FruFusk

Gravid - Smalltalk

16,840 indlæg i dette emne

Jeg vil lige høre, om Helens bog om søvn og samme serie om babymad kan anbefales? Saxo har sat dem lidt ned og mener, de er noget for mig, nemlig ;) men vil lige høre BK-panelet ;)

Jeg har været glad for dem om søvn og mad, men den om gråd og generel udvikling kunne jeg godt have sparet mig selv for. :) (tjek evt også plusbog, der købte jeg mine meget billigt).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hold op hvor er i bare søde piger og i har allerede fået mig til og glæde mig meget mere og være lidt mindre bekymret :loveshower  :kiss

 

Jeg kæmper jo også allerede under denne graviditet så det er jo heller ikke kun fryd og gammen. Har jo igen igen igen en ret stor cyste på min venstre æggestok som giver mig nogle gener indimellem. I går særligt.. Der trykkede den og nev en del i æggestokken.

 

Så synes og lidt jeg fortjener dette.

 

Men hvor er det virkelig dejligt at man kan komme ud med sine frustrationer herinde og at I bare er så søde til og hjælpe mig og gøre mig mere tryg.. For dette er virkelig en meget stor ting for mig og derfor betyder det så meget for mig i gider og lytte og hjælpe mig.

 

Kan være den er gal igen om to dage :oops men så ved jeg at jeg bare kan skrive.. I har i hvert fald hjulpet mig meget :lovebk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold op hvor er i bare søde piger og i har allerede fået mig til og glæde mig meget mere og være lidt mindre bekymret :loveshower :kiss

Jeg kæmper jo også allerede under denne graviditet så det er jo heller ikke kun fryd og gammen. Har jo igen igen igen en ret stor cyste på min venstre æggestok som giver mig nogle gener indimellem. I går særligt.. Der trykkede den og nev en del i æggestokken.

Så synes og lidt jeg fortjener dette.

Men hvor er det virkelig dejligt at man kan komme ud med sine frustrationer herinde og at I bare er så søde til og hjælpe mig og gøre mig mere tryg.. For dette er virkelig en meget stor ting for mig og derfor betyder det så meget for mig i gider og lytte og hjælpe mig.

Kan være den er gal igen om to dage :oops men så ved jeg at jeg bare kan skrive.. I har i hvert fald hjulpet mig meget :lovebk

Det er det, vi er her for :kiss :lovebk

Og det ER stort, og man kan sørme let blive bekymret! Men jeg tror den har det supergodt, derinde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været glad for dem om søvn og mad, men den om gråd og generel udvikling kunne jeg godt have sparet mig selv for. :) (tjek evt også plusbog, der købte jeg mine meget billigt).

 

Mange tak :kiss

 

Hold op hvor er i bare søde piger og i har allerede fået mig til og glæde mig meget mere og være lidt mindre bekymret :loveshower  :kiss

 

Jeg kæmper jo også allerede under denne graviditet så det er jo heller ikke kun fryd og gammen. Har jo igen igen igen en ret stor cyste på min venstre æggestok som giver mig nogle gener indimellem. I går særligt.. Der trykkede den og nev en del i æggestokken.

 

Så synes og lidt jeg fortjener dette.

 

Men hvor er det virkelig dejligt at man kan komme ud med sine frustrationer herinde og at I bare er så søde til og hjælpe mig og gøre mig mere tryg.. For dette er virkelig en meget stor ting for mig og derfor betyder det så meget for mig i gider og lytte og hjælpe mig.

 

Kan være den er gal igen om to dage :oops men så ved jeg at jeg bare kan skrive.. I har i hvert fald hjulpet mig meget :lovebk

Det var så lidt :) selvfølgelig fortjener du det. Glæder mig til at høre, om din næste scanning :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været glad for dem om søvn og mad, men den om gråd og generel udvikling kunne jeg godt have sparet mig selv for. :) (tjek evt også plusbog, der købte jeg mine meget billigt).

Men hvordan er det nu det er med det der plusbog, skal man ikke være medlem for at bestille det koster vist 49 kroner om ugen :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men hvordan er det nu det er med det der plusbog, skal man ikke være medlem for at bestille det koster vist 49 kroner om ugen :blink

Første uge er gratis, så hvis man huske at melde sig ud igen i løbet af et par dage, så får du rabat og slipper for at betale for medlemskab. Har lige tjekket. De koster 119 hos plusbog...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg fået tid til første lægebesøg. Det bliver godt at gå vandrejournal og være rigtig i gang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold op hvor er i bare søde piger og i har allerede fået mig til og glæde mig meget mere og være lidt mindre bekymret :loveshower :kiss

Jeg kæmper jo også allerede under denne graviditet så det er jo heller ikke kun fryd og gammen. Har jo igen igen igen en ret stor cyste på min venstre æggestok som giver mig nogle gener indimellem. I går særligt.. Der trykkede den og nev en del i æggestokken.

