FruFusk

Gravid - Smalltalk

16,840 indlæg i dette emne

Pyh de fede må svede..

Kolde fodbade (MED isterninger) - hjælper ikke engang :-(

Blæser på fuld drøn - hjælper ikke

Åbne vinduer -hjælper ikke

Tilgengæld så er mine fødder 3 x så hævede som normalt.

Nyder i også sommeren piger hihi :-)

Suk, ja det er bare skønt med sommer :(

Jeg bruger mine dage på sofaen med 2 blæsere på begge sider og kolde omslag på panden.

Aldrig mere gravid mellem maj og sep....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Suk, ja det er bare skønt med sommer :(

Jeg bruger mine dage på sofaen med 2 blæsere på begge sider og kolde omslag på panden.

Aldrig mere gravid mellem maj og sep....

HØRT :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første besøg hos JM i morgen... er spændt på, at møde hende og høre <3-lyd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er der kun 1 uge til jeg skal gense Asger på en scanning. Tror og håber selvfølgelig at alt ser pænt ud igen:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første besøg hos JM i morgen... er spændt på, at møde hende og høre <3-lyd

Jeg hørte ikke hjertelyd første gang, mere så du ikke bliver skuffet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hørte ikke hjertelyd første gang, mere så du ikke bliver skuffet :)

Jeg fik lov, da jeg ventede Luna... men havde skrevet forkert i min kalender! det var i går jeg havde en tid :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eller en pige :) Så sku kvalmen være værre..

Jeg melder mig også ud af statistikken, jeg havde værre kvalme her med lillebror end jeg havde, da jeg var gravid med Lise.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg ligget på maven for første gang i månedsvis! Hold kæft det var dejligt! :D Vi var ved stranden og min geniale og dejlige mand gravede lige et hul til maven - jeg lå skide godt, haha!

GAEwMO1.jpg

2Ghvj6e.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ha ha hvor fedt du ligner en der ligger godt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha godt tænkt af din mand..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Glæder mig godt nok til at sige højt at jeg er gravid, men har troet så lidt på det at ingen ved det ud over min mand... Nu må vi se om bedsterne snart skal vide det :)

hvornår siger du det højt til venner, familie, og ikke mindst på din arbejdsplads? 

Jeg har lige fundet ud af jeg er gravid, og glæder mig som dig, til at fortælle det, men ved ikke helt hvornår og hvordan mv. Nogle tanker?  :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ska se min baby i dag :) vækstscanning senere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ska se min baby i dag :) vækstscanning senere.

Snyd :loveshower

Hvor er du heldig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvornår siger du det højt til venner, familie, og ikke mindst på din arbejdsplads? 

Jeg har lige fundet ud af jeg er gravid, og glæder mig som dig, til at fortælle det, men ved ikke helt hvornår og hvordan mv. Nogle tanker?  :loveshower

TILLYKKE :yay du har svaret på et indlæg fra maj måned, så fru fusk er ikke længere undercover og graviditeten offentlig for længe siden. Det er vist ret forskelligt, hvor længe de forskellige venter, før de fortæller om en graviditet. Jeg kan fortælle, om de overvejelser, jeg havde :) jeg havde været i behandling, og det havde jeg delt med nogle nære veninder, så det var naturligt for mig, at de fik nyheden ret tidligt. Også ud fra en betragtning om, at jeg ville have behov for at snakke med dem om det, hvis jeg mistede.

Min mand ville gerne vente til efter nakkefoldsscanning med at fortælle nyheden, men da først han havde set nogle fine scanningsbilleder fra 9+2 (tidlig selvbetalt scanning), så blev det svært for ham at holde det hemmeligt, og så fik vores forældre og nogle flere af vores venner den gode nyhed. Min chef fik besked allerede omkring 6.uge, for hun var orienteret om, at jeg var i behandling, og jeg vidste, at det var vigtigt for dem at vide i god tid, at de ikke skulle regne så meget med mig i næste skoleår. Herefter ville jeg gerne vente til omkring nakkefoldsscanning, før resten af arbejdspladsen fik besked, men grundet en masse halløj med mange barsler og puslespillet med at fordele klasser til næste skoleår, valgte jeg så alligevel tidligt (omkring uge 9-10), at fortælle nyheden til min ene faggruppe, og så gik der ikke længe før en talte over sig og nyheden var helt ude. Ud over forældre og søskende så fik resten af familien nyheden efterhånden, som vi har set dem eller snakket med dem efter nakkefoldsscanningen.

