eller 9. uge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der hvor jeg bliver scannet, står der på deres side:

 

Blodprøven kan tages fra fulde 9 uger til 13 uger og 6 dage.

 

Altså fra 9+0 til og med 13+6. Men det kan sagtens være, at de tager den tidligere andre steder :) Man kan jo også sagtens få den taget så sent som 13+6, hvilket også er senest tidspunkt for NF scanningen. Så får man bare ikke svarene på scanning og bp samlet, men hver for sig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay :D

Jeg er vidst lidt træt i aften :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Døgnvagt + kvalme + mega træt = virkelig dårlig kombination!!!

Kunne hyle så træt er jeg!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm hvor længe ville i vente på en ordentlig fest i maven ? Sys han har været en smule for stille igår og her i nat...

Hmm han vågner sq nok efter jeg har skrevet dette...tsk..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

21+0 :yay elsker at runde en ny uge!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så blev det min tur til at vågne med krampe i begge ben samtidig! Har aldrig prøvet det før, kan man gøre noget?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så blev det min tur til at vågne med krampe i begge ben samtidig! Har aldrig prøvet det før, kan man gøre noget?

Lav øvelser, hvor du stærker ledbåndet bag på læggen. Hvis jeg vågner, og mine ben er ved at gå i krampe, sørger jeg for at vippe med tæerne, sådan at jeg prøver at få mine tæer så tæt på mine knæ som muligt. Hvis det bliver ved med at komme igen, er det super godt at stille dig på en forhøjet kant (stepbræt, dørtrin, kantsten etc), så det kun er tæerne der hviler på kanten og hælen stikker ud over kanten, og så stil dig op på tæer og lad foden synke ned, så hælen er lavere end tæerne og så op igen,

Jeg har for korte ledbånd i læggene, så jeg har døjet en hel del med krampe i lægen. Det er dog blevet en sjælden efter jeg begyndt på øvelserne engang i mellem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så blev det min tur til at vågne med krampe i begge ben samtidig! Har aldrig prøvet det før, kan man gøre noget?

Du kan tale magnesium-tilskud (ikke det samme som afføringsmidlet Magnesia). Det hjælper godt mod kramper. Tror man godt må tage det som gravid!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror fandme jeg har fået bækkenløsning :o

Jeg har ondt som aldrig før. Begge lyske, sacroiliacaled og symfyse. Jeg kan næsten ikke gå.. :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror fandme jeg har fået bækkenløsning :o

Jeg har ondt som aldrig før. Begge lyske, sacroiliacaled og symfyse. Jeg kan næsten ikke gå.. :(

Ej :(

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde det slet ikke sådan her med Theodor. Puha :(

Og så har jeg fået en vabel UNDER min venstre hæl - det hjælper ikke på det i forvejen handicappede udtryk jeg har mig :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde det slet ikke sådan her med Theodor. Puha :(

Og så har jeg fået en vabel UNDER min venstre hæl - det hjælper ikke på det i forvejen handicappede udtryk jeg har mig :blink

:kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så blev det min tur til at vågne med krampe i begge ben samtidig! Har aldrig prøvet det før, kan man gøre noget?

Det hjælper at lave venepumpeøvelser inden du lægger dig til at sove!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

23+0 :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror jeg har blærebetændelse... Kan det vente til i morgen, eller skal jeg gøre noget i dag? Og hvem skal jeg ringe til?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.