Så synes og lidt jeg fortjener dette.

Men hvor er det virkelig dejligt at man kan komme ud med sine frustrationer herinde og at I bare er så søde til og hjælpe mig og gøre mig mere tryg.. For dette er virkelig en meget stor ting for mig og derfor betyder det så meget for mig i gider og lytte og hjælpe mig.

Kan være den er gal igen om to dage :oops men så ved jeg at jeg bare kan skrive.. I har i hvert fald hjulpet mig meget :lovebk

Du skriver bare igen om 2 dage så :kiss

Det hele skal nok gå - du er lige om snart ude af første trimester - du er i uge 9 nu så OVER 2/3 dele igennem og derfra falder alle risikoer markant!!!

Er i øvrigt enig med de andre om at dit uheld bare stopper nu ik ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

TILLYKKE :yay du har svaret på et indlæg fra maj måned, så fru fusk er ikke længere undercover og graviditeten offentlig for længe siden. Det er vist ret forskelligt, hvor længe de forskellige venter, før de fortæller om en graviditet. Jeg kan fortælle, om de overvejelser, jeg havde :) jeg havde været i behandling, og det havde jeg delt med nogle nære veninder, så det var naturligt for mig, at de fik nyheden ret tidligt. Også ud fra en betragtning om, at jeg ville have behov for at snakke med dem om det, hvis jeg mistede.

Min mand ville gerne vente til efter nakkefoldsscanning med at fortælle nyheden, men da først han havde set nogle fine scanningsbilleder fra 9+2 (tidlig selvbetalt scanning), så blev det svært for ham at holde det hemmeligt, og så fik vores forældre og nogle flere af vores venner den gode nyhed. Min chef fik besked allerede omkring 6.uge, for hun var orienteret om, at jeg var i behandling, og jeg vidste, at det var vigtigt for dem at vide i god tid, at de ikke skulle regne så meget med mig i næste skoleår. Herefter ville jeg gerne vente til omkring nakkefoldsscanning, før resten af arbejdspladsen fik besked, men grundet en masse halløj med mange barsler og puslespillet med at fordele klasser til næste skoleår, valgte jeg så alligevel tidligt (omkring uge 9-10), at fortælle nyheden til min ene faggruppe, og så gik der ikke længe før en talte over sig og nyheden var helt ude. Ud over forældre og søskende så fik resten af familien nyheden efterhånden, som vi har set dem eller snakket med dem efter nakkefoldsscanningen.

Jeg synes, du skal følge din mavefornemmelse og overveje, hvem ville du gerne snakke med om det, hvis du skulle være så uheldig at miste. Hvis det er nogle, du ville have behov for at dele fin sorg med, hvis det forfærdelige skete, så er det en god indikator for at fortælle dem nyheden tidligt. Andre ville jeg ikke fortælle noget, før jeg følte mig sikker på, at graviditeten holdt. Nogle får også tydelig gravidmave før nakkefoldsscanning og kan af den grund blive nødt til at fortælle nyheden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej snublefod. Tak for svaret.

Det hele er meget nyt inkl at finde ud af dette forum :-)

Lige pt. tænker jeg alt fra hjælp til Jubii (mest Jubii, da det er planlagt). Det hele er dog til tider skræmmende.

Jeg er slank, så jeg går ud fra at det ikke kan skjules længe. Jeg er generelt et meget ærligt menneske, og har det bedst med at sige det højt. Jeg venter lige et par uger mere, så tanken kan bundfælde sig hos os inden familien får det at vide. Jeg fortæller det nok tidligt på mon arbejdsplads, da jeg ikke kan lide at gå og skjule det. Personligt har jeg det bedst med åbenhed.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første uge er gratis, så hvis man huske at melde sig ud igen i løbet af et par dage, så får du rabat og slipper for at betale for medlemskab. Har lige tjekket. De koster 119 hos plusbog...

Det lyder rigtigt. Portoen er også dyr ved plusbog, og man skal VIRKELIG huske at melde sig ud igen. Så man kan godt "komme i klemme". Men jeg har købt mange bøger der og været glad for det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første uge er gratis, så hvis man huske at melde sig ud igen i løbet af et par dage, så får du rabat og slipper for at betale for medlemskab. Har lige tjekket. De koster 119 hos plusbog...

  

Det lyder rigtigt. Portoen er også dyr ved plusbog, og man skal VIRKELIG huske at melde sig ud igen. Så man kan godt "komme i klemme". Men jeg har købt mange bøger der og været glad for det :)

Tror I også den er det, hvis man tidligere har været medlem.

Portoen er nemlig ret dyr, medmindre man har været medlem i et vis antal uger, så falder portoprisen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

øv der var en psykisksyg mand med bussen, som fik øje på min mave og begyndte at råbe af den, indtil en mand fik hevet ham væk. er helt chokket :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror I også den er det, hvis man tidligere har været medlem.