Jeg synes, du skal følge din mavefornemmelse og overveje, hvem ville du gerne snakke med om det, hvis du skulle være så uheldig at miste. Hvis det er nogle, du ville have behov for at dele fin sorg med, hvis det forfærdelige skete, så er det en god indikator for at fortælle dem nyheden tidligt. Andre ville jeg ikke fortælle noget, før jeg følte mig sikker på, at graviditeten holdt. Nogle får også tydelig gravidmave før nakkefoldsscanning og kan af den grund blive nødt til at fortælle nyheden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg overstået sukkerbelastningen. Var ikke så slemt at drikke, de havde puttet godt med lime i. Blev lidt kvalme efter en times tid men det kan også godt skyldes at jeg simpelthen var SÅ sulten :sandie

Men får nok gigabøvl med maven senere, sukker er ca. det værste jeg kan byde min mave pga IBS og kan godt mærke det rumsterer allerede :oops  Nå men så kan jeg vel få tømt ud, for min mave har været sygt træg siden jeg blev gravid, selvom jeg drikker HUSK hver dag :D

 

Men fik da liiige kværnet 4 stykker med røget laks og skyllet ned med et glas iskold cola zero - nu tror jeg at jeg skal op og ha en lille lur inden frokost :zzz

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hm, kunne være jeg skulle overveje husk. Er virkeligt ramt af træg mave pga jernpillerne på trods af, at jeg får stofskifteregulerende medicin. Herligt med veloverstået glukosebelastning. Den var heller ikke så slem som frygtet her :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Så søde piger nu har jeg lige brug for en på lampen hvor i fortæller mig at jeg kan være helt rolig..

Jeg er pludselig blevet ramt at sådan en angst for at der ikke er hjerteblink mere, og har det er gået til grunde.. Har ikke nogen grund til det, men føler bare at det sikkert går galt for mig som så meget andet.. Har ikke andet og ha det i.. Kæresten er bare så pavestolt og måske også det er lidt af grunden.. Er så mega bange for at skuffe ham.. 1. Føler jeg jo lidt at al det her med og have svært ved og få børn er min skyld da det jo er mig som fejler noget.. Håber sådan scanningen på tirsdag kan give os den ro.. Eller i hvert fald mig..

Har jo set hjerteblink to gange men det var jo meget tidligt.. Hader og være bange

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så søde piger nu har jeg lige brug for en på lampen hvor i fortæller mig at jeg kan være helt rolig..

Jeg er pludselig blevet ramt at sådan en angst for at der ikke er hjerteblink mere, og har det er gået til grunde.. Har ikke nogen grund til det, men føler bare at det sikkert går galt for mig som så meget andet.. Har ikke andet og ha det i.. Kæresten er bare så pavestolt og måske også det er lidt af grunden.. Er så mega bange for at skuffe ham.. 1. Føler jeg jo lidt at al det her med og have svært ved og få børn er min skyld da det jo er mig som fejler noget.. Håber sådan scanningen på tirsdag kan give os den ro.. Eller i hvert fald mig..

Har jo set hjerteblink to gange men det var jo meget tidligt.. Hader og være bange

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig med barba. Jeg kan sagtens forstå, at panikken kan opstå, men du har jo set hjerteblink og skal scannes igen lige om lidt...og prøv atblade være med at slå dig selv oven i hovedet bare fordi, dunskulle hjælpes på vej. Det kunne lige så godt have været den anden vejå, men det væsentlige er, at vi er heldige, at vi med en smule hjælp bliver gravide og får nogle lækre børn! :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram Hold fast i, at du netop skriver, at du ikke har nogen grund til at frygte det. Frygten hænger IKKE sammen med mængden af fare. Du er bange fordi det ville gøre så ondt, HVIS det skete - ikke fordi det på nogen måde er sandsynligt. :)

Og jeg forstår godt den "pressede" følelse, men jeg synes altså ikke, at man kan gøre for, hvis man har svært ved at blive gravid. Jeg ved godt, at man kan øge chancerne vha. nogle livsstilsvalg, men vi gør jo alle vores bedste, og nogen har bare svært ved det, selvom de gør alt det rigtige. Og dem kan lægerne heldigvis (ofte) hjælpe :) Så vær ikke hård ved dig selv :kram2 Vær tvært imod god ved dig selv. Du er gravid, du bygger et lille menneske! Det kan du være stolt af, og det er grund til at passe på dig selv. Forkæl dig selv med et eller andet :kram2

Hvor langt er det, du er henne nu?