Portoen er nemlig ret dyr, medmindre man har været medlem i et vis antal uger, så falder portoprisen.

Hvis det er mindst 6 måneder siden, du var medlem, så kan du få prøveab gratis en uge. Ja, porto er smådyr, men det var alligevel noget billigere end andre steder. Jeg endte med at købe søvnbogen, en ammebog, fantastiske uger og en bog om asperger i familien (min nevø er asperger).

øv der var en psykisksyg mand med bussen, som fik øje på min mave og begyndte at råbe af den, indtil en mand fik hevet ham væk. er helt chokket :boo

Pyh, hvor ubehageligt :( :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

øv der var en psykisksyg mand med bussen, som fik øje på min mave og begyndte at råbe af den, indtil en mand fik hevet ham væk. er helt chokket :boo

Ej :kram

Sikke da en ubehagelig oplevelse! :( :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh.... Ugens bedste oplevelse! Iskold vandmelon :loveshower Har ikke kvalme lige nu.... Kommer da til at leve af vandmelon :d

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

øv der var en psykisksyg mand med bussen, som fik øje på min mave og begyndte at råbe af den, indtil en mand fik hevet ham væk. er helt chokket :boo

Ej puha hvor væmmeligt :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anabella har for første (og forhåbentlig sidste) gang set mig kaste op i dag :( Hun var dog så sød og nussede mig på ryggen imens.. Men shit, jeg føler mig som en skod mor, når jeg ik har overskud til mit barn og kaster op i tide og utide!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anabella har for første (og forhåbentlig sidste) gang set mig kaste op i dag :( Hun var dog så sød og nussede mig på ryggen imens.. Men shit, jeg føler mig som en skod mor, når jeg ik har overskud til mit barn og kaster op i tide og utide!!

:kram :kram

Jeg kaster op de fleste morgener, så M. Har set mig kaste op nogle gange efterhånden, hun er begyndt selv at sige: "Mig kaster ud". Det er jeg ikke så glad for, men hvad skal man gøre! Håber det bare er som når hun "tager på arbejde", så det er fordi hun har set mig gøre det.

Mht. Overskuddet, så har jeg ikke nogen råd, jeg er lige så træt her ved 19+1 som ved de

7+, jeg tror bare min graviditet er sådan denne gang. Så jeg hviler når M. Gør og fjoller, danser og er vild for fuld skrue de dage hvor energien er til det, mens jeg så mere "nullehygger" på de rigtig dårlige dage.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

øv der var en psykisksyg mand med bussen, som fik øje på min mave og begyndte at råbe af den, indtil en mand fik hevet ham væk. er helt chokket :boo

:kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anabella har for første (og forhåbentlig sidste) gang set mig kaste op i dag :( Hun var dog så sød og nussede mig på ryggen imens.. Men shit, jeg føler mig som en skod mor, når jeg ik har overskud til mit barn og kaster op i tide og utide!!

:kram jeg kan virkelig godt forstå det - jeg er slet ikke så skidt men har det på samme måde!!! Men de skal nok klare sig vores seje piger!!! I det store perspektiv er det en meget kort periode i deres liv vi er sat ud af spil og de er slet ikke så påvirket som vi tror (tak mor for at få banket det ind i hovedet på mig).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

øv der var en psykisksyg mand med bussen, som fik øje på min mave og begyndte at råbe af den, indtil en mand fik hevet ham væk. er helt chokket :boo

Ej hvor ubehageligt! Godt der var en der kunne hjælpe!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så kunne mormoren ikke dy sig og har købt en lille body til spiren :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pyh, hvor ubehageligt :( :kram2

Ej :kram

Sikke da en ubehagelig oplevelse! :( :kram2

Ej puha hvor væmmeligt :kram

:kram :kram

Ej hvor ubehageligt! Godt der var en der kunne hjælpe!!!

Tak, ja det var møg ubehageligt, især da jeg var kommet af bussen, og alle "hvad nu hvis" tankerne kom.

Men der skete jo gudskelov ikke noget, men jeg tror der skal gå meget længe inden jeg skal med bussen igen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram :kram

Jeg kaster op de fleste morgener, så M. Har set mig kaste op nogle gange efterhånden, hun er begyndt selv at sige: "Mig kaster ud". Det er jeg ikke så glad for, men hvad skal man gøre! Håber det bare er som når hun "tager på arbejde", så det er fordi hun har set mig gøre det.

Mht. Overskuddet, så har jeg ikke nogen råd, jeg er lige så træt her ved 19+1 som ved de

7+, jeg tror bare min graviditet er sådan denne gang. Så jeg hviler når M. Gør og fjoller, danser og er vild for fuld skrue de dage hvor energien er til det, mens jeg så mere "nullehygger" på de rigtig dårlige dage.

Puha, det lyder også hårdt, at du stadig kaster op!! Jeg håber virkelig mit snart stopper!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.