Årh hvor er du sød :kiss

Du fik helt tårene frem i mig (sry er ret hormonsyg) hehe..

Det er nok bare fordi jeg slet ikke kan forstå det.. Er blevet opereret tre gange i underlivet.. Og sidste gang tilbage i november fik jeg så dignosen PCOS.. Og tænkte bare stopper det lort med det underliv ikke snart.. Det var bare så mega hårdt for mig.. Og nu lykkes det her så i første forsøg og så er jeg bare så skeptisk fordi jeg så føler mig lidt for heldig.. Og tænker det vender nok snart igen.. Hvorfor skulle det nu pludselig lykkes så godt.. Hvis du forstår hvad jeg mener.. Er pisse lykkelig og mega taknemmelig.. Tør bare næsten ikke og vær for glad fordi jeg næsten føler mig sikker på at jeg om en uge er tudefærdig!! Det er virkelig latterligt og jeg ved det udmærket godt, men det er nok bare den frygt og parade jeg har bygget op igennem tiden.. Har været en del grimme ting igennem og så stå her på den anden side med drømmemanden jeg snart skal giftes med og drømmehuset vi lige har købt og drømme jobbet kan det så virkelig også ske vi får drømmebarnet.. Hvis du forstår hvad jeg mener?

Jeg er i dag 8+3..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dine tanker giver god mening, og det er godt, du får dem ud af systemet, Linomus. Vi fik jo også bonus ved første behandlingsforsøg, og selvom vi håbede på det, virkede det også lidt for heldigt og godt til st være sandt, men nu nærmer jeg mig 3.trimester :wub Mon ikke at vi har modtaget noget god karma, der skulle gives igen, eller noget? Prøv st nyde det og glæd dig til scanningen næste uge. Til den tid ligner det meget mere en baby, end det, du så sidst, og det er en fantastisk og rørende oplevelse :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh hvor er du sød :kiss

Du fik helt tårene frem i mig (sry er ret hormonsyg) hehe..

Det er nok bare fordi jeg slet ikke kan forstå det.. Er blevet opereret tre gange i underlivet.. Og sidste gang tilbage i november fik jeg så dignosen PCOS.. Og tænkte bare stopper det lort med det underliv ikke snart.. Det var bare så mega hårdt for mig.. Og nu lykkes det her så i første forsøg og så er jeg bare så skeptisk fordi jeg så føler mig lidt for heldig.. Og tænker det vender nok snart igen.. Hvorfor skulle det nu pludselig lykkes så godt.. Hvis du forstår hvad jeg mener.. Er pisse lykkelig og mega taknemmelig.. Tør bare næsten ikke og vær for glad fordi jeg næsten føler mig sikker på at jeg om en uge er tudefærdig!! Det er virkelig latterligt og jeg ved det udmærket godt, men det er nok bare den frygt og parade jeg har bygget op igennem tiden.. Har været en del grimme ting igennem og så stå her på den anden side med drømmemanden jeg snart skal giftes med og drømmehuset vi lige har købt og drømme jobbet kan det så virkelig også ske vi får drømmebarnet.. Hvis du forstår hvad jeg mener?

Jeg er i dag 8+3..

Jamen når du har været uheldig (og det lyder da også som en voldsom omgang, du har været igennem :kram2), så er der da ikke noget at sige til, at det er det, du forventer af fremtiden også. Men heldigvis behøver det slet ikke at være sådan. :) Det kan jo også være, at du har opbrugt din kvote af uheld nu ;) Og drømmemand, -hus, og -job gør i hvert fald IKKE chancerne for at få en sund baby ringere. Så du rider åbenbart bare på en god bølge lige nu. Nyd det! :bunny

Og såvidt jeg husker mindskes risikoen for at miste rigtig meget, når man har nået 7-8 stykker (her må nogle andre rette mig, hvis jeg tager fejl). Så jeg tror bestemt på, at alt er som det skal være :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er nemlig rigtigt, barba, efter 6+ falder risikoen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil lige høre, om Helens bog om søvn og samme serie om babymad kan anbefales? Saxo har sat dem lidt ned og mener, de er noget for mig, nemlig ;) men vil lige høre BK-panelet ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.